חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חמשה איברים מהלכים
בשביעי המה דורכים
בשתי פעמים הולכים
בראש חי אחד ניצב
גם ראש שלישי יתייצב
והדגה
פרק ז'
פס' יח - וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאֹר תָּמוּת.
פס' כא - פס' שלישי אחרי יח - וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאֹר מֵתָה.
נפלו מהם ששה
והנה הם בשלשה
באחת לצד מצרים
בשנית אצל נחליים
ובאחרית ליד מעיים
הדגה - הו' ירדה
זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם.
כָּל אֲשֶׁר יָבוֹא שָׁם נַחֲלַיִם יִחְיֶה וְהָיָה הַדָּגָה רַבָּה.
מִמְּעֵי הַדָּגָה.
ראשם הסירו מעליהם
ובדד ישבו בדבריהם
בין תבנית ובין מים
אחר אדמה וגם שמים
דגה - בלי ה'
בַּשָּׁמָֽיִם: תַּבְנִית כָּל רֹמֵשׂ בַּֽאֲדָמָה תַּבְנִית כָּל דָּגָה אֲשֶׁר בַּמַּיִם.
באה לה אחריתם
וניצבה בראשיתם
שקטו להם השלשה
פתחו פיהם החמשה
והנה לצידם זמנים ששה
לילות עם ימים שלשה
הדג - הה' שבסוף המילה הלכה להתחלה, הג' בלי ניקוד, הה' עם פתח.
בִּמְעֵי הַדָּג שְׁלֹשָׁה יָמִים וּשְׁלֹשָׁה לֵילוֹת.
כה נוספו על ראשיתם
ואצל יבשה הופעתם
לדג - ה+כה=ל
לַדָּג וַיָּקֵא אֶת יוֹנָה אֶל הַיַּבָּשָׁה.
ועת שכחו לימודם
בליעה באה על ידם
דג - בלי ל'
וַיְמַן ד' דָּג גָּדוֹל לִבְלֹעַ אֶת יוֹנָה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
צלעות שש
ולצידן אש
בשני מקומות באו
ויותר לא הופיעו
בראשון בשני
בתשיעי בתוך הכד
בשני בראשון
של העומד על כבר
בדלת הופיעה
בין ענן לנוגה
נלקח מת מהם
ובתוכו שען הובא
וחידשו עלומיהם
כי ניצבו מעליהם
והנה חמש צלעות
שוב בשתים מופיעות
והאחרית עמדה
ובין שביותיה הפרידה
ראשונה ללבה הצמידה
והשניה הותירה גלמודה
עמד לו גם המלמד
ושני אופנים חידש
אחד אשר עליו עומד
והשני מרעהו ביקש
אז ראו את בית המלך
בפסיעות שתים לצידם
ובשניה בית מלכותו
במנין חמש למצעדם
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צלעות שש
ולצידן אש
בשני מקומות באו
ויותר לא הופיעו
בראשון בשני
בתשיעי בתוך הכד
בשני בראשון
של העומד על כבר
בדלת הופיעה
בין ענן לנוגה
מתלקחת
חומש שמות - ספר שני פרק ט, פסוק כד
וַיְהִי בָרָד וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת בְּתוֹךְ הַבָּרָד.
פרק א, פסוק ד'
עָנָן גָּדוֹל וְאֵשׁ מִתְלַקַּחַת וְנֹגַהּ.
נלקח מת מהם
ובתוכו שען הובא
וחידשו עלומיהם
כי ניצבו מעליהם
משענת - ו'
ותלקח
והנה חמש צלעות
שוב בשתים מופיעות
והאחרית עמדה
ובין שביותיה הפרידה
ראשונה ללבה הצמידה
והשניה הותירה גלמודה
עמד לו גם המלמד
ושני אופנים חידש
אחד אשר עליו עומד
והשני מרעהו ביקש
אז ראו את בית המלך
בפסיעות שתים לצידם
ובשניה בית מלכותו
במנין חמש למצעדם
אחרית - ת', השווא של הת' התחלק אחד לדגש בת' ואחד נשאר לחיריק.
הל' - הוסיף מהפתח לקמץ ולקח את הדגש של הק'.
וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל בֵּית הַמֶּלֶךְ.
וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ אֶל בֵּית מַלְכוּתוֹ.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
של העומד על כבר
הוא כמובן יחזקאל, שעמד על 'נהר כבר'.
והאחרית עמדה
ובין שביותיה הפרידה
ראשונה ללבה הצמידה
והשניה הותירה גלמודה
עמד לו גם המלמד
ושני אופנים חידש
אחד אשר עליו עומד
והשני מרעהו ביקש
החלק הזה של הפתרון לא מדויק לגמרי. (לא השארת ניקוד לאות ת'..)
אחרית - ת', השווא של הת' התחלק אחד לדגש בת' והשני הלך לל'.
הל' - הוסיף מהפתח לקמץ ודגש לקח מהשווא של הת'.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איברים ששה
במקומות שלשה
בפרשה השניה
ראשונה בשניה
שניה ברביעית
שלישית בשביעית
שרביט נוסף בראשם
והנה הם בשלישית
אצל השמינית
אז הסירו יד ומשענת
החליפו כולם האופנים
מלבד המשענת
והנה הם בדברי הימים
לששה ושלשים דבקים
אצל מתפלל לאלקים
ובכן, סרו מהם חמשה
רכבה עין כמו אחרית
מושבה הביאה אל ששה
הובאו פעם וגם שנית
פעם לצידה לבנה
ובאחרת רמון לימינה
נפתחה עין ונחטפה
ראשיתה וגם רגלה
נפתחו בלא חטיפה
אז הופיעה ושכנה לה
בין מקטרת וענן
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מראשי הפסוקים שמתחילים עם המילה 'וגם'
דווקא זכור לי שראיתי במסורה הקטנה שיש י"ג פסוקים שיש 'וגם' בריש פסוק (זה לא לפני כעת).
(אבל לפי הרשימה שהבאתי יש רק י"ב).
גם לא ברור לי למה המסורה שבפרשתנו מנתה את אלו שבתורה 'ויהושע שופטים' בלבד, למה לא מנו את אלו שבכל המקרא? ידוע לך אם יש לזה תקדים במסורה?
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איברים ששה
במקומות שלשה
בפרשה השניה
ראשונה בשניה
שניה ברביעית
שלישית בשביעית
העתירו
פרשת וארא
מכת צפרדע -
וַיֹּאמֶר הַעְתִּירוּ אֶל ד' וְיָסֵר הַֽצְפַרְדְּעִים.
מכת ערוב - הַעְתִּירוּ בַּֽעֲדִֽי: וְסָר הֶֽעָרֹב.
מכת ברד - הַעְתִּירוּ אֶל ד' וְרַב מִֽהְיֹת קֹלֹת אֱלֹקים וּבָרָד.
שרביט נוסף בראשם
והנה הם בשלישית
אצל השמינית
פרשת בא
מכת ארבה וְהַעְתִּירוּ וַיִּשָּׂא אֶת הָאַרְבֶּה.
אז הסירו יד ומשענת
החליפו כולם האופנים
מלבד המשענת
והנה הם בדברי הימים
לששה ושלשים דבקים
אצל מתפלל לאלקים
והעתר - י' וו' ירדו
הו' נשארה אותו דבר, והשאר החליפו ניקוד.
דברי הימים - וּתְפִלָּתוֹ וְהֵעָתֶר לוֹ - ששה ושלושים.
ובכן, סרו מהם חמשה
רכבה עין כמו אחרית
מושבה הביאה אל ששה
הובאו פעם וגם שנית
פעם לצידה לבנה
ובאחרת רמון לימינה
ועתר - ע' בסגול כמו הת', הקמץ בע' הלך לו'
לִבְנָה וָעֶתֶר וְעָשָׁן.
עַיִן רִמּוֹן וָעֶתֶר.
נפתחה עין ונחטפה
ראשיתה וגם רגלה
נפתחו בלא חטיפה
אז הופיעה ושכנה לה
בין מקטרת וענן
ועתר - הע' בחטף פתח, הו' בפתח והת' בפתח
וְאִישׁ מִקְטַרְתּוֹ בְּיָדוֹ וַעֲתַר עֲנַן.
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הפליאה היא שכאן במסורה הגדולה מדבר על 'וגם' ולא מפרט אותם אלא מפרט את 'גם'
זה נראה לי מובן, כנראה שהיו שטעו לכתוב 'וגם' במקום 'גם', לכן הוא מונה את אותם שטעו בהם. (גם ראיתי במקום אחר במסורה שכתוב במפורש על וגם בראש פסוק את התיבה 'משב'/משת' שהכוונה ש'משתבשים' בהם, ולכן מונה את המקומות שאינם כמו הכלל, שידעו שהם שונים). - וזו כל עיקר כוונת המסורה, להוציא מהטעויות של 'סבירין' וכדומה, וולהעמיד הגירסא הנכונה במקום שיש חשש שיבוש.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
צלעות חמשה
במקומות שלשה
ראשונה הופיעה
אצל שבועה
שניה באה ערוכה
בתחילת הברכה
ועל יד האחרית
ניצבה לה שארית
ראשים קמצו ונצררו
ובחמשה נזכרו
אצל עדולם וליד חברון
ליד אשבע וסביבות גת
אחרית אצל מרכבות
וכולן כאחת רוכבות
באו שלשים בראשם
והנה מלחמה ערוכה
נוספו להם עוד עשרה
ואליעזר ניבא צרה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה