חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

יהורם

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מנסה את מזלי

בראשונה לא הצלחנו להרגיע את הבוס
ובשני הצלחנו להעלות
בשלישי לא הצלחנו
וגם אחרי הודאת בעל דין הבוס לא חזר
ובשישי כבר לא הצלחנו לעמוד
'הבוס' יוסף הצדיק.
בראשונה לא הצלחנו להרגיע - מרגלים אתם
בשני הצלחנו להעלות - ?
בשלישי לא הצלחנו - אחרי גניבת הגביע
וגם אחרי הודאת בעל דין הבוס לא חזר - ?
ובשישי כבר לא הצלחנו לעמוד - אני יוסף, כי נבהלו מפניו.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
'הבוס' יוסף הצדיק.
בראשונה לא הצלחנו להרגיע - מרגלים אתם
בשני הצלחנו להעלות - ?
בשלישי לא הצלחנו - אחרי גניבת הגביע
וגם אחרי הודאת בעל דין הבוס לא חזר - ?
ובשישי כבר לא הצלחנו לעמוד - אני יוסף, כי נבהלו מפניו.
לא לזה התכוונתי
דווקא העלית רעיון יפה שכיסה חלק מהחידה
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מנסה את מזלי

בראשונה לא הצלחנו להרגיע את הבוס
ובשני הצלחנו להעלות
בשלישי לא הצלחנו
וגם אחרי הודאת בעל דין הבוס לא חזר
ובשישי כבר לא הצלחנו לעמוד
הבוס הוא פרעה?
לא הצלחנו להרגיע - החרטומים לא הצליחו?
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מנסה את מזלי

בראשונה לא הצלחנו להרגיע את הבוס
ובשני הצלחנו להעלות
בשלישי לא הצלחנו
וגם אחרי הודאת בעל דין הבוס לא חזר
ובשישי כבר לא הצלחנו לעמוד
חרטומים
בראשונה - חלום פרעה: וָאֹמַר אֶל הַחַרְטֻמִּים וְאֵין מַגִּיד לִי:
ובשני - מכת צפרדע: וַיַּעֲשׂוּ כֵן הַחַרְטֻמִּים בְּלָטֵיהֶם וַיַּעֲלוּ אֶת הַצְפַרְדְּעִים עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם:
בשלישי - מכת כינים: וַיַּעֲשׂוּ כֵן הַחַרְטֻמִּים בְּלָטֵיהֶם לְהוֹצִיא אֶת הַכִּנִּים וְלֹא יָכֹלוּ וַתְּהִי הַכִּנָּם בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה:
וגם אחרי הודאת בעל דין וכו' - וַיֹּאמְרוּ הַחַרְטֻמִּם אֶל פַּרְעֹה אֶצְבַּע אֱלֹהִים הִוא וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְקֹוָק:
ובשישי - מכת שחין: וְלֹא יָכְלוּ הַחַרְטֻמִּים לַעֲמֹד לִפְנֵי מֹשֶׁה מִפְּנֵי הַשְּׁחִין כִּי הָיָה הַשְּׁחִין בַּחַרְטֻמִּם וּבְכָל מִצְרָיִם:

והחידה יפהפיה!
יש עוד שני חרטומים בדניאל, שלא זכו להיכנס לחידה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
חרטומים
בראשונה - חלום פרעה: וָאֹמַר אֶל הַחַרְטֻמִּים וְאֵין מַגִּיד לִי:
ובשני - מכת צפרדע: וַיַּעֲשׂוּ כֵן הַחַרְטֻמִּים בְּלָטֵיהֶם וַיַּעֲלוּ אֶת הַצְפַרְדְּעִים עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם:
בשלישי - מכת כינים: וַיַּעֲשׂוּ כֵן הַחַרְטֻמִּים בְּלָטֵיהֶם לְהוֹצִיא אֶת הַכִּנִּים וְלֹא יָכֹלוּ וַתְּהִי הַכִּנָּם בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה:
וגם אחרי הודאת בעל דין וכו' - וַיֹּאמְרוּ הַחַרְטֻמִּם אֶל פַּרְעֹה אֶצְבַּע אֱלֹהִים הִוא וַיֶּחֱזַק לֵב פַּרְעֹה וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְקֹוָק:
ובשישי - מכת שחין: וְלֹא יָכְלוּ הַחַרְטֻמִּים לַעֲמֹד לִפְנֵי מֹשֶׁה מִפְּנֵי הַשְּׁחִין כִּי הָיָה הַשְּׁחִין בַּחַרְטֻמִּם וּבְכָל מִצְרָיִם:

והחידה יפהפיה!
יש עוד שני חרטומים בדניאל, שלא זכו להיכנס לחידה.
תןדה על החיזוק שהחידה יפה,
אבל אני אשמח לשמוע גם ביקורת בונה

לגבי דניאל
פשוט אני לא בקי בנ"ך ולא היה כח בשעות אלו ללכת ללמוד ספר דניאל :)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
פשוט אני לא בקי בנ"ך ולא היה כח בשעות אלו ללכת ללמוד ספר דניאל :)
מזל שהיום לא צריך ללכת ולא צריך ללמוד, רק לבקש מהגולם שיקום על יוצרו ויעניק יצירתו..
אבל אני אשמח לשמוע גם ביקורת בונה
מי אני שאבקר. ויש בזה גם ענין של טעם.
ובכן, אומר את טעמי, ואתה דע לך. הנה ברכתי שלוחה, קח לך כאוות נפשך:
בחידה מקראית, כדאי מאוד להשתמש במטבעות לשון מן המקרא. למשל: במקום 'לא הצלחנו להרגיע', היה מומלץ 'לא הגדנו'. כי הראש מבקש את הלשון 'רוגע' ו'הרגעה' ואינו מוצא לנפשו מרגוע.. וכן במקום 'לא הצלחנו' - 'לא יכולנו'.
מצד שני - - צריך שיהיה קצת קושי בחידה, אי אפשר להשתמש בלשונות ברורים מדאי. ולכן אם היית כותב (במקום 'הבוס לא חזר') 'המלך חיזק לבו', זה היה ברור מדאי, וכבר הפותר נכונה לא היה חש בהנאה.
נו, כיצד לעשות, אתה שואל. לכתוב ברור - אסור, ולכתוב בלי מילה מהמקרא - אין זו צורה. היאך אשבור החבית ואשמור את יינה?
אכן, זו מעבודות קשות שבמקדש. ואף אני עצמי מתקשה בה, להלך בין הטיפות ולהגביר קושי לפי התגובות.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
וְאֵין פּוֹתֵר אוֹתָם לְפַרְעֹה. פותרים היו אותם, אבל לא לפרעה, שלא היה קולן נכנס באזניו, ולא היה לו קורת רוח בפתרונם, שהיו אומרים שבע בנות אתה מוליד, שבע בנות אתה קובר (רש"י)

מתי התקיים מקצת מהפתרון של חרטומי פרעה?​
עוד רמז: איזה סימן נתן יוסף לפרעה שבכך ידע שפתרונו נכון
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
באנו ביחיד וגם ברבים
ובכל המקרא איננו מרובים

ברבים הופענו בארבעה
שלמים עם חסרים בהופעה
החסרים באו אצל צפנת וצפניה
המלאים - בדברי נערים וחזקיה

ביחיד הופענו בשמונה
בארבעה היינו לבדנו
ובארבעה נוספו עמנו
עת היינו בבדידותנו
נזכרנו לאחר צפניהו
ובדברי בן חלקיהו
וגם לאחר צפניה
בדברי בן חכליה

ועת נוספו עלינו
עם בן הגדולים נפגשנו
נכד חשביה ויזרחיה פגעונו
ובין סופר לכהן נכנסנו
פקיד - פקידים
רבים
:
החסרים:
צפנת - יוסף אמר לפרעה: יַֽעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִדִים עַל הָאָרֶץ וְחִמֵּשׁ אֶת אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂבָֽע.
צפניה - וְאֶל צְפַנְיָה בֶן מַעֲשֵׂיָה הַכֹּהֵן וְאֶל כָּל הַכֹּהֲנִים לֵאמֹר: {כו} יי נְתָנְךָ כֹהֵן תַּחַת יְהוֹיָדָע הַכֹּהֵן לִהְיוֹת פְּקִדִים.
מלאים:
נערים - וַיֹּאמְרוּ נַעֲרֵי הַמֶּלֶךְ מְשָׁרְתָיו יְבַקְשׁוּ לַמֶּלֶךְ נְעָרוֹת בְּתוּלוֹת טוֹבוֹת מַרְאֶה: {ג} וְיַפְקֵד הַמֶּלֶךְ פְּקִידִים בְּכָל מְדִינוֹת...
חזקיה - פְּקִידִים מִיַּד (כונניהו) כָּנַנְיָהוּ וְשִׁמְעִי אָחִיו בְּמִפְקַד יְחִזְקִיָּהוּ הַמֶּלֶךְ.

יחיד:
צפניהו - וְאֶת צְפַנְיָהוּ כֹּהֵן מִשְׁנֶה וְאֶת שְׁלֹשֶׁת שֹׁמְרֵי הַסַּף: {יט} וּמִן הָעִיר לָקַח סָרִיס אֶחָד אֲשֶׁר הוּא פָקִיד עַל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה.
בן חלקיהו - ירמיהו - וַיִּשְׁמַע פַּשְׁחוּר בֶּן אִמֵּר הַכֹּהֵן וְהוּא פָקִיד.
לאחר צפניה - (מענין זה אותם פסוקים כמעט אחד על אחד) וְאֶת צְפַנְיָהוּ כֹּהֵן מִשְׁנֶה וְאֶת שְׁלֹשֶׁת שֹׁמְרֵי הַסַּף: {יט} וּמִן הָעִיר לָקַח סָרִיס אֶחָד אֲשֶׁר הוּא פָקִיד עַל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה.
בדברי בן חכליה - וְיוֹאֵל בֶּן זִכְרִי פָּקִיד עֲלֵיהֶם.

ועת נוספו עלינו - האות ו'
בן הגדולים - וּפָקִיד עֲלֵיהֶם זַבְדִּיאֵל בֶּן הַגְּדוֹלִים:
נכד חשביה - וּפְקִיד הַלְוִיִּם בִּירוּשָׁלִַם עֻזִּי בֶן בָּנִי בֶּן חֲשַׁבְיָה. ויזרחיה - וּמַעֲשֵׂיָה וּשְׁמַעְיָה וְאֶלְעָזָר וְעֻזִּי וִיהוֹחָנָן וּמַלְכִּיָּה וְעֵילָם וָעָזֶר וַיַּשְׁמִיעוּ הַמְשֹׁרְרִים וְיִזְרַחְיָה הַפָּקִיד.
סופר וכהן - סוֹפֵר הַמֶּלֶךְ וּפְקִיד כֹּהֵן.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
יחידי הייתי אצל בעל שררה
וזולתו לא נזכרתי במקרא
כשנצטרפו עמי רבים
הופעתי שבע פעמים
שש אצל האור המאיר
ואחת מעל שומר הסף

כשהייתי מהלך יחידי
כנסתי לי מן הגפן
וכשרבו עלי חברי
הביאו בי גם שמן

כשבאתי לבדי הייתי לצרה
ועם חבירי חסרתי עשרה
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
יחידי הייתי אצל בעל שררה
וזולתו לא נזכרתי במקרא
כשנצטרפו עמי רבים
הופעתי שבע פעמים
שש אצל האור המאיר
ואחת מעל שומר הסף

כשהייתי מהלך יחידי
כנסתי לי מן הגפן
וכשרבו עלי חברי
הביאו בי גם שמן

כשבאתי לבדי הייתי לצרה
ועם חבירי חסרתי עשרה
גביע
גביעים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה