מתנצלת מתנצלת...
לא התכוונתי לקשור בין ענייני דת ומצפון לבין אכילת ביצים חיות /בשר נא.
בסך הכל העליתי נקודה, שהעולם הנאור של 2023, שהולך שבי בכל ענין אחר קובעי דעה בודדים,
חוזר מרוב נאורות לימי הביניים בכל ענין. באוכל, בלבוש, במוזיקה.
שימו לב שאנחנו כקבוצת עילית מעצם היותנו כאלה, כל שפתנו, הליכותינו, לבושנו ומאכלינו גם - ברמה הרבה יותר גבוהה בכל תחום גם ובעיקר בעיניים אובייקטיביות לאו דווקא יהודיות חרדיות.
בביטוי לא במחוזותינו לא השתמשתי כי אין לו קשר לכאן. אבל הציבור שלנו הרבה יותר אינטיליגנטי ומתוחכם ומחובר לעולמות תוכן גבוהים ואיכשהו [?] התוצאה של זה היא גם שפה יותר גבוהה ויותר עשירה, מראה יותר מוקפד, וגם אורח חיים יותר מתקדם [כל השאר שהזכרנו], בהיותנו שואפי שלמות ומחונכים למקסימליסטיות.
זאת פרשנות מאוד מנותקת ויפה
העולם ממש לא חוזר לימי הביניים
להיפך, בימי הבינים רק יחידי סגולה יכלו לאכול מאכלים כאלה, כי לא היו אמצעי קירור, ועד שהבשר או הדג היו מגיעים אל פשוטי העם, הוא היה מתקלקל.
כיום יש אפשרות פשוטה לכל פשוטי העם, ליהנות ממאכלים כאלה (אמנם מעט ביוקר) בלי אמצעים מיוחדים, ולכן המאכלים האלה מתפשטים בעולם.
רואים גם מהגמרא במסכת שבת שמתירה לטלטל כנף יונה משום דחזי לאומצא, ומפרש רש"י
לאומצא - לאוכלו חי בשבת שיש בני אדם שדעתן יפה ואוכלים בשר חי וקרו לה אומצא:
בכל מקרה לא ראיתי הזדעקות על כך שאנשים ממלאים את הבטן שלהם בפרינגלס וקצפת ריצ', או מלחים תעשייתים ושומן טרנס ושאר סוכרים ריכים וזבל מזוקק שהתעשיה המודרנית, האינטליגנטית, והמתוחכמת דוחפת לנו לתוך מה שהיא מכנה מזון.
ההבדל בין המזון התעשייתי למזון נא שדורש בטיחות מזון.
הוא שמזון תעשייתי הוא לא מזון, לכן אין חשש לאכול אותו בכל מקרה, כי בכל מקרה הוא מזיק לבריאות, כמו שלאכול פורמייקה או קלקר, אין הבדל אם היא חיה או טריה או פגת תוקף.
במזון אמיתי חי יש סיכונים, אבל הוא מזון, ולכן יש לו תוקף והבדלים קיצוניים בין אם הוא טרי או לא, ונפקא מינה באיזה אמצעים הוא הועבר או בושל.