חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
נערך לאחרונה ב:

שם נפלא

משתמש פעיל
חידה לפרשות אלו. (מילה אחת שכל שורה רומזת רמז אחר לאותה מילה)
מדובר על יותר מפרשה אחת?
ו"כל שורה" הכוונה לשני משפטים שביחד מרכיבים שורה, או לכל משפט שעומד בשורה לבדו?

אולי: חק
רק התחלתי, אין לי מושג אם זה הכיוון:
שלוש פעמים כפול ופתח
בפרשת חקת: שלש פעמים נמצא בתוך המילה 'חקת', ובפעם הרביעית האות ק' כפולה 'במחוקק'.
בפרשת שלח: שלש פעמים נמצאת המילה ל'חק' עולם וכו'. ובפעם הרביעית: 'חוקת' בפתח.
אמצעי בזכות נלקחה לפני פסח
אם הכוונה לפרשת חוקת, אז האמצעי: הפסוק שמוזכר בו "אפר הפרה", שבזכות האפר הזה אפשר לעשות קרבן פסח בטהרה.
 

חודו של כל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מדובר על יותר מפרשה אחת?
ו"כל שורה" הכוונה לשני משפטים שביחד מרכיבים שורה, או לכל משפט שעומד בשורה לבדו?

אולי: חק
רק התחלתי, אין לי מושג אם זה הכיוון:

בפרשת חקת: שלש פעמים נמצא בתוך המילה 'חקת', ובפעם הרביעית האות ק' כפולה 'במחוקק'.
בפרשת שלח: שלש פעמים נמצאת המילה ל'חק' עולם וכו'. ובפעם הרביעית: 'חוקת' בפתח.

אם הכוונה לפרשת חוקת, אז האמצעי: הפסוק שמוזכר בו "אפר הפרה", שבזכות האפר הזה אפשר לעשות קרבן פסח בטהרה.
וואו, לא הסגנון הזה בכלל.
מדובר על מושג שקיים בפרשות
 

חודו של כל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חידה לפרשות אלו. (מילה אחת שכל שורה רומזת רמז אחר לאותה מילה)
שלוש פעמים כפול ופתח
אמצעי בזכות נלקחה לפני פסח
כולם נהיו בין לבין
הג' התחילה לחשבן
שלוש, לפי הסדר
הא' השליטה סדר
כך מתחילה גם הבאה אחריהן

אך שונות זו זו משמעותיהן
והפיתרון
המילה פי
בשלוש פרשות רצוף מופיעות שלושת הפיות המיוחדות שנבראו בע"ש ביה"ש
בפרשת קרח - פי הארץ
פרשת חוקת - פי הבאר
פרשת בלק - פי האתון
ונתחיל לבאר שורה שורה
שלוש פעמים כפול ופתח - שלוש פיות. כפול זה פי (פי שתים) וכמובן פתח.
אמצעי בזכות נלקחה לפני פסח - פי הבאר בזכות מרים שנפטרה בי' ניסן
כולם נהיו בין לבין - כולם נבראו בין השמשות
הג' התחילה לחשבן - האתון התחשבנה עם בלעם כמה פעמים הוא הכה אותה וכו'
שלוש, לפי הסדר - כנאמר סדר הפרשיות
הא' השליטה סדר - פי הארץ עצרה את המחלוקת

כך מתחילה גם הבאה אחריהן - הפרשה הבאה זה פנחס. מתחיל בהברה של פי
אך שונות זו זו משמעותיהן - השינוי מובן
 
נערך לאחרונה ב:

חודו של כל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חידה לפרשת בלק.
יותר קל מהקודם.
לא מספיק לפתור מי הדמות אלא לפתור כל שורה
דמו לה תולים עיניים לחנינה
מה שאין לבעלה ראתה בגינה
בדרשתה הקיפה זמן קיום נדר
היה דחוף לה לשכנע שהיא בסדר
האיום מומש בה בסוף דבר
למען בושה שלא תדובר
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
האתון של בלעם:
דמו לה תולים עיניים לחנינה
אמר, רשע זה הניח (פ) כלי אומנותו, שכלי זיינן של אומות העולם בחרב, והוא בא עליהם בפיו שהוא אומנות שלהם, אף אני אתפוש את שלו ואבא עליו באומנותו.
מה שאין לבעלה ראתה בגינה
ותרא האתון. והוא לא ראה, שנתן הקב"ה רשות לבהמה לראות יותר מן האדם, שמתוך שיש בו דעת תטרף דעתו כשיראה מזיקין.
בדרשתה הקיפה זמן קיום נדר
מֶה עָשִׂיתִי לְךָ כִּי הִכִּיתָנִי זֶה שָׁלֹשׁ רְגָלִים
היה דחוף לה לשכנע שהיא בסדר
.הֲלוֹא אָנֹכִי אֲתֹנְךָ אֲשֶׁר רָכַבְתָּ עָלַי מֵעוֹדְךָ עַד הַיּוֹם הַזֶּה הַהַסְכֵּן הִסְכַּנְתִּי לַעֲשׂוֹת לְךָ כֹּה
האיום מומש בה בסוף דבר
למען בושה שלא תדובר
האתון נהרגה ולא בלעם
.גם אתכה הרגתי. הרי זה מקרא מסורס, (ט) והוא כמו גם הרגתי אותך, כלומר לא העכבה בלבד (י) קראתך על ידי, כי גם ההריגה: ואותה החייתי. ועתה מפני שדיברה והוכיחתך (כ) ולא יכולת לעמוד בתוכחתה, כמו שכתוב ויאמר לא, הרגתיה, שלא יאמרו זו היא שסלקה את בלעם בתוכחתה ולא יכול להשיב, שחס המקום על כבוד הבריות
 

חודו של כל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האתון של בלעם:

אמר, רשע זה הניח (פ) כלי אומנותו, שכלי זיינן של אומות העולם בחרב, והוא בא עליהם בפיו שהוא אומנות שלהם, אף אני אתפוש את שלו ואבא עליו באומנותו.

ותרא האתון. והוא לא ראה, שנתן הקב"ה רשות לבהמה לראות יותר מן האדם, שמתוך שיש בו דעת תטרף דעתו כשיראה מזיקין.

מֶה עָשִׂיתִי לְךָ כִּי הִכִּיתָנִי זֶה שָׁלֹשׁ רְגָלִים

.הֲלוֹא אָנֹכִי אֲתֹנְךָ אֲשֶׁר רָכַבְתָּ עָלַי מֵעוֹדְךָ עַד הַיּוֹם הַזֶּה הַהַסְכֵּן הִסְכַּנְתִּי לַעֲשׂוֹת לְךָ כֹּה

האתון נהרגה ולא בלעם
.גם אתכה הרגתי. הרי זה מקרא מסורס, (ט) והוא כמו גם הרגתי אותך, כלומר לא העכבה בלבד (י) קראתך על ידי, כי גם ההריגה: ואותה החייתי. ועתה מפני שדיברה והוכיחתך (כ) ולא יכולת לעמוד בתוכחתה, כמו שכתוב ויאמר לא, הרגתיה, שלא יאמרו זו היא שסלקה את בלעם בתוכחתה ולא יכול להשיב, שחס המקום על כבוד הבריות
הרוב נכון
שתי המשפטים הראשונים פירושם שונה
המילים שלי מדוייקות. (מקווה)
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

שם נפלא

משתמש פעיל
דמו לה תולים עיניים לחנינה
אולי זה:
דמו לה מי שתולים עיניים לחנינה = עבדים גויים
שהם עם הדומה לחמור
מה שאין לבעלה ראתה בגינה
לבעלה - בלעם - לא היה חרב (לו יש חרב בידי)
ואת זה היא ראתה (וחרבו שלופה בידו) בגינה (במשעול הכרמים)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

באבוד רשעים בינה • אתגר 112

לוח מודעות

למעלה