חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מעניין למה המסורה מתעלמת מזה.
לאיזו מסורה כוונתך?
זו המצו"ב?
1704669243596.png
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
@שרלוט
אשמח להסבר על המשפטים המודגשים
יבחר לי אח וגם שובב
בפסוקים לאחר מכן מופיעים שמות אחיו- אחד מהם שובב
בכוונה לא הבאתי את כל הציטוטים, התייחסתי רק למילה עצמה הקשורה לכתבה החידה

אחרי ניצבים לפנים
בלי תכלית עומדים הלום

המילה לפנים בלי התכלית (הסוף) זה לפני, גפן מופיעה לפני המילה 'לפני'

הראשונה כשלשה
הציטוט הראשון דומה לציטוט השלישי.

עריכה: אני רואה @sl disign כבר ענתה על זה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
חמש צלעות מהלכות
שלש במקרא ערוכות
תֹסִפוּן
אם תהיה לצידם קשוב
תוכל לראות לעמוד וגם לשוב
לֹא תֹסִפוּן לִרְאוֹת פָּנָי
וְלֹא תֹסִפוּן לַעֲמֹד
לֹא תֹסִפוּן לָשׁוּב

רגלם מטה ונשברה
ופעמיים באו בהזכרה
תֹסִפוּ
בראשון התייצבו
ובשני לא תגרעו
הִתְיַצְּבוּ וּרְאוּ אֶת-יְשׁוּעַת....לא תספו
''לֹא תֹסִפוּ עַל-הַדָּבָר אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם וְלֹא תִגְרְעוּ''

אז באה הראשית
כתרה לרגלה תשית
הכבידה על חברתה
אשר קו נוסף במרכבתה
ירדו להם במעלה
והנה לצידם סורו נא
הסבר: הראשית זה האות הראשונה במילה (ת') מנוקדת בחיריק, חברתה האות ס' עם דגש ומנקודת בקמץ
''סוּרוּ נָא מֵעַל אָהֳלֵי הָאֲנָשִׁים הָרְשָׁעִים הָאֵלֶּה וְאַל-תִּגְּעוּ בְּכָל-אֲשֶׁר לָהֶם פֶּן-תִּסָּפוּ''
ובמקום אחר הופיעו
בפקודה שלא ירעו
תָּרֵעוּ גַּם-אַתֶּם גַּם-מַלְכְּכֶם תִּסָּפוּ.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אחת קצרה ברש"י (לשוחרי דקדוק):
הנני חמישים ואחד, ניצב בראשי מום אחד
בהסברי עוד מום יעל, ונעדר על שם מפעל
ואם מאן אתה. ואם סרבן אתה. מאן כמו ממאן, מסרב, אלא כינה האדם על שם המפעל.
חמישים ואחד - אנ, עוד מום - מ'
בהסברי עוד מום - מ' = ממאן.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
יוצרי ai
מילה שבהחלפת אות אחד מתהפכת משמעותו ?

תשובה קשור לפרשת מקץ
ותכלינה ותחלינה !!

מי מהשבטים נפגש עם יתרו בשלב כלשהו וקיבל ממנו טובה, ואיך הוא החזיר לו טובה ע"ז ?
תשובה קשור לפרשת ויגש
כהן און
איזה אחים היו גם גיסים- חתנים אצל אחד (חוץ מאברהם ונחור, והשבטים עם תאומתיהן) ?
מהשבטי י-ה
מי הדוד והאחיין (המנהיג-ראש המשרתים) שהיו גיסים - חתנים אצל אותו אחד ?

התשובות קשורות/מוזכרות בפרשת השבוע.
הדוד קינא, שאחיינו ירש את אביו כ......
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מסורה בפרשתינו
אז כנראה שלא זו כוונת המסורה.
הנה היא בלשונה המלא:
1704723020661.png

והכוונה שבכל ראשי הפסוקים שיש בהם תיבת 'וגם' היא מופיעה עם ו', מלבד חמשה פסוקים שבהם הפסוק מתחיל במילה 'גם' בלי ו'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היינו לצד פרישת כפים
ומאז לא הראינו אפים
אך נשמטה לה רגלנו
במרכבה אחרת באנו
פי שלשה הופענו
אצל מרי אשר בבית
שנית לצידו בלא בית
ושלישית בזכירה
אצל דיבור ואמירה
שוט נוסף על ראשנו
וגם נפתחה ידינו
הרביעית נשבתה
והבניה הושבתה
ושנית אז הופענו
בפרישת הכפים
הנזכרת בראשיתנו
וכאן הושבו אפים
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
היינו לצד פרישת כפים
יחדלון
ומאז לא הראינו אפים
אך נשמטה לה רגלנו
במרכבה אחרת באנו
פי שלשה הופענו
אצל מרי אשר בבית
וְהֵ֨מָּה֙ אִם־יִשְׁמְע֣וּ וְאִם־יֶחְדָּ֔לוּ כִּ֛י בֵּ֥ית מְרִ֖י הֵ֑מָּה וְיָ֣דְע֔וּ כִּ֥י נָבִ֖יא הָיָ֥ה בְתוֹכָֽם׃
שנית לצידו בלא בית
וְדִבַּרְתָּ֤ אֶת־דְּבָרַי֙ אֲלֵיהֶ֔ם אִֽם־יִשְׁמְע֖וּ וְאִם־יֶחְדָּ֑לוּ כִּ֥י מְרִ֖י הֵֽמָּה
ושלישית בזכירה
אצל דיבור ואמירה
וְלֵ֨ךְ בֹּ֤א אֶל־הַגּוֹלָה֙ אֶל־בְּנֵ֣י עַמֶּ֔ךָ וְדִבַּרְתָּ֤ אֲלֵיהֶם֙ וְאָמַרְתָּ֣ אֲלֵיהֶ֔ם כֹּ֥ה אָמַ֖ר אֲדֹיי יְקוִ֑ה אִֽם־יִשְׁמְע֖וּ וְאִם־יֶחְדָּֽלוּ׃
שוט נוסף על ראשנו
וגם נפתחה ידינו
הרביעית נשבתה
והבניה הושבתה
ושנית אז הופענו
בפרישת הכפים
הנזכרת בראשיתנו
וכאן הושבו אפים
וַיֵּצֵ֨א מֹשֶׁ֜ה מֵעִ֤ם פַּרְעֹה֙ אֶת־הָעִ֔יר וַיִּפְרֹ֥שׂ כַּפָּ֖יו אֶל־יְקוָ֑ה וַֽיַּחְדְּל֤וּ הַקֹּלוֹת֙ וְהַבָּרָ֔ד וּמָטָ֖ר לֹא־נִתַּ֥ךְ אָֽרְצָה

חסר משהו?
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בעצם מה בעיה לרשום שמות כאן
שאלה טובה.
הפוסקים דנים (לענין מחיקת שם ה' שבמחשב) אם זו כתיבה או לא. ונראה מדברי רבים מהם שאין בדבר שום חשש של מחיקה.
ואם כן מה הבעיה לכתוב?
מה שנראה לי, שכמו שמקפידים (בפרט בדבר כתוב) שלא להזכיר את השם ככתבו, לרוב קדושתו, כך ראוי גם במחשב. ואם כתב מוטב למחוק.
בכל מקרה כל אחד יעשה כהוראת רבותיו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מרש"י שהבאתי כבר ולא נפתר
י' פעמים אני במקרא
ומזכירם אותי בכל יום בתפילה
רציתי לכתוב א-ל ש-די. אבל לא זכור לי מהתפילה (וגם השלשה שבאיוב הם 'אל' שייכות, ולא לשון 'אלו-ה').
ולגבי החידה האחרת שכתבת שאין לה פתרון. אכן לא מצאתי עד עתה.
אם הוא היה בן 65 הפתרון היה פשוט..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יש כאן קצת הגדרות חדשות, שלא יהיה לכם משעמם..
חמשה איברים מהלכים
בשביעי המה דורכים
בשתי פעמים הולכים
בראש חי אחד ניצב
גם ראש שלישי יתייצב
נפלו מהם ששה
והנה הם בשלשה
באחת לצד מצרים
בשנית אצל נחליים
ובאחרית ליד מעיים
ראשם הסירו מעליהם
ובדד ישבו בדבריהם
בין תבנית ובין מים
אחר אדמה וגם שמים
באה לה אחריתם
וניצבה בראשיתם
שקטו להם השלשה
פתחו פיהם החמשה
והנה לצידם זמנים ששה
לילות עם ימים שלשה
כה נוספו על ראשיתם
ואצל יבשה הופעתם
ועת שכחו לימודם
בליעה באה על ידם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה