חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
טוב, התו של הנזיר יכול להמתין.
אבל בשביל החידה הבאה צריך לסיים את הקודמת.
וההשלמה בכלל לא מסובכת. רק להוסיף משענת על האחרונה, ותימצא המבוקשת.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
טוב, התו של הנזיר יכול להמתין.
עד שיבואו העורב עם הזרזיר
ויגלחו את מחלפות הנזיר
בינתיים:

שתי צלעות מהלכות
אך פעמים מופיעות
בפרשה זו מופיעות הן ג' פעמים
ליד איש ואבות
וליד התמים.

מי אני? :unsure:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
השתדלתי שלא תהיינה טעויות סופר..
ארבעה נוסעים
היו מופיעים
פעם בודדת
בהתראה מיוחדת
ניטל חי מהם
החליפו מחלצות
פתיחה וחטיפה
הפכו לקבוצות
נתנו ראשיתם
בהבל ביתם
ובמקום בודד
היו הם ערוכים
מפני רעב וחרב
היו הם מושלכים
נטלו מטה פאר
בו היו נודדים
בשבעה באותו ספר
היו ליד יהודים
בארץ אחת היתה הפגישה
מלפנים ואחור - ערים ששה
ננעץ שרביט בתוך חץ
והבית נחרב והוסר
פוזר קיבוץ באה שריקה
ביד מקומות נמסר
בין ארץ לרקיעה
היו בראשונה
בראש כל הופעה
סובבו באחרונה
חזר ראש למקומו
כי שרביט הוסר
שב בן הקיבוץ
ליד צדיק הושם
אז באו בכפליים
לצד קרית ירושלים
העומד ליד צדיק
בחטיפת פתיחה עמד
והנה אצל תמים
אל הלילה הוא נצמד
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה נוסעים
היו מופיעים
פעם בודדת
בהתראה מיוחדת
כחצת
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה כֹּה אָמַר ד' כַּֽחֲצֹת הַלַּיְלָה.
ניטל חי מהם
החליפו מחלצות
פתיחה וחטיפה
הפכו לקבוצות
נתנו ראשיתם
בהבל ביתם
ובמקום בודד
היו הם ערוכים
מפני רעב וחרב
היו הם מושלכים
בחצות - כ' פחות חי שווה ב', חטף פתח הפך לקובוץ, ב' שווא, נוספה ו'.
יִהְיוּ מֻשְׁלָכִים בְּחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם מִפְּנֵי הָרָעָב וְהַחֶרֶב.
נטלו מטה פאר
בו היו נודדים
בשבעה באותו ספר
היו ליד יהודים
בארץ אחת היתה הפגישה
מלפנים ואחור - ערים ששה
ובחצות - נוספה ו' בהתחלה, שבעה פעמים מופיע בירמיהו, שש פעמים ערים פעם אחת ארץ.
מָה הֵמָּה עֹשִׂים בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִָם.
אֶת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם.
וּמֵאֵין בְּהֵמָה בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם.
וַתִּבְעַר בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִָם.
אֲשֶׁר עָשׂוּ בְּאֶרֶץ יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִָם.
וְשָׂרֵינוּ בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִָם.
אֲשֶׁר קִטַּרְתֶּם בְּעָרֵי יְהוּדָה וּבְחֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם.
ננעץ שרביט בתוך חץ
והבית נחרב והוסר
פוזר קיבוץ באה שריקה
ביד מקומות נמסר
בין ארץ לרקיעה
היו בראשונה
בראש כל הופעה
סובבו באחרונה
חוצות - נוספה ו' בין ח' לצ', הב' ירדה, הח' בשורוק במקום קובוץ, מופיע י"ד פעמים.
כַּעֲפַר אָרֶץ כְּטִיט חוּצוֹת אֲדִקֵּם אֶרְקָעֵם.
בְּרֹאשׁ כָּל חוּצוֹת.
חזר ראש למקומו
כי שרביט הוסר
שב בן הקיבוץ
ליד צדיק הושם
אז באו בכפליים
לצד קרית ירושלים
חצות - ירדה הו', הקובוץ חזר לח'
וַיָּבֹאוּ קִרְיַת חֻצֽוֹת.
וּמִסְפַּר חֻצוֹת יְרוּשָׁלִַם.
בחטיפת פתיחה עמד
והנה אצל תמים
אל הלילה הוא נצמד
חצות - הח' חטף פתח
חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ עַל מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
את מי שם פרעה כמבחן, האם היהודים רוצים לעזוב לגמרי את מצרים, או שרוצים רק ללכת לשלשה ימים כפי שאמר משה רבינו ? (בפרשתנו אצל מכת ארבה)
התשובה הפשוטה היא את הטף. כך מבואר במקרא.
אבל כנראה הכוונה שלך לדבר יותר נעלם ונשגב..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
חמשה בחורים
במקומות תשעה
היו נזכרים
ומלאו הופעה
בתוך ערבים
בראשית ניצבים
וליד מזרקים
באחרית נזרקים
סר הרקיע
מתחת השניה
עמד ללא ניע
אופן חברתה
אז בארבעה
היתה ההופעה
בתחילה ראו ימים
ולבסוף שבעת ימים
ובאמצע ארצות
לצידם רובצות
בעלת הרקיע
נפלה בשביה
ושנים בחלום
ניצבו הלום
נסעו הם לשלשה
בספרים שנים
ראו ימים שלשה
ורעמים שנים
נוספו ארבעה
ראו שני הבלים
ושריקה באה
למאספת מחנים
ושוב הנה שלשה
בספרים שלשה
אצל ימי וימיך
היתה להם מנוחה
נתחזקו ארבעים
וקמצו האופנים
השלשים נעים
ושילשו המחנים
ברחובות וחדרים
היו הם נזכרים
בעבים עלי ארץ
בצדדים נפל עץ
באו ארבעים
חילקו האופנים
מן הלב והרגלים
לצמודים החונים
באו השלשים
השכיבו גלגלים
ובבדידות נפגשים
אצל עוון ומכשולים
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
התשובה הפשוטה היא את הטף. כך מבואר במקרא.
אבל כנראה הכוונה שלך לדבר יותר נעלם ונשגב..
נעלם מחודש ומעניין כן, יותר נשגב אני לא יודע.
מובא ומרומז באותם פסוקים, ולפי הפירוש הנ"ל, כוונת הפסוק גם מסתדר טוב !
 
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמשה בחורים
במקומות תשעה
היו נזכרים
ומלאו הופעה
ומלאו
בתוך ערבים
בראשית ניצבים
וליד מזרקים
באחרית נזרקים
הֶעָרֹב וּמָלְאוּ בָּתֵּי מִצְרַיִם אֶת-הֶעָרֹב
וּמָלְאוּ כַּמִּזְרָק
סר הרקיע
מתחת השניה
עמד ללא ניע
אופן חברתה
אז בארבעה
היתה ההופעה
בתחילה ראו ימים
ולבסוף שבעת ימים
ובאמצע ארצות
לצידם רובצות
הקמץ הוסר מהאות מ', שווא באות ל'
וּמִלְאוּ אֶת-הַמַּיִם בַּיַּמִּים
שִׁבְעַת יָמִים יְכַפְּרוּ אֶת-הַמִּזְבֵּחַ וְטִהֲרוּ אֹתוֹ וּמִלְאוּ
וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ*2

בעלת הרקיע
נפלה בשביה
ושנים בחלום
ניצבו הלום
נסעו הם לשלשה
בספרים שנים
ראו ימים שלשה
ורעמים שנים
מ' בשווא, ל' וא' בחולם
יוֹרְדֵי הַיָּם וּמְלֹאוֹ
יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ *2
נוספו ארבעה
ראו שני הבלים
ושריקה באה
למאספת מחנים
ושוב הנה שלשה
בספרים שלשה
אצל ימי וימיך
היתה להם מנוחה
ו+ד' (4) =י'
יִמְלְאוּ יְמֵי הַחֲנֻטִים
כִּי יִמְלְאוּ יָמֶיךָ
נתחזקו ארבעים
וקמצו האופנים
השלשים נעים
ושילשו המחנים
ברחובות וחדרים
היו הם נזכרים
בעבים עלי ארץ
בצדדים נפל עץ

מ' בדגש עם קצץ, ל' שווא נע
וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ
וּבְדַעַת חֲדָרִים יִמָּלְאוּ
אִם-יִמָּלְאוּ הֶעָבִים גֶּשֶׁם עַל-הָאָרֶץ יָרִיקוּ וְאִם-יִפּוֹל עֵץ בַּדָּרוֹם
באו ארבעים
חילקו האופנים
מן הלב והרגלים
לצמודים החונים
באו השלשים
השכיבו גלגלים
ובבדידות נפגשים
אצל עוון ומכשולים
''לֹא יְשַׂבֵּעוּ וּמֵעֵיהֶם לֹא יְמַלֵּאוּ כִּי-מִכְשׁוֹל עֲוֹנָם הָיָה''
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פרשת בשלח
(התאמצתי לחבר חידה קשה)

פעם אחת במקרא הופענו
שלש צלעות מרכיבות אותנו
באותו פסוק הופענו שוב עם מנין לפנינו
הניקוד שונה וגם משמעותינו

כשחרק לפתע ראשינו
בנימין עמד לשמאלנו
שמואל ניצב לימינו
ושאול עמד במערבינו
גם סוס ומלחמה הופיעו
וזעקה בקול תרועה הריעו

כשהראש החליט לחלום
פעם אחת הופיע הלום
שאול בכפל לימינו ניצב
יהא תום בפסוק הוא סב

חמישה בסוף הצטרפו
ופעם אחת בלבד הופיעו
סערה מימינה
וספירים בשמאלה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פעם אחת במקרא הופענו
שלש צלעות מרכיבות אותנו
באותו פסוק הופענו שוב עם מנין לפנינו
הניקוד שונה וגם משמעותינו
נחם
וַיְהִי בְּשַׁלַּח פַּרְעֹה אֶת הָעָם וְלֹֽא נָחָם אֱלֹקים דֶּרֶךְ אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים כִּי קָרוֹב הוּא כִּי אָמַר אֱלֹקים פֶּן יִנָּחֵם הָעָם בִּרְאֹתָם.
כשחרק לפתע ראשינו
בנימין עמד לשמאלנו
שמואל ניצב לימינו
ושאול עמד במערבינו
גם סוס ומלחמה הופיעו
וזעקה בקול תרועה הריעו
נחם - נ' חיריק
וְהָעָם נִחָם לְבִנְיָמִן
שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל וַד' נִחָם כִּי הִמְלִיךְ אֶת שָׁאוּל.
אֵין אִישׁ נִחָם עַל רָעָתוֹ כְּסוּס שׁוֹטֵף בַּמִּלְחָמָה.
וְלֹא נִחָם וְשָׁמַע זְעָקָה בַּבֹּקֶר וּתְרוּעָה בְּעֵת צָהֳרָיִם.
כשהראש החליט לחלום
פעם אחת הופיע הלום
שאול בכפל לימינו ניצב
יהא תום בפסוק הוא סב
נחם - חולם בנ'
מִיַּד שְׁאוֹל אֶפְדֵּם מִמָּוֶת אֶגְאָלֵם אֱהִי דְבָרֶיךָ מָוֶת אֱהִי קָטָבְךָ שְׁאוֹל נֹחַם יִסָּתֵר מֵעֵינָי. - אותיות מות אהי - יהא תום.
חמישה בסוף הצטרפו
ופעם אחת בלבד הופיעו
סערה מימינה
וספירים בשמאלה.
נחמה - נוספה ה'
עֲנִיָּה סֹעֲרָה לֹא נֻחָמָה הִנֵּה אָנֹכִי מַרְבִּיץ בַּפּוּךְ אֲבָנַיִךְ וִיסַדְתִּיךְ בַּסַּפִּירִים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה