חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היכן? לא מצאתי
זכרוני הטעני. לא דווקא בראש פסוק, אלא סתם חילוף של גם/וגם.
הנה:
1704732346211.png

וזה פירושו (בההדרת רבי מרדכי ברויאר):
1704732397534.png
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צלעות חמשה
במקומות שלשה
ראשונה הופיעה
אצל שבועה
שניה באה ערוכה
בתחילת הברכה
ועל יד האחרית
ניצבה לה שארית
מורשה
וְנָֽתַתִּי אֹתָהּ לָכֶם מֽוֹרָשָׁה.
זאת הברכה - תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה מֽוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַֽעֲקֹֽב.
מוֹרָשָׁה לִשְׁאֵרִית הַגּוֹיִם.
ראשים קמצו ונצררו
ובחמשה נזכרו
אצל עדולם וליד חברון
ליד אשבע וסביבות גת
אחרית אצל מרכבות
וכולן כאחת רוכבות
מרשה - בלי ו' - אין אזכור להורדת הו'.
יוֹשֶׁבֶת מָרֵשָׁה עַד עֲדֻלָּם.
וּבְנֵי מָרֵשָׁה אֲבִי חֶבְרוֹן.
אֲבִי מָרֵשָׁה וּמִשְׁפְּחוֹת בֵּית עֲבֹדַת הַבֻּץ לְבֵית אַשְׁבֵּעַ.
וְאֶת גַּת וְאֶת מָרֵשָׁה וְאֶת זִיף.
וּמַרְכָּבוֹת שְׁלֹשׁ מֵאוֹת וַיָּבֹא עַד מָרֵשָׁה.
באו שלשים בראשם
והנה מלחמה ערוכה
למרשה
וַיַּעַרְכוּ מִלְחָמָה בְּגֵיא צְפַתָה לְמָרֵשָׁה.
נוספו להם עוד עשרה
ואליעזר ניבא צרה
וַיִּתְנַבֵּא אֱלִיעֶזֶר בֶּן דֹּדָוָהוּ מִמָּרֵשָׁה עַל יְהוֹשָׁפָט לֵאמֹר.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
מרשה - בלי ו' - אין אזכור להורדת הו'.
היה ביכולתי לתרץ, שכיון ששני הראשים נקמצו ונצררו, שוב אין מקום לאות ו'..
אבל התירוץ האמיתי הוא: 'פרי המהירות - חרטה..'
לא היה מספיק זמן לדייק, עם הפתרונות המהירים.
השרביט לכתיבת החידה הבאה - נתון לך.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
דווקא זכור לי שראיתי במסורה הקטנה שיש י"ג פסוקים שיש 'וגם' בריש פסוק (זה לא לפני כעת).
(אבל לפי הרשימה שהבאתי יש רק י"ב).
הנה המסורה:
1704737165902.png

מסתבר ששכחתי פסוק אחד:
וְגַם מִבְּנֵי הַתּוֹשָׁבִים הַגָּרִים עִמָּכֶם מֵהֶם תִּקְנוּ וּמִמִּשְׁפַּחְתָּם אֲשֶׁר עִמָּכֶם אֲשֶׁר הוֹלִידוּ בְּאַרְצְכֶם וְהָיוּ לָכֶם לַאֲחֻזָּה:
אז ברשימה ההיא של תורה ויהושע-שופטים צריכים להיות שבעה עשר 'וגם' בראש פסוק.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
דרך אגב, זה לא מסורה הקטנה
נכון, את הפירוט הנ"ל לקחתי מהגדולה, אבל את הידיעה הכללית של 'י"ג בריש פסוק' ראיתי בקטנה בפרשתנו (חומש היכל הברכה כמדומני), ועליה הוא שרמזתי למעלה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מעניין שהמסורה מדלגת על המילה וגם אצל לוט
ראיתי בכמה מקומות שכשמונה מקראות היא מדלגת על תחילתו של הראשון (אפילו במה שהבאתי כאן, ראה בתצלום שבתחילת עמוד 77 שבאשכול). אולי זו הדרך של המסורה, שבראשון אין צורך לפרט את ראשו, כי עליו מדברים.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אולי זו הדרך של המסורה, שבראשון אין צורך לפרט את ראשו, כי עליו מדברים.
אבל לא עליו מדברים, המסורה נמצאת בפ' בהר
וְגַם מִבְּנֵי הַתּוֹשָׁבִים הַגָּרִים עִמָּכֶם מֵהֶם תִּקְנוּ וּמִמִּשְׁפַּחְתָּם אֲשֶׁר עִמָּכֶם אֲשֶׁר הוֹלִידוּ בְּאַרְצְכֶם וְהָיוּ לָכֶם לַאֲחֻזָּה:
אז ברשימה ההיא של תורה ויהושע-שופטים צריכים להיות שבעה עשר 'וגם' בראש פסוק.
איגדתי את הכל יחד לתועלת הציבור וזיכוי הרבים
שבעה עשר מקומות:
וְגַם לְלוֹט הַהֹלֵךְ אֶת אַבְרָם הָיָה צֹאן וּבָקָר וְאֹהָלִים: (בראשית יג)
וְגַם אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר יַעֲבֹדוּ דָּן אָנֹכִי וְאַחֲרֵי כֵן יֵצְאוּ בִּרְכֻשׁ גָּדוֹל: (בראשית טו)
וְגַם אָמְנָה אֲחֹתִי בַת אָבִי הִוא אַךְ לֹא בַת אִמִּי וַתְּהִי לִי לְאִשָּׁה: (בראשית כ)
וְגַם אֶת בֶּן הָאָמָה לְגוֹי אֲשִׂימֶנּוּ כִּי זַרְעֲךָ הוּא: (בראשית כא)
וְגַם הֲקִמֹתִי אֶת בְּרִיתִי אִתָּם לָתֵת לָהֶם אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן אֵת אֶרֶץ מְגֻרֵיהֶם אֲשֶׁר גָּרוּ בָהּ: (שמות ו)
וְגַם אֲנִי שָׁמַעְתִּי אֶת נַאֲקַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר מִצְרַיִם מַעֲבִדִים אֹתָם וָאֶזְכֹּר אֶת בְּרִיתִי: (שם)
וְגַם מִקְנֵנוּ יֵלֵךְ עִמָּנוּ לֹא תִשָּׁאֵר פַּרְסָה כִּי מִמֶּנּוּ נִקַּח לַעֲבֹד אֶת יְקֹוָק אֱלֹקינוּ וַאֲנַחְנוּ לֹא נֵדַע מַה נַּעֲבֹד אֶת יְקֹוָק עַד בֹּאֵנוּ שָׁמָּה: (שמות י)
וְגַם עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם וְצֹאן וּבָקָר מִקְנֶה כָּבֵד מְאֹד: (שמות יב)
וְגַם הַכֹּהֲנִים הַנִּגָּשִׁים אֶל יְקֹוָק יִתְקַדָּשׁוּ פֶּן יִפְרֹץ בָּהֶם יְקֹוָק: (שמות יט)
וְגַם מִבְּנֵי הַתּוֹשָׁבִים הַגָּרִים עִמָּכֶם מֵהֶם תִּקְנוּ וּמִמִּשְׁפַּחְתָּם אֲשֶׁר עִמָּכֶם אֲשֶׁר הוֹלִידוּ בְּאַרְצְכֶם וְהָיוּ לָכֶם לַאֲחֻזָּה: (ויקרא כה מה)
וְגַם אֶת אַחֶיךָ מַטֵּה לֵוִי שֵׁבֶט אָבִיךָ הַקְרֵב אִתָּךְ וְיִלָּווּ עָלֶיךָ וִישָׁרְתוּךָ וְאַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ לִפְנֵי אֹהֶל הָעֵדֻת: (במדבר יח)
וְגַם יַד יְקֹוָק הָיְתָה בָּם לְהֻמָּם מִקֶּרֶב הַמַּחֲנֶה עַד תֻּמָּם: (דברים ב)
וְגַם אֶת הַצִּרְעָה יְשַׁלַּח יְקֹוָק אֱלֹקיךָ בָּם עַד אֲבֹד הַנִּשְׁאָרִים וְהַנִּסְתָּרִים מִפָּנֶיךָ: (דברים ז)
וְגַם אָמַרְתִּי לֹא אֲגָרֵשׁ אוֹתָם מִפְּנֵיכֶם וְהָיוּ לָכֶם לְצִדִּים וֵאלֹהֵיהֶם יִהְיוּ לָכֶם לְמוֹקֵשׁ: (שופטים ב)
וְגַם כָּל הַדּוֹר הַהוּא נֶאֶסְפוּ אֶל אֲבוֹתָיו וַיָּקָם דּוֹר אַחֵר אַחֲרֵיהֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ אֶת יְקֹוָק וְגַם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה לְיִשְׂרָאֵל: (שם)
וְגַם אֶל שֹׁפְטֵיהֶם לֹא שָׁמֵעוּ כִּי זָנוּ אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים וַיִּשְׁתַּחֲווּ לָהֶם סָרוּ מַהֵר מִן הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר הָלְכוּ אֲבוֹתָם לִשְׁמֹעַ מִצְוֹת יְקֹוָק לֹא עָשׂוּ כֵן: (שם)
וְגַם תֶּבֶן גַּם מִסְפּוֹא יֵשׁ לַחֲמוֹרֵינוּ וְגַם לֶחֶם וָיַיִן יֶשׁ לִי וְלַאֲמָתֶךָ וְלַנַּעַר עִם עֲבָדֶיךָ אֵין מַחְסוֹר כָּל דָּבָר: (שופטים יט)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אבל לא עליו מדברים, המסורה נמצאת בפ' בהר
אכן לא ניסחתי נכון את כוונתי.
הכוונה שכשאומרים כלל באיזה ענין, אזי הראשון שמוזכר - פשוט שמדובר עליו כחלק מהכלל. והשאר צריך לתת להם פירוט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה