הוא לא מבין כמה זה חמור. ולמה הוא לא מבין? עוד לא הסבירו לו. הוא יבין- כמו הרבה דברים שמבינים- אחרי שיסבירו לו שוב ושוב בעקביות. בהתחלה להסביר לו לפני מעשה (נניח תוך כדי שקוראים ספר ויש שם ילד שמרביץ) בנעם: אסור להרביץ/ לחטוף, זו ממש עבירה חמורה/ אוי אוי אוי, למה הוא הרביץ? אסור/ אוי, הוא התנהג ממש לא יפה, נכון? לא מרביצים! זו עבירה. (בהמשך כבר הוא ידע להגיד לך את זה...)
ובשעת מעשה, אם הוא בא לספר לך: הרבצתי למוישי, תעני ישר (לפעמים אולי בפנים כועסות, תלוי מתי): חבל מאד, אסור להביץ. אוי, עכשיו מוישי בוכה, בא תפייס אותו ותעשה לו "טובה" (לטיפה)/ לא חוטפים, זה חמור מאד, תחזיר למוישי את המשחק. פחות ממליצה להגיב במעשים (להחרים את המשחק וכד') בגיל כזה, כי הוא עדיין לא יודע שהוא עשה מעשה חמור, אז איך הוא יבין למה העונש? אחרי שיסבירו לו שוב ושוב עד שהוא יבין, אז אולי כן.
ככה נראה לי, אם למישהו יש דעה שונה/ רעיון אחר, אשמח שתכתבו!