חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מה הקשר בין מכת צפרדע ל-שרה אמינו?
ושרץ היאור צפרדעים ועלו ובאו בביתך ובחדר משכבך ועל מיטתך.
שלשה פרעה היו, פרעה אחד בימי שרה, פרעה שני בימי יוסף, ופרעה שלישי בימי משה. כשפרעה הראשון לקח את שרה, הוא אמר לאומנים שלו לצייר את דיוקנה על הקיר מעל מיטתו, שיוכל לראות את דיוקנה. בשלב שני חרטו דיוקנה בנסר עץ, וכל מי שמלך אחריו, עלה על מיטתו עם אותו נסר עץ. ולכן רק אצל פרעה בחדר משכבך ועל מיטתך.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יד שמה פניה אל כף
וביניהם באה משענת
לצידם בית בנה דלת
והנה אישיות נכבדת

נזכרה לה פעמיים
ראשונה בספר שני
בצלע שני וגם שלישי
שניה בספר רביעי
שני ושלישי נקבצו ונהפכו
ואצל פחות משישים הלכו

שרביט מאת ראשה הסירה
העשירית נשבתה
גם נפתחה חברתה
והבית על שלשה אופנים
הרים אחד כלפי פנים
אז ברינה הופיעה
במקומות ארבעה
באחד הנה כבוד ומורא
ובשני נשבע להרע
והשנים הנותרים
לא ידעוהו מכתירים

כף רקעה לה ברגלה
וקרעה את מושבה
והנה אופנים שלשה
ליד שומרים מושבה
בזה תוכחת בזה אדון
שם תאנה ושם קלון

הסירה יד חצי מרכבתה
וכף העלימה שליש מושבה
את הנותרת העמידה
והקלה על לב הידידה
אז בשנים הם הופיעו
בצד לא כאן ושם לעו

מהרגל אופן הוסר
ונשאר רק השטיח
אז באו בודדים
ליד שונאים ומנדים
משענת הובאה בחוזק יד
ועד אחד עמד על יד
נפתחה יד ונכפלה הופעה
לצד הלב היא מגיעה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יד שמה פניה אל כף
וביניהם באה משענת
לצידם בית בנה דלת
והנה אישיות נכבדת
יוכבד
נזכרה לה פעמיים
ראשונה בספר שני
בצלע שני וגם שלישי
שמות
[פרק ו' פסוק כ']
וַיִּקַּח עַמְרָם אֶת-יוֹכֶבֶד
שניה בספר רביעי
שני ושלישי נקבצו ונהפכו
ואצל פחות משישים הלכו
במדבר
[פרק כו' פסוק נט']
וְשֵׁם אֵשֶׁת עַמְרָם יוֹכֶבֶד בַּת-לֵוִ

שרביט מאת ראשה הסירה
העשירית נשבתה
גם נפתחה חברתה
והבית על שלשה אופנים
הרים אחד כלפי פנים
יְכַבֵּד
במקומות ארבעה
באחד הנה כבוד ומורא
ובשני נשבע להרע
והשנים הנותרים
לא ידעוהו מכתירים
בֵּן יְכַבֵּד אָב
יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע
עַל-כַּנּוֹ יְכַבֵּד..לֹא-יְדָעֻהוּ אֲבֹתָיו יְכַבֵּד בְּזָהָב
כף רקעה לה ברגלה
וקרעה את מושבה
והנה אופנים שלשה
ליד שומרים מושבה
בזה תוכחת בזה אדון
שם תאנה ושם קלון
יְכֻבָּד
וְקָלוֹן פּוֹרֵעַ מוּסָר וְשׁוֹמֵר תּוֹכַחַת יְכֻבָּד
תְּאֵנָה יֹאכַל פִּרְיָהּ וְשֹׁמֵר... יְכֻבָּד
הסירה יד חצי מרכבתה
וכף העלימה שליש מושבה
את הנותרת העמידה
והקלה על לב הידידה
אז בשנים הם הופיעו
בצד לא כאן ושם לעו
יִכְבָּד
יִכְבָּד
עַל-כֵּן דְּבָרַי לָעוּ
וְאַכְפִּי עָלֶיךָ לֹא-יִכְבָּד
מהרגל אופן הוסר
ונשאר רק השטיח
אז באו בודדים
ליד שונאים ומנדים
יִכְבַּד
אָמְרוּ אֲחֵיכֶם שׂנְאֵיכֶם מְנַדֵּיכֶם לְמַעַן שְׁמִי יִכְבַּד.
משענת הובאה בחוזק יד
ועד אחד עמד על יד
נפתחה יד ונכפלה הופעה
לצד הלב היא מגיעה
וַיַּכְבֵּד
וַיַּכְבֵּד פַּרְעֹה אֶת-לִבּוֹ
וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ הוּא וַעֲבָדָיו.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
משענת הובאה בחוזק יד
ועד אחד עמד על יד
נפתחה יד ונכפלה הופעה
לצד הלב היא מגיעה
תוספת: ו' נוספה.
וְהִנֵּה לֹא מֵת מִמִּקְנֵה יִשְׂרָאֵל עַד אֶחָד וַיִּכְבַּד לֵב פַּרְעֹה. - דגש בי'
וַיִּכְבַּד לֵב פַּרְעֹה. - ו בפתח
וַיַּכְבֵּד לִבּוֹ הוּא וַֽעֲבָדָֽיו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פעם אחת לבדנו
במקרא הופעתנו
לצד אהרן עמידתנו
פעם אחרת התרבינו
אל אהרן היו דברינו
עת אל ה' נסמכנו
ושני איזבל לצידנו
פנינו אל הבעל
הנה כרמל וגם נחל
ובמקום אחר חונים
עובדים עם כהנים
הלכנו אצל אב ואם
והנה מלך ישראל
אצל ירושלים באנו
והנה חנופה לצידנו
על ישראל סמכנו
ובשלשה הופענו
בבן אדם ושני שלומים
בין שנים לקדמונים
ליד כל חוזה נצמדנו
ודרכים רעים הגיעונו
אך בזאת האחרית
לא באנו בתוך תיבה
כי יצאנו במבטא
במכתב רגלנו קצרה
וחסרנו ארבעה
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
שאלה טובה.
הפוסקים דנים (לענין מחיקת שם ה' שבמחשב) אם זו כתיבה או לא. ונראה מדברי רבים מהם שאין בדבר שום חשש של מחיקה.
ואם כן מה הבעיה לכתוב?
מה שנראה לי, שכמו שמקפידים (בפרט בדבר כתוב) שלא להזכיר את השם ככתבו, לרוב קדושתו, כך ראוי גם במחשב. ואם כתב מוטב למחוק.
בכל מקרה כל אחד יעשה כהוראת רבותיו.
אני חשוב שבדבר כתוב אולי יותר חמור
כי זה פתקים שמתגלגל כדגומת העלונים ויבוא לידי בזיון
כאן במחשב אין לכאורה החשש הזה
אבל אין לי דעת תורה לפסוק הלכה למעשה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
פעם אחת לבדנו
במקרא הופעתנו
לצד אהרן עמידתנו
נְבִיאֶךָ
וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶךָ
פעם אחרת התרבינו
אל אהרן היו דברינו
נביאי
עת אל ה' נסמכנו
ושני איזבל לצידנו
נביאי ה'
בהכרית איזבל את נביאי ה'
בהרג איזבל את נביאי ה'
פנינו אל הבעל
הנה כרמל וגם נחל
נביאי הבעל
אֶל-הַר הַכַּרְמֶל וְאֶת-נְבִיאֵי הַבַּעַל
נְבִיאֵי הַבַּעַל אִישׁ אַל-יִמָּלֵט מֵהֶם וַיִּתְפְּשׂוּם וַיּוֹרִדֵם אֵלִיָּהוּ אֶל-נַחַל

ובמקום אחר חונים
עובדים עם כהנים
וְעַתָּה כָל-נְבִיאֵי הַבַּעַל כָּל-עֹבְדָיו וְכָל-כֹּהֲנָיו
הלכנו אצל אב ואם
והנה מלך ישראל
נְבִיאֵי אָבִיךָ וְאֶל-נְבִיאֵי אִמֶּךָ וַיֹּאמֶר לוֹ מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל
על ישראל סמכנו
ובשלשה הופענו
בבן אדם ושני שלומים
בין שנים לקדמונים
נביאי ישראל
בן אדם הנבא אל נביאי ישראל
''נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים אֶל-יְרוּשָׁלִַם וְהַחֹזִים לָהּ חֲזוֹן שָׁלֹם וְאֵין שָׁלֹם''
נביאי ישראל הנבאים בימים ההם שנים

ליד כל חוזה נצמדנו
בְּיַד כָּל-נְבִיאֵי כָל-חֹזֶה לֵאמֹר שֻׁבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים

אך בזאת האחרית
לא באנו בתוך תיבה
כי יצאנו במבטא
במכתב רגלנו קצרה
וחסרנו ארבעה
נביאו
בְּיַד כָּל-נְבִיאֵי (נביאו) כָל- חזה לֵאמֹר...
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פעם אחת לבדנו
במקרא הופעתנו
לצד אהרן עמידתנו
נביאך
וְאַֽהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶֽךָ.
פעם אחרת התרבינו
אל אהרן היו דברינו
נביאכם
וַיִּקְרָא אַֽהֲרֹן וּמִרְיָם וַיֵּֽצְאוּ שְׁנֵיהֶֽם. אִם יִֽהְיֶה נְבִיאֲכֶם.
עת אל ה' נסמכנו
ושני איזבל לצידנו
וַיַּגֵּד אַחְאָב לְאִיזֶבֶל אֵת כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה אֵלִיָּהוּ וְאֵת כָּל אֲשֶׁר הָרַג אֶת כָּל הַנְּבִיאִים בֶּחָרֶב: וַתִּשְׁלַח אִיזֶבֶל.
פנינו אל הבעל
הנה כרמל וגם נחל
ובמקום אחר חונים
עובדים עם כהנים
נביאי הבעל
אֶל הַר הַכַּרְמֶל וְאֶת נְבִיאֵי הַבַּעַל.
תִּפְשׂוּ אֶת נְבִיאֵי הַבַּעַל אִישׁ אַל יִמָּלֵט מֵהֶם וַיִּתְפְּשׂוּם וַיּוֹרִדֵם אֵלִיָּהוּ אֶל נַחַל קִישׁוֹן.
וְעַתָּה כָל נְבִיאֵי הַבַּעַל כָּל עֹבְדָיו וְכָל כֹּהֲנָיו.
הלכנו אצל אב ואם
והנה מלך ישראל
וַיֹּאמֶר אֱלִישָׁע אֶל מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל מַה לִּי וָלָךְ לֵךְ אֶל נְבִיאֵי אָבִיךָ וְאֶל נְבִיאֵי אִמֶּךָ.
אצל ירושלים באנו
והנה חנופה לצידנו
כִּי מֵאֵת נְבִיאֵי יְרוּשָׁלִַם יָצְאָה חֲנֻפָּה לְכָל הָאָרֶץ.
על ישראל סמכנו
ובשלשה הופענו
בבן אדם ושני שלומים
בין שנים לקדמונים
בֶּן אָדָם הִנָּבֵא אֶל נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל.
נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִבְּאִים אֶל יְרוּשָׁלִַם וְהַחֹזִים לָהּ חֲזוֹן שָׁלֹם וְאֵין שָׁלֹם.
בְּיָמִים קַדְמוֹנִים בְּיַד עֲבָדַי נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים בַּיָּמִים הָהֵם שָׁנִים.
ליד כל חוזה נצמדנו
ודרכים רעים הגיעונו
אך בזאת האחרית
לא באנו בתוך תיבה
כי יצאנו במבטא
במכתב רגלנו קצרה
וחסרנו ארבעה
י' פחות ד' = ו נביאו
בְּיַד כָּל (נביאו) נְבִיאֵי כָל חֹזֶה לֵאמֹר שֻׁבוּ מִדַּרְכֵיכֶם הָרָעִים.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
רציתי לכתוב א-ל ש-די. אבל לא זכור לי מהתפילה (וגם השלשה שבאיוב הם 'אל' שייכות, ולא לשון 'אלו-ה').
ולגבי החידה האחרת שכתבת שאין לה פתרון. אכן לא מצאתי עד עתה.
אם הוא היה בן 65 הפתרון היה פשוט..
אולי הביטוי תפילה לא כל כך מדויק
ועוד רמז
לא אני מצאתי שיש י פעמים במקרא ז"א לא עשיתי חיפוש ברשת
רש"י אומר שיש י' פעמים במקרא
אחרי הרמז נראה לי מידי פשוט


לגבי החידה האחרת אתה מכוון משבוע שעבר?
אני יביא את הפתרון

עין במקום בכף בא
כי הוא ליד הלשון והפה


בפסוק כתוב לך ל-כ ורש"י אומר שהוא כמו על ל- ע העין במקום כף
כי הוא סמוך לדיבור (פה ולשון)
(טז) וְדִבֶּר הוּא לְךָ – בִּשְׁבִילְךָ יְדַבֵּר אֶל הָעָם. וְזֶה יוֹכִיחַ עַל כָּל לְךָ וְלִי וְלוֹ וְלָכֶם וְלָהֶם הַסְּמוּכִים לְדִבּוּר, שֶׁכֻּלָּם לְשׁוֹן עַל הֵם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לגבי החידה האחרת אתה מכוון משבוע שעבר?
לא, התכוונתי לההיא של ה-75, שכבר חוצה תיכף את הגבורות..
אני יביא את הפתרון
לא היתה לי אפשרות לעלות על זה..
זה לא במקום כף. אלא כשאומרים דבר 'לך' הכוונה דבר 'עליך'. אם כבר, יש כאן תוספת של עי (חרבות).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הלכנו ארבעתנו
ובחמשה הוצגנו
ליד כפלי מים
ובתוך בור מים
בין סוסים ומרכבה
וישועה בעת צרה
ולבסוף היתה כתיבה
אצל מקור ועזיבה
משענת אופן הוסיפה
ועל שנים היא צופה
על עמי הארץ
ועל ימים שעל הארץ
הסירה את הוספתה
הכפילה את מציאותה
והנה בין מצרים לסוחרים
וליד נוה צדק וגם צרים
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הלכנו ארבעתנו
ובחמשה הוצגנו
ליד כפלי מים
ובתוך בור מים
בין סוסים ומרכבה
וישועה בעת צרה
ולבסוף היתה כתיבה
אצל מקור ועזיבה
מקוה
וְעַל כָּל מִקְוֵה מֵֽימֵיהֶם.
וּבוֹר מִקְוֵה מַיִם.
וּמוֹצָא הַסּוּסִים אֲשֶׁר לִשְׁלֹמֹה מִמִּצְרָיִם וּמִקְוֵה סֹחֲרֵי הַמֶּלֶךְ יִקְחוּ מִקְוֵה בִּמְחִיר: וַתַּעֲלֶה וַתֵּצֵא מֶרְכָּבָה.
מִקְוֵה יִשְׂרָאֵל מוֹשִׁיעוֹ בְּעֵת צָרָה.
מִקְוֵה יִשְׂרָאֵל ד' כָּל עֹזְבֶיךָ יֵבֹשׁוּ (יסורי) וְסוּרַי בָּאָרֶץ יִכָּתֵבוּ כִּי עָזְבוּ מְקוֹר מַיִם חַיִּים.
משענת אופן הוסיפה
ועל שנים היא צופה
על עמי הארץ
ועל ימים שעל הארץ
מקוה - ו' עם סגול
מֵעַמֵּי הָאָרֶץ וְעַתָּה יֵשׁ מִקְוֶה לְיִשְׂרָאֵל.
כַּצֵּל יָמֵינוּ עַל הָאָרֶץ וְאֵין מִקְוֶה.
הסירה את הוספתה
הכפילה את מציאותה
והנה בין מצרים לסוחרים
וליד נוה צדק וגם צרים
ומקוה - פעמיים ו', הו' חזרה לצירה.
מִמִּצְרָיִם וּמִקְוֵה סֹחֲרֵי הַמֶּלֶךְ.
וְצָרֵיהֶם אָמְרוּ לֹא נֶאְשָׁם תַּחַת אֲשֶׁר חָטְאוּ לַד' נְוֵה צֶדֶק וּמִקְוֵה אֲבוֹתֵיהֶם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבע צלעות מהלכות
בשמונה מקומות דורכות
אצל מטה ואצל סלע
וליד שוק והעליה
הופיעה אצל צרועה
ובאדרת אשר נפלה
עם קרובו למולה
וימינו לשמאלה
ובאחרת הופעתה
ברכוש המלך הביטה
המרכבה השלישית
שינתה סדר גלגלים
והנה הותירו אנשים
מן בחיר המאכלים
אז אופני הראש
זה לזה נתנו ראש
במקום שלשה היו אחד
רקיע ובו כוכב מיוחד
והנה כרוב על מפתן
וגם שבעו כמרעיתם
שב לו ראש למחצבתו
ונשבתה לה המשענת
שני הודיע על חולשתו
ובין צורים היתה שוכנת
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבע צלעות מהלכות
בשמונה מקומות דורכות
אצל מטה ואצל סלע
וליד שוק והעליה
הופיעה אצל צרועה
ובאדרת אשר נפלה
עם קרובו למולה
וימינו לשמאלה
ובאחרת הופעתה
ברכוש המלך הביטה
וַיָּרֶם
וַיָּרֶם
בַּמַּטֶּה
וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת-יָדוֹ וַיַּךְ אֶת-הַסֶּלַע
וַיָּרֶם הַטַּבָּח אֶת-הַשּׁוֹק וְהֶעָלֶיהָ
וְשֵׁם אִמּוֹ צְרוּעָה אִשָּׁה אַלְמָנָה עֶבֶד לִשְׁלֹמֹה וַיָּרֶם
וַיָּרֶם
אֶת-אַדֶּרֶת אליהו
וַיָּרֶם יְמִינוֹ וּשְׂמֹאלוֹ
וַיָּרֶם אֵלֶּה מֵרְכוּשׁ הַמֶּלֶךְ
המרכבה השלישית
שינתה סדר גלגלים
והנה הותירו אנשים
מן בחיר המאכלים
וַיּוֹתִרוּ אֲנָשִׁים מִמֶּנּוּ עַד-בֹּקֶר וַיָּרֻם תּוֹלָעִים
אז אופני הראש
זה לזה נתנו ראש
במקום שלשה היו אחד
רקיע ובו כוכב מיוחד
והנה כרוב על מפתן
וגם שבעו כמרעיתם
וַיָּרָם
וַיָּרָם
מֵעַל הַכְּרוּב עַל מִפְתַּן הַבָּיִת
כְּמַרְעִיתָם וַיִּשְׂבָּעוּ שָׂבְעוּ וַיָּרָם
שב לו ראש למחצבתו
ונשבתה לה המשענת
שני הודיע על חולשתו
ובין צורים היתה שוכנת
וְיָרֻם
צורי וירם.. צור ישעי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה