דרוש מידע חוצפה של דפוס: יש לי חובה בכלל לשלם לו?

מצב
הנושא נעול.

geekית מחשבים

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אני פעם שלחתי מחשב נייד לתיקון בגלל שלא הצלחתי להטעין אותו ובקשתי מהטכנאי בפרוש שיוודא לפני זה שהבעיה לא במטען,
הוא חוזר אלי שיש בעיה בבטריה והוא יעשה משהו במחשב במחיר של 250 שח...
אישרתי לו, רק מה שהתיקון לא היה נצרך התברר שהבעיה היתה בכלל במטען שלא עבד
בקשתי ממנו התחשבות כי זה בכלל לא היתה הבעיה, את התגובה אני אחסוך לכם....
אבל מה את ה250 שח שילמתי לו, למה? כי בגזל לא משחקים
זה ידוע שאחת הסיבות שאנשים יורדים מנכסיהם זה גזל, ריבית, או זלזול במעשרות....
 

אם הבנים שמחה!

משתמש מקצוען
את צודקת, רק יכול להיות שעבורי זה לשה"ר לתועלת [במידה וזה אותו בעל דפוס בכלל...], שאני ידע לא להתעסק איתו יותר....
נראה לי שאת כבר יודעת את זה, לא?
אין טעם לספר פה סיפורים בפרוג. אולי גם מישהו אחר יזהה את העסק.
אישית לא הייתי רוצה להסתכן בזה.
 

יש כזה שם???

משתמש מקצוען
נראה לי שאת כבר יודעת את זה, לא?
אין טעם לספר פה סיפורים בפרוג. אולי גם מישהו אחר יזהה את העסק.
אישית לא הייתי רוצה להסתכן בזה.
צריך לבדוק בחפץ חיים, נראה לי שהוא מדבר שם אם מותר לגלות על אדם שיש לו עסק שהוא רמאי וכדומה. אדם שלא מוכן לשמוע את השני, ורק צורח עליו בטלפון, וגם כשהזכרתי לו שנשאל רב, הוא לא רצה בכלל לשמוע על האופציה הזו....
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
בדקתי עכשיו במייל ואני מגלה פרט מעניין שלא היה זכור לי:

שלחנו לו מייל אחד עם קובץ להדפסה.
אחרי כמה דקות ממש, שלחנו מייל נוסף, וכתבנו שהיה טעות בקובץ שנשלח במייל הקודם, ולכן שלא ידפיס מהמייל הקודם אלא מהמייל הנוכחי.
ולאחר שעה כשביטלנו את ההזמנה, ביטלנו את זה על המייל האחרון.
ואילו בעל הדפוס, כשהוא כתב שההדפסה מוכנה, הוא הגיב בכלל על המייל הראשון - כלומר ככל הנראה הוא הדפיס את הקובץ הראשון, שאותו בכל מקרה ביטלנו כמה דקות אחרי ההזמנה. כך שבכל מקרה הוא לא עשה בסדר, שהוא הדפיס מהקובץ השגוי, במקום מהקובץ הנכון.

בקיצור: חתיכת סיבוך...
אם לא הגבתם על המייל הראשון רק על השני לכן הוא פתח את המייל ראה מיל ראשון להדפיס ללא תגובה שלח להדפסה המשיך למייל השני ראה קובץ תיקון ואחכ ביטול לא הדפיס והמשיך למייל הבא. מה הוא יכול לחשוב?
 

אם הבנים שמחה!

משתמש מקצוען
צריך לבדוק בחפץ חיים, נראה לי שהוא מדבר שם אם מותר לגלות על אדם שיש לו עסק שהוא רמאי וכדומה. אדם שלא מוכן לשמוע את השני, ורק צורח עליו בטלפון, וגם כשהזכרתי לו שנשאל רב, הוא לא רצה בכלל לשמוע על האופציה הזו....
מותר לגלות את זה למישהו שחושב לקנות אצלו. לא בפורום פתוח.
לי זה נשמע שאת כבר לא מתכוונת להדפיס אצלו יותר בכל מקרה גם בלי לשמוע עוד סיפורים אז לא ברור לי איפה התועלת.
(אני לא רב אבל סיימתי את הספר חפץ חיים יותר מעשר פעמים וממשיכה ללמוד שתי הלכות ביום.)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
לא קראתי הכל
אבל- נראה לכם שהוא הדפיס כדי להרויח כסף שלא ביושר??
עשה מאמץ גדול לטובת הלקוחות הגיע בסוף הצום, התישב ליד המיילים
והדפיס מה שהזמינו
לא שם לב לבטול

זה בעצם טעות של שניכם
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
את צודקת, רק יכול להיות שעבורי זה לשה"ר לתועלת [במידה וזה אותו בעל דפוס בכלל...], שאני ידע לא להתעסק איתו יותר....
דפוס בקרית ספר
זה שם כולל לאיזה 10 עסקים
של אנשים צדיקים, ישרים ויראי שמים
איך אפשר ככה ללכלך בפורום פתוח על סמך השערה???

קרה לי שהייתי באחד מבתי הדפוס שאני עובדת איתו הרבה
ובעל העסק צרח על לקוחה אחת, אבל באמת צרח,

לא הבנתי איך הוא מתנהג, הוא לא היה נראה לי כזה אדם גס
לא ראיתי אפילו מי הלקוחה אבל אחרי שהיא הלכה הוא אמר לי
כל פעם היא אומרת לי שתביא צ'ק כשתבוא לאסוף את החומר ואז היא ממציאה תרוצים
ולוקחת את החומר בלי לשלם. ואז אני רודף אחריה חצי שנה עד שהיא מביאה תשלום.
הפעם- לא נתתי לה את ההדפסות עד שתביא כסף
ומה שהיא עושה עכשיו- היא משאירה לי את העבודה והולכת למישהו אחר שידפיס לה שוב.

אם לא הייתי יודעת את כל הסיפור הייתי בטוחה שמדובר באדם נוראי.
לכל מטבע יש שני צדדים...
 

שארפער

משתמש מקצוען
אני למדתי מהשרשור הזה כמה דברים.
כמה כח יש לציבור:
א. להציל עשוק מיד עושקו.
ב. לתת הסבר משכנע להבין את הצד השני.
ג. לתת הרבה ידע טכני חשוב.
ד. לשכך זעם ולהעביר חימה,(באוירת הימים הנוראים...) ע"י האזנה לצרותיהם של הכלל.
ועוד ועוד ועוד....

רק דבר אחד קטן הייתי מעיר, שכשם שאילו הייתה כאן שאלה על תיקון מכונת כביסה, או רכב, אני לא אענה בהחלטיות אם אני לא מהתחום, אלא או אמליץ על מומחה מהתחום, או אכתוב את מה שאני חושב, עם אלף הסתייגויות שאני לא מהתחום, ושלא ייסמכו עליי.
למה?
שלא יהיה נזק לשואל.
גם בשאלות הלכתיות זה צריך להיות ככה.
היה כותב שכתב בביטחון, שלא היה כאן כל קניין, והרי היה כאן כן, קניין סיטומתא לפי רבים מפוסקי זמננו. היה עוד אחד שכתב שלדעתו, א"צ לשאול דיין מומחה, אלא די בת"ח פשוט....
חברים, אם אתה מורה הוראה ב"ה בעצמך, תכתוב, אני דומ"צ קהילה פלונית פוסק כך וכך. אבל אם לא הגעת להוראה, ואינך מהתחום, אל תכתוב בביטחון מידע שיתכן שהוא שגוי, בדיוק כמו שלא תעשה זאת במכונאות רכב.
(וכמו"כ שאיש כאן לא יסמוך על אף מידע הלכתי, אלא רק יחשוש לו.)
נשים נא זאת על לב, ונמשיך לסייע זה לזה כמיטב המסורת הפרוגאית.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
בדקתי עכשיו במייל ואני מגלה פרט מעניין שלא היה זכור לי:

שלחנו לו מייל אחד עם קובץ להדפסה.
אחרי כמה דקות ממש, שלחנו מייל נוסף, וכתבנו שהיה טעות בקובץ שנשלח במייל הקודם, ולכן שלא ידפיס מהמייל הקודם אלא מהמייל הנוכחי.
ולאחר שעה כשביטלנו את ההזמנה, ביטלנו את זה על המייל האחרון.
ואילו בעל הדפוס, כשהוא כתב שההדפסה מוכנה, הוא הגיב בכלל על המייל הראשון - כלומר ככל הנראה הוא הדפיס את הקובץ הראשון, שאותו בכל מקרה ביטלנו כמה דקות אחרי ההזמנה. כך שבכל מקרה הוא לא עשה בסדר, שהוא הדפיס מהקובץ השגוי, במקום מהקובץ הנכון.

בקיצור: חתיכת סיבוך...
פרט אחד שלמדתי מכל זה
אם יש תיקון או ביטול הדפסה, לא לשלוח מייל חדש אלא באותו השרשור ששלחתי הראשון, לעשות 'השב' ושם לכתוב את תגובתי (תיקון קובץ או ביטול הדפסה)
ככה הוא חייב לראות שבאותו מייל יש עוד הודעות והוא יהיה חייב להתייחס
בשני מיילים כמו שכבר כתבו, הוא פותח הודעה ראשונה - רואה קובץ להדפסה - שולח
 

klik's

משתמש מקצוען
מי שמכיר את הדפוס הזה
כנראה מבין מי זה...
גם אני נפלתי איתו, וגם צרח עלי
כשבכלל לא קשור אלי
הזמנתי עבודת דפוס די גדולה (באזור 5,000 הדפסות)
נקב שיהיה מוכן בעוד שבוע
בסכום X
אמרתי לו שלא מתאים לי, כי אני חייבת 20 דחוף, והשאר פחות דחוף ומתאים לי שבוע
אמר לי: אין בעיה, אני אעשה לך 20 היום והשאר בעוד שבוע
וכך היה
כשבאתי לקחת את ה 5000 דרש את הסכום שסיכמנו+ עלות של הדפסה של ה 20 הנוספים (כמה שקלים לכל דף)
היה לי ברור שזה כלול בסכום, הוא לא דיבר איתי על תוספת, וגם אמר לי בכיף- אני אדפיס לך 20 מיידית
זה היה סביבות ה 100 ש"ח כל הסיפור של ההפרש
אבל הצרחות...
והדרישות
לא הסכים לשמוע על שום רב ושום דבר
ושילמתי :(
מאז לא דרכתי אצלו יותר
ולא חסר במודיעין עילית בתי דפוס מוצלחים יותר
ובאמת, עם כל מי שעבדתי- הייתי סופר מרוצה, בחיים לא היה וויכוח.

צריך ללמוד עם מי לעבוד...
 

חנה ש.

צלמת אוֹמָנית
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
ככלל אדם שחסר תודעת שירות ויחס ללקוח,
הלקוחות בוחרים שלא לחזור אליו.
אבל צריך להפריד בין הניסיון הגרוע,
לבין הפעם הבאה.
אם הרגשת חוסר נעימות חוסר הבנה וחוסר הוגנות- תשלם ותתרחק,
אל תחזור שוב.
אבל תשלם את המחיר של לעבוד עם אדם שחסר כללי הגינות בסיסיים,
ולמה?
כי אתה בוחר להיות הוגן למרות שהיו לא הוגנים כלפיך.
ובאותה הבחירה אתה בוחר לעבוד עם מישהו הוגן בפעם הבאה.
 

צחית

משתמש מקצוען
דפוס בקרית ספר
זה שם כולל לאיזה 10 עסקים
של אנשים צדיקים, ישרים ויראי שמים
איך אפשר ככה ללכלך בפורום פתוח על סמך השערה???

קרה לי שהייתי באחד מבתי הדפוס שאני עובדת איתו הרבה
ובעל העסק צרח על לקוחה אחת, אבל באמת צרח,

לא הבנתי איך הוא מתנהג, הוא לא היה נראה לי כזה אדם גס
לא ראיתי אפילו מי הלקוחה אבל אחרי שהיא הלכה הוא אמר לי
כל פעם היא אומרת לי שתביא צ'ק כשתבוא לאסוף את החומר ואז היא ממציאה תרוצים
ולוקחת את החומר בלי לשלם. ואז אני רודף אחריה חצי שנה עד שהיא מביאה תשלום.
הפעם- לא נתתי לה את ההדפסות עד שתביא כסף
ומה שהיא עושה עכשיו- היא משאירה לי את העבודה והולכת למישהו אחר שידפיס לה שוב.

אם לא הייתי יודעת את כל הסיפור הייתי בטוחה שמדובר באדם נוראי.
לכל מטבע יש שני צדדים...
חבל שלא הלכת לשאול את הלקוחה מה היא
אומרת תדוני אותה גם לכף זכות
אולי היה סיפור אחר וסתם בעל החנות צעק
יש לנו חובה לדון כל אחד לכף זכות
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אם הוא צועק כנראה הוא מרגיש עשוק.
בגלל שיש לו ממילא הדפסות, לדעתי זה לא הכסף זה העיקרון.
יכול להיות שהיה סגור בצום ופתח והדפיס ישר.
זה יכול להרגיז כשאתה עושה עבודה וצריך לזרוק אותה לפח.
ולא כל דבר זה "חוצפה".
דבר ראשון - הכסף זה לא העניין!
דבר שני - לכבד את האדם.
הלו, לא להסחף בבקשה.
יש אנשים שצועקים כי הם צעקנים, לא בגלל שהגיעו לסף היכולת שלהם ולא בגלל שעשקו אותם.
לפי תיאוריו של פותח האשכול, בעל בית הדפוס לא ממש מתנהג ביושר.
לעולם לא תדעו מה עובר על בן אדם.
לא סתם כתבו חכמינו לדון לכף זכות!

מי יודע מה עבר עליו באותו יום? מה המצב של העסק? באיזה לחצים הוא נמצא? כמה לקוחות הזמינו ולא שילמו?
הרבה יותר פשוט לשלוח לו את הכמה עשרות שקלים, לשכוח מהסיפור ולא להתחפר בו יותר מידי.
זה גם מועיל רוחנית, וגם מחזק נפשית.
ולמה אני, כלקוחה, צריכה לספוג את זה???????
לא קראתי הכל
אבל- נראה לכם שהוא הדפיס כדי להרויח כסף שלא ביושר??
עשה מאמץ גדול לטובת הלקוחות הגיע בסוף הצום, התישב ליד המיילים
והדפיס מה שהזמינו
לא שם לב לבטול

זה בעצם טעות של שניכם
סליחה, מי מגיע לעבוד מחוץ לשעות העבודה שלו?
אם אמרת שהיום סגור ואתה בא ופותח בסופו של דבר, אתה מחוייב לתת שירות 100% לכל לקוח שאתה מטפל בעניינים שלו, ולא שירות 50% בגלל הצום. אתה לא יכול לתת שירות טוב? תשאר בבית!
הלקוחות הם לא סמרטוט רצפה, ולא אנשים שמותר לדרוך עליהם בשם הפרנסה.
לא הבנתי איך הוא מתנהג, הוא לא היה נראה לי כזה אדם גס
לא ראיתי אפילו מי הלקוחה אבל אחרי שהיא הלכה הוא אמר לי
כל פעם היא אומרת לי שתביא צ'ק כשתבוא לאסוף את החומר ואז היא ממציאה תרוצים
ולוקחת את החומר בלי לשלם. ואז אני רודף אחריה חצי שנה עד שהיא מביאה תשלום.
הפעם- לא נתתי לה את ההדפסות עד שתביא כסף
ומה שהיא עושה עכשיו- היא משאירה לי את העבודה והולכת למישהו אחר שידפיס לה שוב.
ולמה, למען ה', הוא לא מעביר את שמה לבתי הדפוס האחרים כדי להוציא ממנה את כספו, וכדי שלא יפלו עם העקיצות שלה???
 

בייסי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
אוטומציה עסקית
סליחה, מי מגיע לעבוד מחוץ לשעות העבודה שלו?
אם אמרת שהיום סגור ואתה בא ופותח בסופו של דבר, אתה מחוייב לתת שירות 100% לכל לקוח שאתה מטפל בעניינים שלו, ולא שירות 50% בגלל הצום. אתה לא יכול לתת שירות טוב? תשאר בבית!
הלקוחות הם לא סמרטוט רצפה, ולא אנשים שמותר לדרוך עליהם בשם הפרנסה.
עקרונית את צודקת, אבל לפעמים ישנם אנשים שההדפסה דחוף להם, למרות ה-50% שירות בעקבות הצום.
לעולם לא תדעו מה עובר על בן אדם.
לא סתם כתבו חכמינו לדון לכף זכות!

מי יודע מה עבר עליו באותו יום? מה המצב של העסק? באיזה לחצים הוא נמצא? כמה לקוחות הזמינו ולא שילמו?
הרבה יותר פשוט לשלוח לו את הכמה עשרות שקלים, לשכוח מהסיפור ולא להתחפר בו יותר מידי.
זה גם מועיל רוחנית, וגם מחזק נפשית.
זה אולי מועיל ומחזק רוחנית, אבל בגשמיות זה הורס את העסק...
ואז בעל העסק יהיה עוד יותר כעוס ומתוסכל.
וגם פרנסה אין לו, בגלל שהוא הורס את הפרנסה שלו בידים.

אני פעם שלחתי מחשב נייד לתיקון בגלל שלא הצלחתי להטעין אותו ובקשתי מהטכנאי בפרוש שיוודא לפני זה שהבעיה לא במטען,
הוא חוזר אלי שיש בעיה בבטריה והוא יעשה משהו במחשב במחיר של 250 שח...
אישרתי לו, רק מה שהתיקון לא היה נצרך התברר שהבעיה היתה בכלל במטען שלא עבד
בקשתי ממנו התחשבות כי זה בכלל לא היתה הבעיה, את התגובה אני אחסוך לכם....
אבל מה את ה250 שח שילמתי לו, למה? כי בגזל לא משחקים
זה ידוע שאחת הסיבות שאנשים יורדים מנכסיהם זה גזל, ריבית, או זלזול במעשרות....
זה יפה מאד מצידך, אני פשוט חושב שאם הסיפור הוא כפי שזה מוצג פה, [שהוא פשוט בזבז זמן על כלום (שאם התיקון שהוא עשה זה תיקון מועיל, רק אתה לא היית משקיע בזה זה כבר סיפור אחר)] הטכנאי הוא זה שגזל.
ושאלה לי אליך, האם אתה מתכוין להזמין את אותו טכנאי שוב פעם, או שתעדיף להתעסק עם טכנאים אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה