בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

מצב
הנושא נעול.

mama24

משתמש מקצוען
על איזה שעות מדובר?
כי לי לא קרה שחיכיתי בשעות העומס יותר מ6-7 דקות. ובדרך כלל 4-5.
אלא אם הייתה הפגנה או חפץ חשוד.
אני לא יודעת מה תדירות הנסיעה שלך עם הרכבת.
אך כמו שאמרתי אני נוסעת מידי יום בשעה קבועה (למדי… באדיבות האוטובוסים).
שימי לב לשעות בתמונה המצורפת.
אם קרו מליון תירוצים לא קשורים כמו מישהו עצר את האוטובוס והפסדתי את הרכבת של 07:20 ושל 07:22, הרכבת הבאה אמורה להגיע ב07:32, לרוב במקרה הטוב היא מגיעה בפועל ב07:35 (ואפילו יותר קרוב ל07:38 ו1-3 דקות אחריה הרכבת הבאה…) מה שאומר שבמקום להמתין לרכבת 10 דקות בשעה עמוסה מאוד אני אמתין לרכבת 13+ דקות ואז כבר מצטברים האנשים לרכבת הבאה ואין מקום לנשום ולזוז… אבל לא על זה נידון האשכול.
1668438245361.png


מסכימה איתך שלנהג יש שליטה האם לפתוח גם אחרי הנעילה (ואולי גם להקדים אותה).
השאלה היא האם יש זמן מוגדר בתיכנות הרכבת (והנהג יכול לקצרו או להאריכו לפי שיקול דעת)?
או שאין תיכנות מראש, אלא כל נהג מחליט עצמונית מה לעשות בכל תחנה?
לדברי מכרה שעובדת בתכנון תחבורה (כמה זמן יהיה רמזור כזה ואחר וכו׳) יש לנהגים מרחב שליטה מספיק גדול.
כלומר, הם יכולים להחליט על זמן קצר יותר וארוך יותר בתנאי שיגיעו לתחנה הסופית עד שעה מסויימת.
 

קבצים מצורפים

  • 1668438103198.png
    1668438103198.png
    KB 56.9 · צפיות: 31

sk1203

משתמש מקצוען
כבר טחנו את הטענה הזו...
התשובה הפשוטה היא שהלו"ז המשובש תלוי ממש בידיים שלנו (ובמטאפורה - בידיים של ההוא שמחזיק את הדלתות)
ולכן אי אפשר להצדיק את שיבוש הלו"ז בגלל אלו שמשבשים אותו
אבל -
אין לנו שליטה על אנשים שהם לא אנחנו,
וסטטיסטית רוב הסיכויים שהבא בתור שיעצור את הרכבת לא יהיה אחד מגולשי פרוג (ולא בגלל השפעתו העצומה של האשכול הזה)
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אבל -
אין לנו שליטה על אנשים שהם לא אנחנו,
וסטטיסטית רוב הסיכויים שהבא בתור שיעצור את הרכבת לא יהיה אחד מגולשי פרוג (ולא בגלל השפעתו העצומה של האשכול הזה)
עירובין דף נ"ג ע"ב:
אמר רבי יהושע בן חנניה: מימי לא נצחני אדם חוץ מאשה תינוק ותינוקת. תינוקת מאי היא? פעם אחת הייתי מהלך בדרך, והיתה דרך עוברת בשדה והייתי מהלך בה. אמרה לי תינוקת אחת: רבי, לא שדה היא זו? אמרתי לה: לא, דרך כבושה היא. אמרה לי: ליסטים כמותך כבשוה.

מעניין למה הוא לא ענה לה "סטטיסטית רוב הסיכויים שגם אם לא אלך בשדה זו - ילכו בה אחרים".
 

yyz

משתמש פעיל
ואם בענייני ריצה עסקינן: יש לזכור שהריצה אסורה לת"ח.

רמב"ם הלכות דעות פרק ה
א כשם שהחכם ניכר בחכמתו ובדעותיו והוא מובדל בהם משאר העם כך צריך שיהיה ניכר במעשיו במאכלו ובמשקהו ובבעילתו ובעשיית צרכיו ובדבורו ובהילוכו ובמלבושו ובכלכול דבריו ובמשאו ובמתנו ויהיו כל המעשים האלו נאים ומתוקנים ביותר...

ח. לא ילך תלמיד חכם בקומה זקופה וגרון נטוי כענין שנאמר ותלכנה נטויות גרון ומשקרות עינים ולא יהלך עקב בצד גודל בנחת כמו הנשים וגסי הרוח כענין שנאמר הלוך וטפוף תלכנה וברגליהם תעכסנה ולא ירוץ ברשות הרבים כמנהג משוגעים ולא יכפוף קומתו כבעלי חטוטרת אלא מסתכל למטה כמו שהוא עומד בתפלה ומהלך בשוק כאדם שהוא טרוד בעסקיו גם ממהלכו של אדם ניכר אם חכם ובעל דעה הוא או שוטה וסכל וכן אמר שלמה בחכמתו וגם בדרך כשהסכל הולך לבו חסר ואמר לכל סכל הוא הוא מודיע לכל על עצמו שהוא סכל.

וכתב השו"ע סי צ' סעיף י"ב:
מצוה לרוץ כשהולך לבית הכנסת וכן לכל דבר מצוה אפילו בשבת שאסור לפסוע פסיעה גסה אבל כשיצא מבית הכנסת אסור לרוץ:

והמשנ"ב שם:
(מ) מצוה וכו' - שנאמר ונדעה נרדפה לדעת את ה' וגו' ומזה נלמוד דכ"ש שיש ליזהר אז שלא לעמוד באמצע הדרך להסיח עם חבירו באיזה חפצי עצמו כי עי"ז מצוי שבא אחר ברכו וקדושה. ועיין בפרישה שכתב דעיקר הריצה יהיה כשבא סמוך לבהכ"נ דשם מינכר הוא שעושה לשם מצות בהכ"נ וכתב הפמ"ג דבשחרית שהולך עם טלית ותפילין בידו תמיד מינכר הוא ומ"מ ברחוב עכו"ם לא ירוץ: (מא) לרוץ - עד פתח בהכ"נ ובבהכ"נ עצמה אסור לרוץ אלא ילך באימה: (מב) בשבת שאסור - ואף בחול נוטל אחד מת"ק ממאור עיניו של אדם ועיין בפמ"ג: (מג) אסור לרוץ - ולא לפסוע פסיעה גסה לפי שמראה עצמו שעיכוב בהכ"נ דומה עליו כמשאוי בד"א כשהולך לעסקיו. אבל אם יוצא ע"מ לחזור מצוה לרוץ כדי לחזור מהר וכן אם יוצא מבהכ"נ לבית המדרש כדי ללמוד תורה:
 

המתכנתת

משתמש צעיר
בלת"ק באופן חלקי

שלום רב,
גמילות חסדים ואהבת הזולת היא בדי אן איי של כל אחד מאיתנו.
וכן - גם אשכול זה יוכל להוכיח זאת.

עלי להודות שברגעים הראשונים לאחר קריאת הפוסט באשכול זה - הייתי רחוקה מהסכמה ומהזדהות.
מה גם - שבאופן אנושי למדי עלו בראשי כל אותן סיטואציות המוכרות היטב לאלה הנוסעים בתחבורה הציבורית.

אבל, לאחר פירוק הסיטואציה לגורמיה יש כאן יסוד אחד שצריך לתת עליו את הדעת:
קיים הבדל בין מעשה שאתה הוא המבצע הישיר והיחיד שלו והוא משפיע אך ורק עליך - לבין מעשה שבעשייתו ישנה השפעה על אנשים נוספים.

אם עשיית חסד באה על חשבון מישהו אחר שלא מעונין בו, או לחילופין נגרם לו נזק -
אז יתכן מאוד שזהו אינו חסד או אולי אפילו עוול.
ואם כך - מדוע לעשות זאת?

לא תהיה כאן תשובה חד משמעית, אבל המלצה ברורה ישנה גם ישנה:
תחשבו - תעשו מאזן של הפסד מצווה כנגד שכרה, ושכר עבירה כנגד הפסדה... - תחשבו שוב
ורק אז תפעלו.
שנזכה תמיד לעשות את הישר בעיני אלוקים - ואדם.


נ.ב. (צריך לעשות את כל התהליך הנ"ל מהר... הרכבת תברח בינתיים)
 
נערך לאחרונה ב:

מרדכי למד

משתמש פעיל
ואסיים, שמנסיוני בחיים, רוב אלו שאינם בעלי חסד, זה לא כי יש להם לב רע או אטום, אלא כי הם "בעלי חשבונות" מהסוג הזה. הוא אף פעם לא יעלה טרמפים, כי תמיד הוא בטלפון/עסוק (וזה על חשבון הבוס/אישה/ילד/אבא וכו') הוא אף פעם לא יעצור לעזור לרכב בצד הדרך, כי תמיד זה יהיה מסוכן מידי/מעכב את התנועה או לא יודע מה.
יש ליצה"ר תמיד חשבונות, ואיכשהו יש כאלו שתמיד החיים מובילים אותם ללא לעשות חסד, וכאלו שהחסד הוא חלק מחייהם. אז זהו. שמידת החסד במהותה היא לראות בסבל השני, ולעזור לו ללא חשבון, במידה ואין נזק ישיר ממש לאחר מכך. ובזה נצטיינו זרעו של אאע"ה.
אוי כמה שזה נכון!
לגזור ולשמור!
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
ואסיים, שמנסיוני בחיים, רוב אלו שאינם בעלי חסד, זה לא כי יש להם לב רע או אטום, אלא כי הם "בעלי חשבונות" מהסוג הזה. הוא אף פעם לא יעלה טרמפים, כי תמיד הוא בטלפון/עסוק (וזה על חשבון הבוס/אישה/ילד/אבא וכו') הוא אף פעם לא יעצור לעזור לרכב בצד הדרך, כי תמיד זה יהיה מסוכן מידי/מעכב את התנועה או לא יודע מה.
אוי איזה עיוות
איך אפשר להשוות את מי שלא עושה חסד כי הוא בטלפון למי שאכפת לו מהאחרים שניזוקים?
תגובה ל
אוי כמה שזה נכון!
לגזור ולשמור!
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אוי איזה עיוות
איך אפשר להשוות את מי שלא עושה חסד כי הוא בטלפון למי שאכפת לו מהאחרים שניזוקים?
לא חכמה לגזור מתוך הטקסט רק מה שרוצים....
תעבור על הכל הוא לא התכוון להשוואה!
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
לא חכמה לגזור מתוך הטקסט רק מה שרוצים....
תעבור על הכל הוא לא התכוון להשוואה!
החכמה היא להשוות
ואז כשמישהו מתרגז על ההשוואה לכתוב לו שזה לא חכמה
מה שבאתי לכתוב בבירור זה על חסד על חשבון אחרים
בא מישהו והשווה את זה לחשבונות של חוסר נוחות
 

שארפער

משתמש מקצוען
החכמה היא להשוות
ואז כשמישהו מתרגז על ההשוואה לכתוב לו שזה לא חכמה
מה שבאתי לכתוב בבירור זה על חסד על חשבון אחרים
בא מישהו והשווה את זה לחשבונות של חוסר נוחות
סליחה שאני מתערב בויכוח.
כלל לא הבנת את דברי.

קודם כל, שיהיה ברור, שהתובנה הזאת נכתבה ללא שום קשר ספציפי אליך ולחשבון שלך חלילה, אלא סתם בתור תובנה כללית!

אני בהחלט משווה את החשבון כאן, לשאר החשבונות המוצדקים האחרים (ולא חוסר נוחות בטלפון כפי שטעית להבין בדברי.), כפי שאם תעיין בדברי, תראה. (לסכן את התנועה, חסד ע"ח משפחתך, ע"ח הבוס (איתא בביה"ל על איסור לתת צדקה מי ששרוי בחובות) וכו'.)

והחשבונות, יהיו תמיד צודקים ונכונים ומשכנעים, ומנסיוני בחיים, בלי להיכנס למשבצת של שופט האם החשבונות הללו מוצדקים או לא, איך שהוא, יש אנשים שתמיד יהיו בעלי חשבונות הכי צודקים בעולם, אבל הם ישארו עם החשבונות, בשעה שיהיו אחרים שיעשו חסד. והדבר הזה אמור לעורר חשיבה, עבודת המידות וישרות עם עצמך, שיהיה ברור לך איזה מידה בתוכך בא החשבון הזה לשרת. כל עוד אתה בטוח שזה ממניעים טהורים, מעולה. וצריך האדם לבדוק את עצמו שוב ושוב בשבע עיניים. זה הכל.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
והחשבונות, יהיו תמיד צודקים ונכונים ומשכנעים, ומנסיוני בחיים, בלי להיכנס למשבצת של שופט האם החשבונות הללו מוצדקים או לא, איך שהוא, יש אנשים שתמיד יהיו בעלי חשבונות הכי צודקים בעולם, אבל הם ישארו עם החשבונות, בשעה שיהיו אחרים שיעשו חסד. והדבר הזה אמור לעורר חשיבה, עבודת המידות וישרות עם עצמך, שיהיה ברור לך איזה מידה בתוכך בא החשבון הזה לשרת. כל עוד אתה בטוח שזה ממניעים טהורים, מעולה. וצריך האדם לבדוק את עצמו שוב ושוב בשבע עיניים. זה הכל.
איך כל זה קשור לאשכול כאן?
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה