חייבים לכתוב על זה!

  • פותח הנושא y&m
  • פורסם בתאריך

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נ.ב.

אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא.

וזוהי נקודת האיזון לבין הגוף והחומר.

רק מכח אותה נשמה אלוקית, השואפת לטוב, יש לנו את כח הבחירה.

זה לא סותר מהן הרצונות הגשמיים של בן התמותה
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
ובהמשך על דברי פרויד

דבר ראשון בוא נשים את הפס - בין הדברים שהם הרחק מן הכיעור והדומה לו -

שבזה יש בעיה הלכתית לעסוק.

לבין כוחות רוע - לדוגמא יוסף דיאלידאן.




בעיקרון - הבעיה בשניהם היא אחת. מאחר וישנם באדם רצונות אפלים, גשמיים, שהוא נלחם בהם ומשתדל להסתירם, בו ברגע והוא נותן להם ביטוי ולא משנה כמה הוא יגנה אותם. היצרים האפלים יתעוררו.

בידיוק לכן - בתקשורת החילונית זה גורם להגברת האלימות וכדו'. זה מעורר את היצרים, חוץ מהנקודה שהמאזין מזדהה עם הפושע ורוצה לחקותו.

זהוא לדוגמא הדין של הרואה סוטה בקילקולה - יזיר עצמו. -

כי הוא כבר נחשף - וכדי לברוח מזה הוא חייב לעלות שלב מעלה



ועכשיו - יש פה נושא שונה לגמרי,

ספריה של ברטלר לא מעוררים שום יצר אפל, הם לא מתארים רוע כמעט בכל שלב בספר, אדרבה.

חשיפה לנפש האדם המתמודד - אינה יכולה לגרום לשום נזק (מלבד הטלטלה).


בתחילה זו היתה טובי בגם שם שהיתה חולה, בטרשת.

היום זה אלקי בנפש תהום (?) שחולה, בנפשה.

שניהם שווים לטובה, ושניהם רק מעלים אותך למעלה למעלה
 

רבנים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
עימוד ספרים
נכתב ע"י israelintop;2309566:
כולנו מורכבים מרוע.

כולנו, בעולם השפל והנבזה שבו אנחנו נמצאים,

נלחמים - רק כדי לא לבחור ברוע.

נלחמים - ועדיין נופלים שוב ושוב.

ואם לא היינו מזוהים איתו כל כך - כנראה שזה היה קצת שונה.


תפקידנו - להלחם, ובס"ד לנצח.

ואנחנו מקווים - שחלק מהכלים, כיוון מיתרי הקשת, ודיוק רובה הצלפים שלנו -

יהיה הספר הזה

כעומד מן הצד מאד נהנתי מהאשכול המתגבש לו באיכות,
אך אני לא יכול שלא לא להעיר על דברים אלו.

נכתב ע"י israelintop;2309566:
כולנו מורכבים מרוע.

כולנו, בעולם השפל והנבזה שבו אנחנו נמצאים,

נלחמים - רק כדי לא לבחור ברוע.

על הרמב"ם הידוע בנושא הבחירה, מפרש בנו של הנוב"י (יד מלך פ"ה ה"ב):
"על זה אומר אני, כי הסכלים ההם לא ידעו ולא יבינו [את] עצם הכח של הבחירה הזאת, משפטה ומעשיה, כי המה מדמים בלבותם כי מעשה האדם הרעים המה באים מצד בחירתו, וזה הוא שקר בהחלט",
ומשמעות הדברים, שישנם שני אפשריות בחירה בטוב או שלא לבחור, אין משהו אחר. הציווי הינו 'ובחרת בחיים', מי שלא מקיים את זה הוא 'לא בוחר', אין זה שהוא בוחר ברע.
(ואין זה עניין לטרמינולוגיה בלבד, ואם יהיה צורך נבאר למה)
בהצלחה
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני חוזרת רגע לתגובה שכתבתי אתמול.

ציינתי בה שלא אכתוב על טרגדיות ומקרים מצערים.
במחשבה שניה, חשבתי על זה והחלטתי שבכל זאת טוב שכותבים על זה.
אז נכון, אני לא כותבת על זה כי כרגע בטווח העיסוק שלי ובגיל שלי, האופי המשפחתי והאישי, לא טוב י לקרוא על סאגות כואבות. זה לא ממלא אותי. להפך. מכניס לחרדות ופחדים.

לעומת זאת, בכל זאת טוב שיש מי שלוקח את התפקיד וכותב גם לכלל האוכלוסיה.
כי בכל זאת, יש כל מיני מקרים, וחשוב להעלות למודעות, וגם לתת לכאלו שנמצאים במצב הנ"ל (אמא מבוגרת, אלימות במשפחה וכו) את האופציה למצוא ספרות חרדית בתחום.

אלא- שהקורא עצמו צריך לעשות את הבקרה העצמית.
כמו שלא אלך לספריה העירונית ואבקש כרגע ספר בתחום הפזיולוגיה, כי אני לא הולכת לעשות על כך עבודה, וזה לא יתן לי שום דבר (אלא א"כ אני הולכת ללמוד רפואה או סתם מעניין אותי פיזיולוגיה), כך אין צורך סתם להיחשף לנושאים כואבים אם זה לא תורם לי.

ויש כאלו שזה תורם להן, הן מרגישות שהראש שלהן נפתח גם לקשיים אחרים, ואפילו מתקדמות בעבודת ה', אז למה לא? שתהיה להן גם ספרות חרדית מותאמת.

כלומר-
טוב שיש מגוון של ספרים, וכל אחד יבחר את המתאים לו, ויהיה מודע לזה שלא יהיה לו חור בהשכלה אם לא יקרא ספר מסוים, והערה חשובה- בכל תחום שכותבים- יש לקחת אחריות. לבדוק את כלל הצדדים כדי שחלילה לא ליצור נזק. (או שישנם מקרים שהתועלת חשובה מהנזק, וזה גם שיקול).
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י GRN;2309589:
ההבדל בין היהדות לפסיכולוגיה הוא במרכיב הבחירה:
היהדות טוענת: האדם הוא יצור מוביל, יש לו אפשרות לבחור.
הפסיכולוגיה טוענת: האם הוא יצור מובל, מעשיו הם תוצאה הכרחית של צורת גידולו, מזגו וכו'.

פרויד הוא לא חזות כל הפסיכולוגיה. הגישה האינדוידואליסטית של אדלר הייתה הראשונה שדיברה על בחירה, ומאוחר יותר גם תיאוריות נוספות בזרם ההומניסטי.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
ועוד משהו:
הבעיה היא שבציבור החרדי אין עומס ספרים כמו בציבור הכללי.
ומה שקורה זה שכל ספר שיוצא, מתחיל תור עצום בספריות, ואם לא, נגמר על מה לקרוא.
כלומר לטעמי אין מספיק מבחר. לכן אין גם ברירה. קוראים מה שיש.

ואם יוצאים ספרים מוצלחים, הכל צובאים על חנויות הספרים, וזהו. קונים, קוראים, נהנים, והקסם נגמר.
הולכים לספריה כדי לחפש ספרים שעוד לא קראו, ואין מה לקחת.
בלית ברירה לוקחים שוב את א"מ אמיץ הראשון, שיש סיכוי שכבר שכחו את הסיפורים שלו, והוא ספר יפה שניתן לקרוא שוב.

אין לי פתרון לזה.
כי הוצאת ספר לא ממש מחזירה את עצמה, ואין לי מושג איך במגזר החילוני מוציאים כל כך הרבה ספרים מדי יום, ואפילו המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה הולך שם בכמויות.

אצלנו- אם לא מוציאם ספר עם בשורה חזקה, אין טעם להוציא, כי אף אחד לא רוצה להפסיד.
והרבה ספרים עומדים על אותו מודל פחות או יותר. יש מילים שהס מלהזכיר, נושאים שאסור לגעת, קיימת איזו שבלוניות מסויימת שבספרות החילונית, להפך, עוי כל מאמץ כדי לפרוץ את המוסכמות, ולכן ניתן לראות סגנונות רבים כל כך.

אז נכון, בספרות שלנו אין ספרים חולניים עם כל הרוע (וכאן חזרנו לפרויד), אבל השבלוניות הזו, יוצרת מצב בו ספרים שמחזירים את ההוצאה שלהם היא רק כאלו שיש בהם בשורה, או פורצי גדר במקצת (כמו ספרה של ברטלר), או שהסופרת אלופה בליצור ז'אנר חדש ומרתק כמו מיה קינן.

אבל לא כל הסופרים שיודעים לכתוב, והכתיבה שלהם מעניינת מוכשרים גם לייצר זאנר חדש או לתת בשורות חדשות, ולא כל אחד מתכונן לקחת נושא שעוד לא כתבו עליו ולהיות עוזי הפורץ החרדי..

ועדין, יש מקום לספרות רגילה, יומיומית, טובה, מעשירה, שנותנת פסק זמן וכיף "שרים הדחלילים" וכו.
השאלה איך יוצרים מצב שבו ישתלם לסופר להוציא ספר רגיל כזה, כיפי, בלי צורך להפוך אותו לרב מכר כדי להרוויח על הוצאתו, ולגרום בכך שיהיו ספרים רבים אבל בלי לפגוע ברווח של שום סופר.

אולי צריך לחוקק חוק מטעם משרד התרבות- לתת לכל הורה במגזר שלנו תלוש של 100 שקל לחודש במצטבר כדי לקנות ספרים. ככה יהיה עידוד להוציא ספרים כי יותר יקנו.

ואלה, חשבתי פה בקול, מקוה שלא יצא מדי עילג. אבל אני חושבת שאני צודקת:), על אף הניסוח..

מי מקים יוזמה כזו בהצעה למשרד התרבות לעודד תרבות ספרים אצל החרדים?
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
לשאלתך Y&M,

לא קראתי את כל התגובות באשכול, אז אם אני חוזרת על דברים שנאמרו, עמך הסליחה.

עשיתי חיפוש קצר בגוגל וגיליתי שאחוזי שהקשיים השונים שהעלית לא כאלו זניחים. כמו כן קריאת סיפורת בנושאים של קשיים חריגים מעוררת מודעות ופתיחות אליהם אצל ציבור הקוראים.

למרות זאת, באופן אישי, אני לא אוהבת לקרוא טרגדיות אנושיות מטלטלות שפוקעות כמה מיתרים בלב, ומשאירה את התענוג לאחרים. אני גם סוברת שכאשר מישהו מחפש מידע בנושא מסוים, סיפורת היא לא הכתובת, אלא יש לחפש חומר מקצועי בנושא.

מה כן?

כקוראת אני אוהבת לקרוא סיפורים שמשיקים לעולמי, שאני יכולה להזדהות עם דמויות מתוכן (הן עשויות להיות דמויות מתרבויות או תקופות רחוקות ממני, אבל עם קשת של מחשבות, רגשות ורצונות אוניברסאלים שתקפים גם פה ועכשיו), וכן אני רוצה שהספר יעשיר אותי, יתרום לי ידע, תובנה, או זווית הסתכלות, וישאיר בי תחושה של פרודוקטיביות בסיומו ולא של חוסר אונים. השחלה של קשיים והתמודדויות בסיפור היא מתבקשת, אבל לא פחות מתבקש שיצר החיים והשגרה יגברו עליהם, כי לרוב זו המציאות.

ככותבת, משתדלת ליישם זאת (לפעמים הכתיבה היא מוזמנת, ואז זה פחות בשליטתי...). כמובן שהמציאות בסיפור צריכה להיות מעט מוקצנת כי הסיפור מוגבל במסה שלו ואי אפשר לחלק באופן מציאותי בין השגרה לבין החוויות מבלי לשעמם את הקורא.
 

israelintop

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
נכתב ע"י רבנים;2309932:
כעומד מן הצד מאד נהנתי מהאשכול המתגבש לו באיכות,
אך אני לא יכול שלא לא להעיר על דברים אלו.



על הרמב"ם הידוע בנושא הבחירה, מפרש בנו של הנוב"י (יד מלך פ"ה ה"ב):
"על זה אומר אני, כי הסכלים ההם לא ידעו ולא יבינו [את] עצם הכח של הבחירה הזאת, משפטה ומעשיה, כי המה מדמים בלבותם כי מעשה האדם הרעים המה באים מצד בחירתו, וזה הוא שקר בהחלט",
ומשמעות הדברים, שישנם שני אפשריות בחירה בטוב או שלא לבחור, אין משהו אחר. הציווי הינו 'ובחרת בחיים', מי שלא מקיים את זה הוא 'לא בוחר', אין זה שהוא בוחר ברע.
(ואין זה עניין לטרמינולוגיה בלבד, ואם יהיה צורך נבאר למה)
בהצלחה

אכן כן,

אם שמת לב כתבתי לפני זה על כך שנטיותיו הגשמיות של האדם הוא לרוע.

לא צריך לבחור בהם.

צריך להלחם כנגדם.

מסילת ישרים פ"א (מהזיכרון, לא מדויק) והנה שמו הקב"ה מקום שרבים הם המרחיקים אותו מעבודותו... כי הנה כל ענינני העולם בין לטוב בין לרע הן הן נסיונות לאדם העני מצד אחד והעושר מצד אחד... עד שימצא נמצא כל ימיו תחת המלחמה החזקה מכל הצדדין ואם יצח - הוא יהיה גיבור החיל אשר ידבר וברואו
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י nechamizak;2310050:
לשאלתך Y&M,

לא קראתי את כל התגובות באשכול, אז אם אני חוזרת על דברים שנאמרו, עמך הסליחה.

עשיתי חיפוש קצר בגוגל וגיליתי שאחוזי שהקשיים השונים שהעלית לא כאלו זניחים. כמו כן קריאת סיפורת בנושאים של קשיים חריגים מעוררת מודעות ופתיחות אליהם אצל ציבור הקוראים.

למרות זאת, באופן אישי, אני לא אוהבת לקרוא טרגדיות אנושיות מטלטלות שפוקעות כמה מיתרים בלב, ומשאירה את התענוג לאחרים. אני גם סוברת שכאשר מישהו מחפש מידע בנושא מסוים, סיפורת היא לא הכתובת, אלא יש לחפש חומר מקצועי בנושא.

מה כן?

כקוראת אני אוהבת לקרוא סיפורים שמשיקים לעולמי, שאני יכולה להזדהות עם דמויות מתוכן (הן עשויות להיות דמויות מתרבויות או תקופות רחוקות ממני, אבל עם קשת של מחשבות, רגשות ורצונות אוניברסאלים שתקפים גם פה ועכשיו), וכן אני רוצה שהספר יעשיר אותי, יתרום לי ידע, תובנה, או זווית הסתכלות, וישאיר בי תחושה של פרודוקטיביות בסיומו ולא של חוסר אונים. השחלה של קשיים והתמודדויות בסיפור היא מתבקשת, אבל לא פחות מתבקש שיצר החיים והשגרה יגברו עליהם, כי לרוב זו המציאות.

ככותבת, משתדלת ליישם זאת (לפעמים הכתיבה היא מוזמנת, ואז זה פחות בשליטתי...). כמובן שהמציאות בסיפור צריכה להיות מעט מוקצנת כי הסיפור מוגבל במסה שלו ואי אפשר לחלק באופן מציאותי בין השגרה לבין החוויות מבלי לשעמם את הקורא.

תמצית הסיפורת הטובה!
זה כישרון של סופר לכתוב כך ?
זה לימוד?
אותי מסקרן האם הסופר חי את חייו גם כך והכתיבה מעידה איך שהוא על הליך מחשבתו
וההתנהלות שלו ביום יום בכל "נווה תלאותיו"

או שיש חיים לחוד וכתיבה לחוד.(לא ביחס למסרים ..)

מקווה ששאלתי מובנת.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י nechamizak;2310014:
פרויד הוא לא חזות כל הפסיכולוגיה. הגישה האינדוידואליסטית של אדלר הייתה הראשונה שדיברה על בחירה, ומאוחר יותר גם תיאוריות נוספות בזרם ההומניסטי.

לא בקיאה במכמני הפסיכולוגיה. מה שכתבתי הוא ציטוט של הרב ד"ר כהן, מנהל סמינר אופקים, שיודע דבר או שתיים בחיים.
 

מבריק

משתמש רשום
קופצת על האשכול כדי להעלות תהיה שעלתה בי לאחרונה,
ניחא בספרים, שאדם אכן יודע או יכול לדעת במה עוסק הספר, והאם הוא בוחר כרגע לקרוא אותו.
הגיע טרנד האסונות הבלתי נתפסים, ודווקא מכלי ראשון ואמיתיים לגמרי - כדי שחלילה לא תוכלי להניח
את המוסף בצד ולומר לעצמך 'האשה הזאת לא באמת קיימת'
דווקא לעיתוני הנשים הנעימים, שאנו לוקחות בנשימת רווחה בשבת קודש אחרי מרוץ השבוע, ומתכוונות להתרווח עם משהו טוב וממלא.
טורים מופלאים! כוחות נפש עצומים! אבל כמה אלוקים כמה אנחנו יכולות להכיל סבל? האם מי מאיתנו- גם אלו שב"ה התברכו בחיים טובים ושלווים, לא חשופה לסבל סביבה? לא בוכה עם מכרה ומקשיבה לידידה מתמודדת? ומתפללת עבור בן קהילה?
האם גם כאנחנו מעלעלות אחרי הדלקת הנרות על הספה, אין איך לרגש אותנו ולרומם אותנו חוץ מעם דמעות ודם?
עלה על כולנה עיתון נשים אחד מדהים ביותר, שלכבוד סוכות בחר להביא כ4-5 אסונות נוראיים שקרו בשנה החולפת. הנשים המתמודדות - מלאכיות וגיבורות! ויתכן שחיזקו רבות.
אבל אני הרגשתי, שאין, אין לי כוחות נפש לקרוא ולהזדהות, ולקום למסיבה המשפחתית - ולשמחת בחגך.
אז מה בסופו של דבר זה גורם? לדעתי לאטימות.
ושוב שאלתי, האם זה המצב שלנו? שכדי שעיתון חג יהיה 'ברמה' הוא חייב להכיל ליטרים של דם וכאב?
האם נדמנו לגויים שחייבים לראות רציחות ודם - כדי 'להנות'?
להבדיל כמובן, לא חושבת שמישהו נהנה מזה. אבל עובדה שזה הטרנד - וזה מוכר.
מעניין לשמוע דעות.

ולגבי פרויד, - הוא היה יהודי שומר תורה ומצוות, שכשגויים השפילו את אביו על חזותו,
פרש, והתחיל את לבנות את התאוריות שלו.
ומי אנחנו שנתבסס על ההנחה שלו על נפש האדם?
נשמה שנתת בי טהורה היא.
והמידות - יצר לב האדם רע מנעוריו.
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
נכתב ע"י מבריק;2310423:
קופצת על האשכול כדי להעלות תהיה שעלתה בי לאחרונה,
ניחא בספרים, שאדם אכן יודע או יכול לדעת במה עוסק הספר, והאם הוא בוחר כרגע לקרוא אותו.
הגיע טרנד האסונות הבלתי נתפסים, ודווקא מכלי ראשון ואמיתיים לגמרי - כדי שחלילה לא תוכלי להניח
את המוסף בצד ולומר לעצמך 'האשה הזאת לא באמת קיימת'
דווקא לעיתוני הנשים הנעימים, שאנו לוקחות בנשימת רווחה בשבת קודש אחרי מרוץ השבוע, ומתכוונות להתרווח עם משהו טוב וממלא.
טורים מופלאים! כוחות נפש עצומים! אבל כמה אלוקים כמה אנחנו יכולות להכיל סבל? האם מי מאיתנו- גם אלו שב"ה התברכו בחיים טובים ושלווים, לא חשופה לסבל סביבה? לא בוכה עם מכרה ומקשיבה לידידה מתמודדת? ומתפללת עבור בן קהילה?
האם גם כאנחנו מעלעלות אחרי הדלקת הנרות על הספה, אין איך לרגש אותנו ולרומם אותנו חוץ מעם דמעות ודם?
עלה על כולנה עיתון נשים אחד מדהים ביותר, שלכבוד סוכות בחר להביא כ4-5 אסונות נוראיים שקרו בשנה החולפת. הנשים המתמודדות - מלאכיות וגיבורות! ויתכן שחיזקו רבות.
אבל אני הרגשתי, שאין, אין לי כוחות נפש לקרוא ולהזדהות, ולקום למסיבה המשפחתית - ולשמחת בחגך.
אז מה בסופו של דבר זה גורם? לדעתי לאטימות.
ושוב שאלתי, האם זה המצב שלנו? שכדי שעיתון חג יהיה 'ברמה' הוא חייב להכיל ליטרים של דם וכאב?
האם נדמנו לגויים שחייבים לראות רציחות ודם - כדי 'להנות'?
להבדיל כמובן, לא חושבת שמישהו נהנה מזה. אבל עובדה שזה הטרנד - וזה מוכר.
מעניין לשמוע דעות.

ולגבי פרויד, - הוא היה יהודי שומר תורה ומצוות, שכשגויים השפילו את אביו על חזותו,
פרש, והתחיל את לבנות את התאוריות שלו.
ומי אנחנו שנתבסס על ההנחה שלו על נפש האדם?
נשמה שנתת בי טהורה היא.
והמידות - יצר לב האדם רע מנעוריו.

השאלה שלך מאד נכונה ונוקבת.
לדעתי הרבה משיתוף הסיפורים נעשה כחלק הבראתי לכואב , נותן לו הרבה העצמה.
כמה זה מעצים אותנו??? שאלה טובה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
חייבים לכתוב על זה?
יש נושאים שהחשיפה מועילה לקוראים, פיתוח מודעות, הכלה, הבנה. כל עוד זו לא מסחטת דמעות לשמה. זה נהדר ומועיל.
אך יש נושאים שצריכים להיות נידונים אחד על אחד, פרטני. כל מקרה לגופו, ולא באופן פומבי.

עומד מול עיני ספר בענייני מוסר (שייך לעזרת גברים, לא זוכרת את שמו).
ספר חשוב בנושא חשוב שלא עלה באופן ציבורי עד היום.
בייעוץ עם רב גדול ונודע, התברר שעל הספר הזה קמו מתנגדים - כי הוא לא מתאים באופן גורף לכל אחד ועלולים לצאת ממנו מכשולות.
מה שהסקתי ביני לבין עצמי מהאנקדוטה הזו- שאם נתקלים בנושא שלא כתבו על זה עד היום, אולי, אולי כי זה לא רצוי? ולא תמיד יש לנו החכמים מכל האדם :rolleyes: אופק רחב דיו לשפוט ובכל מקרה בכל נגיעה בנושא רגיש ושביר ללכת עם עצה והכוונה של גדולים.

לא אוכל שלא להזכיר את הסופרת לאה פריד, הרגישות שבה טיפלה בנושאים רגישים (דאז... היום זה כבר נחשב נושאים קלילים מול מה שמוצע לנו לקריאה) והכול נעשה בעצת גדולים, מידיעה ברורה.

הדברים הנ"ל מתייחסים לספרות בנושאים רגישים ומורכבים באופן כללי, ולא לספר ספציפי.
 

mirier

משתמש מקצוען
נראה שכמו בכל דבר אחר, הנושא הוא מינון.
נסו להיזכר בספרים/ סיפורים בהמשכים שקראתם בשנים האחרונות.
רובם המכריע נוגע במחלה/אלמנות/יתמות/ גירושין/ נישואים שניים/ טיפול נפשי וכו'.
מיעוטם עוסק בחיים עצמם, בהתמודדויות ובמערכות יחסים סטנדרטיות.
כל אחד מהנושאים הנ"ל ואחרים נוספים, חשוב וראוי לכתיבה. אבל כשאלו נושאים העיקריים שחוזרים על עצמם בכל סיפור, זה כבר מתחיל להעיק.
 

חפציבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י קילא;2309463:
שאני קוראת ספר קריאה, אני רוצה קודם כל חוויה. חוויה של צמיחה.
לא אינטלגנציה(בשביל זה יש אנציקלופדיה) לא מוסר (בשביל זה יש ספרי מוסר) ובמטותא, לא טיפול ב-68 שח! ולא הדרכת כלות משלימה!
רוצה לגדול!
לא רוצה הטפה!
אל תאכילו אותי בכפית!
רוצים לעורר מודעות אצל הציבור? הכל טוב ויפה.
לפתור את כל בעיות הדור? זכותכם.
אין לכם זכות לקרוא לזה ספר קריאה!!!!
(במיוחד אם החלטתם למי זה מיועד ומה זה אמור לעשות)

תרשי לי לחלוק...
אמנם המטרה העיקרית של ספר הוא חווית הקריאה
וספר שכתוב יפה ומעניין (ובשפה תקנית כמו שכתבו...) הוא ספר טוב.
אבל ספר שמצליח - מעבר לחוויית הקריאה - גם לעורר מודעות ולעזור לאנשים, הוא הרבה יותר מאשר 'ספר טוב' והכותב ראוי להערכה הרבה יותר מכל סופר אחר.
למרות שזה עדיין נשאר גם ספר קריאה......!!!!
 

לאה ולדמן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חשוב לעורר מודעות וכו' וכו'
אבל עדיין. יש נושאים שהשתיקה יפה להם.
ואני תוהה מה יהיה הצעד הבא ולאן נגיע בקצב הזה?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
אני בעד לכתוב על כל התמודדויות האדם בעולם בצורה מכובדת נכונה יהודית ובריאה בנפשה.

לעניות דעתי אי אפשר לטאטא שום דבר מתחת לשטיח והכל כאן ועכשיו ודורש תושובה.
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י GRN;2310292:
לא בקיאה במכמני הפסיכולוגיה. מה שכתבתי הוא ציטוט של הרב ד"ר כהן, מנהל סמינר אופקים, שיודע דבר או שתיים בחיים.

כי בזמן שהרב ד"ר כהן למד פסיכולוגיה פרויד היה המוביל.
היום בהרצאות ובשיעורי פסיכולוגיה בקושי מזכירים אותו, וגם כשכן- אז בתור ההיסטוריה והגלגול הראשון של הפסיכולוגיה.
נדיר למצוא היום פסיכולוגים שמאמינים ועובדים עפ"י שיטתו של פרויד.
 

רקורדית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
סורי על ההסטה הזמנית
אבל- שוב חזרו הילדים שלי מהספריה עם ספר מסדרת "מעולמם של ילדים" (מנוקד... שתבינו את גיל קהל היעד)
שכחו שאני לא מרשה לקרוא שום ספר מהסדרה הנ"ל
החרמתי כמובן
שאלתי-
אני היחידה שמזועזעת עד היסוד מהסדרה הגרועה הזו?
הם טוענים שיש את זה לחברים בבתים מעולים, ואפילו בספריה של החיידר!!!
תקציר מהכריכה האחורית- ילד שאושפז במחלקה פסיכיאטרית, לאחר פציעות והתעללויות ...
ועוד היד נטויה
אשמח לשמוע חוות דעת של עוד הורים שמבקרים מה שהילדים קוראים, אולי באמת כטענתם זו הפרעה יחודית לי :)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י רחלשקרקה;2310724:
כי בזמן שהרב ד"ר כהן למד פסיכולוגיה פרויד היה המוביל.
היום בהרצאות ובשיעורי פסיכולוגיה בקושי מזכירים אותו, וגם כשכן- אז בתור ההיסטוריה והגלגול הראשון של הפסיכולוגיה.
נדיר למצוא היום פסיכולוגים שמאמינים ועובדים עפ"י שיטתו של פרויד.

נכון, אבל המושגים של פרויד הם התשתית לכל תורת הפסיכולוגיה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

דמות 3D הטובה ביותר • אתגר 133

לוח מודעות

למעלה