טור אורח|שיתוף אישי|מיומנה של אשה שגדלה בבית חד הורי, ויש לה גם כמה תובנות מרתקות...

מרשמלו

מנהלת איש את רעהו מנהלת פורום נשים
מנהל
מנוי פרימיום
טור אורח |ניקית מפרוג שמעדיפה להשאר אנונימית.
הכותבת פעילה בפרוג, ותקרא את כל התגובות.



ילדה קטנה הייתי כשהקרקע תחתיי נשמטה. עולם המושגים שנפתח בפניי היה רחב עצום ומאיים בגודלו.
"את יודעת? אבא ואמא שלי התגרשו" שחתי פעם לחברה.
"מה זה התגרשו?" שאלה החברה,
"התגרשו זה נקרא שהם כבר לא באותו בית.."
"באמת? אבל למה?" היא הוסיפה לחקור
"כי ככה."

עד גיל מאד בוגר לא ידעתי מהי הסיבה *האמיתית* בגינה נפרדו הוריי. כל פעם ששאלתי קיבלתי תשובה אחרת.. אהבתי את שניהם, אבל במבט לאחור רציתי לומר כמה דברים:
למורה מכיתה א' - את היית מקסימה, נהדרת, מתחשבת ואולי יותר מדי. למה לא הקפדת שאכין שיעורים? למדתי שאפשר לחפף וחבל...

למורה לחשבון מכיתה ג' - אני לא יודעת מה ידעת עלי, אבל כששאלת אם הכנתי שיעורים ואמרתי לא את התעלמת. אני לא יודעת מה עבר לך אז בראש - אבל אני למדתי שוב לחפף בהכנת השיעורים וחבל.

למחנכת מכיתה ד' - מצאת הזדמנויות רבות להחמיא לי בפני כל הכתה ואני שמרתי את אותן מחמאות בלב באדיקות. תודה! זו הזדמנות קטנה שלי לספר, שהיו ילדות בכתה שדיברו עליך שאת מורה לא כ"כ טובה. אבל אני הגנתי עלייך בחרוף - נפש.

למורה לנביא מכיתה ו' - זה שלא הכנתי שיעורים לא אומר שלא אהבתי להכין אתגרים. דווקא בהם הכי השקעתי! וכשפעם אחת קראת לי לענות תשובה שעמלתי עליה רבות, רציתי לקום - כי תשובה עונים בעמידה. הבעיה היתה שהשולחן היה כ"כ צמוד אלי, וניסיתי לדחוף אותו מעט קדימה כדי שאוכל לקום .. את עשית מן פרצוף לא ברור ופשוט עברת לילדה אחרת.
פגעת בי אז. השארת אותי מבוישת עם הלשון בחוץ
מצד שני אין לך מושג מה נחסך ממך.. תשובה כתובה בכתב צפוף וקטנטן שהתפרסה על פני 2 עמודים.. זה היה לוקח לי הרבה זמן לקרוא.

למורה להסטוריה מכתה ז'- סוף סוף מישהו למד להקפיד ולכבד כל תלמידה. "להקפיד" ו"לכבד" אולי לא ממש הולך ביחד אבל אצלך כן. כיבדת את התלמידות ובמקביל דרשת ולא התפשרת, וסוף סוף למדתי להכין את כל המטלות בבית.. כלומר את המטלות שנדרשו לשיעור שלך. ובהמשך לשיעורים נוספים.

לשכנות, למכרות, לידידות, שאף פעם לא התיחסו אלי כאחרת. הייתי חלק בלתי נפרד והחיים היו כיפיים.
כן.
למרות שחיינו עם הורה אחד.
למרות שמגדר אחד מהילדים אצלנו בבית לא זכה שיגיעו לאסיפת הורים אלא רק טלפונית
למרות שבביקורים אצל חברות לפעמים נצבט לי הלב מקנאה. כלומר חלילה! אסור לקנא! אבל.. הלוואי וגם אצלנו היה ככה.. מחשבה שהייתי מעבירה מהר -מהר כדי לא להעמיס על הלב הקטן רצונות כמיהות ושאיפות שגדולים יותר ממנו.
ותמיד היה שם מישהו.. שהוביל אותי, שתמך בי, שדאג לי.

היה לנו פעם שיעור על "חצי הכוס המלאה". מאז למדתי להסתכל על חצי הכוס המלאה, וגיליתי שהיא הרבה יותר מחצי! היא כל הכוס! גם החלק הריק הוא בעצם דבר טוב מאד שצריך להודות עליו.
למדתי למצוא נקודות חיוביות בה-כ-ל! במורה שצעקה עלי (כפרת עוונות) במשהו ששכחתי בבית (ככה זה נשאר שמור) בבגד שהתלכלך (לפחות לא התלכלך יותר. ואיזה נס שיש סבון בעולם! וחוצמזה זה גם כפרת עוונות) וזה היה אחד החסדים הגדולים שהשם עשה איתי.
יום אחד חשבתי לעצמי כמה דברים טובים יש לי! ניסיתי למצוא משהו רע ולא הצלחתי למצוא שום אחד כזה בחיי. הכל טוב!

כן.
במציאות הבלתי אפשרית הזו גדלתי איכשהו מאושרת. הכל היה לי טוב!
אהבתי את שני הוריי. שמרתי עם שניהם קשר בעידודם והם מעולם לא אמרו לי מילה רעה אחד על השני. היום אני יודעת שנדרשו מהם כוחות נפש והמון נשיכות שפתיים, אז זה היה הכי ברור וטבעי שיש בעולם.
נתנו לי לגדול באושר, בלי להכניס אותי לעולמם של המבוגרים. התום והתמימות הילדותיים נשמרו למרות הכל.
אך יחד עם זאת גדלתי אחרת.. רגישה יותר, מבינה יותר. הייתי קוראת בספרי חיים ולדר על דברים שאנשים עוברים, וכל כך מתחברת. הייתי יכולה לבכות באופן קבוע מסיפורים מעולמם של המבוגרים. הבנתי אחרת את החיים.. הרבה יותר ממה שבנות אחרות בגילי.

זכורני שנכנסתי פעם לכתה בתיכון, ושמעתי מישהי אומרת (דיברו על שידוכים) "ילדים להורים גרושים? ברור שזה סוג ב'!" מישהי שראתה אותי מיהרה להשתיק אותה, ואני עשיתי את עצמי כלא שמתי לב.
חייכתי לעצמי.
היא לא יודעת שאני כבר כמה שנים מתפללת על חתן טוב, רק בגלל שאני מבינה שלפי דרך הטבע זה לא ברור מאליו... לעומת זאת היא - אני לא בטוחה כמה היא מתפללת על כך.. לכאורה יש לה תנאים כל כך מעולים לקבל שידוך טוב, שהיא כנראה לא נאחזה כ"כ חזק בתפילה. לא כמו שאני.
כך שלפי דרך הטבע אני אמורה לקבל סוג א' א'. ואני מפרגנת גם לה.
וככה זה היה. כשהתארסתי דיברו בחדר מורות על השידוך שלי. איזה בחור! היתה משפחה "רביש" שרצו אותו גם כן, אבל הוא יועד לי משמים! זה היה שידוך של תפילות.

למדתי להתפלל על הכל. ה-כ-ל.
הרי כל העולם של השם. מה הבעיה שלו לתת לי משהו שאני רוצה? רק תבקשי. וביקשתי.
היום אני מסתכלת על הבית שלי, על בתיהם של אחיי ואחיותיי, ורוצה להגיד לזו שאמרה לי פעם, שילדים להורים גרושים מתגרשים בעצמם - דיברת שטויות! גם אז לא האמנתי לך, והיום ודאי שלא ויש לי הוכחות.
לפעמים, כשהילדים מתלוננים שאני הולכת לנוח באמצע היום ושלא מספיק איתם - אני רוצה לומר להם שישמחו שבכלל יש להם אותי.. אבל לא אומרת. רק חווה חוייה מתקנת מדהימה של לתת להם מה שלי לא היה.
ואני רוצה לפנות לכל אחיותיי המתמודדות, האהובות -
כל נשיכת לשון, כל נתינה, כל חיבוק לילד נותנת לו המון! אל תחשושנה שהוא לא יגדל כראוי בגלל הסטטוס השונה. פשוט תתפללנה ותראינה לו את הטוב שבחיים וזה מה שהוא יראה.
ולכל שאר אחיי ואחיותיי - הילדים הללו הם ילדים רגילים לחלוטין. ואולי אפילו מועדפים ע"י אביהם שבשמים. יש להם כוחות אחרים וזו זכות להתנהג אליהם כ-ר-ג-י-ל. הם לא בעלי מנת משכל שונה, להיפך. מיתרי ליבם רגישים הרבה יותר והם יגדלו למבוגרים מתחשבים בסביבתם ובעלי חסד.

אני כותבת ודומעת, קוראת את הכתוב ופתאום מבינה כמה שהחיים הם כמו ריבת אתרוגים, גם מרירים וגם מתוקים. בעלי צד עצוב מחד ומאידך מלאים בהרבה שמחה, וכל התמהיל הזה יוצר אושר.

אנונימית
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תודה רבה.
על השיתוף המרגש. והתובנות המחכימות.
וחסד ה' תמיד יסובבך.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
איזה יופי של נפש. פשטות ואצילות במיטבה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
כשהתארסתי דיברו בחדר מורות על השידוך שלי. איזה בחור! היתה משפחה "רביש" שרצו אותו גם כן, אבל הוא יועד לי משמים! זה היה שידוך של תפילות.
מי רוצה להשתדך עם רביש?...
הכי טוב בן של סנדלר.

הטור אמיתי ביותר, משהו בכתיבה פשוט מורגש.
חזקו ואמצו, תודה על השיתוף, מרגש ומעורר!
 

עמליה 098

משתמש מקצוען
תודה! תודה ענקת ששיתפת אותנו!
את מדהימה ויש לך איזה חוזק פנימי מאד מרשים שלא נשבר אף ברוח שאינה מצויה.
וכל המורות מכתה א ומכתה ו' לחשבון או לדקדוק- לא הצליחו לקחת לך את זה.

עוד לא החלטתי מה יותר מפעים- אם האומץ והכנות לכתוב את הטור המרגש הזה
או הרגישות הדקה ואשיות הבנויה שלך למרות ועל אף הנשמות הטובות והבינוניות שפגשת בחייך.

תבורכי על הכח שהמילים הטובות שלך נותנות למתמודדים מכל מיני סוגים.
בטוחה שהיית משיבת נפש לאמהות רבות שחטפו כמה ריקושטים מיותרים (שלא לומר אידיוטיים) בדיון שהיה באשכול ז"ל.

נ.ב. גילוי נאות - אני ניקית ותיקה שפתחה ניק חדש מסיבות טכניות- ותודה גדולה לאדם הגדול שעזר לי בכך.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בטוחה שהיית משיבת נפש לאמהות רבות שחטפו כמה ריקושטים מיותרים (שלא לומר אידיוטיים) בדיון שהיה באשכול ז"ל.
האשכול ההוא היה הטריגר עבורי לכתוב את הטיפ המשעשע על הטרולים. דוגמא נפלאה להרס שהם מייצרים.
מגיע ניק, פותח אשכול חשוב, ובשלב מסויים האשכול הופך מטרה לשיניים החדות של טרול (ית).
שוב ושוב הטרול מגיב ומעצבן את כולם שם, ומחריב את האשכול. אסור להתגרש, הגרושות אשמות, אני לא מאשימה רק חושבת שהגרושות אשמות, ושוב, ושוב.

בשלב מסויים נמאס להנהלה למחוק כל דקה הודעות של הטרול(ית) והם נעלו לגמרי את האשכול.
 

ששונית

משתמש מקצוען
לעניות דעתי הקטנה, אי אפשר לשים על המורות או מי שרק לא יהיו שהן הגורם לכך שהייתי כך ולא אחרת.
יש בנות למשפחות חד הוריות שזוכרות לטובה מאוד מורות שנתנו להן לחפף והבינו את המצב.
יש משפחה שההורים מקפידים על סדר וניקיון באופן קיצוני. יש להורים האלו תאומות. התאומות הקימו בתים. תאומה אחת שומרת באדיקות על הכללים ויפה כוחה מכח הוריה, ותאומה שניה לא מסדרת את הבית באופן עקרוני כראקציה לסדר שהיה בבית הוריה.
אז מי אשם?
זה הפוינט. אין אשמים.
 

עמליה 098

משתמש מקצוען
לא חושבת בכלל שהיה פה חיפוש אשמים, ממש לא!
פותתחת האשכול העלתה בכנות חויות שהשאירו את חותמן - כדי להיסב תשומת לב הקורא/ת להיות רגיש דיו לילדים המתמודדים עם משפחה חד הורית.

לה עשה טוב שדרשו ממנה תפקוד מלא- לאחרות טובה ההתחשבות - לא היתה האשמה - אולי קריאה לתת את הדעת והלב ולפעול הכי טוב שאפשר בנסיבות ספציפיות
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
משפט שתפס אותי:

והם מעולם לא אמרו לי מילה רעה אחד על השני. היום אני יודעת שנדרשו מהם כוחות נפש והמון נשיכות שפתיים, אז זה היה הכי ברור וטבעי שיש בעולם.

ניקית יקרה ועלומה.
הורייך היו גרושים ואנשים יקרים.
חווית החיים הקרובה למרות הכל היתה בריאה וגיבורה.
והתפוח לא נפל רחוק מהעץ.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בעזהי"ת

יפה מאד. נתפסתי לנקודה שמכל נתונים שהם יכול לצאת ילד בריא, וכן להפך. תלוי ב...השם?
לא מזמן שוחחתי עם @אברוּמי, האיש והאגדה. (כמדומני בעקבות טורי על המג"ש השואג.)
הוא גער בי, וצדק:
געציל שמעציל. אתה כותב יותר מידי על מלמדים פוגעניים, ומג"שים הרסניים.
נכון, יש אנשי חינוך שפגעו, אבל זה לא תירוץ, ולא סיבה.
צריך למצוא דרך להניח למשקעי העבר, ולא לוותר.
 

קריאייטיבית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אנונימית
השיתוף שלך מרגש ונוגע
אני חושבת שהמסע שלך יפה
בגלל החיוביות שבך, האופטימיות
והיכולת להתמודד כל כך יפה ולצמוח מתוך הקושי!

בענין הדיון פה על המורות
אני חושבת שיש יופי והרבה טעם
בזה שציבור המורות מגוון ושונה
כל אחת יכולה להתחבר ולקבל ממורה שמתאימה לה
בהתנהלות/בהתחשבות/בדרישות וכדו'
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יש מחקרים על ילדים 'עמידים' וכאלו שלא.

ילדים שונים שגדלו באותו בית עם אותם קשיים /אסונות /טרגדיות/ וכו' חלק נשרו, הפכו למסכנים וכו', וחלק הצליחו, ואפילו להפך הקושי חישל אותם והפך אותם לאנשים הרבה יותר עוצמתיים וחזקים.

הפסיכולוגיה מנסה שנים לדעת מה גורם לילד להיות ילד 'עמיד'.

ככל הנראה זה בעיקר תלוי אופי, אבל, יש המון דרכים וכלים איך ללמד ילדים בעלי אופי שונה ופחות 'עמיד' להתחשל, אבל יש ילדים עם אופי עמיד.

לא באתי כמובן להמעיט, לא מהסבל שהם עברו, ולא מההתמודדות. אבל האופי הוא זה שגרם להם להתגבר.

וכמובן מלא סייעתא דשמיא.

ובכל מקרה הדרך שמתמודד איתה הילד ה'עמיד' תמיד מעוררת מחשבה והשראה, איך אפשר לשכפל את ההתמודדות את התובנות וההתנהגויות, לילד הפחות עמיד, ולעזור לו להתחשל.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
טור מהדהד, מאפיין תחושות מדויקות, כושר ביטוי נדיר.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
@אשר שרבר מעניין.
נזכרתי מסיפור אמיתי ששמעתי פעם על אדם מכובד שבאיזשהו מקום עוצר אותו עני שמבקש צדקה. העני אומר לו "צדקה, צדקה ליתום"
האיש עונה - "גם אני יתום"
העני לא מרפה "אני בן להורים גרושים"
"נו אז מה, גם אני בן להורים גרושים"
:)

וגם מקרה הזוי של תאומים שחוו ילדות מאד קשה, ברמה שלא תתואר, ואחד מהם תפס את עצמו והצליח מאד בחייו, והשני התגלגל ממקום למקום ומדחי אל דחי..
 
נערך לאחרונה ב:

בן מיכאל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה תורנית
טור אורח |ניקית מפרוג שמעדיפה להשאר אנונימית.
הכותבת פעילה בפרוג, ותקרא את כל התגובות.



ילדה קטנה הייתי כשהקרקע תחתיי נשמטה. עולם המושגים שנפתח בפניי היה רחב עצום ומאיים בגודלו.
"את יודעת? אבא ואמא שלי התגרשו" שחתי פעם לחברה.
"מה זה התגרשו?" שאלה החברה,
"התגרשו זה נקרא שהם כבר לא באותו בית.."
"באמת? אבל למה?" היא הוסיפה לחקור
"כי ככה."

עד גיל מאד בוגר לא ידעתי מהי הסיבה *האמיתית* בגינה נפרדו הוריי. כל פעם ששאלתי קיבלתי תשובה אחרת.. אהבתי את שניהם, אבל במבט לאחור רציתי לומר כמה דברים:
למורה מכיתה א' - את היית מקסימה, נהדרת, מתחשבת ואולי יותר מדי. למה לא הקפדת שאכין שיעורים? למדתי שאפשר לחפף וחבל...

למורה לחשבון מכיתה ג' - אני לא יודעת מה ידעת עלי, אבל כששאלת אם הכנתי שיעורים ואמרתי לא את התעלמת. אני לא יודעת מה עבר לך אז בראש - אבל אני למדתי שוב לחפף בהכנת השיעורים וחבל.

למחנכת מכיתה ד' - מצאת הזדמנויות רבות להחמיא לי בפני כל הכתה ואני שמרתי את אותן מחמאות בלב באדיקות. תודה! זו הזדמנות קטנה שלי לספר, שהיו ילדות בכתה שדיברו עליך שאת מורה לא כ"כ טובה. אבל אני הגנתי עלייך בחרוף - נפש.

למורה לנביא מכיתה ו' - זה שלא הכנתי שיעורים לא אומר שלא אהבתי להכין אתגרים. דווקא בהם הכי השקעתי! וכשפעם אחת קראת לי לענות תשובה שעמלתי עליה רבות, רציתי לקום - כי תשובה עונים בעמידה. הבעיה היתה שהשולחן היה כ"כ צמוד אלי, וניסיתי לדחוף אותו מעט קדימה כדי שאוכל לקום .. את עשית מן פרצוף לא ברור ופשוט עברת לילדה אחרת.
פגעת בי אז. השארת אותי מבוישת עם הלשון בחוץ
מצד שני אין לך מושג מה נחסך ממך.. תשובה כתובה בכתב צפוף וקטנטן שהתפרסה על פני 2 עמודים.. זה היה לוקח לי הרבה זמן לקרוא.

למורה להסטוריה מכתה ז'- סוף סוף מישהו למד להקפיד ולכבד כל תלמידה. "להקפיד" ו"לכבד" אולי לא ממש הולך ביחד אבל אצלך כן. כיבדת את התלמידות ובמקביל דרשת ולא התפשרת, וסוף סוף למדתי להכין את כל המטלות בבית.. כלומר את המטלות שנדרשו לשיעור שלך. ובהמשך לשיעורים נוספים.

לשכנות, למכרות, לידידות, שאף פעם לא התיחסו אלי כאחרת. הייתי חלק בלתי נפרד והחיים היו כיפיים.
כן.
למרות שחיינו עם הורה אחד.
למרות שמגדר אחד מהילדים אצלנו בבית לא זכה שיגיעו לאסיפת הורים אלא רק טלפונית
למרות שבביקורים אצל חברות לפעמים נצבט לי הלב מקנאה. כלומר חלילה! אסור לקנא! אבל.. הלוואי וגם אצלנו היה ככה.. מחשבה שהייתי מעבירה מהר -מהר כדי לא להעמיס על הלב הקטן רצונות כמיהות ושאיפות שגדולים יותר ממנו.
ותמיד היה שם מישהו.. שהוביל אותי, שתמך בי, שדאג לי.

היה לנו פעם שיעור על "חצי הכוס המלאה". מאז למדתי להסתכל על חצי הכוס המלאה, וגיליתי שהיא הרבה יותר מחצי! היא כל הכוס! גם החלק הריק הוא בעצם דבר טוב מאד שצריך להודות עליו.
למדתי למצוא נקודות חיוביות בה-כ-ל! במורה שצעקה עלי (כפרת עוונות) במשהו ששכחתי בבית (ככה זה נשאר שמור) בבגד שהתלכלך (לפחות לא התלכלך יותר. ואיזה נס שיש סבון בעולם! וחוצמזה זה גם כפרת עוונות) וזה היה אחד החסדים הגדולים שהשם עשה איתי.
יום אחד חשבתי לעצמי כמה דברים טובים יש לי! ניסיתי למצוא משהו רע ולא הצלחתי למצוא שום אחד כזה בחיי. הכל טוב!

כן.
במציאות הבלתי אפשרית הזו גדלתי איכשהו מאושרת. הכל היה לי טוב!
אהבתי את שני הוריי. שמרתי עם שניהם קשר בעידודם והם מעולם לא אמרו לי מילה רעה אחד על השני. היום אני יודעת שנדרשו מהם כוחות נפש והמון נשיכות שפתיים, אז זה היה הכי ברור וטבעי שיש בעולם.
נתנו לי לגדול באושר, בלי להכניס אותי לעולמם של המבוגרים. התום והתמימות הילדותיים נשמרו למרות הכל.
אך יחד עם זאת גדלתי אחרת.. רגישה יותר, מבינה יותר. הייתי קוראת בספרי חיים ולדר על דברים שאנשים עוברים, וכל כך מתחברת. הייתי יכולה לבכות באופן קבוע מסיפורים מעולמם של המבוגרים. הבנתי אחרת את החיים.. הרבה יותר ממה שבנות אחרות בגילי.

זכורני שנכנסתי פעם לכתה בתיכון, ושמעתי מישהי אומרת (דיברו על שידוכים) "ילדים להורים גרושים? ברור שזה סוג ב'!" מישהי שראתה אותי מיהרה להשתיק אותה, ואני עשיתי את עצמי כלא שמתי לב.
חייכתי לעצמי.
היא לא יודעת שאני כבר כמה שנים מתפללת על חתן טוב, רק בגלל שאני מבינה שלפי דרך הטבע זה לא ברור מאליו... לעומת זאת היא - אני לא בטוחה כמה היא מתפללת על כך.. לכאורה יש לה תנאים כל כך מעולים לקבל שידוך טוב, שהיא כנראה לא נאחזה כ"כ חזק בתפילה. לא כמו שאני.
כך שלפי דרך הטבע אני אמורה לקבל סוג א' א'. ואני מפרגנת גם לה.
וככה זה היה. כשהתארסתי דיברו בחדר מורות על השידוך שלי. איזה בחור! היתה משפחה "רביש" שרצו אותו גם כן, אבל הוא יועד לי משמים! זה היה שידוך של תפילות.

למדתי להתפלל על הכל. ה-כ-ל.
הרי כל העולם של השם. מה הבעיה שלו לתת לי משהו שאני רוצה? רק תבקשי. וביקשתי.
היום אני מסתכלת על הבית שלי, על בתיהם של אחיי ואחיותיי, ורוצה להגיד לזו שאמרה לי פעם, שילדים להורים גרושים מתגרשים בעצמם - דיברת שטויות! גם אז לא האמנתי לך, והיום ודאי שלא ויש לי הוכחות.
לפעמים, כשהילדים מתלוננים שאני הולכת לנוח באמצע היום ושלא מספיק איתם - אני רוצה לומר להם שישמחו שבכלל יש להם אותי.. אבל לא אומרת. רק חווה חוייה מתקנת מדהימה של לתת להם מה שלי לא היה.
ואני רוצה לפנות לכל אחיותיי המתמודדות, האהובות -
כל נשיכת לשון, כל נתינה, כל חיבוק לילד נותנת לו המון! אל תחשושנה שהוא לא יגדל כראוי בגלל הסטטוס השונה. פשוט תתפללנה ותראינה לו את הטוב שבחיים וזה מה שהוא יראה.
ולכל שאר אחיי ואחיותיי - הילדים הללו הם ילדים רגילים לחלוטין. ואולי אפילו מועדפים ע"י אביהם שבשמים. יש להם כוחות אחרים וזו זכות להתנהג אליהם כ-ר-ג-י-ל. הם לא בעלי מנת משכל שונה, להיפך. מיתרי ליבם רגישים הרבה יותר והם יגדלו למבוגרים מתחשבים בסביבתם ובעלי חסד.

אני כותבת ודומעת, קוראת את הכתוב ופתאום מבינה כמה שהחיים הם כמו ריבת אתרוגים, גם מרירים וגם מתוקים. בעלי צד עצוב מחד ומאידך מלאים בהרבה שמחה, וכל התמהיל הזה יוצר אושר.

אנונימית
נפלא! חבל שהיא אנונימית.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה