חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מלחמת ארנון היתה לפני מלחמת סיחון
גם אני תמהתי ע"ז...
יש גורסים ברש"י מלחמת סיחון (ועי' תענית כ. ע"ז כה. וברש"י בבא בתרא קלד. ד"ה שתעמוד, ובבעל הטורים בפסוק וירא בלק)​
ראיתי, בין ובין כך, בפשוטות זה דלא כרבינו בחיי...
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איזו התרגשות לשוב בבין הזמנים! (אם כי לרגעים, לרוב הטרדות המשמחות שיש לי השבוע..)
פרשת ואתחנן, כמובן
קבוצת חיילים מתהלכת
בשני מקומות נערכת
סר לו החייל האחרון
תחת שטיח וגם גלגל
ארבעה אופנים באו ברון
נזר שישי בלבו נתגלגל
והנה הם בשבעה
אחרי עין וגם עיניים
בראשית ההופעה
ובסיום המחניים
היתה אחרית הנסיעה
אחרי נתינה מלא חפניים
בספר חותם בלא שבעה
יסוד ניצב אל מול אפיים
לב השלישי פתע נחלש
נוספו ארבעה גלגלים
ובין מלך ושרים נבלש
מקום חברת החיילים
אז עזבו החמשה
רקיע תחת חמשה
אמצעי נתחזק מבפנים
ראו הם פני וגם פנים
ראשון לב רעהו תפס
תחת רגליו היה למרמס
מאנו הם בכפליים
ולא ראו את הידיים
ששה סרו במשובה
והראש ברקיע הובא
ומלך שיבת ידו מבקש
ואיש הרוח לא מתעקש
רקיע נחלק לשני חלקים
יד לא הושבה ואומללו
סר אופן ורעהו נתעלה
ובשלשה מקומם נתגלה
בין לחמים וכלים שפופים
חמשה על כה באלפים
בקשו עוד המה להסתובב
אך לא רצו מדאי להשתובב
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
היה צריך להתחיל עם יותר קלה, אחרי תקופת יובש...
קבוצת חיילים מתהלכת
בשני מקומות נערכת
החלות
אַתָּה הַֽחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת.
אֲשֶׁר הַחִלּוֹתָ לִנְפֹּל לְפָנָיו.
סר לו החייל האחרון
תחת שטיח וגם גלגל
ארבעה אופנים באו ברון
נזר שישי בלבו נתגלגל
והנה הם בשבעה
אחרי עין וגם עיניים
בראשית ההופעה
ובסיום המחניים
היתה אחרית הנסיעה
אחרי נתינה מלא חפניים
בספר חותם בלא שבעה
יסוד ניצב אל מול אפיים
החלו - ת' ירדה וגם הקמץ, יש צירה צירה ושורוק בו'.
וְעֵלִי שֹׁכֵב בִּמְקֹמוֹ (ועינו) וְעֵינָיו הֵחֵלּוּ כֵהוֹת.
וְקִבֵּל הַיְּהוּדִים אֵת אֲשֶׁר הֵחֵלּוּ לַעֲשׂוֹת וְאֵת אֲשֶׁר כָּתַב מָרְדֳּכַי אֲלֵיהֶם.
מִיּוֹם אֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הֵחֵלּוּ לְהַעֲלוֹת עֹלוֹת לַד' וְהֵיכַל ד' לֹא יֻסָּד.
וּבַשָּׁנָה הַשֵּׁנִית לְבוֹאָם אֶל בֵּית הָאֱלֹקים לִירוּשָׁלִַם בַּחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי הֵחֵלּוּ זְרֻבָּבֶל בֶּן שְׁאַלְתִּיאֵל וְיֵשׁוּעַ בֶּן יוֹצָדָק.
וַיְהִי כַאֲשֶׁר שָׁמַע סַנְבַלַּט וְטוֹבִיָּה וְהָעַרְבִים וְהָעַמֹּנִים וְהָאַשְׁדּוֹדִים כִּי עָלְתָה אֲרוּכָה לְחֹמוֹת יְרוּשָׁלִַם כִּי הֵחֵלּוּ הַפְּרֻצִים לְהִסָּתֵם וַיִּחַר לָהֶם מְאֹד.
וּבְעֵת הֵחֵלּוּ בְרִנָּה וּתְהִלָּה נָתַן ד' מְאָרְבִים עַל בְּנֵי עַמּוֹן מוֹאָב וְהַר שֵׂעִיר הַבָּאִים לִיהוּדָה וַיִּנָּגֵפוּ.
בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִשִׁי הֵחֵלּוּ הָעֲרֵמוֹת לְיִסּוֹד וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי כִּלּוּ. - דה"י ספר אחרון לא, ז
לא כ"כ הצלחתי להתאים למילים, אז שמתי רק את ההופעות...
לב השלישי פתע נחלש
נוספו ארבעה גלגלים
ובין מלך ושרים נבלש
מקום חברת החיילים
החלו
יוֹם מַלְכֵּנוּ הֶחֱלוּ שָׂרִים חֲמַת מִיָּיִן מָשַׁךְ יָדוֹ אֶת לֹצְצִים.
אז עזבו החמשה
רקיע תחת חמשה
אמצעי נתחזק מבפנים
ראו הם פני וגם פנים
חלו - ל' דגש, ה' ירדה, פתח במקום חטף סגול
וְעַתָּה חַלּוּ נָא פְנֵי קל וִיחָנֵנוּ מִיֶּדְכֶם הָיְתָה זֹּאת הֲיִשָּׂא מִכֶּם פָּנִים.
ראשון לב רעהו תפס
תחת רגליו היה למרמס
מאנו הם בכפליים
ולא ראו את הידיים
חלו - ח' קמץ
עֵינֶיךָ הֲלוֹא לֶאֱמוּנָה הִכִּיתָה אֹתָם וְלֹא חָלוּ כִּלִּיתָם מֵאֲנוּ קַחַת מוּסָר חִזְּקוּ פְנֵיהֶם מִסֶּלַע מֵאֲנוּ לָשׁוּב.
וַיִּגְדַּל עֲוֹן בַּת עַמִּי מֵחַטַּאת סְדֹם הַהֲפוּכָה כְמוֹ רָגַע וְלֹא חָלוּ בָהּ יָדָיִם.
ששה סרו במשובה
והראש ברקיע הובא
ומלך שיבת ידו מבקש
ואיש הרוח לא מתעקש
חל - ו' ירדה, ח' פתח
וַיַּעַן הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמֶר אֶל אִישׁ הָאֱלֹקים חַל נָא אֶת פְּנֵי ד' אֱלֹקיךָ וְהִתְפַּלֵּל בַּעֲדִי וְתָשֹׁב יָדִי אֵלָי וַיְחַל אִישׁ הָאֱלֹקים אֶת פְּנֵי יי וַתָּשָׁב יַד הַמֶּלֶךְ אֵלָיו וַתְּהִי כְּבָרִאשֹׁנָה.
רקיע נחלק לשני חלקים
יד לא הושבה ואומללו
חל - ח' צירה
לֹא הֵשִׁיב יָדוֹ מִבַּלֵּעַ וַיַּאֲבֶל חֵל וְחוֹמָה יַחְדָּו אֻמְלָלוּ.
סר אופן ורעהו נתעלה
ובשלשה מקומם נתגלה
בין לחמים וכלים שפופים
חמשה על כה באלפים
חל - ח' חולם
וַיֹּאמֶר אֵין לֶחֶם חֹל אֶל תַּחַת יָדִי כִּי אִם לֶחֶם קֹדֶשׁ.
וַיִּהְיוּ כְלֵי הַנְּעָרִים קֹדֶשׁ וְהוּא דֶּרֶךְ חֹל וְאַף כִּי הַיּוֹם יִקְדַּשׁ בַּכֶּלִי.
וַחֲמֵשֶׁת אֲלָפִים הַנּוֹתָר בָּרֹחַב עַל פְּנֵי חֲמִשָּׁה וְעֶשְׂרִים אֶלֶף חֹל הוּא לָעִיר לְמוֹשָׁב וּלְמִגְרָשׁ וְהָיְתָה הָעִיר (בתוכה) בְּתוֹכוֹ.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
היה צריך להתחיל עם יותר קלה, אחרי תקופת יובש...
טבילת אש מושלמת..
אַתָּה הַֽחִלּוֹתָ לְהַרְאוֹת.
נכון שיש רמז בעצם המילה, לחידה הראשונה?..
לא כ"כ הצלחתי להתאים למילים, אז שמתי רק את ההופעות...
היה כאן רמז להופעה ראשונה ואחרונה בלבד..
תנסי כעת להשלים.
וארבעת הגלגלים שנוספו, הלא הם שני גלגלים תחת שני הצירי, והחטף לצד הסגול.
חלו - ל' דגש, ה' ירדה, פתח במקום חטף סגול
אכן. רקיע - פתח - במקום חמש נקודות (נכון שבמקור היה צ"ל 'חמש', אבל החרוז אילץ..)
חלו - ח' קמץ
אמת. אבל לא גם הדגש ירד מההופעה הקודמת. וזו הכוונה שהראשון 'תפס לב (דגש) רעהו', ושם אותו 'תחת רגליו'.
ואגב, המשפט הזה:
רקיע נחלק לשני חלקים
זכור לי שיש לך זכויות יוצרים עליו (להגדיר צירי תמורת פתח בצורה של 'חלוקה').
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא כ"כ הצלחתי להתאים למילים, אז שמתי רק את ההופעות...
הנה ההתאמה.
למעשה, הכל כלול במה שכתבת, רק נתתי פירוט לכלל המבקרים.
והנה הם בשבעה
אחרי עין וגם עיניים
בראשית ההופעה
זה הפסוק שהבאת:
וְעֵלִי שֹׁכֵב בִּמְקֹמוֹ (ועינו) וְעֵינָיו הֵחֵלּוּ כֵהוֹת.
שיש בו 'עין וגם עיניים' (קרי וכתיב) כמו שאמרת.
ובסיום המחניים
היתה אחרית הנסיעה
בסיום המחנות היתה ההופעה האחרונה..
אחרי נתינה מלא חפניים
אחרי פסוק של נתינה:
וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה הַיּוֹשְׁבִים בְּעָרֵי יְהוּדָה גַּם הֵם מַעְשַׂר בָּקָר וָצֹאן וּמַעְשַׂר קָדָשִׁים הַמְקֻדָּשִׁים לַיקֹוָק אֱלֹקיהֶם הֵבִיאוּ וַיִּתְּנוּ עֲרֵמוֹת עֲרֵמוֹת:
בספר חותם בלא שבעה
יסוד ניצב אל מול אפיים
בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁלִשִׁי הֵחֵלּוּ הָעֲרֵמוֹת לְיִסּוֹד וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי כִּלּוּ. - דה"י ספר אחרון לא, ז
זה בדיוק מה שכתבת.
הספר ה'חותם' ומסיים (דברי הימים) בלא שבעה = ב' לא, ז.
והמילה 'יסוד' ניצבת מול 'פניהם' של החיילים.

לסיכום:
אצל כהן ענתותי, בתוך הגל אצל החי, ארבע ניצבו אחרי מלפני, הביטה עין לימינה ותמורת אופן ראתה שביה, החליפה מרכבתה לקבוצה, ואשר לשמאלה נתחזקה ונתאמצה, נתרגשו יחד להופיע בריצה, מול פתרון ששו בדיצה.

ואחרי הברכה הזאת:
לא נותר אלא לומר:
אצל המשורר טוק טו נשמע, ובתחילתו ששה נעמדים, הלכו ובקשו עזרה, ובסוף חכה להם עוד שבעה ידידים. חברו אלו לאלו, ומול האיחול נשקלו.
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מנסה את מזלי בעזר עושה שמים וארץ
אצל המשורר טוק טו נשמע,
תהלים פרק קטו פסוק טו
ובתחילתו ששה נעמדים,
בְּרוּכִים אַתֶּם לַה' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ
הלכו ובקשו עזרה,
יִרְאֵי ה' בִּטְחוּ בַה' עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא (שבעה תיבות, וכן בית אהרן וכו')
ובהקשר לשמים וארץ יש בפרקים אחרים ששה תיבות: עֶזְרִי מֵעִם ה' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ/ עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם ה' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ
ובסוף חכה להם עוד שבעה ידידים.
ובסוף הפרק הנ"ל שבעה תיבות: וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָ-הּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ
וובהקשר לשמים וארץ יש: בָּרוּךְ אַבְרָם לְאֵ-ל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מנסה את מזלי בעזר עושה שמים וארץ

תהלים פרק קטו פסוק טו

בְּרוּכִים אַתֶּם לַה' עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ
עד כאן - אמת ויציב. ויש במשפט זה להקל ולהחמיר, שמכלל הן אתה שומע לאו..
וכיון שנאמר 'ובתחילתו ששה נעמדים',
הרי המכוון הוא לתחילת הפסוק בלבד,
ומכאן שהכוונה היא לאותיות ולא לתיבות.

על כן המשך הענין לא בא נכונה בדברי מר,
ולא נותר אלא לבקש כי ישוב להמתיק את המר..
לענין העזרה, תבוא מעט עזרה, כי הנה הוא ספר, הנותן אמרי שפר..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה