דרוש מידע זוג צעיר והבית של אבא ואמא :)

מצב
הנושא נעול.

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
מקווה שאני מובנת :)
לי זה מובן ב"ה
אבל יש הרבה זוגות שלהם זה לא מובן, ולא תמיד הם יודעים מה לעשות
או שגרוע מכך הם לא מבינים שהם בבעיה, וחושבים שככה אצל כולם.
לכן אני חושבת, ולפי מה שאני רואה סביבי, כדאי בתקופה הראשונה לגור קרוב להורים
ומסכימה איתך שהורים מרגישים אבל זה לא מספיק.
הכרתי משהי שהייתה צריכה "לשכנע" את ההורים שלה שבעלה חילוני בכסות חרדית
הם לא האמינו לה שהוא מחלל שבת!
היא פשוט אספה הוכחות והראתה להם, אז איפה הב של ההורים היה?
בקיצור, מגורים קרוב זה מומלץ אך לא מתאים לכולם,
המלצה גורפת להורים, פקחו עיניים ושימו לב, וכמובן תתפללו על הילדים
 

דפה

משתמש מקצוען
אני מאמין באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו
לא מדובר על רבנים מדובר על המשנה והגמרא
ולפי התורה רבקה אמנו התחתנה בגיל 3. נוווו יש דברים שבהחלט מתאימים לפי צרכי הדור.
מביאה דוג: כשהייתי בסמינר אמרו ללכת עם חצאית 10 ס"מ אחרי הברך, ופתאום לאחרונה אומרים חצי רגל,
שאלתי מה השתנה? החליפו הלכות? כן! מתאימים לפי הדור.
 

דפה

משתמש מקצוען
המלצה גורפת להורים, פקחו עיניים ושימו לב, וכמובן תתפללו על הילדים
המלצה גורפת להורים: תעצמו עיניים ותסתמו את הפה וכמובן תתפללו.
לא. לא דיברתי על נורות אזהרה כמו התעללות וכו', אבל במצב נורמלי- עזבו את הזוג, תנו להם חופש, פרטיות, גדילה עצמאית.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
ולפי התורה רבקה אמנו התחתנה בגיל 3. נוווו יש דברים שבהחלט מתאימים לפי צרכי הדור.
מביאה דוג: כשהייתי בסמינר אמרו ללכת עם חצאית 10 ס"מ אחרי הברך, ופתאום לאחרונה אומרים חצי רגל,
שאלתי מה השתנה? החליפו הלכות? כן! מתאימים לפי הדור.
לא כתוב בתורה שרבקה התחתנה בגיל זה זה חשבון שרש"י עושה ואין בזה שום הוראה לאף אחד מתי להתחתן
מה שאין כן בגיל הנישואין שחז"ל קבעו בתור הוראה והלכה למעשה
ולא קשור להגדרות של צניעות שמשתנות מזמן לזמן
וכן נפסק בשולחן ערוך (אבן העזר א' א')
מִצְוָה עַל כָּל אָדָם שֶׁיִּשָּׂא אִשָּׁה בֶּן י''ח, וְהַמַּקְדִּים לִשָּׂא בֶּן י''ג, מִצְוָה מִן הַמֻּבְחָר, אֲבָל קֹדֶם י''ג לֹא יִשָּׂא דְּהָוֵי כִּזְנוּת. וּבְשׁוּם עִנְיָן לֹא יַעֲבֹר מֵעֶשְׂרִים שָׁנָה בְּלֹא אִשָּׁה. וּמִי שֶׁעָבְרוּ עָלָיו כ' שָׁנָה וְאֵינוֹ רוֹצֶה לִשָּׂא, בֵּית דִּין כּוֹפִין אוֹתוֹ לִשָּׂא כְּדֵי לְקַיֵּם מִצְוַת פְּרִיָּה וּרְבִיָּה. וּמִיהוּ, אִם עוֹסֵק בַּתּוֹרָה וְטָרַח בָּהּ, וּמִתְיָרֵא לִשָּׂא אִשָּׁה כְּדֵי שֶׁלֹּא יִטְרַח בִּמְזוֹנוֹ וְיִתְבַּטֵּל מִן הַתּוֹרָה, מֻתָּר לְהִתְאַחֵר.
ואני חוזר ואומר
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ:
 

דפה

משתמש מקצוען
לא כתוב בתורה שרבקה התחתנה בגיל זה זה חשבון שרש"י עושה ואין בזה שום הוראה לאף אחד מתי להתחתן
מה שאין כן בגיל הנישואין שחז"ל קבעו בתור הוראה והלכה למעשה
ולא קשור להגדרות של צניעות שמשתנות מזמן לזמן
וכן נפסק בשולחן ערוך (אבן העזר א' א')
מִצְוָה עַל כָּל אָדָם שֶׁיִּשָּׂא אִשָּׁה בֶּן י''ח, וְהַמַּקְדִּים לִשָּׂא בֶּן י''ג, מִצְוָה מִן הַמֻּבְחָר, אֲבָל קֹדֶם י''ג לֹא יִשָּׂא דְּהָוֵי כִּזְנוּת. וּבְשׁוּם עִנְיָן לֹא יַעֲבֹר מֵעֶשְׂרִים שָׁנָה בְּלֹא אִשָּׁה. וּמִי שֶׁעָבְרוּ עָלָיו כ' שָׁנָה וְאֵינוֹ רוֹצֶה לִשָּׂא, בֵּית דִּין כּוֹפִין אוֹתוֹ לִשָּׂא כְּדֵי לְקַיֵּם מִצְוַת פְּרִיָּה וּרְבִיָּה. וּמִיהוּ, אִם עוֹסֵק בַּתּוֹרָה וְטָרַח בָּהּ, וּמִתְיָרֵא לִשָּׂא אִשָּׁה כְּדֵי שֶׁלֹּא יִטְרַח בִּמְזוֹנוֹ וְיִתְבַּטֵּל מִן הַתּוֹרָה, מֻתָּר לְהִתְאַחֵר.
ואני חוזר ואומר
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ:
:eek::eek::eek::eek:
אתה בא לאמר שאתה לא מקבל את דברי רש"י ומה שהוא פירש זה לא כתוב בתורה???????
ורק המפרשים מהמשנה זה תורה?
ומה עם הלכות שמתחדשות ע"י גדולי הדור???
זה לא נחשב בעינייך?
קטונתי ונסיים בזאת :(
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
:eek::eek::eek::eek:
אתה בא לאמר שאתה לא מקבל את דברי רש"י ומה שהוא פירש זה לא כתוב בתורה???????
ורק המפרשים מהמשנה זה תורה?
ומה עם הלכות שמתחדשות ע"י גדולי הדור???
זה לא נחשב בעינייך?
קטונתי ונסיים בזאת :(
אנסה להסביר
כשלומדים חומש וגמרא לא כל דבר שכתוב שם הוא הוראה למעשה
בפרט באופן זה שלא נכתב בתור הוראה אלא סיפור שכך קרה
ואפשר רק להסיק מזה מסקנה שמותר להתחתן עם ילדה בגיל זה
וגם זה לא תמיד כי זה היה לפני מתן תורה (כמו שלא נלמד מיעקב אבינו שהתחתן עם שתי אחיות וזה אסור לנו)
ולכן יש לנו את כל הספרות התורנית משם והלאה של הראשונים והאחרונים עד השולחן ערוך והרמ"א
שעל פיו פוסקים ונוהגים כל כלל ישראל

מה שכן מתחדש אח"כ ע"י גדולי ישראל בכל הדורות
זה :
מה שלא כתוב במפורש או כל מיני אופנים שהתחדשו אחרי השולחן ערוך (לדוג' פתיחת מקרר בשבת)
ויש ספק למה זה דומה האם להלכה זו או אחרת
וכן בהגדרות ופירוש של מושגים שנכתבו בשולחן ערוך
ולכן אם כתוב שצריך ללכת בצניעות אומרים הרבנים מה זה צנוע
וזה יכול להשתנות מדור לדור

מקוה שהובנתי ואין לי בעיה להסביר עוד אם צריך כי זה יסודי אמונתינו וזה צריך להיות ברור ופשוט אצלינו
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כשגרים קרוב זה יכול לפתח את העצמאות. כי מעיזים יותר.
אני גרה קרוב, ויכולה לקחת פרוייקט ארוח קשה, לדוגמה, כי אני יודעת שאם אני ממש לא אסתדר - אמא תעזור לי (אף פעם לא ביקשתי בפועל עזרה...)
לעומת נשים שגרות רחוק, שאני רואה שחוששות לחזור הבייתה חודש אחרי לידה - כי מה היא תעשה אם לא תסתדר? אמא לא תוכל לבוא או לשלוח ארוחה. ואז נשארות עוד קצת.. זה בהחלט מורכב יותר, אבל גם מאוד תלוי באופי.
סורי, אבל לעשות פרויקט גדול כשיודעים ש'מקסימום אמא תבשל בשבילי' - לא מפתח שום עצמאות.
לעניות דעתי, כדאי לזוג לגור תקופה יד ההורים, ולא משנה באיזה גיל הזוג
גם בשביל לראות שלבת\בן טוב עם בן הזוג ולבדוק שהם בסדר
לפעמים ההורים יכולים לראות דברים בלי מילים בהתנהגות וכד'
מה שעדין הבן הבת עוד לא שמו לב, ולכוון ולעזור, כי לא תמיד הבת\הבן מבינים
שיש בעיה או שמתביישים לספר או לא יודעים איך,
ולפני שאתם מתנפלים עלי ועונים לי, אז כן זו דעתי הורים צריכים לשים לב
ולבדוק שטוב לילד שלהם (בחוכמה בלי לחפור כן!) ושגרים קרוב אפשר לשים לב יותר.
וכאן נשאלת השאלה - מה קורה במקרה המצוי, שבו שני בני הזוג מגיעים מערים שונות. הורי הבן רוצים לבדוק האם הכלה בסדר, והרי הבת רוצים לבדוק האם החתן בסדר. כנראה ש'יחלוקו'.
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
לא כתוב בתורה שרבקה התחתנה בגיל זה זה חשבון שרש"י עושה ואין בזה שום הוראה לאף אחד מתי להתחתן
זה היה מיותר !!!
כי גם אם זה חשבון של רש"י זה נחשב שזה כתוב בתורה
רק אתה צודק שזה לא נכתב בתור הלכה כי אין לנו חכמים שהוציאו מזה !
הם קובעים מה בא ללמד או לא.
 

מציאותית

משתמש סופר מקצוען
ממש אינדוידואלי לכל זוג. טעות להכליל.
לא לכולם יש אמא מפנקת ובית תומך.
נאום אחת שהתחתנה בגיל 18 ועברה לגור במרחק 3 שעות נסיעה מהבית שגדלה בו, ומאושרת עד היום על ההחלטה.
בלתק חלקי
אומר לך את האמת, אני התחתנתי שיא העצמאית ובוגרת (גם בגיל)
תפקדתי 100%, שבתות בבית, עבודה, סדר, הכל. (צהריים אצל ההורים בחיים לא!)
גרתי ליד ההורים המשפחה, החברות, הכל.
לאחר חצי שנה עברנו לעיר מרוחקת קצת ברצון בעלי.
בתחילה התלהבתי. היינו המון שבתות בבית (גם בעיר מגוריי) נהניתי מהגיוון, מהניתוק, ומהעיר עצמה.
אבל... לאט לאט נכנסתי לעצבות קצת.
היה חסר לי המשפחה, החברה, המקום המוכר והרגיל, תיסכל אותי המרחק. היה לי פשוט קשה!! (תחילת ה...)
אז חזרנו חזרה.
שנתיים גרנו בעיר ה״אהובה״ תו״כ לידת הבכור (ולא, לא שרצתי בבית הורי בכלל--. רק ההרגשה של ״אני קרובה״..)
ואז עברנו לעיר מרוחקת. וב״ה. לא אחזור (בגילגול הזה בכ״א) לעיר של ההורים/משפחה שלי,
אני הייתי צריכה את ההדרגה הזאת. כדי להגיע למקום הטוב שאנחנו כיום.
כיום אנחנו ״קבורים״ בבית. מארחים המון. עצמאיים. נהנים. ב״ה!

באופן כללי אני חושבת שנכון שיש את הדעות שאומרות להתרחק, להיות עצמאים, וזה נכון.
אבל חייבים לשים עין לראות שזה באמת נכון ונח בלב לזוגון הצעיר והירוק.
לעיתים זוג שהוא נראה לנו חמוד, עובר לעיר אחרת, ואם ההורים היו יודעים מה הם עוברים... הם לא היו ישנים לילה. ופתאום כשהם מבקשים עזרה(אם בכלל), כבר ממש קשה וסבוך יותר(או שהם מודיעים על פרוק סופי ח״ו)
אני חושבת שכשהם ממש צעירים ניתן לשים עין לראות ולהתרשם שבאמת טוב להם יחד.
וגם אם היא/הוא בורח/ת הרבה להורים, למה?
לפעמים היא/הוא אפילו לא מודע/ת שהמצב שהם חיים איתו הוא לא תקין.. (כן. מכירה מקרוב!)
אז גם אם הזוג התרחק. שהלב שלכם יהיה קרוב אליהם. תיהיו עם יד על הדופק (לא לחפור, רק ממבט של המבוגר המבין) נוכל כך לחסוך הרבה כאב ועגמת נפש!!
 

אש קודש!

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תגידו, אתם לא חושבים שהאשכול מיצה את עצמו?
 

ראש ישר

משתמש פעיל
זה היה מיותר !!!
כי גם אם זה חשבון של רש"י זה נחשב שזה כתוב בתורה
רק אתה צודק שזה לא נכתב בתור הלכה כי אין לנו חכמים שהוציאו מזה !
הם קובעים מה בא ללמד או לא.
די נו, אני לא בגישה של חתונה בגיל 18.
אבל מה הקשר בין חשבון של רשי שאין בו שום כיוון הלכתי , לבין הלכה בשולחן ערוך? או בין תקנות צניעות לבין הלכות?
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
באופן כללי אני חושבת שנכון שיש את הדעות שאומרות להתרחק, להיות עצמאים, וזה נכון.
אבל חייבים לשים עין לראות שזה באמת נכון ונח בלב לזוגון הצעיר והירוק.
לעיתים זוג שהוא נראה לנו חמוד, עובר לעיר אחרת, ואם ההורים היו יודעים מה הם עוברים... הם לא היו ישנים לילה. ופתאום כשהם מבקשים עזרה(אם בכלל), כבר ממש קשה וסבוך יותר(או שהם מודיעים על פרוק סופי ח״ו)
אני חושבת שכשהם ממש צעירים ניתן לשים עין לראות ולהתרשם שבאמת טוב להם יחד.
וגם אם היא/הוא בורח/ת הרבה להורים, למה?
לפעמים היא/הוא אפילו לא מודע/ת שהמצב שהם חיים איתו הוא לא תקין.. (כן. מכירה מקרוב!)
אז גם אם הזוג התרחק. שהלב שלכם יהיה קרוב אליהם. תיהיו עם יד על הדופק (לא לחפור, רק ממבט של המבוגר המבין) נוכל כך לחסוך הרבה כאב ועגמת נפש!!
נכון מאוד אני מכירה המון זוגות שעברו עיר
והיה להם קשה!!! והתחרטו על הצעדד....
אני די מופתעת מהשרשור יש פה איזה תפיסה שמתוך הקושי והלחץ ומחישול הקשר מתהדק ונבנה.
למה??
זה לא אמור להיות ככה
הקשר אמור להבנות מתוך רוגע שמחה....אושר ועושר למה לסבול ???
פשוט לא מבינה את התפיסה הזאת!!!
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
זה היה מיותר !!!
כי גם אם זה חשבון של רש"י זה נחשב שזה כתוב בתורה
רק אתה צודק שזה לא נכתב בתור הלכה כי אין לנו חכמים שהוציאו מזה !
הם קובעים מה בא ללמד או לא.
זה תורת אמת וכן היה כי כך כתוב ברש"י
והתכוונתי להמשך שזה לא קשור לפסק הלכה או אפילו להמלצה מתי להתחתן
כמו שכתבתם
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הקשר אמור להבנות מתוך רוגע שמחה....אושר ועושר למה לסבול ???
פשוט לא מכינה את התפיסה הזאת!!!
התפיסה הזאת שאת לא מבינה, לא סוברת שצריך לסבול.
היא סוברת שבאופן רגיל לא אמור להיות סבל למי שהגיע לבשלות שמאפשרת לו להתחתן והוא ילך לגור רחוק,
וכן חושב שלמגורים רחוק יש מעלות שאין במגורים קרוב, ובמגורים קרוב אין מיוחדות וכן חסרונות.
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה