חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
נראה שיש מספיק תעסוקה..
בכל זאת אעלה חידה קצרה:

שתי מילים זעירות
בשני מקומות נזכרות
אצל שני אחים נכבדים
ועם נשים ובנים טובים
ופעם אחת במקרא
עברה ביניהן זרה
איפה באה בתורה
אצל מבקש עזרה
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
בפרשת ויגש, כי אז התחלתי אותו, אולי בנותן טעם להעביר אותו לאשכול הקודם ? !
מצידי אפשר להשאיר כאן, אבל היה הכרח להודיע שהמילה לא מהפרשה, שלא יכלו הפותרים כוחן לריק ולבהלה..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אבל איפה יש פירוט
האמת שזה היה ממש מזמן, בפרשת וישב..
וימאן
וזה פתרונו
בי השתמש איש תם פעמיים: ויקומו כל בניו וכל בנותיו לנחמו וימאן להתנחם, וימאן אביו ויאמר ידעתי בני ידעתי.
ובן זקוניו נודע בי כירא שמים: יוסף: וימאן ויאמר אל אשת אדוניו.
גם אדום הביע בי התנגדותו: וימאן אדום נתון את ישראל עבור בגבולו.
ומלך ישראל בי מנע מאכלו: אחאב: קום רש את כרם נבות הישראלי אשר מאן לתת לך בכסף.
קל ברגליו הוכה למוות בגיני: עשהאל: וימאן לסור ויכהו אבנר אחרי החנית.
גם בת המלך נצטערה בגללי: תמר ואמנון: ותקח את המשרת ותצק לפניו וימאן לאכול.
ועד שביקשתי למנוע הכאה גרמתי למיתה ע"י בעל לביאה: ואיש אחד מבני הנביאים אמר אל רעהו בדבר י-הוה הכיני נא וימאן האיש להכתו לו ויאמר לו יען אשר לא שמעת בקול י-הוה הנך הולך מאתי והכך האריה וילך מאצלו וימצאהו האריה ויכהו.
אך בזאת אתנחם, כי איש האלקים: אלישע (הנקרא איש האלוקים כנא' וארוצה עד איש האלוקים ואשובה): ויאמר חי יקוק אשר עמדתי לפניו אם אקח ויפצר בו לקחת וימאן.
בי קידש שם מלך מלכי המלכים: במעשה דצרעת נעמן.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
נראה שיש מספיק תעסוקה..
בכל זאת אעלה חידה קצרה:

שתי מילים זעירות
בשני מקומות נזכרות
אצל שני אחים נכבדים
עַתָּ֡ה שְׁנֵֽי־בָנֶיךָ֩ הַנּוֹלָדִ֨ים לְךָ֜ בְּאֶ֣רֶץ מִצְרַ֗יִם עַד־בֹּאִ֥י אֵלֶ֛יךָ מִצְרַ֖יְמָה לִי־הֵ֑ם אֶפְרַ֨יִם֙ וּמְנַשֶּׁ֔ה כִּרְאוּבֵ֥ן וְשִׁמְע֖וֹן יִֽהְיוּ־לִֽי׃

ועם נשים ובנים טובים
וַיֹּ֣אמֶר ל֗וֹ כֹּ֚ה אָמַ֣ר בֶּן־הֲדַ֔ד כַּסְפְּךָ֥ וּֽזְהָבְךָ֖ לִֽי־ה֑וּא וְנָשֶׁ֧יךָ וּבָנֶ֛יךָ הַטּוֹבִ֖ים לִי־הֵֽם׃
ופעם אחת במקרא
עברה ביניהן זרה
איפה באה בתורה
אצל מבקש עזרה
וַיֹּ֕אמֶר אֶת־אַחַ֖י אָנֹכִ֣י מְבַקֵּ֑שׁ הַגִּֽידָה־נָּ֣א לִ֔י אֵיפֹ֖ה הֵ֥ם רֹעִֽים

לי הם
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלש מילים נצמדות
בראשית תיאור נעמדות
בשלשה מקומות באות
ורק בהם מופיעות
בבשורה על לידת בנים
בשמועה לוקחת בנים
ובפטירת ראש לזקנים

וכאשר הראשונה מן השלש
חסרה רגלה וגם חטיפתה
צרור רגלה הותר, נחלש
סילקה ידה מגוייתה
אז באה במקומות שמונה
בשני ספרים ומגילת רינה
כי ראתה מחזה ואב מתנסה
אשה רעה עם חטא אופה
חולי חזק ואיש יזרעאלי
חמת מלך וצורר אגגי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שלושה פעמים הופעתי
הראשון בצאת הנפש
השניה בברכת האב
אוני
וַיְהִי בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן אוֹנִי וְאָבִיו קָרָא לוֹ בִנְיָמִין:
רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת וְיֶתֶר עָז:
שלישי בנו לי בית והמטה ממני נלקח,
לֹא אָכַלְתִּי בְאֹנִי מִמֶּנּוּ.
הערה קלה:
יש עוד אחד: וַיִּשְׁלַח חִירָם בָּאֳנִי אֶת עֲבָדָיו אַנְשֵׁי אֳנִיּוֹת יֹדְעֵי הַיָּם עִם עַבְדֵי שְׁלֹמֹה: אף שהוא במרכבה אחרת, כי נאחז ביתו ונחטף אלופו.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לגבי יתרו ומשה עיין רש"י בשם המכילתא "וישתחו וישק לו" - איני יודע מי השתחוה למי כשהוא אומר איש לרעהו מי הקרוי איש זה משה שנאמר והאיש משה​
רש"י מדבר רק על ההשתחויה, ולכן יש מדייקים ברש"י שהנשיקה לא היתה ע"י משה. בכל אופן עיקר כוונתי היתה שזה חותן
לגבי דוד זה אכן מאב לבנו אבל זה נכון גם שזה מהמלך
לא התכוונתי לפרוך אלא להוסיף נופך. נהניתי מאוד מהחידות. תודה רבה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אוני
וַיְהִי בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן אוֹנִי וְאָבִיו קָרָא לוֹ בִנְיָמִין:
רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי יֶתֶר שְׂאֵת וְיֶתֶר עָז:

לֹא אָכַלְתִּי בְאֹנִי מִמֶּנּוּ.
הערה קלה:
יש עוד אחד: וַיִּשְׁלַח חִירָם בָּאֳנִי אֶת עֲבָדָיו אַנְשֵׁי אֳנִיּוֹת יֹדְעֵי הַיָּם עִם עַבְדֵי שְׁלֹמֹה: אף שהוא במרכבה אחרת, כי נאחז ביתו ונחטף אלופו.
למדתינו רבינו שהנפת בוהן
הרי הוא כאמירת הן הן
הן על הפתרון
והן על ההוספה
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
שלש מילים נצמדות
בראשית תיאור נעמדות
בשלשה מקומות באות
ורק בהם מופיעות
בבשורה על לידת בנים
בשמועה לוקחת בנים
ובפטירת ראש לזקנים

וכאשר הראשונה מן השלש
חסרה רגלה וגם חטיפתה
צרור רגלה הותר, נחלש
סילקה ידה מגוייתה
אז באה במקומות שמונה
בשני ספרים ומגילת רינה
כי ראתה מחזה ואב מתנסה
אשה רעה עם חטא אופה
חולי חזק ואיש יזרעאלי
חמת מלך וצורר אגגי
אחר(י) הדברים האלה

(פירוט חלקי, ההמשך יבוא)
אחרי
א. ילדה מלכה
ב.
ג. בפרשה
אחר (בראשית, מלכים ואסתר)
א.במחזה - לך לך פרק ט"ו פסוק א'
ב.אב מתנסה - בעקידה והאלקים נסה את אברהם
ג.אשה רעה אשת פוטיפר (לט, ז)
ד.חטא אופה פרק מ' פסוק א'
ה. מלכים א' פרק י"ז
ו.נבות היזרעאלי
ופעמיים באסתר:ז. כשוך חמת מלך - ח.גדל המלך אחשורוש את המן
 
נערך לאחרונה ב:

ירושלמי987

משתמש מקצוען
רש"י מדבר רק על ההשתחויה, ולכן יש מדייקים ברש"י שהנשיקה לא היתה ע"י משה. בכל אופן עיקר כוונתי היתה שזה חותן
מעניין מי אומר פשט זה ברש"י

אני זוכר אחרת וגם עכשיו עשיתי חיפוש ברשת וזה מה שקבלתי

"ויצא משה לקראת חותנו וישתחו וישק לו וישאלו איש לרעהו לשלם" )י"ח - ז'("וישתחו וישק לו" - איני יודע מי השתחווה למי, כשהוא אומר איש לרעהו, מי הקרוי איש, זה משה שנאמר "והאיש משה" ]רש"י בשם המכילתא[. שואלים ה"פענח רזא" וה"שפתי חכמים", הלא גם יתרו נקרא "איש", שנאמר "ויואל משה לשבת את האיש"? ומתרצים, ......................עוד מתרצים, משה רבנו היה גובהו עשר אמות )כששה מטר(, ואם היה עליו לנשק אדם בגובה ממוצע, ודאי שהוא התכופף, ולכן מתאים לומר עליו "וישתחו וישק לו
file:///C:/Users/kiva/Downloads/201_17_78.pdf
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מעניין מי אומר פשט זה ברש"י
כעת ראיתי שוב אבל קצת בשינוי, בחומש אוצר הראשונים (בשם ספר משיח אלמים): וכל העולם מפרשים בפשט רש"י שמשה השתחוה ליתרו, ולי אין נראה ככה, אלא בהפך שיתרו השתחוה למשה, ווה כוונת רש"י וישאלו איש לרעהו זה משה, מכלל דעד השתא היה יתרו, ואם כן וישתחו וישק לו - יתרו למשה, וישאלו - משה ליתרו.​
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
כעת ראיתי שוב אבל קצת בשינוי, בחומש אוצר הראשונים (בשם ספר משיח אלמים): וכל העולם מפרשים בפשט רש"י שמשה השתחוה ליתרו, ולי אין נראה ככה, אלא בהפך שיתרו השתחוה למשה, ווה כוונת רש"י וישאלו איש לרעהו זה משה, מכלל דעד השתא היה יתרו, ואם כן וישתחו וישק לו - יתרו למשה, וישאלו - משה ליתרו.​
בפשטות רוב המפורשים לא לומדים ככה
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
נכון, אבל יותר מסתבר (לי) בפשט הכתוב כדבריו, וגם אם ההשתחויה היתה ע"י משה, הנשיקה לא היתה ע"י משה, כמו שמוכח מלשון רש"י​
לא יודע למה נראה לך שמלשון רש"י משמע שהנשיקה לא יהי ע"י משה
לשון הפסוק וישתחו וישק לו בו' החיבור
ואם וישתחו הכוונה למשה
למה וישק לו עובר פתאום ליתרו

וראה גםלשון התרגום אונקלוס
וּנְפַק מֹשֶׁה לְקַדָּמוּת חֲמוּהִי, וּסְגֵיד וְנַשֵּׁיק לֵיהּ
 

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אחר(י) הדברים האלה

(ההמשך בא)
אחרי
א. ילדה מלכה
ב. בפרשה יוגד ליוסף
ג. מיתת יהושע
אחר (בראשית, מלכים ואסתר)
א.במחזה - לך לך פרק ט"ו פסוק א'
ב.אב מתנסה - בעקידה והאלקים נסה את אברהם
ג.אשה רעה אשת פוטיפר (לט, ז)
ד.חטא אופה פרק מ' פסוק א'
ה. מלכים י"ז ויהי אחר הדברים האלה חלה בן האשה בעלת הבית
ו.נבות היזרעאלי
ופעמיים באסתר:ז. כשוך חמת מלך - ח.גדל המלך אחשורוש את המן
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה