סיפור בהמשכים וירטואז'/ סיפור לביקורת

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שלום לכולם,
פותחת פה סיפור המבוסס על עלילה עתידנית מעורבת פנטזיה. מקווה שילך. אין עדין אפיון + תוכנית מלאה. כך שלא ברור לי מה יהיה ההמשך.

פרולוג:

אף פעם לא חשבו שייתפסו. לא כך. והנער המוטל לפניהם, מעולף, מבהיר להם את עוצמת שאננותם בעת האחרונה.

"מה עושים איתו כעת?" שואל XX1, מפנה את פניו לחבריו. קסדותיהם מסתירות לו את הזעזוע שגם הם חשים מן הסתם. הרי לא רק הוא נמצא על סף התמוטטות עצבים, נכון?

"קודם כל, צריך להבין מיהו". אומר האנטר, חולץ מעליו את הקסדה, נושף ברוגז "אחר כך צריך לערב את סייב, להגיד לו שימחק את התודעה שלו"

"זה נוגד את האמנה!" מתנגד XX1 "צריך משהו אחר. אם התדרים שלו יפסיקו, כולם יבינו שזה מה שנעשה".

"אתקשר לסייב, בטוח יהיה לו פתרון לכך" האנטר אינו נבהל. הוא מוחא כף, מאפשר ללוח הגיים לקפץ מולו. "טול-בוקס, התקשרי לסייב. אנו צריכים אותו בדחיפות"

"סייב אינו זמין כרגע" הלוח מהבהב בזמן שקול מתכתי עולה ממנו "הוא התנתק לפני כשעה, עם התראה שיחזור לפעילות בעוד שעתיים".

"לא מעניין אותי. שלחי לו עדכון שאנו מחכים. העניין אינו סובל דיחוי".

הלוח מתקתק. בינתיים סוקרים החמישה את חדר הוועידה רחב הידיים, שכעת לא ניכר רמז לסדר שהתחולל בו מחצית השעה לפני כן.

קול פוף עדין נשמע פתאום וסייב מופיע במלוא הדרו, מתבונן בהלם בכיסאות ההפוכים ובמסמכים הממלאים את הרצפה. מבטו מתקבע בנער, שפתיו נחשקות.

"איך זה קרה?" הוא משתנק "לא אפשרתם לו להתנתק, אני מקווה".

"אנו לא טיפשים עד כדי כך" מאסטר מתעורר מן ההלם בו היה שרוי עד עתה "הטול- בוקס שלו אצלנו, כיבינו את הגדרת הניתוק האוטמאטית".

"מעולה" מהמהם סייב "אם כי מעולה זו ההגדרה האחרונה שהייתי מעניק לסיטואציה הנוכחית".

החמישה מהמהמים. האנטר לוקח פיקוד "חשבתי למחוק את התודעה שלו ולשחרר אותו כך".

"זה נוגד את האמנה" סייב מניד בראשו, XX1 משגר להאנטר מבט יודע-כל, גאה. "צריך למצוא דרך בה הוא לא יוכל להתנתק ומצד שני מוחו ימשיך לשדר"

"אין דרך למחוק לו את הזכרונות?" TYT מצביע על מוחו "נחזיר אותו לעולם המציאות ונסיים את הסיפור".

"אפשר למחוק את זכרונות השחקן" שולל סייב "שזה אומר איבוד כל הקשרים, הכלים והיכולות בעולם הווירטואלי. אבל במציאות הנער יזכור הכל"

"זה גרוע" אומר כח-על "לא ייתן לנו כלום".

"וודאי שלא" מסכים האנטר, ידו מנענעת את כתפו של סייב כשהוא חוקר "אין שום דרך אחרת למחוק את התודעה שלו ולאפשר לו להמשיך לשדר?"

"אין" סייב החלטי "הוא צריך להיות פעיל בכדי לשדר".

"תמצא פתרון" האנטר קשוח "בשביל זה אנו משלמים לך".

סייב אינו מגיב. הוא תופס באחד הכיסאות, הופך אותו, מתיישב עליו באנחה. ידיו מתרוממות לרקותיו, מעסות אותן.

החמישה מתבוננים בו בשתיקה, עיניהם קודחות אל תוך מוחו. הוא ממשיך בשלו, עוד ועוד.

"אאוריקה!" הוא קופץ על רגליו, חיוך נצחון נפרש על פניו.

"נו?!" להאנטר אין סבלנות למתיחת עצבים, גם לא להקרנת גאוותו עד שיואיל סייב לדבר.

"אפשר למחוק לו את הזכרונות ולהעתיק את התודעה שלו לשחקן בטא או גמא" סייב נוטף אושר, שאינו משפיע על השאר.

"עכשיו הסבר לכאלה שפחות מבינים? מה זה ייתן?" שוב האנטר.

"אני לא צריך להסביר מה זה שחקני בטא וגמא, נכון?" סייב לועג. האנטר מהדק את אגרופו "אבל בא נגיד שאם הוא יועתק לאחד כזה הוא לא יוכל להתנתק לעולם ועל הדרך מוחו ימשיך לשדר"

החמישה מחליפים מבטים, סייב משלב את ידיו, מרוצה.

"ואם השחקן ימות?" קולו של מאסטר חרישי "מה יקרה אז?"

"אצל שחקני גמא זה קורה, והרבה. אז זה עלול להיות מסוכן" מסכים סייב. "אבל אם נבחר בשחקן בטא, לא תהיה בעיה. הם בני אלמוות".

"רגע, רגע" כח-על מרים שתי כפות ידיים פרושות למול חזהו "אתה מתכוון ששחקן בטא יקבל תודעה של בן אנוש? אתה מבין שזה עלול להבהיל את שחקני האלפא, במיוחד אם הם הצליחו כבר לשעבד אותו?"

"הוא יקבל תודעה אנושית, אין דרך למנוע את זה" סייב לא נבהל "אבל ההחלטה נתונה בידיכם, השחקן אמור להיות כזה שלא ניתן לשעבוד"

"אין דבר כזה" מאסטר מתיישב על הכסא שהפך סייב "כולם ניתנים לשעבוד".

"וירטואז'" זורק האנטר, גורר את חבריו להתבונן בו בבהלה.

"הוא שחקן העל" XX1 מניע את ראשו בחרדה "אף שחקן לא ראה אותו מימיו. חוץ ממנו אין אחד שיודע את מלוא כוחותיו".

"לכן הוא השחקן הנכון" מהמהם האנטר בנחת, עיניו נחות על סייב "עשה זאת" הוא אומר "הגיע הזמן להראות לנו את היכולות שלך, של עולם המציאות, כמובן".

*

אף פעם לא ידעתי שחלום יכול להיות כל כך מציאותי, אבל איני מצליח למצוא שום הסבר לכך שאני עומד כעת באמצעו של יער, בידי חרב אדירת מימדים, שנוזל צהוב מטפטף ממנה על גבי דבר מה שעיר, שנראה מעין הכלאה של זאב וצבי. החיה כבר אינה ראויה לתוארה, ראשה מונח במרחק משמעותי מן שאר גופה והדם הקולח ממנה דומה יותר מכל לזה שנוטף מחרבי.

"אדוני?" הקול החתולי מאחורי מקפיץ אותי, החרב נשמטת מידי, נעלמת בקול אוושה עוד לפני שהיא נוחתת על הקרקע.

ההפתעה המלאה מצפה לי כשאני מסובב את ראשי, רואה לנגד עיני גור אריות קטן, היחיד בסביבה, רק אליו אני יכול לשייך את הקול ממקודם.

"אפשר לאכול כעת?" הוא מתקרב אלי, זנבו מתחכך ברגלי. לנגד עיני הוא גם הולך וגובה, רעמתו מתמלאת והוא אינו נראה כבר גור, בכלל לא.

אני מסב ראש אל החיה, בולע רוק. שוב אל האריה.

"נפצעת" אומר לי האריה מבין שיניים מחודדות "איך זה קרה?"

רק כעת אני מרגיש בפעימות הכאב על לחיי, דקות ועדינות, כמעט לא קיימות. ידי מתרוממת, ממששת את שלושת החתכים המדממים בקצב שהולך ומצטמצם, עד שנעצר לגמרי, נעלם, כמו החתכים. רק נוזל כחול וצמיגי על אצבעותי אומר לי שהחתכים היו ועוד איך. בחלום כמובן, הרי דמי אמור להיות אדום. וגם חתכים אינם נסגרים כל כך מהר.

חיות אינן מדברות. הן גם לא גדלות בין רגע. צבע שיערו של זאב אינו חום- צהבהב, רגליו אמורות להיות קטנות ועבות בהרבה מגודל רגלי החיה המונחת על הארץ, דוממת, וממצחו לא אמורות לצאת קרניים שגודלן עולה על גודל זרועי. ומכך, אף על פי שאיני מבין מדוע, בטוח לי שמדובר בחלום.

"אינך רעב? האדון לא אכל כבר שלושה ימים!" האריה כבר אינו לצידי, אלא לצד החיה, משיניו ניגר נוזל צהבהב, מחליא. משום מה, בשר החיה אינו מעורר את תיאבוני, על אף שבטני אינה שקטה כלל. מדוע הרגתי אותה בכלל? האם חשבתי לאכול מבשרה, כמו שעושה האריה?

"מה שמך?" אני שואל אותו. אם הוא מדבר, מן הסתם יש לו כזה. עיני מופנות הלאה, אל עיצי היער, בוחנות בהפתעה את צבעיהם המגוונים ואת העלים הוורודים-סגולים המהווים את צמרותיהם.

"לאון" הוא אומר בפה מלא, ההפתעה ניכרת בתשובתו "האדון בעצמו העניק לי את השם!".

אני מהנהן ומתיישב על הארץ, מקפל את ברכי בין שתי ידי, טומן את ראשי ביניהם. משהו פה מוזר, לא הגיוני, איני יודע אפילו למה.

"ומה השם שלי?" אני שואל בהיסוס, ידי רועדות מעצם השאלה. אני צריך להתעורר! עכשיו!

"השם של האדון?" לאון, כעת בדמות הגור, מניח את שתי רגליו הקדמיות על פרקי זרועי, עיניו מביטות בי בפליאה.

"כן, מהו?" אני מפנה לו צמד עיניים פעורות לרווחה. זהו חלום נוראי. מדוע אני לא מתעורר? לאן, בכלל, אני אמור להתעורר?

"וירטואז'" משיב לי לאון וכבר הוא מפנה לי את גבו, חוזר למימדיו הענקיים וממשיך לקרוע בשיניו את בשר החיה.

ואני? ממשיך לבהות באפילה, עד שמאירה השמש. ולא, אני לא מצליח להתעורר איתה.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הרבה דברים הוא שונא לעשות. לעבוד, למשל, זה אחד הדברים שבטופ. אבל את החובה כחלק מעבודתו להעיר אנשים הספונים עמוק בקונסולה שלהם הוא שונא ביותר.

נרגז מעט מניח יוס את המטאטא לצד דלת הזכוכית של הקונסולה. כעת, כששתי ידיו פנויות, הוא נפנה לדפוק עליו בכח. הדפיקות, כמובן, לא עוזרות, ובאנחת מה הוא פותח את הדלת, מתבונן בהיסוס בקסדת המשחק אותה עוטה על ראשו אדם שמבנה גופו תואם לזה שלו.

"יומיים וחצי" מספר לוח הקסדה את רצף זמן הפעילות של השחקן, גורם ליוס לפלוט אוויר בנשיפה.

מישהו אחר היה צריך לעשות זאת, לא הוא. השחקן יכל למות עוד היום אם הוא היה מתעלם גם כן, ממשיך לטאטא את חדר משחקי הפנטזיה ועובר לזה של הרוגלה.

יוס מוצא עצמו סוקר את גופו הישוב של הנער, את בגדיו העממיים. הוא אינו נראה עשיר, רק עשירים יכולים לשלם על שהות כל כך רצופה ולצרף זונדה על מנת לשרוד את התהליך.

זוהי אינה קונסולת הזונדות, סתם קונסולה שמיועדת לשימוש של לכל היותר 12 שעות, כפי החוק, ומכיוון שכך אין לו ברירה אלא ללחוץ על כפתור הקשר הקבוע בחלקה העליון של הקסדה. ולחכות, עד שיואיל השחקן להתנתק מעולמו המדומיין ולשוב אל המציאות.

זה לא קורה, גם כשעוברות עוד 20 דקות משמרת ושתי לחיצות חוזרות.

אסור לו להוריד את הקסדה, הנזק שיקרה אם יעשה זאת הינו מוות מיידי לשחקן וכליאתו לנצח מאחורי סריג ובריח. האפשרות היחידה היא ליצור קשר עם מנהל הסניף. וזה עוד דבר ששנוי עליו, מאד.

מנהל הסניף מגיע לאחר כמחצית השעה, צועד על משמניו לעבר הקונסולה. משלח את יוס לדרכו בנפנוף יד נרגז.

יוס נוטל חזרה את המטאטא וממשיך בשלו, שורק לעצמו מנגינה שלא ברורה גם לאוזניו. הוא מספיק לסיים את חדר הפנטזיה, כמעט גם את חדר הרוגלה כשקול סירנות נשמעות היטב מלמטה, נשארות שם לזמן רב מהרצוי.

"אתה מצאת את השחקן?" מדי השוטר נדחפים לטווח ראייתו עוד לפני שפמו העבה, החום, אפו הנשרי ועיניו הקטנות של האיש, שידיו אוחזות בטאבלט גדול מימדים.

הוא שונא שוטרים, שנא אותם מאז עצרו את אחיו הגדול, כשהיה רק בן 7. כעת הוא נסוג לאחור, מתבונן בו בחשש.

"כן" אוסף יוס את אומץ רוחו. האם השחקן מת? דווקא לכותרות הוא אוהב לעלות, אף על פי שמעודו זה לא קרה לו.

"כמה זמן הוא כך? מדוע אינו בקונסולת זונדה? מדוע לא הערת אותו לפני כן?"

שאלות רבות יש לשוטר, יוס מוצא עצמו מתגונן "הייתי במחלה מתחילת שבוע" הוא נובח "כך שלא אני הוא זה שהייתי אמור להעיר אותו"

"הבנתי" השוטר מקליד דבר מה "כמובן שאנו נבדוק את גרסאתך. בינתיים אינך מואשם בדבר".

"הוא מת?" יוס פוער עיניים, מעולם לא ראה גופה, לא ייתכן שראה היום כזו ולא הספיק לתעד את זה.

"למזלך לא" השוטר אינו נחמד, כמו כולם, זו הסיבה שהוא שונא אותם כל כך "אבל נראה שהוא חווה קצר מוחי כלשהוא, הוא מפונה לבית החולים"

*

עוד יום עובר, עוד אחד מגיע כמעט לסופו. ומלבד להמשיך לבהות באדמת העפר עליה נחות רגלי ושאר גופי, איני מצליח לעשות דבר.

לאון נראה דווקא מרוצה מהעניין. הוא מלקק את פרצופי מדי פעם, מגרגר לעברי בפעמים רבות אחרות ומשפשף את פרוותו הרכה ברגלי בשאר הפעמים.

לבסוף ריח צחנת גווית החיה הוא זה שגורם לי לקום על רגלי, לחפש מקום אחר בו אוכל להמשיך לחשוב מה ואיך קרה לי שאיני זוכר דבר ומדוע אני בטוח כל כך שמדובר בחלום ושהמציאות, כפי שהיא התבררה למולי בימים האחורנים, מתעתעת בי.

רגלי נשמעות לי ללא בעיה, שזה מעט מוזר עקב העובדה שלא אכלתי ושתיתי דבר ביומיים האחרונים. לטענת לאון, שצמוד אלי כמו כלב פודל, קדמו לכך שלושה ימים נוספים.

בן אנוש אמור לאכול בשביל שיהיה לו כח לפעול, אמור גם לשתות באותה מידה, אפילו יותר. אבל מלבד לתחושת רעב וצמא המלווה אותי, איני מרגיש איזשהו דלדול כוחני כלל. להיפך, אני מרגיש חזק כל כך, כאילו יש ביכולתי להזיז הרים ולעקור עצים שלמים על גזעיהם.

אני גם מנסה זאת ושלושה עצים ששורשיהם מונפים אל על מבהירים לי שלא טעיתי. ושוב החלום הופך ומסתרבל לתוך עצמו. במין הזייה חולנית ומזעזעת.

"לאון?" אני מחזיר לריכוז את גור האריות שמקפץ להנאתו על העלים. מתפלא כיצד גודל גופו משפיע על התנהגותו. "היכן ניתן למצוא מים בסביבה?"

"נחל, אדוני?" שוב מתבונן בי לאון בפליאה כזאת שגורמת לי לדרוך על המקום בעצבנות.

"כן, נחל, נהר, ים, אוקיינוס. היכן ניתן למצוא מים?" התשובה שלי נרגזת בוודאות, לאון מעגל כלפי את עיניו.

"שם, אדוני" זנבו מצביע לכיוון המשוער.

"הפסק לקרוא לי אדוני" אני אומר וממשיך לצעוד, יודע שהוא עוקב אחרי. דבוק עוד יותר מהחלום הזה.

"לא לקרוא לאדו -" קולו רודף אחרי, משתתק "איך לקרוא לך, אם כן?"

"לא יודע" רגלי מתיזות עפר לכל עבר, מעידות על עוצמת הרגשות הגואות בי, אני כמעט נחנק מהן "איך שנראה לך, כל דבר אחר מלבד אדון".

"טוב, אז אני אקרא לך בשם שלך" הוא עוקף אותי בריצה ומהנהן למולי בשערותיו הדלילות.

השם שלי אינו וירטואז', אני מודע לכך כשם שאני מודע לעצי היער החולפים על פני בצבעי העולם כולו. אך משום שאין לי רעיון לשם אחר שישמע תקין, הגיוני ואולי גם מוכר יותר, אני מסכים עם לאון בשתיקה, שנמשכת עד שאנו מגיעים לנחל המבהיק למולי בצבע כחול-ירקרק. צבע מוכר מאד, יש לציין.

צבע המים המשקפים את תכול השמים מעליהם מוכר, אבל הפרצוף הניבט לעיני כשאני גוחן מטה, אוסף בין כפות ידי מעט מים ובא להרוות את צמאוני, אינו מוכר לי כלל.

אני בוהה בהלם בפרצוף הבהיר הניבט למולי, בצבע עיני הכחולות, שאורן מוחזר אלי מן המים, מסנוור, בשיערי הכחול גם הוא, מקורזל ועומד כאילו קפא במקומו ובשיני המחודדות, כאילו היו של חיית טרף, כמו של לאון, שלוגם מן המים בהנאה ואינו מרגיש אפילו מעט מבהלתי.
 

לוצ'י

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
וואו. איזה סיפור.
וירטואז' הזה פשוט תקוע עם תודעה אנושית בתוך גוף של שחקן עם שיניים מחודדות ושיער כחול. הזוי. איך הוא בכלל קיים אם הוא לא אכל חמישה ימים? זונדה? או שבעצם, אם הוא קיבל את התודעה של ההוא המת מההתחלה, אז הוא יחיה לעולם? כמו השחנקי בטא בעצם. מגניב!

נהניתי ממש לקרוא, ומחכה לקרוא עוד מהסיפור הזה!
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 2:
כמה זמן אפשר לנעוץ עיניים בבן דמותך הנשקף מן המים? בכל מצב רגיל, לא יותר מ2-3 דקות. במצב שלי, אני מנצל את כל רגעי האור שהולכים ומתמעטים ככל ששוקעת השמש ועד שהיא עושה זאת סופית.
אני שוב אוסף בין כפות ידי מים, הפעם בעיניים עצומות, חושש ממה שהראה שם ומהאור שזרח קודם מעיני ומן הסתם כעת יבלוט יותר על רקע החשיכה. המים קרים וצלולים, טעמם אינו שונה משציפיתי. זה מרגיע אותי מעט, רק מעט.
"לאון?" כמו קודם, אני מפריע לו בקפיצתו העליזה במים, מסלק תוך כדי מפרצופי אי אילו נתזים גדולים במיוחד.
"אתה יכול אההההממ לגדול, כמו קודם?"
"לגדול?" הוא מלקק את שפמו בהבעה כזו שבכל מקרה אחר היתה מעלה חיוך על פני.
"כן" איני יודע אם כל דבר שאני אומר לו לא מובן לו כי אני הטיפש מביננו, או הוא "להיות אריה, גדול"
"ככה?" הוא שואל שוב, הפעם תוך כדי הדגמת יכולתו האגדית.
"כן, ככה"
"בסדר" הוא יוצא מן המים, מתנער, מתיז עלי עוד מים ומתיישב. ושותק.
מתאים לי דווקא יותר צורתו הנוכחית. קודם כל - הוא יושב. זה לכשעצמו טוב. דבר שני - הוא גם שותק. ואני לא יכולתי לצפות לטוב מזה.
גם האפילה טובה לי, אולי כי כך אני מצליח לחשוב יותר בבהירות. לחרוט בארבע אצבעות כף ימיני. ארבע!. מעגל גדול ולכתוב בו, איני יודע איך, את כל שמטריד אותי.
היתה לי חרב שלשום. שנעלמה. הרגתי חיה מוזרה בעלת דם צהוב. לי עצמי יש דם כחול ויכולות ריפוי מהירות. מדי. לא ישנתי כבר יומיים. אני לא מרגיש עייפות בכלל. לא אכלתי חמישה ימים. אני לא מושפע מכך, להיפך. יש לי חבר או עבד מוזר בצורת אריה. שיכול לחזור להיות גור בשניות בודדות. עם אופי תואם. יש לי שיניים חדות. שיער בצבע כחול בתספורת שלא ראיתי מימי ועיניים שזורחות בכחול עמוק.
זה מפחיד, אבל כשאני מצרף את כל העובדות אחת לאחת, משמיט את חלקן שאינן קשורות אלי ישירות, אלא נלוות. אני מגיע למסקנה פשוטה, אך הזויה במיוחד. אם חשבתי עד עתה שאני בן אנוש. אז הפתעה נוספת - אני לא.
מה אני כן? אני לא יודע. אבל בשום אופן שבעולם, איני אנושי. על אף שאני מרגיש כך.
מה זה בכלל אנושי? השאלה מבלבלת אותי, גורמת לי לנשוך שפתיים בעוצמה. שיני חדות, שכחתי את הנקודה הזו. הטעם המר שעולה בפי דוחה כל כך שאני יורק פרץ דם כחול החוצה, משאיר את פי פתוח עד שהדם חדל לזרזף ומנגב את פי בשרוולי. מגלה שכמו שחשבתי - הפצע כבר איננו.
"אני רעב" נוהם לאון לצידי, מעיר אותי מהרהורי.
הוא מתרומם ממקומו, מתנער שוב, מרכין את אפו מטה, אל החריטות שקבעתי בעפר ומרחרח.
"אני רעב" הוא אומר לבסוף ומתחיל לרחרח את האוויר.
גם אני. אם אודה בכך, אני מסוגל לטרוף את לאון בשלמו- אני מנער את ראשי בחוזקה. לא באמת חשבתי את זה עכשיו, ממש לא. אין שום סיכוי שבעולם, גם לא הקטן ביותר שא-נ-י אוכל אריה בשלמותו. גם אם הוא יהפוך, במיוחד למעני, לקטן יותר.
אני מתכווץ אל תוך עצמי. מבין פתאום שגם אם שרדתי חמש ימים ללא אוכל ואני עדין מרגיש במיטבי, אין זה אומר שעלי להמשיך בצורה הזאת. דמותה של החיה האחרונה שהרגתי עולה למול עיני, בטני שמקרקרת בתזמון מופלא מבהירה לי את שאני צריך לעשות. אחרת, אם אדחה את זה עוד, בטעות גמורה אוכל את לאון.
אני מפלצת, לא בן-אנוש. פשוט מפלצת. אבל המפלצת שבתוכי אומרת את דברה.
"איפה החרב שלי?" אני שואל את לאון, נאבק ברצון לנעוץ בו את מלתעותי. מעדיף להפנות לו את גבי.
"על הגב שלך" הוא משיב לי במבט מרוצה. אולי מבין שאני הולך לצוד. זה גם מה שעשיתי לפני כן? לפני שקרה לי משהו שמחק את זכרונותי?
איני מרגיש דבר מעל גבי, אך כשאני שולח את ידי מעל כתפי בשביל להבין אם, כמו שאמר לאון, יש שם חרב. אני מצליח להרגיש במוט עץ ארוך מעט. משיכה מעלה באלכסון גורמת לי להשתנק בכאב כשהחרב משספת את לחיי השמאלית עד מצחי.
זה לא היה מוצלח. העולם שהופך בין רגע לחד-מימדי מבהיר לי זאת יותר מהכאב המשתק ומהדם הזב מעיני בכמויות.רגע אחר כך, חוזר העולם לדו-מימדיותו. גם נשימותי חוזרות לסדרן.
לאון ממצמץ למולי בבלבול אך אינו אומר דבר. אני נושם עמוק, שואף לקרבי את שלל ריחות היער ובתוך כך את ריחן של שאר החיות המסתובבות בו.
איני תוהה על הגילוי האחרון. אני רעב. כעת הגיע זמנה של הארוחה.
*
נראה שבשורות טובות באות בצרורות. תחילה הודיעה לה זלדה על אירוסה של ביתה. אחר כך צלצלה שולמית לעדכן על התאריך לברית של הנכד, שבשונה ממה שחשבו כולם, לא תידחה עקב הצהבת, שרמתה צנחה פלאים מאז ביקשו את ברכתו של הרב.
ואז, כאשר נראה היה שהשיחה מגיעה לסיומה, הופיעה לה שיחת ממתינה. חסויה. וכאילו לא עברה שנה מאז נעלם דוד שלה בלי להותיר אחריו עקבות, היא עונה בלב מלא תקווה.
"שלום, הגעתי לגברת מעוז?" הקול מאחורי הקו אדנותי כל כך, מעלה בה התרגשות נוספת.
"כן" שפרה בולעת את המילים "זו אני".
"מדברת שולי, מהמשטרה. בנכם, דוד, נמצא לפני שעה" קולה של השוטרת יבש כל כך. רק למשמעו היא כמעט מתעלפת.
"איפה? תני לי לדבר איתו! בבקשה" המילה האחרונה לשם נימוס בלבד, לו יכלה היתה משדרת עצמה אל עבר הקו.
"זה בלתי אפשרי כעת, גברתי. הוא -" השוטרת מהססת קמעה, ליבה של שפרה נופל. "הוא בבית חולים כעת, תוכלי לבוא בבקשה לתל השומר? אנו מחכים לך שם"
היא אינה שואלת מי, לא איך, כמה או למה. פשוט פורצת החוצה, כמו שהיא. אינה טורחת לעדכן אף אחד. אין מישהו כזה.
מלבד אלוקים, אליו היא נושאת תודה מעומק ליבה כל הדרך אל בית החולים. אינה יודעת מה מצפה לה שם. ואיך בבת אחת יתנפץ עולמה.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שמתי לב, אבל עברתי על הפרק ולא מצאתי סיבה... אם משהו יודע למה , יותר מאשמח...
מנסה להעלות שוב את הפרולוג.

פרולוג:

אף פעם לא חשבו שייתפסו. לא כך. והנער המוטל לפניהם, מעולף, מבהיר להם את עוצמת שאננותם בעת האחרונה.
"מה עושים איתו כעת?" שואל XX1, מפנה את פניו לחבריו. קסדותיהם מסתירות לו את הזעזוע שגם הם חשים מן הסתם. הרי לא רק הוא נמצא על סף התמוטטות עצבים, נכון?
"קודם כל, צריך להבין מיהו". אומר האנטר, חולץ מעליו את הקסדה, נושף ברוגז "אחר כך צריך לערב את סייב, להגיד לו שימחק את התודעה שלו"
"זה נוגד את האמנה!" מתנגד XX1 "צריך משהו אחר. אם התדרים שלו יפסיקו, כולם יבינו שזה מה שנעשה".
"אתקשר לסייב, בטוח יהיה לו פתרון לכך" האנטר אינו נבהל. הוא מוחא כף, מאפשר ללוח הגיים לקפץ מולו. "טול-בוקס, התקשרי לסייב. אנו צריכים אותו בדחיפות"
"סייב אינו זמין כרגע" הלוח מהבהב בזמן שקול מתכתי עולה ממנו "הוא התנתק לפני כשעה, עם התראה שיחזור לפעילות בעוד שעתיים".
"לא מעניין אותי. שלחי לו עדכון שאנו מחכים. העניין אינו סובל דיחוי".
הלוח מתקתק. בינתיים סוקרים החמישה את חדר הוועידה רחב הידיים, שכעת לא ניכר רמז לסדר שהתחולל בו מחצית השעה לפני כן.
קול פוף עדין נשמע פתאום וסייב מופיע במלוא הדרו, מתבונן בהלם בכיסאות ההפוכים ובמסמכים הממלאים את הרצפה. מבטו מתקבע בנער, שפתיו נחשקות.
"איך זה קרה?" הוא משתנק "לא אפשרתם לו להתנתק, אני מקווה".
"אנו לא טיפשים עד כדי כך" מאסטר מתעורר מן ההלם בו היה שרוי עד עתה "הטול- בוקס שלו אצלנו, כיבינו את הגדרת הניתוק האוטמאטית".
"מעולה" מהמהם סייב "אם כי מעולה זו ההגדרה האחרונה שהייתי מעניק לסיטואציה הנוכחית".
החמישה מהמהמים. האנטר לוקח פיקוד "חשבתי למחוק את התודעה שלו ולשחרר אותו כך".
"זה נוגד את האמנה" סייב מניד בראשו, XX1 משגר להאנטר מבט יודע-כל, גאה. "צריך למצוא דרך בה הוא לא יוכל להתנתק ומצד שני מוחו ימשיך לשדר"
"אין דרך למחוק לו את הזכרונות?" TYT מצביע על מוחו "נחזיר אותו לעולם המציאות ונסיים את הסיפור".
"אפשר למחוק את זכרונות השחקן" שולל סייב "שזה אומר איבוד כל הקשרים, הכלים והיכולות בעולם הווירטואלי. אבל במציאות הנער יזכור הכל"
"זה גרוע" אומר כח-על "לא ייתן לנו כלום".
"וודאי שלא" מסכים האנטר, ידו מנענעת את כתפו של סייב כשהוא חוקר "אין שום דרך אחרת למחוק את התודעה שלו ולאפשר לו להמשיך לשדר?"
"אין" סייב החלטי "הוא צריך להיות פעיל בכדי לשדר".
"תמצא פתרון" האנטר קשוח "בשביל זה אנו משלמים לך".
סייב אינו מגיב. הוא תופס באחד הכיסאות, הופך אותו, מתיישב עליו באנחה. ידיו מתרוממות לרקותיו, מעסות אותן.
החמישה מתבוננים בו בשתיקה, עיניהם קודחות אל תוך מוחו. הוא ממשיך בשלו, עוד ועוד.
"אאוריקה!" הוא קופץ על רגליו, חיוך נצחון נפרש על פניו.
"נו?!" להאנטר אין סבלנות למתיחת עצבים, גם לא להקרנת גאוותו עד שיואיל סייב לדבר.
"אפשר למחוק לו את הזכרונות ולהעתיק את התודעה שלו לשחקן בטא או גמא" סייב נוטף אושר, שאינו משפיע על השאר.
"עכשיו הסבר לכאלה שפחות מבינים? מה זה ייתן?" שוב האנטר.
"אני לא צריך להסביר מה זה שחקני בטא וגמא, נכון?" סייב לועג. האנטר מהדק את אגרופו "אבל בא נגיד שאם הוא יועתק לאחד כזה הוא לא יוכל להתנתק לעולם ועל הדרך מוחו ימשיך לשדר"
החמישה מחליפים מבטים, סייב משלב את ידיו, מרוצה.
"ואם השחקן ימות?" קולו של מאסטר חרישי "מה יקרה אז?"
"אצל שחקני גמא זה קורה, והרבה. אז זה עלול להיות מסוכן" מסכים סייב. "אבל אם נבחר בשחקן בטא, לא תהיה בעיה. הם בני אלמוות".
"רגע, רגע" כח-על מרים שתי כפות ידיים פרושות למול חזהו "אתה מתכוון ששחקן בטא יקבל תודעה של בן אנוש? אתה מבין שזה עלול להבהיל את שחקני האלפא, במיוחד אם הם הצליחו כבר לשעבד אותו?"
"הוא יקבל תודעה אנושית, אין דרך למנוע את זה" סייב לא נבהל "אבל ההחלטה נתונה בידיכם, השחקן אמור להיות כזה שלא ניתן לשעבוד"
"אין דבר כזה" מאסטר מתיישב על הכסא שהפך סייב "כולם ניתנים לשעבוד".
"וירטואז'" זורק האנטר, גורר את חבריו להתבונן בו בבהלה.
"הוא שחקן העל" XX1 מניע את ראשו בחרדה "אף שחקן לא ראה אותו מימיו. חוץ ממנו אין אחד שיודע את מלוא כוחותיו".
"לכן הוא השחקן הנכון" מהמהם האנטר בנחת, עיניו נחות על סייב "עשה זאת" הוא אומר "הגיע הזמן להראות לנו את היכולות שלך, של עולם המציאות, כמובן".
*
אף פעם לא ידעתי שחלום יכול להיות כל כך מציאותי, אבל איני מצליח למצוא שום הסבר לכך שאני עומד כעת באמצעו של יער, בידי חרב אדירת מימדים, שנוזל צהוב מטפטף ממנה על גבי דבר מה שעיר, שנראה מעין הכלאה של זאב וצבי. החיה כבר אינה ראויה לתוארה, ראשה מונח במרחק משמעותי מן שאר גופה והדם הקולח ממנה דומה יותר מכל לזה שנוטף מחרבי.
"אדוני?" הקול החתולי מאחורי מקפיץ אותי, החרב נשמטת מידי, נעלמת בקול אוושה עוד לפני שהיא נוחתת על הקרקע.
ההפתעה המלאה מצפה לי כשאני מסובב את ראשי, רואה לנגד עיני גור אריות קטן, היחיד בסביבה, רק אליו אני יכול לשייך את הקול ממקודם.
"אפשר לאכול כעת?" הוא מתקרב אלי, זנבו מתחכך ברגלי. לנגד עיני הוא גם הולך וגובה, רעמתו מתמלאת והוא אינו נראה כבר גור, בכלל לא.
אני מסב ראש אל החיה, בולע רוק. שוב אל האריה.
"נפצעת" אומר לי האריה מבין שיניים מחודדות "איך זה קרה?"
רק כעת אני מרגיש בפעימות הכאב על לחיי, דקות ועדינות, כמעט לא קיימות. ידי מתרוממת, ממששת את שלושת החתכים המדממים בקצב שהולך ומצטמצם, עד שנעצר לגמרי, נעלם, כמו החתכים. רק נוזל כחול וצמיגי על אצבעותי אומר לי שהחתכים היו ועוד איך. בחלום כמובן, הרי דמי אמור להיות אדום. וגם חתכים אינם נסגרים כל כך מהר.
חיות אינן מדברות. הן גם לא גדלות בין רגע. צבע שיערו של זאב אינו חום- צהבהב, רגליו אמורות להיות קטנות ועבות בהרבה מגודל רגלי החיה המונחת על הארץ, דוממת, וממצחו לא אמורות לצאת קרניים שגודלן עולה על גודל זרועי. ומכך, אף על פי שאיני מבין מדוע, בטוח לי שמדובר בחלום.
"אינך רעב? האדון לא אכל כבר שלושה ימים!" האריה כבר אינו לצידי, אלא לצד החיה, משיניו ניגר נוזל צהבהב, מחליא. משום מה, בשר החיה אינו מעורר את תיאבוני, על אף שבטני אינה שקטה כלל. מדוע הרגתי אותה בכלל? האם חשבתי לאכול מבשרה, כמו שעושה האריה?
"מה שמך?" אני שואל אותו. אם הוא מדבר, מן הסתם יש לו כזה. עיני מופנות הלאה, אל עצי היער, בוחנות בהפתעה את צבעיהם המגוונים ואת העלים הוורודים-סגולים המהווים את צמרותיהם.
"לאון" הוא אומר בפה מלא, ההפתעה ניכרת בתשובתו "האדון בעצמו העניק לי את השם!".
אני מהנהן ומתיישב על הארץ, מקפל את ברכי בין שתי ידי, טומן את ראשי ביניהם. משהו פה מוזר, לא הגיוני, איני יודע אפילו למה.
"ומה השם שלי?" אני שואל בהיסוס, ידי רועדות מעצם השאלה. אני צריך להתעורר! עכשיו!
"השם של האדון?" לאון, כעת בדמות הגור, מניח את שתי רגליו הקדמיות על פרקי זרועי, עיניו מביטות בי בפליאה.
"כן, מהו?" אני מפנה לו צמד עיניים פעורות לרווחה. זהו חלום נוראי. מדוע אני לא מתעורר? לאן, בכלל, אני אמור להתעורר?
"וירטואז'" משיב לי לאון וכבר הוא מפנה לי את גבו, חוזר למימדיו הענקיים וממשיך לקרוע בשיניו את בשר החיה.
ואני? ממשיך לבהות באפילה, עד שמאירה השמש. ולא, אני לא מצליח להתעורר איתה.
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
1720363546471.png


1720363568372.png


1720363590229.png

1720363613080.png


1720363634778.png


1720363656541.png
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק 3.
היא אף פעם לא הבינה איך העולם התקדם כל כך מהר, הותיר אותה ואת שאר המגזר אליו כה התאמצה להשתייך, מאחור. לא ניסתה להבין. היתה גאה בפלאפון הטיפש-חכם שלה. בבית המופעל באמצעות שתי ידיה, ללא עזרה אוטומטית חדשנית ועוד כמה דברים שיכלו להפוך את חייה לקלים יותר, לו רצתה בכך. אבל כעת היא צריכה להבין, אחרת לא תדע מה עליה לעשות עם המידע ששפך מולה הפרופסור שהתהדר בכינוי שממנו קלטה רק צמד מילים מוכר לה כל כך: מדעי המח.
"מה הכוונה התנתקות תודעה?" היא שואלת, חשה מבולבלת כל כך.
"זהו מצב בו הגוף המציאותי אינו מצליח לשמור על קשר עם הגוף הווירטואלי" מסביר הפרופסור, אצבעותיו משולבות זו בזו סמוך לסנטרו "אבל המקרה הוא שונה. כאן הגוף המציאותי מצליח לשמור על הקשר התודעתי, אך הגוף הווירטואלי ניתק ממנו"
"לא הבנתי" היא ממלמלת "אפילו לא מילה".
"המצב בשטח הוא שהגוף הווירטואלי שלו אינו מתקשר, גם לא מתוך המשחק" הפרופסור דוחף את משקפיו שגלשו לכיוון חוטמו "זהו מקרה חריג מאד. אין לנו ידע מה גרם לזה, מלבד להשערה שמדובר בקצר מוחי"
"קצר מוחי" היא מהדהדת. רק לא זה.
"כנראה קצר מוחי" מדייק הפרופסור "המשמעות היא שבאמצע המשחק הוא חטף אחד. מעין אפילפסיה. אבל אני לא רואה שהוא חולה בה".
"לא" היא לוחשת "אבל לבעלי יש". היה.
"לבעלך?" הפרופסור מרים אליה מבט תמה מבין זגוגיות משקפיו "היכן הוא?"
"נפטר" היא חותמת. כבר התרגלה, אם אפשר בכלל להתרגל "תאונת דרכים. לפני שנה וחצי".
"אני מבין, מצטער, לא היתה לי כוונה". הוא לא מצטער, היא יודעת. הוא לא הכיר את גידי.
"לדוד לא היו התקפים" היא מנענעת בראשה "מעולם".
"מעולם זהו דבר יחסי ומשתנה" הפרופסור מחייך בנימוס "את מן הסתם יודעת שאפילפסיה אינה דווקא מולדת".
היא יודעת גם את זה. לגידי גילו ממש לפני נישואיהם. האפיליפסיה היתה אשמה גם בתאונה שקיפחה את חייו.
"איך זה קשור?" שפרה פורשת כפיים "גם אם זו היתה אפילפסיה הוא היה אמור להתעורר"
"בשנים האחרונות התגלו תובנות אדירות על המח ונפתוליו, אבל עדין איננו יודעים הכל. כרגע דוד אינו מתעורר למול הקריאות שלנו" הפרופסור נאנח "חיברנו אותו לזונדה. המדדים התייצבו בחצי שעה האחרונה ושדרי המח שלו תקינים"
"אני לא מבינה" היא מתנשפת "מה הבעיה להעיר אותו? אעשה זאת בעצמי!"
"לא ניתן להסיר את הקסדה ללא רצונו" קולו של הפרופסור מתקשח "אלא אם את רוצה להרוג את בנך"
"ל-לא" היא מתגמגמת, עיניה מלאות לחלוחית "ממש לא".
"מה כן ניתן לעשות, פרופסור?" היא מתחננת. מצאו את הילד שלה. אבל הוא אינו מצליח להתעורר.
"רק לחכות. בסבלנות" הוא משיב ומתרומם. מסמן לה שהשיחה הגיעה לסיומה.
*
עז היא עז, נכון? היא שעירה מאד, יש לה זקן, שתי קרניים, רגליים דקיקות, אולי עוד כמה דברים מעניינים יותר ופחות ו-זהו בעצם.
אז זה מה שאני רואה כעת. עז רגילה, שגם פועה לקראתי בטון שאיני יודע לשייך אם הוא שמח, מופתע או רוגז. אבל אין לי כל כך מה להסס בענין, כי ברגע בו אני שולף את חרבי העז הנחמדה הופכת לעז גדולה מאד.
לא כמו לאון, כבר קודם היא היתה נראית בגיל הבגרות שלה, אולי גם יותר. גדולה במובן שהראש שלה עכשיו יותר גדול מכל כולי והעצים שביניהם שהתה לפני שניות בודדות נרמסו על הקרקע תחת מימדיה.
היא גם מרכינה את ראשה לעברי וכשצמד קרניה מכוונות אלי היא מסתערת. הפעם פעיותיה נשמעות כמו שאגות קרב.
אני נבהל וקופץ אחורה. מוצא את עצמי על אחד מצמרות העצים. האמת? נמאס לי. לא חשבתי להגיע לגובה כזה. לא רציתי בזה בכלל. וכעת אני לא יודע אם אצליח לנחות על הקרקע עם שתי רגלים בריאות.
אני לוקח את הסיכון, דווקא מפני שאני יודע שלא משנה מה יקרה לי - אני אשרוד את זה. איך אני יודע? נפצעתי כמה פעמים והחלמתי, לא? זה אמור להיות מספק בהחלט.
אני נוחת על שתי רגלי, הן לא כואבות בכלל, כאילו נחתתי על מצע פרוה רך ומלטף. העז, שמתמקדת כעת בלאון המיילל תוך כדי ריצה מבוהלת, מבחינה בי ושוב היא מסתערת לקראתי.
הפעם אני לא נע, אלא מחכה עד שאני מרגיש את נשימותיה מרפרפות עלי, אז אני רק מדלג מעליה, כדי לא למצוא עצמי שוב גבוה מדי ובזמן שגופי מרחף מעל צווארה, אני משסף אותו עם חרבי.
היא נופלת שדודה, מפרפרת לרגע או שניים ואז שובקת חיים. דמה, בצבע סגול מזעזע, מתערבל בעפר.
"לאון!" אני קורא לאריה הלא יעיל הזה. מתעניין לדעת מה היתה הסיבה שהחלטתי לגדל אותו, או סתם ככה לאפשר לו לחיות לצידי. הוא הרי גדל כל הזמן, גם קַטֵן. בין אם ארצה ובין אם לא.
"הרגת אותה, אדו- וירטואז'?" הוא קטן כעת והאופן בו שערותיו עומדות ואוזניו נטויות מטה, מכמירות את ליבי.
"כן" אני מעיף מבט לכיוון גופת העז "אתה יכול לאכול"
לאון אינו אומר תודה וכבר הוא מסתער על העז, בולס בכל רגע ורגע עוד מהארוחה, שאמורה להיות גם שלי.
אני רעב. רעב. רעב. רעב. רעב. רעב. אם הייתי מת מרעב, הייתי אוכל מבשר העז כעת בלי חישובים מיותרים. ואני רעב במידה כזו שאני מרגיש כמו מת, אבל לא באמת מת.
אני אוכל בסוף, וגם שבע. וגם מגועל מעצמי עד מוות. אבל לא באמת מוות. אני אפילו לא יודע מה זה אומר.
המח שלי משובש לגמרי. החלום הזה, שמרגע לרגע אני מתחיל להבין שהוא המציאות, עגומה למדי, אך מציאות, שיבש אותי לגמרי.
וברגע הזה, בו לאון מכורבל לצידי ונשיפותיו מעיפות עלי עפר, אני מבין שעלי לעשות משהו, כל משהו, בשביל להבין היכן אני. ומה עלי לעשות כדי להתנתק מהחלום הזה, שגם אם הוא מציאות, הרי הוא סיוט אחד גדול ומזעזע.
 

yael305

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור מרתק!
מעניין לראות לאן זה ימשיך..

בינתיים המצב הוא ששפרה היא אישה חרדית שאין להם בבית שום דר מכל הטכנולוגיה החדשה, דוד, הבן שלה נעלם לפני שנה ועכשיו מצאו אותו והשתבש לו משהו בגלל כל הטכנולוגיה הזאת עוד לא הבנתי בדיוק איך היא עובדת, גם אני, כמו שפרה עם פלאפון קטן...

חוץ מזה יש את ויטואז' שהוא מגלה את עצמו עם חבר אריה בעל כוחות מיוחדים, יש לו עיניים ושיער כחולים, דם כחול, יכולות להתרפא מהר, והוא קלט שכנראה הוא לא בן אדם.
ניחוש פרוע - ויטואז' הוא דוד

הבנתי נכון?
 

תהילה בצלאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
סיפור מרתק!
מעניין לראות לאן זה ימשיך..

בינתיים המצב הוא ששפרה היא אישה חרדית שאין להם בבית שום דר מכל הטכנולוגיה החדשה, דוד, הבן שלה נעלם לפני שנה ועכשיו מצאו אותו והשתבש לו משהו בגלל כל הטכנולוגיה הזאת עוד לא הבנתי בדיוק איך היא עובדת, גם אני, כמו שפרה עם פלאפון קטן...

חוץ מזה יש את ויטואז' שהוא מגלה את עצמו עם חבר אריה בעל כוחות מיוחדים, יש לו עיניים ושיער כחולים, דם כחול, יכולות להתרפא מהר, והוא קלט שכנראה הוא לא בן אדם.
ניחוש פרוע - ויטואז' הוא דוד

הבנתי נכון?
הבנת נכון!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה