חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בתחילת הופעתנו
הלכו לקראתנו
בשנית הגענו
וצדק על ידינו
רגל חלמה חלום
והנה נותר הלום
רגל השיבה מרכבה
שניה חזקה לבבה
וראתה שני דמים
את הנקי סובבים
באה יושבת ביתה
סדר אופניה שינתה
והנה הם מתגלגלים
בין גלגל ובין גלים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בתחילת הופעתנו
הלכו לקראתנו
בשנית הגענו
וצדק על ידינו
וַיֹּאמֶר לְכוּ זִבְחוּ לֵאלֹֽהֵיכֶם בָּאָֽרֶץ.
זִבְחוּ זִבְחֵי צֶדֶק.
רגל חלמה חלום
והנה נותר הלום
בְּיוֹם הַקְרִיבוֹ אֶת זִבְחוֹ יֵֽאָכֵל וּמִֽמָּחֳרָת וְהַנּוֹתָר מִמֶּנּוּ. - חולם בו'
רגל השיבה מרכבה
שניה חזקה לבבה
וראתה שני דמים
את הנקי סובבים
דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ. - חזר השורוק לו' ויש דגש בב'.
באה יושבת ביתה
סדר אופניה שינתה
והנה הם מתגלגלים
בין גלגל ובין גלים
הב' השתנתה ונהייתה צירה
הָיוּ בַּגִּלְגָּל שְׁוָרִים זִבֵּחוּ גַּם מִזְבְּחוֹתָם כְּגַלִּים.
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
ועוד אחד קל

חמשה איברים
מהלכות ליד הכח

הששי ברביעי נכנס
וחמישי בסופה באה
ליד עין ואוזן ולב הגענו
הראתך
השישי ו' במקום הרביעי נכנס וחמישי ה' בסופו ואלו הפס'
וְאוּלָ֗ם בַּעֲב֥וּר זֹאת֙ הֶעֱמַדְתִּ֔יךָ בַּעֲב֖וּר הַרְאֹתְךָ֣ אֶת־כֹּחִ֑י
וַיְדַבֵּ֨ר אֵלַ֜י הָאִ֗ישׁ בֶּן־אָדָ֡ם רְאֵ֣ה בְעֵינֶיךָ֩ וּבְאׇזְנֶ֨יךָ שְּׁמָ֜ע וְשִׂ֣ים לִבְּךָ֗ לְכֹ֤ל אֲשֶׁר־אֲנִי֙ מַרְאֶ֣ה אוֹתָ֔ךְ כִּ֛י לְמַ֥עַן הַרְאוֹתְכָ֖ה הֻבָ֣אתָה הֵ֑נָּה הַגֵּ֛ד אֶת־כׇּל־אֲשֶׁר־אַתָּ֥ה רֹאֶ֖ה לְבֵ֥ית יִשְׂרָאֵֽל׃
יש עוד חידות לא פתורות ?
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אם תביט בנביא שלישי, בראשון בעשרים וחמשה, וכה תראה בו בשלישי, בתיבת שמיני-תשיעי, אז בין תבין בחכמה, כי לא תצטרך זו השלמה, אל דברי ספר החכמה, בשלשה עשר מן השישי, בתיבת חמישי-שישי. ועל כן על מאמר, שברמז נאמר, לא נשאר אלא לומר, עיין בספר אשר בחכמה שר, בשלשים ושלש מחמשה עשר.
עכשיו מובן?
מותר לגלות מה נרמז כאן?
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
הראתך
השישי ו' במקום הרביעי נכנס וחמישי ה' בסופו ואלו הפס'
וְאוּלָ֗ם בַּעֲב֥וּר זֹאת֙ הֶעֱמַדְתִּ֔יךָ בַּעֲב֖וּר הַרְאֹתְךָ֣ אֶת־כֹּחִ֑י
וַיְדַבֵּ֨ר אֵלַ֜י הָאִ֗ישׁ בֶּן־אָדָ֡ם רְאֵ֣ה בְעֵינֶיךָ֩ וּבְאׇזְנֶ֨יךָ שְּׁמָ֜ע וְשִׂ֣ים לִבְּךָ֗ לְכֹ֤ל אֲשֶׁר־אֲנִי֙ מַרְאֶ֣ה אוֹתָ֔ךְ כִּ֛י לְמַ֥עַן הַרְאוֹתְכָ֖ה הֻבָ֣אתָה הֵ֑נָּה הַגֵּ֛ד אֶת־כׇּל־אֲשֶׁר־אַתָּ֥ה רֹאֶ֖ה לְבֵ֥ית יִשְׂרָאֵֽל׃
יש עוד חידות לא פתורות ?
נכון מאוד
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שש צלעות מהלכות
במקום אחד דורכות
לאיש מלוכה
השיבו כהלכה
תכלית קלון הסירו
ראשית תמורתן הביאו
קמיצה סרה לה
והרגל הסתגלה
ושריקת האחרית
נסעה אל הראשית
ראשית את שבייתה
העניקה לרעותה
והנה שנים מגרשים
עומדים על הנוסעים
והשנים מתבקשים
להיות קרוב פוסעים
דל על ראש ניצב
ומכל אופני מרכב
כמתכונתו לא נותר
רק שביעי אופן נטר
והנה הם במרוצה
פעמיים בנתיצה
מלפנים ומאחור
להכרית וגם לשבור
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
שש צלעות מהלכות
במקום אחד דורכות
לאיש מלוכה
השיבו כהלכה
דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים נֵלֵךְ בַּמִּדְבָּר וְזָבַחְנוּ
תכלית קלון הסירו
ראשית תמורתן הביאו
וּזְבַחְתֶּם
את סוף המילה קלון מסירים ושמים במקום את תחילת המילה תמורתן
במקום וזבח- נו, וזבח- תם.
קמיצה סרה לה
והרגל הסתגלה
ושריקת האחרית
נסעה אל הראשית
ראשית את שבייתה
העניקה לרעותה
והנה שנים מגרשים
עומדים על הנוסעים
והשנים מתבקשים
להיות קרוב פוסעים
וּזְבַחְתֶּם
במקום קמץ באות ת'- נהיה סגול
השורוק שבאות האחרונה- עוברת לאות הראשונה
השווא באות הראשונה עוברת לאות השניה
שני שווא במילה הזאת
''וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אָנֹכִי אֲשַׁלַּח אֶתְכֶם וּזְבַחְתֶּם רַק הַרְחֵק לֹא-תַרְחִיקוּ לָלֶכֶת''
דל על ראש ניצב
מִזְבְּחֹתָם
על האות ו' (6) מוסיפים דל, דהיינו 34
מקבלים את האות מ'
ומכל אופני מרכב
כמתכונתו לא נותר
רק שביעי אופן נטר
והנה הם במרוצה
פעמיים בנתיצה
מלפנים ומאחור
להכרית וגם לשבור
''מִזְבְּחֹתָם תִּתֹּצוּן וְאֶת-מַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּן''
''וְנִתַּצְתֶּם אֶת-מִזְבְּחֹתָם וְשִׁבַּרְתֶּם אֶת-מַצֵּבֹתָם''.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
דֶּרֶךְ שְׁלֹשֶׁת יָמִים נֵלֵךְ בַּמִּדְבָּר וְזָבַחְנוּ
מושלם!!
לגבי הקטע הזה:
והנה שנים מגרשים
עומדים על הנוסעים
זה לא קשור לשווא. השווא אינו עומד 'על הנוסעים'. אם כבר - נמצא תחתיהם.
האמת שזו קצת הפתעה. התכוונתי למשהו אחר. שלא התייחסתי אליו עד עכשיו..
(עד עכשיו התייחסתי לאותיות ולנקודות בלבד).
ומכל אופני מרכב
כמתכונתו לא נותר
רק שביעי אופן נטר
הקטע הזה נראה שהוא פשוט מדאי בשביל להסביר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה