חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע צלעות אנחנו
פעם אחת ויחידה הופענו
לבנו בכפל נכתב
מופיע בין הצדיק לתו
צררת
אם האחרית תפרוש כנפיים
תמצאוני זה שבעתיים
צרר
נקמצה לי הראשית והנה כנפיים
ובנוסף נמצאת ליד מים וחופנים
צָרַר רוּחַ אוֹתָהּ בִּכְנָפֶיהָ וְיֵבֹשׁוּ מִזִּבְחוֹתָם:
מִי עָלָה שָׁמַיִם וַיֵּרַד מִי אָסַף רוּחַ בְּחָפְנָיו מִי צָרַר מַיִם בַּשִּׂמְלָה מִי הֵקִים כָּל אַפְסֵי אָרֶץ מַה שְּׁמוֹ וּמַה שֶּׁם בְּנוֹ כִּי תֵדָע:
וכשהראשית תתחיל לחלום
תופיע היא שוב הלום
ליד המן וליד העבדים
ליד הביזה וליד האבדים
צֹרֵר מַיִם בְּעָבָיו וְלֹא נִבְקַע עָנָן תַּחְתָּם:
וַיָּסַר הַמֶּלֶךְ אֶת טַבַּעְתּוֹ מֵעַל יָדוֹ וַיִּתְּנָהּ לְהָמָן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי צֹרֵר הַיְּהוּדִים:
בַּיּוֹם הַהוּא נָתַן הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה אֶת בֵּית הָמָן צֹרֵר היהודיים הַיְּהוּדִים וּמָרְדֳּכַי בָּא לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ כִּי הִגִּידָה אֶסְתֵּר מַה הוּא לָהּ:
עֲשֶׂרֶת בְּנֵי הָמָן בֶּן הַמְּדָתָא צֹרֵר הַיְּהוּדִים הָרָגוּ וּבַבִּזָּה לֹא שָׁלְחוּ אֶת יָדָם:
כִּי הָמָן בֶּן הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי צֹרֵר כָּל הַיְּהוּדִים חָשַׁב עַל הַיְּהוּדִים לְאַבְּדָם וְהִפִּיל פּוּר הוּא הַגּוֹרָל לְהֻמָּם וּלְאַבְּדָם:
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה עם המקרא החסר של החידה הקודמת? שאעלה אותו ודי?
זה?
וְאָסַפְתִּי אֶת כָּל הַגּוֹיִם אֶל יְרוּשָׁלִַם לַמִּלְחָמָה וְנִלְכְּדָה הָעִיר וְנָשַׁסּוּ הַבָּתִּים וְהַנָּשִׁים (תשגלנה) תִּשָּׁכַבְנָה.
מה חסר?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הוא לא הופיע בפירוט הקודם. והוא התשובה של 'שופר וזקיף ועם רב מקיף'.
ואגב, באמת רמזתי את מנין ההופעות בתחילת החידה, כשאמרו החברים זה לזה 'הבה' ניסע. כלומר ניסע ל'הבה' מקומות. (בהתחלה כתבתי 'אל יד מקומות', עד שפיצלתי את הבתים הקמוצים מן הפתוחים, ונותרו רק י"ב, כמנין 'הבה').
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה ניצבים
בששה מתייצבים
בלילות ושמים
ביום וביומיים
שני הסיר פתיחתו
שינה מצב חטיפתו
פעמיים נזכרים
בשני ספרים
לנגדם ערוכים
עבדים מגולחים
נוספו עוד שלשה
והנה בחמשה
רובם מטופחים
זקופים וגם נחים
בראשית רץ נער
נרמז בו הסער
באחרית ליד לבו
כרע לו ברכבו
שבו למרכבה
ראשונה ואהובה
כפלו המה זכירה
באותו המקרא
זו פשוטה למראה
וזו בטיפוח נאה
לאחת לצד אחת
וגם לצד השניה
לא במרכבה אחת
מלבד ראש בשביה
שמו ראש על משענת
הנה מחלוקת מזומנת
כי היו המה חונים
במלכים הראשונים
אך בששה עשר
מקומם אז נמסר
כי אחרי אחריהם
גם במנין ארבעה
וארבעת הראשונים
מחליפי האופנים
במקום נוסף הופיעו
והיתה להם זכירה
רק אל הספר באו
לא יצאו במקרא
כי יצחק בהיפך בא
חמשה רדפו מאה
ועשרה פי ארבע
השלימו נסיעה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה ניצבים
בששה מתייצבים
בלילות ושמים
ביום וביומיים
בחצי
וַיְהִי בַּֽחֲצִי הַלַּיְלָה.
וַיַּעֲמֹד הַשֶּׁמֶשׁ בַּחֲצִי הַשָּׁמַיִם.
וַיָּקָם בַּחֲצִי הַלַּיְלָה.
בַּחֲצִי (ימו) יָמָיו יַעַזְבֶנּוּ.
אַל תַּעֲלֵנִי בַּחֲצִי יָמָי.
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה וַיֶּחֱרַד.
שני הסיר פתיחתו
שינה מצב חטיפתו
פעמיים נזכרים
בשני ספרים
לנגדם ערוכים
עבדים מגולחים
בחצי - ח' בצירה.
וַיִּקַּח חָנוּן אֶת עַבְדֵי דָוִד וַיְגַלַּח אֶת חֲצִי זְקָנָם וַיִּכְרֹת אֶת מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי.
אֶת עַבְדֵי דָוִיד וַיְגַלְּחֵם וַיִּכְרֹת אֶת מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי.
נוספו עוד שלשה
והנה בחמשה
רובם מטופחים
זקופים וגם נחים
בראשית רץ נער
נרמז בו הסער
באחרית ליד לבו
כרע לו ברכבו
החצי - ב' ועוד שלוש שווה ה'.
הַנַּעַר רָץ וְהוּא יָרָה הַחֵצִי לְהַעֲבִרוֹ. - טפחא
וַיֵּצֵא הַחֵצִי מִלִּבּוֹ וַיִּכְרַע בְּרִכְבּוֹ. - טפחא
שבו למרכבה
ראשונה ואהובה
כפלו המה זכירה
באותו המקרא
זו פשוטה למראה
וזו בטיפוח נאה
לאחת לצד אחת
וגם לצד השניה
לא במרכבה אחת
מלבד ראש בשביה
החצי -
גִּזְרוּ אֶת הַיֶּלֶד הַחַי לִשְׁנָיִם וּתְנוּ אֶת הַחֲצִי לְאַחַת וְאֶת הַחֲצִי לְאֶחָת. פשטא וטפחא. המילים לאחת שונות חוץ מהל' שווא.
שמו ראש על משענת
הנה מחלוקת מזומנת
כי היו המה חונים
במלכים הראשונים
אך בששה עשר
מקומם אז נמסר
כי אחרי אחריהם
גם במנין ארבעה
והחצי - נוספה ו'.
אָז יֵחָלֵק הָעָם יִשְׂרָאֵל לַחֵצִי חֲצִי הָעָם הָיָה אַחֲרֵי תִבְנִי בֶן גִּינַת לְהַמְלִיכוֹ וְהַחֲצִי אַחֲרֵי עָמְרִי.
מלכים א' פרק ט"ז - המילה והחצי מופיעה ארבע מילים אחרי המילה אחרי.
וארבעת הראשונים
מחליפי האופנים
במקום נוסף הופיעו
והיתה להם זכירה
רק אל הספר באו
לא יצאו במקרא
כי יצחק בהיפך בא
חמשה רדפו מאה
ועשרה פי ארבע
השלימו נסיעה
החצים - הניקוד השתנה.
וַיְלַקֵּט נַעַר יְהוֹנָתָן אֶת (החצי) הַחִצִּים וַיָּבֹא אֶל אֲדֹנָיו.
הקחצי+ם - עשר פי ארבע שווה מ'.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבעה ניצבים
בששה מתייצבים
בלילות ושמים
ביום וביומיים
בחצי
וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה
בַּחֲצִי הַשָּׁמַיִם
בַּחֲצִי יָמָיו
שני הסיר פתיחתו
שינה מצב חטיפתו
פעמיים נזכרים
בשני ספרים
בַּחֵצִי
לנגדם ערוכים
עבדים מגולחים
וַיְגַלְּחֵם וַיִּכְרֹת אֶת-מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי
וַיְגַלַּח אֶת-חֲצִי זְקָנָם וַיִּכְרֹת אֶת-מַדְוֵיהֶם בַּחֵצִי
נוספו עוד שלשה
והנה בחמשה
רובם מטופחים
זקופים וגם נחים
בראשית רץ נער
נרמז בו הסער
באחרית ליד לבו
כרע לו ברכבו
הַחֵצִי
לְנַעֲרוֹ רֻץ מְצָא נָא אֶת-הַחִצִּים אֲשֶׁר אָנֹכִי מוֹרֶה הַנַּעַר רָץ וְהוּא-יָרָה הַחֵצִ
הַחֵצִי מִלִּבּוֹ וַיִּכְרַע בְּרִכְבּוֹ
שבו למרכבה
ראשונה ואהובה
כפלו המה זכירה
באותו המקרא
זו פשוטה למראה
וזו בטיפוח נאה
לאחת לצד אחת
וגם לצד השניה
לא במרכבה אחת
מלבד ראש בשביה
הַחֵצִי אֲשֶׁר יָרָה יְהוֹנָתָן וַיִּקְרָא יְהוֹנָתָן אַחֲרֵי הַנַּעַר וַיֹּאמֶר הֲלוֹא הַחֵצִי
וּתְנוּ אֶת-הַחֲצִי לְאַחַת וְאֶת-הַחֲצִי
שמו ראש על משענת
הנה מחלוקת מזומנת
כי היו המה חונים
במלכים הראשונים
וְהַחֲצִי אַחֲרֵי עָמְרִי (מלכים א)
אך בששה עשר
מקומם אז נמסר
כי אחרי אחריהם
גם במנין ארבעה
וארבעת הראשונים
מחליפי האופנים
החצים
רק אל הספר באו
לא יצאו במקרא
וַיְלַקֵּ֞ט נַ֤עַר יְהֽוֹנָתָן֙ אֶת־(החצי) [הַ֣חִצִּ֔ים]

כי יצחק בהיפך בא
חמשה רדפו מאה
ועשרה פי ארבע
השלימו נסיעה
יצחק בהיפוך זה- קחצי
חמישה- האות ה' במקום ק'= ה חצי
עשרה פי ארבעה- האות מ' (י כפול ד')
השלימו נסיעה- החצים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
על זה אמר הכתוב:
וּתְנוּ אֶת הַחֲצִי לְאַחַת וְאֶת הַחֲצִי לְאֶחָת
מבין שני הפתרונות הושלם כמעט הכל!!
נוספו עוד שלשה
והנה בחמשה
רובם
מטופחים
זקופים וגם נחים
המודגשות עדיין בושות, מרגישות שאינן ניגשות, ומהפתרון ננטשות..
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
המודגשות עדיין בושות, מרגישות שאינן ניגשות, ומהפתרון ננטשות..
וַיֹּ֣אמֶר לְנַעֲר֔וֹ רֻ֗ץ מְצָ֥א נָא֙ אֶת־הַ֣חִצִּ֔ים אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י מוֹרֶ֑ה הַנַּ֣עַר רָ֔ץ וְהֽוּא־יָרָ֥ה הַחֵ֖צִי לְהַעֲבִרֽוֹ. - טפחא.
וַיָּבֹ֤א הַנַּ֨עַר֙ עַד־מְק֣וֹם הַחֵ֔צִי אֲשֶׁ֥ר יָרָ֖ה יְהוֹנָתָ֑ן וַיִּקְרָ֨א יְהוֹנָתָ֜ן אַחֲרֵ֤י הַנַּ֨עַר֙ וַיֹּ֔אמֶר הֲל֥וֹא הַחֵ֖צִי מִמְּךָ֥ וָהָֽלְאָה - זקף, טפחא.
וְהִנֵּ֥ה לֹֽא־הֻגַּד־לִ֖י הַחֵ֑צִי - אתנחתא.
וַיֵּצֵ֥א הַחֵ֖צִי מִלִּבּ֑וֹ- טפחא.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וַיֹּ֣אמֶר לְנַעֲר֔וֹ רֻ֗ץ מְצָ֥א נָא֙ אֶת־הַ֣חִצִּ֔ים אֲשֶׁ֥ר אָנֹכִ֖י מוֹרֶ֑ה הַנַּ֣עַר רָ֔ץ וְהֽוּא־יָרָ֥ה הַחֵ֖צִי לְהַעֲבִרֽוֹ. - טפחא.
וַיָּבֹ֤א הַנַּ֨עַר֙ עַד־מְק֣וֹם הַחֵ֔צִי אֲשֶׁ֥ר יָרָ֖ה יְהוֹנָתָ֑ן וַיִּקְרָ֨א יְהוֹנָתָ֜ן אַחֲרֵ֤י הַנַּ֨עַר֙ וַיֹּ֔אמֶר הֲל֥וֹא הַחֵ֖צִי מִמְּךָ֥ וָהָֽלְאָה - זקף, טפחא.
וְהִנֵּ֥ה לֹֽא־הֻגַּד־לִ֖י הַחֵ֑צִי - אתנחתא.
וַיֵּצֵ֥א הַחֵ֖צִי מִלִּבּ֑וֹ- טפחא.
מושלם!! הנה סוף סוף הופיעו, לפתרון הגיעו - רובם מטופחים, וכולם משובחים!
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מה הקשר בין הגר למכת ארבה?
גרש את האמה הזאת וכו'
כלה גרש יגרש וכו'
בגלל ששרה גרשה את הגר, בניה היו צריכים להיות במצרים (הגר בת פרעה) שבסוף גרשו אותם משם.
(לא קשור רק למכת ארבה)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מה הקשר בין הגר למכת ארבה?
בספר שפתי כהן מבאר, שמה שכתוב בפרשה על הארבה 'לפניו לא היה כן', הוא משום שהקב"ה אמר שאין ארבה בא למצרים לפי שמלך מצרים נתן את הגר בתו לשרה ונאמר לה 'הרבה ארבה את זרעך'. (מובא בתורה שלמה עמ' יג).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ששה ידידים
בחמשה מקומות
החלו צועדים
בכל המקראות
כאן חגיגה ושם כפרה
וכאן עולה עם חצוצרה
במים נכרתים והצבת אבנים
בין היכל לעטרות המה חונים
בשני מקומות הופיעו חסרים
ליד כתפיים וקודש הם נזכרים
הורידו ראשם ושבו למקומם
סביב אבני לבני קבעו מושבם
ניצבה לה משענת לאחר הראש
בשבעה מקומות מושבם תדרוש
בראשון הנה ספר על אוזניים מושם
וגם אבנים, על כתפים אותם שם
דילגו בזריזות להופעה האחרונה
והנה ניצבים עם שיהיו לאחרונה
ערכו צעדה בשמונה פסיעות
אין לצידם ושילשו הופעות
כי נחלש לבם ממקומו ירד
עמד על אופן ורקיע נטרד
בראשונה הגיעו ולצידם תרועה
ליד חכם וכסיל השלימו הופעה
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ששה ידידים
בחמשה מקומות
החלו צועדים
בכל המקראות
כאן חגיגה ושם כפרה
וכאן עולה עם חצוצרה
במים נכרתים והצבת אבנים
בין היכל לעטרות המה חונים
לזכרון
לְזִכָּרוֹן וְחַגֹּתֶם.
לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי ד' לְכַפֵּר.
וּתְקַעְתֶּם בַּחֲצֹֽצְרֹת עַל עֹלֹתֵיכֶם וְעַל זִבְחֵי שַׁלְמֵיכֶם וְהָיוּ לָכֶם לְזִכָּרוֹן.
בַּיַּרְדֵּן נִכְרְתוּ מֵי הַיַּרְדֵּן וְהָיוּ הָאֲבָנִים הָאֵלֶּה לְזִכָּרוֹן.
וְהָעֲטָרֹת תִּהְיֶה לְחֵלֶם וּלְטוֹבִיָּה וְלִידַעְיָה וּלְחֵן בֶּן צְפַנְיָה לְזִכָּרוֹן בְּהֵיכַל.
בשני מקומות הופיעו חסרים
ליד כתפיים וקודש הם נזכרים
עַל שְׁתֵּי כְתֵפָיו לְזִכָּרֹֽן.
בְּבֹאוֹ אֶל הַקֹּדֶשׁ לְזִכָּרֹן.
הורידו ראשם ושבו למקומם
סביב אבני לבני קבעו מושבם
זכרן
אַבְנֵי זִכָּרֹן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל.
ניצבה לה משענת לאחר הראש
בשבעה מקומות מושבם תדרוש
בראשון הנה ספר על אוזניים מושם
וגם אבנים, על כתפים אותם שם
דילגו בזריזות להופעה האחרונה
והנה ניצבים עם שיהיו לאחרונה
זכרון
כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ.
וַיָּשֶׂם אֹתָם עַל כִּתְפֹת הָֽאֵפֹד אַבְנֵי זִכָּרוֹן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל.
לֹא יִהְיֶה לָהֶם זִכָּרוֹן עִם שֶׁיִּהְיוּ לָאַחֲרֹנָה.
ערכו צעדה בשמונה פסיעות
אין לצידם ושילשו הופעות
כי נחלש לבם ממקומו ירד
עמד על אופן ורקיע נטרד
בראשונה הגיעו ולצידם תרועה
ליד חכם וכסיל השלימו הופעה
זכרון - הדגש של הכ' ירד ונהיה חלק מהשווא והרקיע ירד מהקמץ.
אֵין זִכְרוֹן לָרִאשֹׁנִים - שמונה מילים אחורה מהפסוק האחרון.
זִכְרוֹן תְּרוּעָה מִקְרָא קֹֽדֶשׁ.
כִּי אֵין זִכְרוֹן לֶחָכָם עִם הַכְּסִיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה