פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
אלרון בביקורת חריפה על עמיתיו: כשהיה להם נוח ויתרו בלי קושי על הסבירות (כדי להגן על הפרקליטות)

"רואה אני לציין כי לפני זמן לא רב, בעניין רותם (דנ"פ 5387/20 רותם נ' מדינת ישראל (15.12.2021)), דנו באפשרות כי טענת חוסר סבירות תיטען מפיו של נאשם בפלילים ביחס להחלטה להעמידו לדין. באותו מקרה סברתי, ודעתי נותרה דעת מיעוט, כי יש לאפשר טענה שכזו. בדנ"פ רותם נקבע לבסוף, בדעת רוב, כי אין מקום להעלות טענות בדבר אי-סבירות או אי-מידתיות הגשת כתב אישום. חלף זאת, ניתן לטעון כי בהגשת כתב האישום יש משום "סתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". באותו מקרה, המובחן מענייננו, לא שפר גורלה של "עילת הסבירות". ער אני בהחלט להבדלים שבין הסוגיות, אולם ניכר הוא כי דעת הרוב לא ראתה קושי לוותר על עילת הסבירות באותו ההקשר ולהחליפה בטרמינולוגיה שונה"
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
השמאל לא מפחד לפרסם כזו פסיקה מעוררת מחלוקת, ותקדימית, ולייתר את כל סמכויות הכנסת, אבל הימין וכל הפוליטקאים כולל בן גביר
בוכים שזה שעת מלחמה, ומפחדים להצהיר שלא יקבלו את הפסיקה!
כן אנחנו הימינים, או החרדים צריכים להצהיר במפורש שלא יקבלו כל את פסקי בית המשפט העליון מכאן ולהבא עד שיעבירו חוק מסודר בדבר סמכותם של בית המשפט העליון, ושינוי הרכב בית המשפט העליון שתכלול את כל גווני העם.
רק אם הרוב הדומם יפסיק לציית לבית המשפט בפועל נוכל לבצע תיקון משפטי.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר: "המובן מאליו הוא שלבית המשפט העליון אין שום סמכות לבטל חוקי יסוד. המובן עוד יותר מאליו הוא שלא נוכל לעסוק בכך כל עוד המלחמה בעיצומה".

תגובת הליכוד: "מצער שבית המשפט העליון בחר להביא פסק דין בלב המחלוקת החברתית בישראל דווקא כשחיילי צה"ל מימין ומשמאל נלחמים ומסכנים את חייהם במערכה. החלטת בית המשפט מנוגדת לרצון העם באחדות במיוחד בזמן המלחמה".

בתנועת ש"ס, שבה ניסו ליזום חקיקת בזק שתמנע את פרסום פסק הדין, הגיבו: "פסיקה כזו בעיצומה של מלחמה קשה, כאשר הלכידות והאחדות בעם חיונית יותר מאי פעם, מחלישה את המאמץ המלחמתי ומשיבה את הקרע בעם שחווינו לפני ה-7 באוקטובר.
"ש"ס מצרה על כך, שהיוזמה של יו"ר התנועה הרב אריה דרעי לדחות את פרסום פסק הדין במספר חודשים לא התקבלה ובית המשפט נחפז לפרסם את ההחלטה. למרות זאת, ש"ס קוראת לכלל הציבור לשמור על האחדות בפרט בעת שחיילנו מחרפים את נפשם בשדה הקרב".
 

יהודי חשוב

משתמש פעיל
שימי שפר: מישהו מאד רצה לגבש מחדש את הימין. יתכן שהוא הצליח בעזרת הפסיקה המשפטית המנותקת.

השר אבי דיכטר: ״רק שופט הסבור שהוא מורם מעם, יכול להיות במהלך מלחמה כל כך מנותק מהעם״.

עטרה גרמן: עוד דברים שקרו הערב לראשונה (מתחילת המלחמה): לראשונה מהדורת חדשות נפתחה בכותרת משפטית פוליטית. לראשונה מהדורת חדשות לא נפתחה במותו של לוחם צה״ל שנפל במהלך קרב הגנה על מדינת ישראל.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לפסילת חוק יסוד על ידי בג״ץ:

בשעת מלחמה ובשעה שחיילנו מקריבים את חייהם למעננו, יוצאים שופטי בג"ץ בפסק דין קיצוני, מפלג וחסר סמכות שדגל שחור מתנוסס מעליו.

חבל שיש מי שהשבעה באוקטובר לא שינה משהו בדרכיו ופועל בחוסר אחריות כלפי החברה הישראלית בזמן שכולנו בחזית ובעורף מאוחדים למען הניצחון.

עם ישראל חי!
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שר התפוצות עמיחי שיקלי לאבי מימרן במהדורה המרכזית ב'קול חי':

"עיתוי אומלל שמשקף נתק מוחלט מרוח העם. אנחנו לא יכולים להגיב מעשית לפסק הדין אבל אנחנו כן מביעים מורת רוח גלויה. נהיה המבוגר האחראי מול ההחלטה הלא אחראית הזו. אנחנו נמשיך להתעסק רק בלחימה, ובתום המלחמה נפתח הכל".
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט המדיני בטחוני תא״ל (במיל׳) מירי רגב:

בית המשפט מנצל באופן ציני את תקופת המלחמה ומוציא פסיקה שמבטלת את קולו של העם.

יש לי הרבה מה לומר על ההחלטה המנותקת הזו שעליה מתנוסס דגל שחור! אבל זה לא הזמן לעסוק בזה.

הילדים, האחים וההורים שלנו, נלחמים כרגע למען המדינה מול אויב אכזר.

אנחנו עסוקים בהחזרת החטופים וחיסול החמאס.

זה הזמן להיות יחד, ורק כך ננצח. ⁨
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מיכאל שמש:

לשכת נתניהו תדרכה ח״כים בימים האחרונים וביקשה מהם לתקוף את שופטי בג״צ בעקבות פרסום פסק דין הסבירות בזמן המלחמה. לטענת לשכת רה״מ ״השופטים מפלגים את העם בזמן מלחמה״

הבקשה הועברה לח״כים עוד לפני הפרסום הרשמי של פסק הדין
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת:

״כפי שכבר אמרתי, הקיבוצניק והמתנחל שנלחמים כעת על הבית בטנק אחד בשדה הקרב, אולי לא מסכימים על הכל, אבל על דבר אחד הם בטוח מסכימים - אם לא נהיה תלויים זה בזה, נהיה תלויים זה לצד זה.

מספר דקות לפני תוצאות פסיקת בג״ץ, הותר לפרסום שמו של חלל צה״ל במיל׳ עמיחי ישראל יהושע אוסטר בן 24 מקרני שומרון, שנפל על הגנת המולדת, ראוי שעליו נדבר בערב קשה זה.

יהיה עוד מספיק זמן לוויכוחים בינינו, עכשיו זו השעה לנצח.״
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
תגובת ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט על פסיקת בג״צ:

עם ישראל צריך להתרכז בניצחון על האויב ובהשבת הביטחון לאזרחי ישראל.

את זה לא ניתן לעשות כשאנחנו אוחזים זה בגרונו של זה.
זה זמן ללכידות.

כללים חוקתיים לא מכוננים בחקיקה כוחנית ולא בפסיקה כוחנית.

בעתיד הקרוב נצטרך לכונן את כללי המשחק החוקתיים בהסכמה רחבה, דבר אפשרי בהחלט.
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
:sick:
ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, שעתר לבג״ץ לביטול החוק המבטל את עילת הסבירות:

״לשכת עורכי הדין מברכת על הפסיקה ההיסטורית והמהדהדת של בית המשפט העליון, אשר הוכיחה פעם נוספת את עצמאות מערכת המשפט ואת היותו מוסד מפואר של שפיטה מקצועית.

כפי שאמרתי מתחילת הדרך, אנו מרכינים תמיד את ראשנו בהכנעה כלפי הכרעות בית המשפט העליון שעצמאותו ויכולתו להכריע באופן חופשי מהשפעות חיצוניות, הם בבסיס הדמוקרטיה הישראלית שהושתתה על ידי האבות המייסדים.

הגיעה העת לקדם בהסכמה רחבה את הכללים לקביעת חוקי יסוד ואת העילות השיפוטיות שיאפשרו במקרים חריגים התערבות בהם. עד לחקיקה שכזו ברור שלא ניתן להותיר על כנה את האפשרות של אי ביקורת שיפוטית על החלטות שרים, תוך פטירתם מחובת הסבירות. זוהי הבנה שהתחזקה עשרת מונים אחרי אירועי המלחמה הארורה שנכפתה עלינו ובתוכה קריסת רבות מהמערכות הציבוריות. אכיפת חובת סבירות על החלטות שרים אין בה שום מימד של פילוג בעם - ההיפך הוא הנכון.

אנו נקרא את כלל פסקי הדין לעומקם ונלמד אותם, אך כבר עתה אפשר לומר בקול צלול לפוליטיקאים ולכל מי שינסה להסית כנגד השופטים בשם האחדות: כתיבת פסק דין גם בסוגיה שנויה במחלוקת היא חובתם של השופטים שישבו לדין ועשו מלאכתם נאמנה.

עצמאותו של בית המשפט העליון כפי שבאה לידי ביטוי גם בפסק דין זה, היא כיפת ברזל משפטית למדינת ישראל מול הניסיונות להציג אותנו כמי שמפרים את חוקי הלחימה. הפסיקה מחזקת את לוחמי צה״ל בזירה המשפטית הבינלאומית בעת המלחמה.

אני מבקש להודות לעו״ד נדב וויסמן חבר המועצה הארצית שייצג את הלשכה בעתירה ההיסטורית ולכל הצוות המשפטי ממשרד ״מיתר״ שסייע במלאכה״.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
:sick:
ח״כ איימן עודה, יו״ר חד״ש-תע״ל בתגובה להחלטת בג״ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות:

אני מברך על החלטת בג״ץ לפסול את ביטול עילת הסבירות.
אנחנו התנגדנו למהפכה המשפטית מיומה הראשון והשתתפנו בעשרות הפגנות מדי שבוע.

לאלה שרוצים לנוח עכשיו על זרי הדפנה אני אומר: בלי מאבק אמיתי לסיום הכיבוש, לביטול חוק הלאום ולקידום שוויון מהותי לאזרחים הערבים, לא תהיה כאן דמוקרטיה.

אנחנו, ערבים ויהודים דמוקרטיים, חייבים להמשיך במאבק העיקש למען דמוקרטיה אמיתית.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אריה ארליך:

דם יהודים נשפך כמים. מדינה במצב הביטחוני הקשה בתולדותיה. תומכי רפורמה ומתנגדיה מקיזים דמם כתף אל כתף מול האכזר שבאויבים. בכל בוקר "הותר לפרסום" על עוד בשורות איוב מייסרות. ו"כבודם" עסוקים בשימור המבצר, בהכנסת סנוקרת לעין היריב. כך נראה ניתוק בסדרי גודל תנ"כיים. ההיסטוריה תשפוט.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הודעה מיוחדת של מטה המאבק חופשי בארצנו::sick:

"אנחנו מחזקים את בית המשפט העליון על כך שלא נרתע מלפעול לשמירה על יסודות הדמוקרטיה של מדינת ישראל וקבע כי גם הכנסת בתפקידה המכונן, אינה בלתי מוגבלת וכפופה לעקרונות הליבה של הדמוקרטיה הישראלית.

בית המשפט העליון הוכיח כי גם בתקופות מורכבות, הוא ממלא את תפקידו נאמנה ומגן בצורה איתנה על מעמדה של ישראל כדמוקרטיה ואנו מוקירים הן את שופטי הרוב והן את שופטי המיעוט על שהפעילו את שיקול דעתם ולא נרתעו.

אנו מברכים על כך שבית המשפט העליון ביטל את "חוק ביטול הסבירות", אשר כחלק מההפיכה המשטרית שאותה מנסה הממשלה לקדם, גרר מדינה שלמה במשך חודשים ארוכים במדרון מסוכן של שיסוע ופלגנות. הקרע שנוצר בחברה הישראלית כתוצאה מניסיונות ההפיכה היווה סכנה ממשית וטוב כי הנושא הוכרע בבג"צ.

אנו יכולים לקוות כי עמדה זו, תביא את שרי הממשלה וחברי הקואליציה להימנע לחלוטין מהמשך הניסיונות לערעור הדמוקרטיה הישראלית, בשעה שהמדינה ואזרחיה מצויים במלחמה ומתמודדים עם ההשלכות של אסון השבעה באוקטובר."
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השרה מאי גולן:

מפאת כבודם של לוחמינו הגיבורים, למען חללינו הקדושים שנפלו על משמר ארצנו ולמען חטופינו בשבי החמאס – אני בוחרת באיפוק ובוחרת לדחות את תגובתי למעשה הבריונות הדורסני שביצע בית המשפט העליון נגד העם היושב בציון.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, יאיר לפיד: :sick:

החלטת בג"צ חותמת שנה קשה של מריבה שקרעה אותנו מבפנים והובילה לאסון הנורא בתולדותינו.

מקור כוחה של מדינת ישראל, הבסיס לעוצמה הישראלית, היא העובדה שאנחנו מדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית, שומרת חוק.

בית המשפט העליון מילא היום נאמנה את תפקידו בשמירה על אזרחי ישראל, ואנחנו נותנים לו גיבוי מלא.

אם ממשלת ישראל שוב תתחיל את המריבה על בית המשפט העליון אז הם לא למדו כלום. לא למדו כלום בשביעי לאוקטובר, לא למדו כלום מ 87 יום של מלחמה על הבית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  32  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה