מידע שימושי חדש: מערכת מקוונת לדיווח על עזיבת מקום עבודה

יהודה מילר

מנהל פורום חשבונאות ומס
מנהל
מנוי פרימיום גולד


פלטפורמה דיגיטלית חדשה תאפשר דיווח מקוון על עזיבת מקום עבודה לשכירים ולמעסיקים​

רשות המסים, מערך הדיגיטל הלאומי, ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון ישיקו פלטפורמה דיגיטלית וחדשנית להסדרת כספי הפיצויים בעת עזיבת מקום עבודה. כחלק מההיערכות לעליית המערכת לאוויר לקראת סוף 2023, פנתה היום רשות המסים לציבור המעסיקים עם מידע והנחיות בנוגע להעלאת המידע הנדרש למערכת.​

בעת פרישה מהעבודה, אם בשל יציאה לפנסיה או בשל התפטרות או פיטורים, יתכן שהעובד זכאי למענק פרישה, המורכב מפיצויי פיטורים וכל תשלום אחר או זכות הנובעים מהפרישה. נכון להיום, מעסיקים ועובדים נדרשים לדווח לרשות המסים באמצעות מילוי טפסי נייר אודות הסכומים והזכויות שהועמדו לרשות העובד ובחירותיו של העובד בנוגע לכספי המענק כדוגמת משיכת הכספים בפטור, או ייעודם לקצבת פנסיה.
הפלטפורמה הדיגיטלית שפותחה על ידי יחידת שע"מ וחטיבת שומה וביקורת ברשות המסים בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, תהווה חלופה לתהליך המתבצע באמצעות טפסי נייר ובכך תפשט ותייעל את הדיווח על עזיבת מקום עבודה ותקל את הנטל הביורוקרטי על מעסיקים, על העובדים, ועל הגופים המוסדיים המנהלים את החיסכון הפנסיוני של הציבור. כמו כן, השימוש במערכת הדיגיטלית ימנע טעויות בדיווח ויאפשר לאזרחים לאחזר בקלות נתונים ממקומות עבודה שעזבו בעבר. הפלטפורמה הדיגיטלית פותחה תוך חשיבה על חוויית משתמש וכוללת הסברים ממצים ופשוטים להבנה בנוגע למשמעות ההחלטות שמתקבלות על ידי העובד בנוגע לכספי הפיצויים. ההסברים הוטמעו בתוך תהליכי הדיווח בפלטפורמה הדיגיטלית ויסייעו לעובדים בקבלת החלטות בנוגע לכספי הפיצויים שלהם.
השימוש בפלטפורמה יתבצע באמצעות יישום מקוון. לאחר קליטת דיווח מהמעסיק יקבל העובד מסרון או דוא"ל מרשות המסים על כך שהתקבל דיווח מאת מעסיקו על סיום העבודה, ויתבקש להיכנס למערכת ולקבל את החלטותיו בקשר לכספי הפיצויים העומדים לרשותו. בסיום התהליך יוכלו העובד והמעסיק להפיק מהמערכת את האישורים הרלוונטיים שאותם צריך העובד להעביר לקופות הגמל המנהלות את כספי הפיצויים. בחלק מהמקרים תידרש השלמת טיפול מול משרדי רשות המסים, ובתוך מספר ימים יונפקו האישורים.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "אנחנו עושים היום צעד נוסף לעתיד איכותי, טוב וקל יותר עבור אזרחי ישראל. בהתאם למדיניות שאני מוביל מהיום הראשון במשרד האוצר, הרשויות כולן מגויסות לפישוט רגולציה והקלה עליכם אזרחי ישראל בתהליכים בירוקרטיים. אני מחויב לכם ומחויב לכך שההתנהלות מול משרד האוצר והרשויות תחתיו תהיינה נוחות יותר, נגישות יותר ופשוטות יותר."
שר הכלכלה, ניר ברקת: ״המטרה הראשונה והחשובה ביותר שלנו, היא להביא לסיום עידן הבירוקרטיה בהקלה על כל אזרח בהתנהלות שלו מול הממשלה. מערך הדיגיטל הלאומי בהובלתי ימשיך לתת 100% תפוקה כדי לאפשר לכל אזרח את הזכות הבסיסית לצרוך שירותים ממשלתיים בסיסיים מהספה שלו בבית."
מנהל רשות המסים היוצא, ערן יעקב: "הדיווח לרשות המסים סביב עזיבת מקום עבודה הפך לפעולה משמעותית ביותר עבור הציבור בדור האחרון, על רקע הגידול הניכר במספר מקומות העבודה שמחליף כל עובד במהלך חייו, המעבר לפנסיה צוברת והעלייה בתוחלת החיים. לכן, אנו מייחסים חשיבות יתרה לשיפור וייעול של הליך דיווח זה. מהלך זה מצטרף ליוזמות נוספות מהשנים האחרונות שמטרתן לשפר את השירות שמספקת רשות המסים ללקוחותיה באמצעות דיגיטציה. בהקשר זה ניתן להזכיר את השקת היישומון לתיאום מס, המערכת לפתיחה מקוונת של תיקי עוסק פטור במע"מ, והעלאת טופסי 106 לאזור האישי."
ראשת מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב-עמי: " הדיגיטל עוזר לממשלה לעבוד עבור הציבור - לתת שירות טוב יותר ולחבר בין הקצוות ובין התהליכים הבירוקרטיים השונים. הפלטפורמה הזו מחזירה את הכוח לעובד - נותנת מודעות, ומאפשרת בחירה. פנו כבר היום למעסיקים שלכם בבקשה להתחיל בהעברת המידע ובסוף 2023 כבר תוכלו לבצע את כל התהליך בצורה דיגיטלית."
עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל): "אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין רשות שוק ההון, רשות המיסים ומערך הדיגיטל הלאומי שאפשר את הקמת הפלטפורמה המהווה בשורה אמיתית למשק ולציבור העובדים. כספי הפיצויים מהווים כשליש מהחיסכון הפנסיוני של אזרחי ישראל, וקיימת חשיבות רבה לפישוט תהליך ההחלטה והבחירה על השימוש בהם, על מנת שהציבור יוכל לקבל החלטות מושכלות ושקולות. הפלטפורמה מייעלת תהליכים וצפויה להביא להפחתה ניכרת בעלויות הן למעסיקים והן לגופים המוסדיים, ותחסוך זמן וכסף לציבור החוסכים."


דף זה עודכן לאחרונה בתאריך 28.09.2023


 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה