חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמש צלעות
בכפל הופעות
בכל המקראות
היו הן מתראות
מניינם לעד ולאות
ששה ושלש מאות
בראשונה בין עלים
באחרית כן נכפלים
אך במקום זה השני
נפל אחד על השני
כי נע לו ממקומו
ניצב לפני ראשו

המשיכו הצלעות
נוספו שש בדיצות
אל הכף הן מגיעות
חוזק לב מרוצצות
כפלו עוד הופעות
על יד שתי רחיצות
סרו שני מקלות
הניצבים בפאות
ובאחד הגבולות
ארבעים הנה באות
נהגה טוב עין
ליד גלגל נתנה
ניכר במראית עין
כי יד אינה חונה
אז כפלו הופעה
ליד שתי וארבע

המשיכו בנסיעה
החליפו רכיבה
ראש על אופניים
עמד חילק לשנים
האחד לעטרה
והשני ללב אורה
עין הסירה
את הכרכרה
כי יד השיבתה
את מתנתה
ראש נטלו שובים
והנה משתחוים
עשרה הסירו
ועין נשרקה
ראשם המירו
בקמיצה רכה
אז בשלשה הגיעו
בכל המקרא באו
מלקקים לצידם
והמה על ידם
גם הופיעו ככלות
בין המלך להעלות
חלש לו ראשם
ובכפל פגישתם
לצד ברכים נישאות
ועומדות בין משאות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות
בכפל הופעות
בכל המקראות
היו הן מתראות
מניינם לעד ולאות
ששה ושלש מאות
כרעיו
בגימטריה 306
בראשונה בין עלים
באחרית כן נכפלים
אך במקום זה השני
נפל אחד על השני
כי נע לו ממקומו
ניצב לפני ראשו
עַל-כְּרָעָיו וְעַל
עַל-רֹאשׁוֹ וְעַל-כְּרָעָיו וְקִרְבּוֹ וּפִרְשׁוֹ
המשיכו הצלעות
נוספו שש בדיצות
אל הכף הן מגיעות
חוזק לב מרוצצות
כפלו עוד הופעות
על יד שתי רחיצות
וּכְרָעָיו
וְרָחַצְתָּ קִרְבּוֹ וּכְרָעָיו
וְקִרְבּוֹ וּכְרָעָיו יִרְחַץ בַּמָּיִם
סרו שני מקלות
הניצבים בפאות
ובאחד הגבולות
ארבעים הנה באות
נהגה טוב עין
ליד גלגל נתנה
ניכר במראית עין
כי יד אינה חונה
אז כפלו הופעה
ליד שתי וארבע
כְרָעַיִם
אַרְבַּע אֲשֶׁר-לוֹ כְרָעַיִם
שְׁתֵּי כְרָעַיִם
המשיכו בנסיעה
החליפו רכיבה
ראש על אופניים
עמד חילק לשנים
האחד לעטרה
והשני ללב אורה
עין הסירה
את הכרכרה
כי יד השיבתה
את מתנתה
ראש נטלו שובים
והנה משתחוים
כֹּרְעִים וּמִשְׁתַּחֲוִים
השווא מתחלק ל2 אחד לחלום ואחד לחיריק באמצע המילה
ובמקום שווא באות הראשונה נהיה חולם.
עשרה הסירו
ועין נשרקה
ראשם המירו
בקמיצה רכה
כָּרְעוּ
אז בשלשה הגיעו
בכל המקרא באו
מלקקים לצידם
והמה על ידם
גם הופיעו ככלות
בין המלך להעלות


וַיְהִי מִסְפַּר הַמֲלַקְקִים בְּיָדָם אֶל-פִּיהֶם שְׁלֹשׁ מֵאוֹת אִישׁ וְכֹל יֶתֶר הָעָם כָּרְעוּ
הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ
כָּרְעוּ הַמֶּלֶךְ וְכָל-הַנִּמְצְאִים אִתּוֹ וַיִּשְׁתַּחֲווּ

חלש לו ראשם
ובכפל פגישתם
לצד ברכים נישאות
ועומדות בין משאות
כָרְעוּ
הַבִּרְכַּיִם אֲשֶׁר לֹא-כָרְעוּ
כָרְעוּ
יַחְדָּו לֹא יָכְלוּ מַלֵּט מַשָּׁא וְנַפְשָׁם.
חלש לו ראשם- ללא דגש באות הראשונה
@sl disign מוזמנת להשלים את החסר, ויש המון חסר ;)
 
נערך לאחרונה ב:

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בספר שפתי כהן מבאר, שמה שכתוב בפרשה על הארבה 'לפניו לא היה כן', הוא משום שהקב"ה אמר שאין ארבה בא למצרים לפי שמלך מצרים נתן את הגר בתו לשרה ונאמר לה 'הרבה ארבה את זרעך'. (מובא בתורה שלמה עמ' יג).​
הבנת במה שכתב הש"ך: "כמו שאמרתי" - שזה קאי על הקב"ה? אני הבנתי שכותב על עצמו שכבר כתב כך, אלא שלא מצאתי שכבר כתב כך​
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הבנת במה שכתב הש"ך: "כמו שאמרתי" - שזה קאי על הקב"ה? אני הבנתי שכותב על עצמו שכבר כתב כך, אלא שלא מצאתי שכבר כתב כך​
לא ראיתיו בפנים, אלא ממה שהובא בתורה שלמה. אבל הבנתי כך שהם דברי ה'. שבפסוק 'לפניו לא היה כן ארבה כמוהו', רומז לפסוק הזה שנאמר בנבואת משה: וּמָלְאוּ בָתֶּיךָ וּבָתֵּי כָל עֲבָדֶיךָ וּבָתֵּי כָל מִצְרַיִם אֲשֶׁר לֹא רָאוּ אֲבֹתֶיךָ וַאֲבוֹת אֲבֹתֶיךָ מִיּוֹם הֱיוֹתָם עַל הָאֲדָמָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה וַיִּפֶן וַיֵּצֵא מֵעִם פַּרְעֹה:
אבל אולי יש פירוש אחר לדברים.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בספר שפתי כהן מבאר, שמה שכתוב בפרשה על הארבה 'לפניו לא היה כן', הוא משום שהקב"ה אמר שאין ארבה בא למצרים לפי שמלך מצרים נתן את הגר בתו לשרה ונאמר לה 'הרבה ארבה את זרעך'. (מובא בתורה שלמה עמ' יג).​
סתם ככה ארבה והגר שניהם אותה גימטריה.
תשובה נכונה!!!
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
גרש את האמה הזאת וכו'
כלה גרש יגרש וכו'
בגלל ששרה גרשה את הגר, בניה היו צריכים להיות במצרים (הגר בת פרעה) שבסוף גרשו אותם משם.
(לא קשור רק למכת ארבה)
אגב, מסורה זו לא שלי, מובא בבעל הטורים בפרשת לך לך !
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יפה מאוד!!
@sl disign מוזמנת להשלים את החסר, ויש המון חסר ;)
פסוקים לא חסרים, אבל המשפטים נראים לי מעניינים..
בפרט אחד שנהניתי ממנו:
אך במקום זה השני
נפל אחד על השני
להמתין לפירוט, או להעלות עוד אחת?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה איברים
באחת נזכרים
בכל הספרים
במצות שימורים
ראש הוסר מהם
בבדידות מראיהם
והנה לפניהם
חישובו של כהן
האחרית נפלה
והופעה נכפלה
ארבעים על כס עומדות
בשש נקודות
בראשונה נתגרשו
אל אנשי המלחמה
בשניה יד פשטו
אל מול התרומה
ראשם אז חזק
כי באו חמשה
באה רעתה
אל הצאן בפגישה
החליפו מרכבה
נוספו עוד חמשה
הרבו אז הופעה
במקומות תשעה
בראשית הנה טוב
בתוך החי ניצבו
אצל האומר הנני
כתרום אמר אני
באחרית במשורר
אחר קמו בשמיני
בראש נזכרים
אצל עבים והרים
הגיע לו שרביט
ולבדם ניצבים
אם לצידם תביט
תראה החלבים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמשה איברים
באחת נזכרים
בכל הספרים
במצות שימורים
במכסת
אֶל בֵּיתוֹ בְּמִכְסַת נְפָשֹׁת.
ראש הוסר מהם
בבדידות מראיהם
והנה לפניהם
חישובו של כהן
מכסת
וְחִשַּׁב לוֹ הַכֹּהֵן אֵת מִכְסַת הָֽעֶרְכְּךָ.
האחרית נפלה
והופעה נכפלה
ארבעים על כס עומדות
בשש נקודות
בראשונה נתגרשו
אל אנשי המלחמה
בשניה יד פשטו
אל מול התרומה
מכס- מ' שווה ארבעים ע"י כס, שני סגולים
וַהֲרֵֽמֹתָ מֶכֶס לַֽד' מֵאֵת אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה. - גרש
וַיִּתֵּן מֹשֶׁה אֶת מֶכֶס תְּרוּמַת. - פשטא
ראשם אז חזק
כי באו חמשה
באה רעתה
אל הצאן בפגישה
המכס - דגש במ' - רעתה גימטריא 675.
וַיְהִי הַמֶּכֶס לַֽיהֹוָה מִן הַצֹּאן שֵׁשׁ מֵאוֹת חָמֵשׁ וְשִׁבְעִֽים.
החליפו מרכבה
נוספו עוד חמשה
הרבו אז הופעה
במקומות תשעה
בראשית הנה טוב
בתוך החי ניצבו
אצל האומר הנני
כתרום אמר אני
באחרית במשורר
אחר קמו בשמיני
בראש נזכרים
אצל עבים והרים
המכסה - הניקוד השתנה. -מופיע תשע פעמים.
וַֽד' אָמָר הַֽמְכַסֶּה אֲנִי מֵֽאַבְרָהָם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶֽׂה - בראשית יח, יז
הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר - תהלים - פרק קמ"ז פס' ח' אחרי פרק קמ"ו
הגיע לו שרביט
ולבדם ניצבים
אם לצידם תביט
תראה החלבים
והמכסה
וְאֶת הַֽחֲלָבִים מִן הַשּׁוֹר וּמִן הָאַיִל הָֽאַלְיָה וְהַֽמְכַסֶּה.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה חיילים
צבאו על המקרא
בשני מקומות
היתה להם זכירה
בראשון ראו הם
תיאור של מכה
הופיעו על ידם
ריחיים ובהמה
בשני היו צופים
בעין ורגל מוקפים
הגדילו המראות
ולא יכלו להראות
בראשם נוסף אחר
והנה איש מתאחר
ממקנהו הוא שלח
למצוא חן אצל האח
בשניה ראו צרה
את ירושת הגבירה
לראשם כד נטלו
ומושבם כפלו
אצל נשים אצילות
מפוארות ומהוללות
האחת ישראלית
והשנית כרמלית
חסרו עוד עשרה
חיזקה לבבה שניה
והנה הופעה זרה
בבן אמוץ כד שניה
כי ראו נפלאות
של שש השוואות
וכולם נושאים כפים
על ראשי גפיים
מהרה כף הסירו
בארבעה נזכרו
אצל שתי אמהות
בקורת וחופשות
ועינים נשואות
בתחינות נרגשות
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמשה חיילים
צבאו על המקרא
בשני מקומות
היתה להם זכירה
השפחה
בראשון ראו הם
תיאור של מכה
הופיעו על ידם
ריחיים ובהמה
''וּמֵת כָּל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם... הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם וְכֹל בְּכוֹר בְּהֵמָה''
בשני היו צופים
בעין ורגל מוקפים
הגדילו המראות
ולא יכלו להראות
''בְּעֵין-רֹגֵל וְהָלְכָה הַשִּׁפְחָה וְהִגִּידָה לָהֶם וְהֵם יֵלְכוּ וְהִגִּידוּ לַמֶּלֶךְ דָּוִד כִּי לֹא יוּכְלוּ לְהֵרָאוֹת''

בראשם נוסף אחר
והנה איש מתאחר
ממקנהו הוא שלח
למצוא חן אצל האח
''וְשִׁפְחָה וָאֶשְׁלְחָה לְהַגִּיד לַאדֹנִי לִמְצֹא-חֵן בְּעֵינֶיךָ''
בשניה ראו צרה
את ירושת הגבירה
וְשִׁפְחָה כִּי-תִירַשׁ גְּבִרְתָּהּ
לראשם כד נטלו
ומושבם כפלו
אצל נשים אצילות
מפוארות ומהוללות
האחת ישראלית
והשנית כרמלית
לשפחה
ו+כד+ל'
בִּתּוֹ אֶת-בִּלְהָה שִׁפְחָתוֹ לָהּ לְשִׁפְחָה
הִנֵּה אֲמָתְךָ לְשִׁפְחָה לִרְחֹץ רַגְלֵי עַבְדֵי (אביגיל הכרמלית)
חסרו עוד עשרה
כַּשִּׁפְחָה
ל'-י'=כ'
חיזקה לבבה שניה
והנה הופעה זרה
בבן אמוץ כד שניה
כי ראו נפלאות
של שש השוואות
וכולם נושאים כפים
על ראשי גפיים
כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר
(ישעיהו כד פסוק ב)
את סימני המקרא אני משאירה ל SL
מהרה כף הסירו
בארבעה נזכרו
אצל שתי אמהות
בקורת וחופשות
ועינים נשואות
בתחינות נרגשות
שִׁפְחָה
ושרי... שִׁפְחָה מִצְרִית וּשְׁמָהּ הָגָר
לְלֵאָה בִתּוֹ שִׁפְחָה
''וְהִוא שִׁפְחָה נֶחֱרֶפֶת לְאִישׁ...אוֹ חֻפְשָׁה לֹא נִתַּן-לָהּ בִּקֹּרֶת''
כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל-יַד גְּבִרְתָּהּ.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר
(ישעיהו כד פסוק ב)
את סימני המקרא אני משאירה ל SL
וְהָיָה כָעָם כַּכֹּהֵן,
כַּעֶבֶד כַּאדֹנָיו,
כַּשִּׁפְחָה כַּגְּבִרְתָּהּ,
כַּקּוֹנֶה כַּמּוֹכֵר,
כַּמַּלְוֶה כַּלּוֶֹה,
כַּנֹּשֶׁה כַּאֲשֶׁר נֹשֶׁא בוֹ.
לכולם יש אות כ' בתחילת המילה.

ורק שתביני שאני תקועה מיליון זמן על החידה
כי התיישבתי על מילה אחרת שהתאימה לי ואז נתקעתי
ובדיוק שהבריק לי המילה הנכונה
ענית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה