עדיף לומר הכי פחותאו להגיד שהשם מתאוה לתפילתן של צדיקים
אין צורך להוסיף מילים, למרות שאתם בטח חושבים שזה יעשה לו רק טוב, רוב הסיכויים שלא יהיה לכם את הטקט הנדרש
ולכן עדיף לשתוק
עדיף לומר הכי פחותאו להגיד שהשם מתאוה לתפילתן של צדיקים
מסכימהמ
מה פתאום
שאלה גרועה בהרבה
לא כן.ואם ה- בר שיח שלך, הוא במקרה אברך שהשבוע הועף מהכולל עקב חיסורים ואיחורים כבדים?
או לחילופין אין לו יד ורגל בנושא שפתחת,
הרי אתה עלול לפגוע ברגשותיו הלא כן?
מה יקרה? כלום. אם סתם דיברת על פוליטיקה במדינה, על רעיונות של ימין שמאל, המלחמה וכדו' - אין סיבה שתפגע בו.ומה יקרה אם באמצע השיחה תקלוט שהוא פוליטיקאי שבדיוק אתמול נבעט משורות המפלגה בה התמודד.
נמצא שפגעת בנקודה הכי רגישה שקיימת אצל אדם זה.
נכון.למסקנה: אם לא שואלים,
גם לא שואלים שאלות בלימוד, וגם לא בפוליטיקה.
אבל עם מישהו לא בא לשאול כדי לעקוץ אלא כדי באמת לדעת אז מה גם נפגעת וגם פגעת?בדיוק!
ענה כסיל כאיוולתא!!!
כל הכבוד!
1 - לא לכולם מתאים שיתעניינו בהם בדרך הזו, כפי שאפשר לראות בשרשור זה ממש.1.אם האדם בודד עדיך לשאול ולהתעניין.
2. אתה לא אמור להרגיש פדיחה אם דבר כזה. (ואם כן הרגשת,נהגת מעולה שבירכת אותו שיהיו לו ילדים.)
3.אם כבר קרה המקרה הנ''ל אפשר לתת לו כל מיני עצות איך להתמודד או סגולות https://www.tehillim-center.co.il/sgula/311
4.אם הרגשת ממש לא נעים, עדיך שלא תשאל מישהו (בעיקר לו מי שבן 40-50 זה הגיל שבו נמצאים אנשים בתיסכול מדברים כאלה)
אני בחיים לא אומרת מזל טוב לפני שאני שומעת שאכן הייתה לידה ושהכל בסדר. במקרים כאלה אני פשוט מגלגלת שיחה, בדרך כלל אלה דברים שקופצים מהר ואז אפשר להמשיך.פגשתי קולגה שיצאתי לחופשת לידה כמה ימים לפניה ואמרתי לה בשמחה מזל טוב והיא החוירה ואמרה לא מזל ולא טוב. היתה לה לידה שקטה.
עניתי מה שעניתי והתייסרתי הרבה זמן על המזל טוב הזה אבל לא מצאתי מה עשיתי לא נכון.
פותח האשכול לא שאל האם יש לך ילדים אלא מה עשית עם הילדים, שאלה טבעית ומתבקשת והשם חישב גם את הצער הזה וכל זמן שלא שואלים בחטטנות או ברוע אז אין איך למנוע מצבים כאלו.
נראה לי שכשפוגשים אדם לא צריך לשאול אותו מידי שאלות. לא על ילדים, לא על עבודה, ולא על גיל (שאלה נפוצה ששואלים רווקים ורווקות) לא על דירה ולא על בן זוג, ולא על שאר דברים אישיים.
מה כן? אפשר לדבר קודם כל על מה שמשותף בהווה - במקרה הזה המלון וכו'. או בלימוד או להבדיל פוליטיקה וכו'.
אם רוצים יותר היכרות, אפשר פשוט לספר על עצמו: היה קשה לי למצוא מקום להשאיר את הילדים. אני לומד/עובד במקום זה וזה וכדו'. ואם הבן אדם השני ירצה, הוא ישתף מעצמו!
(או לחילופין, אם האדם השני פתח נושא, ודאי אפשר לזרום אתו).
זה אולי נשמע ממש ללכת על ביצים, אבל זה לא ככה בפועל. כיוון שאם מספרים על עצמו, באופן טבעי האדם השני משתף גם הוא. ואם קורה שלא - סימן שיש לו סיבה שהוא לא רוצה.
זו יכולה להיות סיבה ספציפית כגון שאין לו ילדים ולא בא לו לדבר על זה עם כל אחד, או שהוא לא גאה בכולל או בעבודה שלו, או שכללית הוא לא אוהב לשתף בפרטים אישיים.
כששואלים שאלות ישירות - אדם שלא מעוניין מרגיש בחקירה וצריך ללכת על ביצים כדי להתחמק מצד אחד, ולא לפגוע מצד שני, או שהוא מרגיש מוכרח לענות מה שהוא לא רצה. האם זה כן טוב לתקשורת בריאה וזורמת?
בדיוק.מדויק!
וזה עניין של הסתגלות לסגנון-
התעניינות כללית ופחות חפירות
דיבורים כללים ויש בלי סוף נושאים ספונטניים, הציור שעל הקיר או המנה אחרונה.
בלת"ק.ועל עבודה, אולי היהודי פוטר?
והורים? אולי הרגע אבא שלו נפטר?
ועל הילדים הנשואים? אולי אחד בתהליכי גירושין?
ודירה? אולי הפסידו אותה בהשקעות מפוקפקות?
ועל הרכב? בכלל לא שלו, כי את שלו הוא דפק בעץ... ועל הדרך פצע את השכן
למה דווקא על ילדים לא לשאול? מכירה מקרוב 2 שמחכות מאוד לילדים, והכי מעצבן אותן שלא מדברים לידם על ילדים בכלל.
אז אולי את השואל זה הציל ממבוכה, זה בכלל לא אומר שאת הנשאל זה הציל ממשהו.
לא אומרת שלא להיות רגישים כשמודעים מראש לסיטואציות, ואם אתה מודע לחבר שהבן שלו התגרש, אתה לא חייב להכריח אותו לראות תמונות מהחתונה של הבן שלך...
אבל מראש לא לנהל שום שיח עם אדם שלא מכירים באופן פרטי, כי יכול לעלות על יבלות כואבות בכל נושא שכן תבחרו לשוחח?
נראה לי לא טבעי, ולא הגיוני.
מאוד מאוד צודק,רק משהו אחד-
מי שיש לו, לעולם! לעולם! לא יבין את מי שאין לו,
את עומק הכאב והסבל!
אז קצת התחשבות והבנה והרבה טקט קריטיים מאוד! זה הדבר היחיד שאנחנו יכולים להועיל לאדם כזה!
כל הדיבורים בסגנון של 'אי אפשר ללכת על ביצים' מגיעים מחוסר הבנה לעומק השריפה והכאב, כאב גדול בהרבה משאר הבעיות! בלי השוואה!
תחשבו קצת על התחושה של מי שאין לו כשהוא נפגש במי שיש לו....תנסו קצת להבין את התחושות שלו כששואלים אותו האם יש לו/כמה יש לו וכדו', כמה בושה, תחושת עליבות הצפת הכאב ועוד ועוד! מה עוד שהשואל ב"ה 'מסודר' בחיים...ואיזה תחושת עליבות זה יוצר!
וזה נכון גם לגבי שיחה בעניני ילדים, שימו לב תמיד האם כשאתם מדברים אך רק על ילדים בכל מקום ובכל שמחה, וכשאתם משוויצים בילדיכם המקסימים וכו' וכו' האם אין מישהו שנשרף לו הלב עכשיו?
אז אולי אפשר קצת לדבר על דברים אחרים? ולאו דווקא עכשיו (ובכל מקום!) לדבר על הילדים? יש נושאי שיחה נוספים שיענינו את כולם!
הכי מעצבן בעולם לשמוע עצות ממי שאין לו מושג בתחום עליו הוא מדבר.3.אם כבר קרה המקרה הנ''ל אפשר לתת לו כל מיני עצות איך להתמודד או סגולות https://www.tehillim-center.co.il/sgula/311
לא התכוונתי ברצינות למי שלא הביןאו להגיד שהשם מתאוה לתפילתן של צדיקים
זה לא המקום להתלוצץ.לא התכוונתי ברצינות למי שלא הבין
אני הייתי מנסחת: הכי מעצבן בעולם לשמוע עצות.הכי מעצבן בעולם לשמוע עצות ממי שאין לו מושג בתחום עליו הוא מדבר.
אני לא הייתי מנסחת ככה, בגלל שאני בהחלט שומעת ונעזרת בעצות של אנשיםאני הייתי מנסחת: הכי מעצבן בעולם לשמוע עצות.
נקודה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: