דרוש מידע חוצפה של דפוס: יש לי חובה בכלל לשלם לו?

מצב
הנושא נעול.

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני הייתי הולכת לשאול רב מה הדין אחרי שאני מפרטת לו בדיוק מה שהיה
ואז כותבת לבעל הדפוס את מה שהרב אמר, ומוסיפה משהו בסגנון שבצורה שהוא מדבר איתי (בצעקות) אני לא יכולה לדבר
ולכן אני ממשיכה את הדו שיח במייל.
 

דפוס פוסטר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
המייל של הביטול היה באותו שרשור או מייל חדש?
אם זה לא באותו שרשור, אתה מצפה שבעל הדפוס יעבור על כל המיילים לפני כל הדפסה כדי לראות אם בוטל משהו?
כבית דפוס
אם שלחו להדפסה ובאותו שרשור מייל ביטלו
גם אם הדפסנו בטעות, הטעות היא שלנו והלקוח לא צריך לשלם

אם שלחו מייל אחר לבטל לא באותו שרשור ולא נכתב שם בבירור לא להדפיס את המייל הקודם
יש מקום לדון על מי האחריות
במציאות הקיימת, ברוב החנויות, אם שולחים מייל – החנות מחזירה תשובה שהעבודה הגיעה ושהם מדפיסים, וממילא מקובל ברוב ככל החנויות (עד כמה שידוע לי) שאם לא מגיעה תשובה כזו, אפשר לבטל את ההזמנה, עד שהם מאשרים שהם עושים אותה
לא בכל בית דפוס זה הנוהל
אם לקוח שולח להדפסה מדפיסים לו, ועונים במייל כשהעבודה מוכנה
 

סמליל

משתמש מקצוען
כבית דפוס
אם שלחו להדפסה ובאותו שרשור מייל ביטלו
גם אם הדפסנו בטעות, הטעות היא שלנו והלקוח לא צריך לשלם
שאלה,
לכמה זמן זה תקף?
עד לכמה זמן תסכים לשלם על הטעות הזו?
הרי לא תמתין שעה עד שתיהיה בטוח שהלקוח לא מתחרט?!
ומה תעשה בינתיים? לא תעבוד?
איזה מין מצב זה?
 

שועל ספרות.

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
בסדר, אז עיקר השאלה על החלק המוסרי וההנהגתי. הוא פשוט עצבן אותנו בצורה נוראית. צורח וצורח. היה בא לי לכתוב את השם שלו, ושם הדפוס שלו, אבל אולי זה לשון הרע. אבל מצד שני אולי עוד לקוחות סובלים ממנו ככה.
מה באנו לדון על החלק המוסרי האם הוא איש טוב שהוא צורח? נניח שלא, מה הועלנו בדיוננו? לגבי להועיל לשאר הלקוחות יש לדון.(עם אותו רב שתשאלו אותו ממונית)
 
נערך לאחרונה ב:

בנימיני

משתמש מקצוען
לפני זמן רב, (בצום י"ז בתמוז), היינו צריכים להזמין הדפסה מסויימת. שלחנו להדפסה במייל לדפוס בקרית ספר. לא ידענו אם הדפוס קיבל את העבודה, או לא התקשרנו והם לא ענו. (זה היה בצום אחה"צ, כאמור). לאחר כשעה, שגם לא ענו בטלפון וגם לא הגיבו במייל, אז ביטלנו את ההזמנה, וכתבנו להם במייל שאנחנו נדפיס בדפוס אחר כי זה היה דחוף לנו. וכך עשינו.

לאחר כמה שעות (!!!), בעשר בלילה, אנחנו פותחים את המייל, ולתדהמתינו אנחנו רואים בערב שהדפוס כותב לנו במייל שהם הדפיסו את זה, ושזה מוכן ושנבוא לקחת ולשלם. עם התעלמות מוחלטת מהביטול שעשינו שעה אחרי ההזמנה.

התקשרנו לשאול, הרי ראיתם שתוך שעה ביטלנו את ההזמנה, ולמה הדפסתם, אז הם אמרו שהוא לא ראה וכו' וכו', ושאצלם אין כזה דבר לבטל דרך המייל, ואחרי ששולחים הזמנת עבודה אם רוצים לבטל צריך לבוא לחנות בעצמה. בעל הדפוס בעצמו אמר שהוא היה סגור כל אחה"צ, ורק בערב הגיע, ומיד ראה והדפיס (בלי לראות שמייל אחד אחרי זה ביטלנו את ההזמנה).

השאלה שלי היא כזאת: אם יש לי חובה לשלם לו בכלל?

איך שידוע לי. במציאות הקיימת, ברוב החנויות, אם שולחים מייל – החנות מחזירה תשובה שהעבודה הגיעה ושהם מדפיסים, וממילא מקובל ברוב ככל החנויות (עד כמה שידוע לי) שאם לא מגיעה תשובה כזו, אפשר לבטל את ההזמנה, עד שהם מאשרים שהם עושים אותה. וממילא כיון שאנחנו ביטלנו את ההזמנה זמן סמוך לאחר ההזמנה, ממילא איך שייך שהם מגיעים בערב ומדפיסים בלי לראות שביטלתי? ואיך הם רוצים לחייב אותי בתשלום על עבודה שביטלתי בטרם שהם הדפיסו אותה.

למעשה בעל הדפוס כעס וצעק וצרח, ואמרתי לו שאני יבוא וישלם. מאז שכחתי מזה, ועד עתה לא באנו לקחת את ההזמנה [כי כאמור הדפסתי כבר בדפוס אחר].

כעת, הוא מתקשר אלינו, עצבני וצורח כולו, שאנחנו גנבים, ושיותר הוא לא יתן לנו שירות, וכו' וכו' וכו'.
ניסינו לדבר איתו כמו בנאדם, אבל לא היה עם מי לדבר. צורח וצורח, שהגיע חודש אלול, וצריך לעשות תשובה, ולהחזיר את הגזילה וכו' וכו'.


לכאורה עד כמה שמקובל שאפשר לבטל עבודה מיד אחרי ההזמנה, בטרם הוא מבצע את העבודה, ואנחנו ביטלנו במייל [וניסינו גםא מתווכח להתקשר כדי לבטל, אבל הם לא ענו כי הם היו סגורים בצום כל אחה"צ] – ממילא זה פשיעה שלו, ואשמתו, שמגיע בערב אחרי כמה שעות ומדפיס בלי לראות.

מה אתם אומרים?
שאלה לפוסק הלכה

ברמה האנושית במידה ומדובר בסכום קטן הייתי משלם ולא מתווכח
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני מתעסק כעשור עם דפוסים רבים
מכל הסוגים בכריכה רכה וקשה
דרך כלל יש הידברות על המייל
אם הוא טוען שלבטל צריך להגיע לדפוס זה נראה מאוד מאוד מוזר
ואם הוא לא ענה טלפונים כשעה ולא היה דרך לוודא איתו שהמוצר מוכן זה זה גם מאוד מוזר

ברור שצריך לוודא את הפרטים
אבל ממה שאתם מציגים זה נשמע מוזר הטענה של הדפוס
 

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
שאלה,
לכמה זמן זה תקף?
עד לכמה זמן תסכים לשלם על הטעות הזו?
הרי לא תמתין שעה עד שתיהיה בטוח שהלקוח לא מתחרט?!
ומה תעשה בינתיים? לא תעבוד?
איזה מין מצב זה?

אבל הוא היה צריך להגיב!
להתייחס
אם לא היה מגיב 4 שעות ונותן ללקוח להיות תלוי בו מה הייתם אומרים.
אין מי דרך זה ככה לנהל דפוס
זה גם צד לא?


לי אישית היו כמה טעויות כמפיק ושלמתי במיטב כספי
כמפיק וכמדפיס יש אחריות ואם הוא לא עונה טלפונים ולא מתייחס זה עולה לי בסוף בכיס.
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
שאלה,
לכמה זמן זה תקף?
עד לכמה זמן תסכים לשלם על הטעות הזו?
הרי לא תמתין שעה עד שתיהיה בטוח שהלקוח לא מתחרט?!
ומה תעשה בינתיים? לא תעבוד?
איזה מין מצב זה?
אם הוא לא הגיב בנתיים אז גם אם חיכה שעתיים או שלוש...
אני שולחת הרבה לכל מיני דפוסים קטנים וגדולים
ולפעמים הייתי בלחץ זמן ובהחלט אם לא הגיבו לי שלחתי לדפוס אחר ושלחתי מייל נוסף (באותו שרשור של מיילים)
לדפוס הראשון שההדפסה כבר לא רלוונטית כי שלחתי לדפוס אחר.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
שאלתי רב [עדיף שגם אתם תשאלו כי אין לי ולו את כל הפרטים]
אז לפי החוק את לא חייבת לשלם
לפי ההלכה את חייבת לשלם
אבל כאן הוא מודה בעצמו שהדפיס אחרי כמה שעות כלומר שהוא היה צריך לראות [אם זה בשרשור] שבטלת יש מקום לדון
הוא לא רצה לפסוק עד שישמע את שתי הצדדים לפרטים
הוא אמר לי שאם זה כסף קטן עדיף לשלם [מקסימום השני ישלם על זה למעלה]
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
לפני זמן רב, (בצום י"ז בתמוז), היינו צריכים להזמין הדפסה מסויימת. שלחנו להדפסה במייל לדפוס בקרית ספר. לא ידענו אם הדפוס קיבל את העבודה, או לא התקשרנו והם לא ענו. (זה היה בצום אחה"צ, כאמור). לאחר כשעה, שגם לא ענו בטלפון וגם לא הגיבו במייל, אז ביטלנו את ההזמנה, וכתבנו להם במייל שאנחנו נדפיס בדפוס אחר כי זה היה דחוף לנו. וכך עשינו.

לאחר כמה שעות (!!!), בעשר בלילה, אנחנו פותחים את המייל, ולתדהמתינו אנחנו רואים בערב שהדפוס כותב לנו במייל שהם הדפיסו את זה, ושזה מוכן ושנבוא לקחת ולשלם. עם התעלמות מוחלטת מהביטול שעשינו שעה אחרי ההזמנה.

התקשרנו לשאול, הרי ראיתם שתוך שעה ביטלנו את ההזמנה, ולמה הדפסתם, אז הם אמרו שהוא לא ראה וכו' וכו', ושאצלם אין כזה דבר לבטל דרך המייל, ואחרי ששולחים הזמנת עבודה אם רוצים לבטל צריך לבוא לחנות בעצמה. בעל הדפוס בעצמו אמר שהוא היה סגור כל אחה"צ, ורק בערב הגיע, ומיד ראה והדפיס (בלי לראות שמייל אחד אחרי זה ביטלנו את ההזמנה).

השאלה שלי היא כזאת: אם יש לי חובה לשלם לו בכלל?

איך שידוע לי. במציאות הקיימת, ברוב החנויות, אם שולחים מייל – החנות מחזירה תשובה שהעבודה הגיעה ושהם מדפיסים, וממילא מקובל ברוב ככל החנויות (עד כמה שידוע לי) שאם לא מגיעה תשובה כזו, אפשר לבטל את ההזמנה, עד שהם מאשרים שהם עושים אותה. וממילא כיון שאנחנו ביטלנו את ההזמנה זמן סמוך לאחר ההזמנה, ממילא איך שייך שהם מגיעים בערב ומדפיסים בלי לראות שביטלתי? ואיך הם רוצים לחייב אותי בתשלום על עבודה שביטלתי בטרם שהם הדפיסו אותה.

למעשה בעל הדפוס כעס וצעק וצרח, ואמרתי לו שאני יבוא וישלם. מאז שכחתי מזה, ועד עתה לא באנו לקחת את ההזמנה [כי כאמור הדפסתי כבר בדפוס אחר].

כעת, הוא מתקשר אלינו, עצבני וצורח כולו, שאנחנו גנבים, ושיותר הוא לא יתן לנו שירות, וכו' וכו' וכו'.
ניסינו לדבר איתו כמו בנאדם, אבל לא היה עם מי לדבר. צורח וצורח, שהגיע חודש אלול, וצריך לעשות תשובה, ולהחזיר את הגזילה וכו' וכו'.


לכאורה עד כמה שמקובל שאפשר לבטל עבודה מיד אחרי ההזמנה, בטרם הוא מבצע את העבודה, ואנחנו ביטלנו במייל [וניסינו גם להתקשר כדי לבטל, אבל הם לא ענו כי הם היו סגורים בצום כל אחה"צ] – ממילא זה פשיעה שלו, ואשמתו, שמגיע בערב אחרי כמה שעות ומדפיס בלי לראות.

מה אתם אומרים?
סתם שאלה..
האם השתמשתם בחומר, או שהשארתם אצלו?
 

צחית

משתמש מקצוען
לפני זמן רב, (בצום י"ז בתמוז), היינו צריכים להזמין הדפסה מסויימת. שלחנו להדפסה במייל לדפוס בקרית ספר. לא ידענו אם הדפוס קיבל את העבודה, או לא התקשרנו והם לא ענו. (זה היה בצום אחה"צ, כאמור). לאחר כשעה, שגם לא ענו בטלפון וגם לא הגיבו במייל, אז ביטלנו את ההזמנה, וכתבנו להם במייל שאנחנו נדפיס בדפוס אחר כי זה היה דחוף לנו. וכך עשינו.

לאחר כמה שעות (!!!), בעשר בלילה, אנחנו פותחים את המייל, ולתדהמתינו אנחנו רואים בערב שהדפוס כותב לנו במייל שהם הדפיסו את זה, ושזה מוכן ושנבוא לקחת ולשלם. עם התעלמות מוחלטת מהביטול שעשינו שעה אחרי ההזמנה.

התקשרנו לשאול, הרי ראיתם שתוך שעה ביטלנו את ההזמנה, ולמה הדפסתם, אז הם אמרו שהוא לא ראה וכו' וכו', ושאצלם אין כזה דבר לבטל דרך המייל, ואחרי ששולחים הזמנת עבודה אם רוצים לבטל צריך לבוא לחנות בעצמה. בעל הדפוס בעצמו אמר שהוא היה סגור כל אחה"צ, ורק בערב הגיע, ומיד ראה והדפיס (בלי לראות שמייל אחד אחרי זה ביטלנו את ההזמנה).

השאלה שלי היא כזאת: אם יש לי חובה לשלם לו בכלל?

איך שידוע לי. במציאות הקיימת, ברוב החנויות, אם שולחים מייל – החנות מחזירה תשובה שהעבודה הגיעה ושהם מדפיסים, וממילא מקובל ברוב ככל החנויות (עד כמה שידוע לי) שאם לא מגיעה תשובה כזו, אפשר לבטל את ההזמנה, עד שהם מאשרים שהם עושים אותה. וממילא כיון שאנחנו ביטלנו את ההזמנה זמן סמוך לאחר ההזמנה, ממילא איך שייך שהם מגיעים בערב ומדפיסים בלי לראות שביטלתי? ואיך הם רוצים לחייב אותי בתשלום על עבודה שביטלתי בטרם שהם הדפיסו אותה.

למעשה בעל הדפוס כעס וצעק וצרח, ואמרתי לו שאני יבוא וישלם. מאז שכחתי מזה, ועד עתה לא באנו לקחת את ההזמנה [כי כאמור הדפסתי כבר בדפוס אחר].

כעת, הוא מתקשר אלינו, עצבני וצורח כולו, שאנחנו גנבים, ושיותר הוא לא יתן לנו שירות, וכו' וכו' וכו'.
ניסינו לדבר איתו כמו בנאדם, אבל לא היה עם מי לדבר. צורח וצורח, שהגיע חודש אלול, וצריך לעשות תשובה, ולהחזיר את הגזילה וכו' וכו'.


לכאורה עד כמה שמקובל שאפשר לבטל עבודה מיד אחרי ההזמנה, בטרם הוא מבצע את העבודה, ואנחנו ביטלנו במייל [וניסינו גם להתקשר כדי לבטל, אבל הם לא ענו כי הם היו סגורים בצום כל אחה"צ] – ממילא זה פשיעה שלו, ואשמתו, שמגיע בערב אחרי כמה שעות ומדפיס בלי לראות.

מה אתם אומרים?
שאל תתני לרגש לבלבל את ההלכה
תשאלי רב (דיין) שמקובל עליך
ותגידי לו שגם לא היה שום קנין אז במה מחייבים אותך
 

#מולטי#

משתמש מקצוען
אני עובדת הרבה עם בתי דפוס, מאד אפשרי שטעות כזו תקרה.
ברגע ששלחת עבודה להדפסה זה עומד שם בתור. ובאמת יכול להיות שהוא לא ראה מייל נוסף ממך. (מהכרותי עם בתי דפוס בזמני עומס, הדרך לוודא זאת היא רק דרך הטלפון)
לא מצדיקה את הצרחות שלו, זה לא חכם וזו לא דרך והוא גם מבריח אותך מעבודה עתידית איתו.
כנראה באת לו ברגע לא טוב ובלחץ כלכלי של ערב חג.
מותר לשאול באיזה סכום מדובר?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה