אולי לפעמים זה גם רשלנות או חוסר אכפתיות,
אבל לא תמיד זה מתוך רוע וחוסר רצון,
במשרד החינוך התקצוב של המוסדות שונה בין הממלכתי למוכשר והרשתות,
ועבדתי גם בממד וגם עובד ברשת בני יוסף, ביליתי מספיק שעות במסדרונות הרשת ומול המחשבים לבנות מערכות שעות למורים גם כאן וגם כאן.
בתור אחד שבילה שעות רבות במסדרונות הרשת,
למה בכלל שנצטרך להגיע לרשת? מכיר עוד מוסד בארץ שאין לו מענה מקוון???
אם יש בעיה במשכורות לוקחים יום חופש, עולים לירושלים (גם אם אתם גרים באופקים או צפת)
מנסים למצוא מי הגורם האחראי, בתקווה שהיא נמצאת היום בעבודה.
סיפר לי אישית אבא שיש לו 3 בנות מורות, כל כמה חודשים הוא מארגן את כל התלונות ועולה לירושלים...
באחת הפעמים שאני הגעתי לרשת שאלה אותי האחראית מה אני צריך, אמרה לי תמתין.
היא יצאה מהחדר ליטול ידיים, הוציאה סנדביץ' והתחילה לאכול. אחרי ברכת המזון היא התקשרה למטפלת לשאול מה עם הבן שלה, ועוד שיחה נכנסת מאמא שלה איך היה בשבת. אחרי חצי שעה היא פנתה אלי וסידרה את זה במערכת תוך 2 דקות!!!
אה, שכחתי לציין שכל הזמן הזה אני עומד איתה בחדר, בעמידה, וזה לא נראה לאף אחד שם התנהלות חריגה.
אז יתכן שיש כאלה שעובדות קשה, מעניין שלא רואים אותם, מעניין אם היה מישהו שהייתה לו אינטראקציה עם הנהלת הרשת וחושב שזה מוסד נורמלי.
אגב למה אין להם אתר?
אם מורה רוצה לשאול לגבי החזר שכ"ל/דרגה/נתוני העסקה ועוד ועוד, איך היא אמורה למצוא את הגורם המתאים?
היום הנוהל הוא שהיא שואלת את המזכירה, שמפנה לפלונית, שאומרת שזה לא התחום שלה. חוזרים למזכירה, ששולחת שאלה למחלקה אחרת, פה כבר יודעים למי להפנות, כשפונים לההיא- מתבר שביא כבר לא קשורה לזה וצריך לדבר עם אחרת, וחוזר חלילה... לכן הברירה היחידה היא ללכת פיזית ולעשות את כל הסיבובים ברגל בין החדרים.
זו
תרבות מזלזלת. במשה"ח יש מענה לכל פניה, ובתוך יומיים לכל היותר!
אגב למה סוגרים מצבת תלמידים בחודש 10-11?
א"א לסגור בחודש 7-8?
גם אם יהיה טעות, זה יתוקן לפני תחילת השנה, ומקסימום עד המשכורת השניה
אם יש מניעה חוקית- אשמח שתחכים אותנו
אבל לאור כל ההתנהלות, נוטה להאשים בזה את החוסר איכפתיות...
במוסד חדש/קטן מאד, מבין עיכוב של חודש חודשיים מקסימום, במוסד מבוסס- לא מוצדק לדעתי שום עיכוב.
כיום יש עיכובים גם במוסדות מבוססים (מכיר אישי עובדת שקיבלה משכורת ראשונה
ביוני!! )