<רוני, אתה מוכן?> המורה כתב. חלל הכיתה הוירטואלית היה יחסית שקט.
<כן> רוני הגיב, <שלום חברים. אני רוצה לדבר השבוע על תגלית מענינת מאוד, שגיליתי השבוע>
המילים, עליהם התאמן כל היום האחרון, נתקעו לו קצת.
<בגוף האדם יש לנו איבר, הנקרא: מיתרי הקול. למיתרים האלה יש יכולת לעשות משהו, ששום בעל חי לא יכול לעשות. רק האדם> הוא עצר לרגע, והרים מבטו מהפלאפון.
הכיתה היתה שקטה, כל תלמיד במסכו האישי.
<הפעולה הזאת נקראת- לדבר. יכול להיות שחלק ממכם שמעתם על זה כבר פעם, מסתבר שלרובכם זה פעם ראשונה. זה, בעצם, צורת תקשורת,
שנועדה לעזור לנו לתקשר אחד עם השני בדרך טובה יותר,
קלה יותר ואנושית יותר>
רוני חייך. "אני רוצה להדגים לכם". אמר. 34 ראשים הורמו אליו באחת.
"הנה, עכשיו אני מדגים לכם". הוא אמר.
ושקט, לעשרים שניות.
ומיד אחר כך המסך שלו הוצף בעשרות תגובות.
<מהה?>
<מה זה אמור להיות?>
<למה זה טוב?> ילד נוסף שאל.
רוני הרים יד. <ששש, תעצרו רגע. אני לא יכול עם כל התגובות. בבקשה אחד אחד>
עשרה אצבעות מנומסות הורמו.
רוני, מהסס, הורה לאייבי להגיב ראשון.
<זה מענין, מה שאתה סיפרת עכשיו> הוא נעצר לרגע, תוהה, <אבל אני לא מצליח להבין-
מה זה? למה זה טוב?>
<אני לא מבין איפה זה היה עד עכשיו> ג'ון התערב באמצע, סופג תוך כדי אצבע מתרה מכיוון המורה. <כאילו- אם לא ידענו על זה, חייב להיות אישהי סיבה טובה>
רוני משך בכתפיו, מרגיש נמוך מאי פעם. <אני לא יודע> הוא כתב. <אני באמת לא יודע>
<אני לא חושב שזה טוב>
<למה צריך לשנות משהו? הצורה שאנחנו מתכתבים היום היא מעולה. זה מאוד נוח>
<למה אתה מבלבל במוח>
מישהו כתב, ומחק אחרי רגע.
רוני נשען על שולחן המורה. <לא יודע. לא התכונתי ככה לעשות בלאגן> הוא העביר יד מיוזעת על מצחו. <סליחה. זה רק היה שיחה שבועית. לא התכונתי>
המורה, שראה בעליבותו, התרומם. <תודה רבה לרוני, על המידע המענין> הוא השתיק את הכיתה. <לא כל פעם יש לנו שיחות שככה יוצרות דיונים. רוני, אתה יכול לחזור למקום.
יש לך עתיד ברטוריקה>
בטח יש לו עתיד, עתיד פצצה.
רוני חזר למקומו, והתיישב.
<מסרת יפה> אייבי שלח לו.
<אל תשים לב אליהם>
רוני חייך בחצי פה. <אני בסדר>
אבל שתיהם ידעו שהוא לא.