ועוד קצת על מבשרי האביב...

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
(ואתם מוזמנים לתת הצעות לכותרת).

ללא כותרת

"את יודעת?" שאלה אותי נעמי גיסתי כשאכלתי את העוגה בו היא כבדה אותי, שעה לפני שבת, "כל פירור שנופל על הרצפה, מזמין אליו מיד ערימות של נמלים. אז תשימי לב, שלא יפול". באמת שמתי לב שלא יפלו לי פירורים, ונהלתי מרדף קצר וממוקד אחרי אלו שסרבו להשמע להוראת בעלת הבית.
בליל שבת לא טיילו נמלים על הרצפה. בדקתי אחרי הסעודה, והרצפה נצצה. לא נפל עליה שום דבר מאכל. שמחתי בשביל עצמי, והתארגנו כולנו ליציאה לטיש. "אז מה את אומרת, נשאיר חלונות פתוחים?" כך שמוליק אחי, בעלה, "את יודעת נעמי, חם עכשיו, וכדאי לתת לבית להתאוורר, במיוחד אם ילדים קטנים ישנים בו גם". לכן נעמי השאירה את החלונות פתוחים, ולכן קרה גם מה שקרה.
כשחזרנו, חשכו עינינו. מחול עועוים קידם אותנו על גבי הנורות התלויות, האגרטל שהכיל פרחים, אף הוא היה יעד מועדף למעופפים. עשרות פרפרי עש וחרקים מעופפים (שונות), ספרו לנו למה לא היה טוב בשבילנו להשאיר חלונות פתוחים לרוחה, לאוורור. כמה מעופפים אחים חגגו סביב עצמם והזכירו לי למה אני לא אוהבת לעבור בתקופה הזאת באזורי גינות. פוי!
בלית ברירה הלכנו להתארגן לשינה. נעמי ברחה לחדרה, חדר השינה, ואילו אני עוד פניתי לשתות לפני כן. תגידו, הרגשתם פעם טפיחת שכם ג'וקית על הגב? זה בדיוק מה שהיה. עצם בלתי מזוהה שחדר לטריטוריה המקומית הצליח להקפיץ אותי ואת אחי. "מ מ מה זזה?" הוא קפץ לאחוריו מבועת לחלוטין, "מה זה? ה' ישמרנו". כדור פלא בינוני התעופף במטבח המטופח, מאיים בגירוש חד משמעי על בעלי הבית החוקיים. "אמאלה!" נעמי צרחה בבהלה. "מה זה? ירחם". החרק עלום המראה המשיך להתעופף באדישות מכוונת, מאיים להוציא את כולנו משלוות הרוח. עכשיו הוא רקד בנסיון השתלטות על הנורה המרכזית.
"ששממולליק, תתתעיף אותו מהר". נעמי גמגמה, ונסה על נפשה. בינתיים נטל שמוליק מטאטא וניסה לנווט את המעופף הענק מחוץ לחלון, אבל שום דבר לא עזר לו. המה זה המשיך לעוף, לעצבן, ולרקוד לי ולשמוליק על העצבים.
פקעת עצבים כולי, התערבתי. "מחול לך, מחול לך, מחול לך" צעקתי לעבר המעופף שלגלג עלי חזרה, "שמוליק, אולי זה גלגול?".
כאן כבר הבין הנודניק שהוא לא רצוי, אבל עדין לא- מה צריך לעשות. הוא דלג מנורה לנורה, מהמטבח לסלון וחוזר חלילה, ושמוליק עמד רועד מולו עם המטאטא, עדיין מנסה לנווטו מחוץ לבית. אבל די, כמה אפשר. המעופף התעייף, ונתקע תוך כדי סיבוביו בתקרה, בקירות ובי. (נעמי, נס, ברחה לה קודם). ראיתם פעם חרק שיכור?
סוף סוף החליט לנוח. שום קיר לא מצא חן בעיניו, אבל כשמצא את השושן הצחור באגרטל, נשא זה משום מה חן בעיניו המגעילות. הוא התיישב על הגבעול. עכשיו התקרבתי, פרפר עש. פוי!!! שמוליק הוציא את האגרטל לסורגים מחוץ לחלון. הפרפר מחה חלושות, אבל לא נותר בו מספיק כח להתנגד ולפצוח במחול חדש, נוסף. סוף סוף הוא היה מחוץ לחלון. נעמי התקרבה רועדת: "זהו, סופית?"
שמוליק התבונן בפרפר המותש מטווח קרוב, מוגן באמצעות השמשה המבדילה. "יואו, בואו תראו! הוא יפהפה!!!" לא האמנתי. בדיוק החרק המפלצתי הזה... כנפיו היו אפרפרות, זהות בדוגמתן המעניינת, וגופו העגול, המתחדד בקצהו, חולק בצבעיו לפס אפור- פס חום, כמו גרב כותנה אופנתית. שמוליק התבונן עדיין בפרפר, שהיה מותש לחלוטין, ואני, מותשת גם כן, הלכתי ללבוש בגד שינה. "כשאחזור, אבדוק שנית מה כל כך מרתק בו" הבטחתי לעצמי.
כשחזרתי, הוא כבר לא היה, חבל. אלא מה, הלך לחפש בית אחר שיארח אותו, היפהפה, בכבוד יותר גדול.
 

תרצה

משתמש מקצוען
ירושלמית, מכירה את הדימוי: כמו פרפר אל האור :)
האמנם לא ידעתם שזו האמת? פרפרים אוהבים את האור..!
אין מה לדבר, תאור חי וחם למה שקורה כששוכחים זאת.
דרך אגב, בתור בעלת נסיון עם סוגי מעופפים שונים ומשונים (אנו גרים בקרבת צמחיה ומטבע הדברים זוכים לביקורים רבים של שרצי העוף למיניהם) כשקראתי את ההחלטה להשאיר חלון פתוח, צפיתי המשך יותר "מרנין" - את הג'וק בשם "חומייני" לא פגשתם? הוא היה 'עושה לכם בית ספר'! טס בקול זמזום ונוחת על מה שבא ליד - ראש, ידיים, רצפה, כסא וכו', ויש לו צבע חום ומראה חיפושיתי... ונמלים גדולות מעופפות לא הצטרפו לחגיגה? וזבובונים זעירים שנוחתים בכל פינה ונעמדים בחבורות אל זגוגיות החלון?
בקיצור, אם זה רק פרפר, אז לא פתחתם מספיק את החלון... או שהייתם באיזור עירוני תעשייתי שלא מאפשר לכל ה"חי" הזה לחיות...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
חומיני? אולי אני קוראת לו אחמדניג'אד.
אבל גם נודניקים שונים ומשונים היו בחגיגת הבלהות ההיא, והעש הנחה אותה, בגדול.... וזה דוקא קרה באחד מהאזורים המטופחים ביותר בירושלים, שבינו לבין איזור תעשיה יש מרחק די גדול.
 

תרצה

משתמש מקצוען
אז בשביל לצבוע את החגיגה, כדאי שתוסיפי לתאור גם את שאר היצורים, כשאת תפקיד ה"סולו" או ה"משקוקית" תשאירי לפרפר. (כי ככה, זה נראה כאילו כל ההסטריה רק בגלל פרפר אחד, ואז התגובות יותר מידי הסטריות.)
קיצר, לדעתי כדאי שתוסיפי תאורים של מבקרים נוספים המגבים את הפרפר ומוסיפים לחרדה והגועל של הנוכחים.
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
תיארתי את זה במדוייק. אורכו, אגב, היה 6-7 ס"מ, וכשהוא התעופף בחלל הוא היה נראה כמו פינג פונג מרקד. מה לעשות שהוא זה שגנב את ההצגה, והיתר- אליהם לא שמו לב בכלל?
 

מאן דאמר

משתמש פעיל
פרפר באורך 6-7 ס"מ? לא זוכר שראיתי כזה דבר. איזה נס...
 

תרצה

משתמש מקצוען
האמת, לא שמתי לב שתארת גודל שכזה... עכשיו קראתי שוב ואז ראיתי שבאמת כתבת "כדור פלא בינוני" וגם "המעופף הענק" יכול להיות שהתאור הקצרצר הזה נבלע בתוך השאר. (במיוחד, שכשאשר אנו בהסטריה יש לנו נטיה להגזים, אז כשקראתי ביטויים אלה בפעם הראשונה הם נקלטו במוחי כהגזמה הסטרית )אולי אם היית מוסיפה ביטוי כמו - "הפרפר משרידי תקופת עוג מלך הבשן" הייתי שמה לב לכך שמדובר במשהו ע-נ-ק...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בסדר. תודה. אתקן אותו אצלי, אבל כאן, באשכול, עבר זמני.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
קטע מתאר נחמד, רק יש בו מדי ירידה לפרטים,
 

אושר

משתמש מקצוען
:)דווקא נהניתי מאוד מהקטע,:)הוא כתוב בצורה משעשעת ומהימנה להפליא! :pאני גרה מעל נחל (כן, אמיתי מהספרים, בשוליה של עיר ואם בישראל -ארץ ישראל, כמובן.)בחורף הוא מפכפך(זה גם תלוי בכמות הגשמים) ובקיץ הוא מירבץ לכל המי ומי המתוארים למעלה. תבינו, איפוא,מדוע וכיצד יש לי כזו הכרות עם כאלה פרפרי ענק שכאלו(אכן, מאן דאמר! יש ויש!!!) וכשהם נכנסים לבית... אני רק לא יודעת מה יותר גרוע- פרפר כזה או אותו החגב ענק המימדים שקיפץ אצלי במטבח לפני כשבועיים. (הוא מת כתוצאה מהריסוס בשעה שברח אל מאחורי התנור)
בכל אופן- התאור נחמד, אוטנטי ואם נאמר אפילו קצת מבחיל- הרי שלא נטעה...;)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה