ועוד משהו.
אנחנו הישראלים, כל כך היינו חולמים על תחבצ ברמה אירופאית.
על רשת איכותית של רכבות קלות ואוטובוסים דייקנים, שאפשר להסתמך עליהם ברמת הדקה.
ודבר כזה אמור להתבטא גם בהתנהגות הנוסעים.
באירופה אף אחד לא יחלום לעכב חשמלית בשביל פלוני שאיחר אליה. כי יש מושג של טירחא דציבורא, ושל ראיה מערכתית. ואם אנחנו רוצים, בראיה ציבורית רחבה, שתהיה תחבורה ציבורית אמינה, צריך לעשות הכל כדי שכל רכבת תצא ותיסע בזמן המדוייק.
בשיקול כללי, עדיף לי עיר שבה לא מעכבים שום רכבת בשבילי, אבל אני יכולה לסמוך בדייקנות על לוח הזמנים,
מעיר מזרח תיכונית בסגנון בזאר טורקי, שבה כל אחד שרוצה שכל משפחתו תספיק אוטובוס או רכבת קלה, מתחיל לעכב את הנהג ו-500 נוסעים עד שהמשפחה תתנהל לאיטה ברמזור, כולל שלוימלה בן השנה וחצי המדדה אט אט בנעליו החדשות.
אז אם מדובר על אוטובוס יחיד לדיר-אל-מישמיש שיוצא ב-11 בלילה ומי שלא יספיק אותו יישאר לישון על המדרכה הקפואה ביציאה מהעיר, אפשר איכשהו להבין את הרצון והצורך לעכב (בהנחה שתושבי דיר-אל-מישמיש עצמם, היושבים באוטובוס, יתייחסו בהבנה לעיכוב).
אבל רכבת שמגיעה כל 4-5 דקות?! יחכה המאחר לרכבת הבאה. כי אנחנו גומלי חסדים עם הציבור כולו, ואיננו רוצים לעכבם. דמם של 500 נוסעים סמוק לא פחות מדמו של היחיד.