פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
(כל רגע)
צבי טסלר: ‏מיארה מינתה למעשה את יריב לוין לראש ממשלה חלופי לעניינים המשפטיים.
אריה ארליך: עכשיו מתברר שהיועמ״שית היא לא רק פיל בחנות חרסינה, היא גם לא חכמה במיוחד. המכתב שלה הוא אחד הגולים העצמיים המפוארים שנראו כאן.
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
(כל רגע)
ראשי מפלגות הקואליציה: דוחים על הסף את מכתבה של היועמ"שית. פנייתה היא ניסיון השתקה. אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית לבין ענייניו של נתניהו.
יו״ר ועדת חוקה ח״כ שמחה רוטמן ברשת ב׳ - ״עמדת היועמ״שית לא מחייבת את רה״מ נתניהו. כזכור היועמ״שית בהרב-מיארה הורתה לנתניהו שלא לעסוק ברפורמת לוין״.
יהודה שלזינגר: לאחר שאיים לעזוב את הארץ - שר האוצר סמוטריץ׳ נפגש כעת עם יזם ההייטק תום ליבנה.
ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד עו"ד דוד חודק שאמר אתמול שלא יהסס להשתמש באש חיה אם ייאלץ לחיות בדיקטטורה.
 

י.צ

משתמש פעיל

הקשר הסמוי בין ויקטור אורבן ליאיר נתניהו​

בדרך למהפכה המשפטית עוצרים בבודפסט: בנו של ראש הממשלה, נכח בשבוע שעבר בפגישה עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן.
לאחר שבתקשורת מנסים כל הזמן להשוות בין המהפכה המשפטית בישראל לבין השתלטותו של ויקטור אורבן על הונגריה באמצעים לא דמוקרטים והפיכתה לממלכה שרוקדת לפי החליל שלו, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, נכח בשבוע שעבר בפגישה עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן - כך מפרסם עיתון הארץ שמצטט שני עיתונאים שהשתתפו גם בפגישה. יש לציין כי ישראלים רבים חוששים כי נתניהו הולך ליישם את מהפכת אורבן ובכך להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית.

כידוע, בעקבות המהפכה בהונגריה, נעקר מכל תוכן הכוח של בית המשפט ההונגרי שעבר לשליטת הפרלמנט ההונגרי שנמצא בשליטת ראש הממשלה אורבן. במהלך השנים שינה אורבן את שיטת הבחירה והפך את הריכוזים שלא מצביעים לו לחסרי השפעה - ובכך הוא מצליח להיבחר כל פעם מחדש לראשות הממשלה. כן הצליח להשתלט על על התקשורת המקומית (שהייתה עויינת בעבורו) באמצעות תקציבי עתק והפך אותם לשופרות שלו שבעיקר מדבררים אותו. כעת בישראל חוששים בדיוק מאותה מהפכה. קרדיט המחדש
 

י.צ

משתמש פעיל

היועמ"שית פותחת במתקפה: "תוכנית לוין – פגיעה קשה בבלמים ובאיזונים"​

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה היום (חמישי) דו"ח נרחב שבו תפרט על פני עמודים רבים את התנגדותה למרכיבים השונים בתוכניתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין לבצע את הרפורמה המשפטית.

לטענת היועצת המשפטית לממשלה, "כל אחד מההסדרים המוצעים ובוודאי הצטברותם, יובילו לפגיעה קשה במארג הבלמים והאיזונים בין הרשויות. כל אחד מההסדרים המוצעים מעלה קשיים מהותיים, היורדים לשורש עקרון הפרדת הרשויות, העצמאות השיפוטית והמקצועיות של הרשות השופטת, ההגנה על זכויות הפרט, שלטון החוק והשמירה על המינהל התקין. קבלת ההסדר המוצע תוביל למבנה משטרי שבו לרשות המבצעת והמחוקקת סמכות רחבה ולמעשה בלתי מוגבלת, שאין בו מענה מובנה לחשש אפשרי מפני שימוש לרעה בחקיקה או בחקיקת יסוד לצורך עקיפת הביקורת השיפוטית, או לפגיעה במאפייניה הגרעיניים של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

היועצת המשפטית לממשלה פירטה, כי "ההסדרים המוצעים חריגים לעומת מדינות דמוקרטיות בעולם, והזהירה כי הם משנים את תפיסת המערכת המשפטית כמערכת מקצועית, עצמאית וא-פוליטית. אין חולק על מרכזיותו של עקרון שלטון הרוב בחברה דמוקרטית. בצד זאת, תובנה יסודית במשטר דמוקרטי היא, כי רשויות השלטון אינן יכולות להחזיק בכוח בלתי מוגבל, המהווה מתכון בטוח לפגיעה בזכויות אדם ובמינהל תקין. לכך אין מענה בתזכיר המוצע".

"שינויים משטריים דרמטיים הנוגעים למאפיינים הדמוקרטיים הגרעיניים של המדינה, צריכים להיעשות בהליך שקול וסדור לגיבוש הסדר מאוזן ומקיף, לאחר עבודת מטה מעמיקה, תוך התייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים. הוצע כי בתיאום עם שר המשפטים, עבודה כזו תכלול בחינה רחבה של מארג היחסים בין הרשויות, למשל במסגרת חוק-יסוד: החקיקה", הוסיפה.

בפגישה שנערכה עם שר המשפטים לפני כשלושה שבועות, התבקשה היועצת המשפטית לממשלה להעביר את התייחסותה לטיוטת תזכיר החוק תוך שלושה ימים. היועצת הבהירה, כי "לאחר בחינה ראשונית, כי לא ניתן לקיים בחינה מקצועית של הסדר המשנה באופן יסודי את דמותה המשטרית דמוקרטית של המדינה בלוח זמנים זה. חוות הדעת גובשה, בהתאם ללוח זמנים שתואם עם השר, בעבודה מקצועית ומאומצת, בהובלת המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי), עו"ד אביטל סומפולינסקי", נמסר מטעמה.

עוד נמסר כי "היועצת המשפטית לממשלה אמרה לשר המשפטים בפגישה בה נמסרה לו חוות הדעת, כי מערך הייעוץ והחקיקה והיא ערוכים להקדיש את כל המשאבים הדרושים, לפעול בריכוז מאמץ, ולהקים צוות מקצועי ייעודי בכיר על מנת לגבש בהקדם האפשרי הצעה ממשלתית ולהגישה לשר המשפטים".
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דפנה ליאל: עד כמה נחושה הקואליציה להשלים את המהפכה המשפטית?
לפי לו״ז ועדת החוקה בראשות ח״כ שמחה רוטמן לשבוע הבא, בימים: ראשון, שני, שלישי ורביעי,
דיונים כל היום החל מ-9 בבוקר על קידום הרפורמה.
ההודעה של הוועדה מסתיימת ב״מחזירים את הצדק למערכת המשפט״.
 

צחיאל

משתמש מקצוען
לדעתי ליועמ״שית בהרב-מיארהיש לה ניגוד ענינים כי יש חוק שהופך אותה למשרת אימון אז יש לה ניגוד ענינים ולוין צריך להגיד שאסור לה לעסוק בזה להתייעץ אם אף אחד
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
היועמ״שית בהרב מיארה יוצאת כעת בהודעה לתקשורת במתקפה נגד הרפורמה של יריב לוין - ״כל אחד מההסדרים המוצעים יובילו לפגיעה קשה במארג הבלמים והאיזונים בין הרשויות״
ישי כהן: בכיר בקואליציה על מסמך היועמ״שית נגד הרפורמה המשפטית: ״נראה יותר כמו מכתב התפטרות. לא מכיר עוד יועץ שיישאר עם בוס כזה״.
‏אבי רבינא: היועמ״שית בהרב מיארה עוד תגרום לנו להתגעגע למנדלבליט.
יקי אדמקר: בצהריים קובעת שנתניהו לא יוכל להיות מעורב ברפורמה המשפטית. בערב יוצאת נגד הרפורמה המשפטית. ספרו לי עוד על דמוקרטיות שבהן פקידה היא שקובעת בקצב כזה לממשלה מה ואיך לעשות.
.
 

י.צ

משתמש פעיל

איבד את זה: עו"ד קורא לעשות שימוש באש חיה כנגד "משטר נתניהו"​

עו"ד דוד חודק התבטא אמש בחריפות בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "ישתמש באש חיה אם ייאלצו אותו לחיות בדיקטטורה". בראיון לחדשות 12, הוא מנמק | צפו תנו לי לנחש "יש חוקים שהם מעל החוקים"
 

קבצים מצורפים

  • איבד את זה עוד קורא לעשות שימוש באש חיה כנגד משטר נתניהו המח.mp4
    10.8 MB

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
התנועה לקלקול השלטון הקימה היום מאהל מחאה מחוץ לבית המשפט העליון בירושלים: "הקרב על המבצר החל":alien:.
השרה גלית דיסטל: ״אני קוראת למשטרת ישראל לעצור באופן מיידי את עורך הדין חודק שהצהיר בערוץ 12 בשידור חי לפני רגעים ספורים שהוא יירה ״בכל מי שיכפה עליו דיקטטורה בנשק אחר״. זהו איום ברצח שמכוון ישירות ל-64 חברי הקואליציה. הבן אדם פצצה מתקתקת. משטרת ישראל, לטיפולכם הבהול״.
ישראל כהן: רה״מ בביקור מדיני בפריז, שר החוץ בביקור סופר חשוב בסודן, הטיימינג של גלי מיארה כבר מוכר. ככה עשה מנדלבליט לנתניהו עם כתב האישום כשרה״מ שהה בבית הלבן. ככה זה כשהיועצת המשפטית מנסה לתקוע מקלות בגלגלים.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

נתניהו לבג"ץ: "עמדת היועמ"שית על ניגוד העניינים אינה מקובלת עליי"​

מקורבי לוין טוענים שלא יהסס לפטר את היועמשי"ת אם יראה בכך צורך...

מקורבי שר המשפטים: "לא יהסס לפטר את היועמ"שית"​

שר המשפטים לא יהסס לפטר את היועמ"שית אם יגיע למסקנה שהדבר נדרש, כך אומרים מקורביו. נתניהו מנוע מלעסוק בנושא ועל כן ההחלטה בעניין קידום המהלך צפויה להיות של לוין​

1a56640fab8461d400b6.jpg
השר יריב לוין | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מקורבים לסגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אומרים כי הוא לא יהסס לפעול לפיטורי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אם הוא יגיע למסקנה שהדבר נדרש. כך פורסם ב'כאן 11'. נזכיר כי, בשל ניגוד עניינים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנוע מלעסוק בנושא ועל כן ההחלטה בעניין קידום המהלך צפויה להיות של לוין, כשמי שמצביעים בסופו של דבר על ההדחה הם חברי הממשלה.
החרפה משמעותית נרשמה בימים האחרונים ביחסים בין ראשי מפלגות הקואליציה לבין בהרב מיארה. ראשי הקואליציה תקפו את היועצת במספר נושאים, בהם: נבצרות לנתניהו, דרעי וניגוד העניינים של ראש הממשלה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. לדברי בכיר בקואליציה הצעד אומנם נחשב למסובך מאוד, אך הוא על השולחן. לוין לא מסר את תגובתו לפרסום.
בתוך כך, שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן סיכמו להמשיך לקדם בוועדה את הרפורמה המשפטית, תוך התעלמות מהערות היועצת המשפטית נגדה. בשבוע הבא צפויים להתקיים מידי יום דיונים מואצים על רפורמה המשפטית.
בנוסף, בכירים בקואליציה מבהירים כי לא יחול שינוי במעורבות נתניהו ברפורמה המשפטית, למרות מכתבה של בהרב מיארה.

נתניהו לבג"ץ: "עמדת היועמ"שית על ניגוד העניינים אינה מקובלת עליי"​

ראש הממשלה הגיב לחוות דעתה של היועמ"שית על ניגוד העניינים שלו וקבע כי היא לא מקובלת עליו. נתניהו ביקש שבועיים כדי להשיב על מכתבה​

67eb9c6664c903ee139f.jpg
ראה"מ בנימין נתניהו | צילום: לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) להודעת היועצת המשפטית לממשלה ולפיה חל עליו איסור לעסוק ברפורמה במערכת במערכת המשפט והצהיר: "העמדה לא מקובלת עליי". בנוסף, נתניהו ביקש שבועיים כדי להשיב על מכתבה.
b94902490054d0577463.jpg

כזכור, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הבהירה במכתב ששלחה אמש (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי עליו להימנע מלקדם את הרפורמה במערכת המשפט בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי. היועצת המשפטית הבהירה כי הוא מנוע מקידום הרפורמותה גם בעקיפין דרך גורמים אחרים.
בהודעה מטעמה נכתב, "מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה גובש, בין היתר, על רקע פניות שהתקבלו ומעלות טענות בדבר חשש לניגוד עניינים בשל מעורבותו של ראש הממשלה ביוזמות האמורות, ועל רקע תמונת מכלול יוזמות החקיקה בנושא".
על פי ההודעה: "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג״ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט. זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021".
בנוסף, מבהירה היועמ"שית בהודעתה כי, "מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות. יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".
במכתבה מסבירה בהרב-מיארה מסבירה כיצד הרפורמה במערכת המשפט יכולה לסייע לנתניהו במשפטו: היא כותבת על עילת הסבירות ששר המשפטים יריב לוין הציע לבטל כי, "בית המשפט העליון לא יוכל לבקר את סבירות מינוים של גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק, שמחזיקים בסמכויות ביחס להליך הפלילי, או את סבירות הפסקת כהונתם של גורמים אלו. בנוסף, הדבר יכול להשפיע על האפשרות של בית המשפט לבקר החלטות מנהליות של גורמי אכיפת החוק ביחס להמשך ההליך המשפטי, ככל שהדבר יתעורר. בנוסף לכך, ביטול עילת הסבירות עלול להסיר מגבלות החלות בעניינו היום ביחס לאפשרותו למלא תפקידים מסוימים ברשות המבצעת, לצד כהונתו כראש הממשלה".
על פסקת ההתגברות כותבת בהרב מיארה כי, "צמצום הביקורת השיפוטית וחקיקת פסקת התגברות מאפשרים חופש פעולה רחב ביותר לחקיקת חוקים שמשפיעים על עצם ההליך הפלילי של ראש הממשלה, על אופן ניהולו ועל תוצאותיו. מכאן שמעורבות ראש הממשלה ביוזמה להגבלת הביקורת השיפוטית על חוקים וחוקי יסוד עומדת בסתירה למגבלות שאושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים".
על השינוי המוצע בוועדה לבחירת שופטים היא כותבת כי, "עלול אפוא להשפיע על שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים ועל שופטי בית המשפט העליון, הערכאה המוסמכת לקיים ביקורת שיפוטית על החלטות שמתקבלות במהלך ניהול משפטו הפלילי של ראש הממשלה ואשר צפויה לדון בערעור ככל שיוגש על הכרעת דינו של בית המשפט המחוזי".
היא מסבירה כי טמונה בעייתיות בשלושה היבטים: "ראשית, הדבר יגביר את השפעת הממשלה על זהות השופטים שייבחרו לכהונה בערכאות אלו; שנית, הוועדה לבחירת שופטים מחזיקה בסמכויות בקשר להדחת שופטים מתפקידם; ושלישית, הוועדה תקבע את זהות נשיא בית המשפט העליון, שבידיו סמכויות ניהוליות משמעותיות". לכן, אומרת בהרב-מיארה, מעורבות נתניהו ביוזמה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וסמכויותיה עומד בסתירה לניגוד העניינים שעליו הוא חתום. "שינוי שכזה נוגע לאינטרסים אישיים של ראש הממשלה, ונגוע לפיכך בניגוד עניינים מובהק".
בהרב-מיארה מזכירה במכתבה גם את חוק היועמ"שים שמציע לקבוע כי חוות דעת של יועץ משפטי לא תהיה מחייבת. לדבריה, ביטול המעמד המחייב של חוות דעת היועץ עומד בניגוד להסדר ניגוד העניינים, שהרי בהחלטת בית המשפט העליון שאין עילה משפטית למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו הוא היווה שיקול מרכזי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יוזמת הנשיא:

דיווח: מתווה הנשיא לפתרון המשבר סביב הרפורמה המשפטית​

נשיא המדינה פנה בימים האחרונים לצדדים והציע מתווה הידברות על הרפורמה המשפטית. בין הצעדים שהציע הנשיא הרצוג - קיום משא ומתן ללא תנאים מוקדמים בבית הנשיא, הקפאת החקיקה ל-14 ימים, ולקיים את המו"מ בוועדה או בידי צוות מוסכם. החקיקה תתחדש אם המו"מ ייכשל​

0d16930c2d51df1fa585.jpg
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
בפעם הראשונה מאז הציג סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין את הרפורמה במערכת המשפט שייצרה סערה, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה בימים האחרונים לצדדים והציע מתווה הידברות. כך דווח ב'חדשות 12'.
על פי ההצעה של הרצוג: החקיקה תוקפא ל-14 יום, שיוקדשו לניהול משא ומתן והידברות ללא תנאים מוקדמים עם נציגים לכל הצדדים, שבה ינסו להגיע לפשרה. אחת האפשרויות באמצעות צוות מוסכם ואחת האפשרויות היא כינון ועדה.
הרעיון בהצעה הוא שאם המגעים יעלו יפה ניתן יהיה לחוקק ברוח ההסכמות, ואם לא - החקיקה הנוכחית תוכל להימשך, שכן כנס החורף של הכנסת מסתיים ממש בערב פסח, בעוד חודשיים בדיוק.
בסופו של דבר, לאף צד אין פתרון טוב יותר. לימין זה תעודת ביטוח מפסילה ולשמאל - מהעברת הנוסח כפי שהוא.
מבית הנשיא נמסר בתגובה: "נשיא המדינה פועל מזה שבועות ארוכים בניסיון למנוע משבר חוקתי היסטורי ולבלום את העמקת הפילוג בעם. בית הנשיא משמש כיום כמרכז שיח המצליח לשמר את אמון הצדדים כאכסניה מוגנת להידברות בתוככי המחלוקת תוך שמירה על דיסקרטיות המשתתפים".
עוד נאמר בהודעת נשיא המדינה: "במסגרת כך נערכו בבית הנשיא, לרבות על ידי הנשיא, בכל יום בשבועות האחרונים - פגישות עם כלל צידי המפה ביניהם מכוני מחקר וארגונים שונים במטרה לכונן מנגנון הידברות שיאפשר יציאה מן המשבר תוך הקפדה על ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותוך שמירה על אחדות העם".
לסיום נאמר בהודעה: "הקריאה שעולה ומהדהדת מכל הפגישות והדיונים שמקיים בית הנשיא היא שיש לקיים הידברות. נשיא המדינה מקדיש את זמנו ומרצו לכינון מנגנון הידברות שיוביל לפתרון".
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מיהר לתמוך במתווה ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "כן להידברות. לא למלחמת אחים. מתווה הנשיא הרצוג הוא בדיוק הצעד הנכון כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לרפורמה טובה ובת-קיימא במערכת המשפט".
לדברי בנט, "ימין ושמאל, איננו אויבים. אחים אנחנו. אני קורא הן לממשלה והן לאופוזיציה להשיב בחיוב ליוזמה זו. רק ביחד".
רה"מ לשעבר בנט: מתווה הנשיא הרצוג הוא בדיוק הצעד הנכון כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לרפורמה טובה ובת-קיימא. כן להידברות. לא למלחמת אחים.
גורמים בסביבת שר המשפטים: לא מסכימים להקפאת החקיקה. להידברות תמיד מוכנים, אך עד עתה איש לא הרים את הכפפה בצד השני. (עמית סגל)
 
נערך לאחרונה ב:

י.צ

משתמש פעיל

י.צ

משתמש פעיל
יושב ראש ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, פירסם נוסח מעודכן של תוכניתו שהיא חלק מהרפורמה המשפטית של לוין • אין שינויים דרמטיים, ודאי שלא ריכוך, אבל יש הוספת מנגנון שימוע לשופטים בוועדת חוקה
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
השמאל חושף את פרצופו הנאור...
אבישי גרינצייג: ההסתה שוברת שיאים: אל״מ (במיל') זאב רז: ״יש להחיל דין רודף על נתניהו. חובה להרוג אותו, את כל שריו ואת כל עושי דברו אם הרפורמה תעבור״. לפני כמה שעות, היועמ״ש לשעבר מיכאל בן יאיר שיתף מחדש פוסט מחאתי אחר של זאב רז.
רז בעוד שבוע בערוץ 12:
אחרי שדבריו על שימוש בנשק עוררו סערה - עו"ד חדוק ב'כאן': אני מתנגד לאלימות - אסור שנגרר לאלימות. ייתכן והתנסחתי לא נכון. אני מתנצל על דברי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ח״כ דני דנון ב׳כאן 11׳: ״הרפורמה המשפטית לא תישאר כמו שהיא - יהיו שינויים, אבל האופוזיציה לא מוכנה להידברות״.
׳ערוץ 12׳: יותר מ-350 מפגינים מול שגרירות ישראל בלונדון במחאה על המהפכה המשפטית.
עמית סגל: ראש המל״ל צחי הנגבי: ״בניגוד לפרסומים ולדיווחים בתקשורת, בלינקן לא העלה כלל את נושא המהפכה המשפטית בפגישה, מקרון העלה רק בשוליים״.
הרפורמה המשפטית - גורם בכיר בקואליציה ל׳כאן 11׳: ״תהיה פשרה ברפורמה - אך החקיקה לא תיפסק״.
׳כאן 11׳: מאמצי השכנוע של נתניהו - באופן חריג: רה״מ יזם שיחות עם בכירים בחברות ובנקים בעולם במטרה להרגיע סביב החשש מהורדת דירוג האשראי ומשיכת השקעות מישראל בעקבות הרפורמה המשפטית.
דפנה ליאל ב׳ערוץ 12׳: לראשונה מאז תחילת המאבק תתקיים השבוע ביום חמישי הפגנה מול ביתו של נתניהו ברחוב עזה. עד עכשיו נמנעו מארגני המחאה מהפגנות שם מאחר ומדובר ברחוב צר יחסית, אך לקראת השלבים המכריעים, הם מתכוונים לייצר שם מוקד נוסף בניסיון להגביר את הלחץ על נתניהו.
׳גל״צ׳: אחרי שביטל את השתתפותו בשבוע שעבר בעקבות הפיגוע, המפכ״ל לשעבר רוני אלשיך ינאם השבוע בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בהבימה.
שלזינגר ב׳ישראל היום׳: בסביבת נתניהו מתרבים הקולות הקוראים לו לפטר את היועמ״שית. נתניהו מסרב. הוא וגם לוין מנסים לעשות הכל כדי להשאיר את הרפורמה המשפטית כסוגיה עניינית בלבד. הוא גם לא רוצה שזה ייראה כנקמה אישית נגד היועמ״שית, לכן בשלב זה פיטורים לא באים בחשבון. אלא שהדגש הוא ״בשלב הזה״. בנתיים הרפורמה נעה ב-300 קמ״ש, יכול להיות שהיועצת תרגיש שהיא לא רלוונטית ומושפלת והיא תיפרד.
שלזינגר ב׳ישראל היום׳: בחודש הראשון של הממשלה ידעו היחסים בין הממשלה ליועמ״שית מורדות ומורדות. עליות לא היו וגם לא יהיו. זו קואליציה עמוסת אנשים שהגיעו מתחום המשפט - טלי גוטליב, משה סעדה, אמיר אוחנה, שמחה רוטמן, איתמר בן גביר, יריב לוין וסמוטריץ׳. הסוגיה המשפטית נפתחה לעימותים, הרבה עימותים.
מוטי קסטל: ‏״הבריחה הכלכלית״ מישראל: עשרות אנשי עסקים בכירים שרוצים להשקיע בארץ נפגשים כעת (שישי) עם נתניהו בפריז. שווים הכולל: מאה עשרים מיליארד יורו. מגיעים מתחומי התכנון, השקעות, בניה, רפואה תעופה ורכבות.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
ג׳וש בריינר: ‏לראשונה מאז החלה המחאה נגד הממשלה, המשטרה מגבילה את ההפגנות מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין: רק 3 פעמים בשבוע בשעות מסויימות, ההפגנה המרכזית הורחקה מאות מטרים לגינה סמוכה וחל איסור ״גרימת רעש חזק״.
עמית סגל: גורם מדיני מגיב לפרסומים בעיתונות הצרפתית כי בפגישה בין נתניהו והנשיא מקרון דנו בהרחבה על הרפורמה המשפטית - ״זה נאמר בשולי הפגישה ובאופן זניח ומתון״.
עמית סגל ב׳ידיעות׳: בני גנץ שהוא לכאורה מישהו לרוץ איתו לפשרה, לא מסוגל להוביל מהלך. אם יצליח לסגור עם לוין - לפיד, מיכאלי וליברמן ילכו לו על הראש. הוא יוצג כעריק ויוקע בראש חוצות. ההפגנות הבאות לא יהיו במרכז ת״א אלא ליד ביתו בראש העין.
עמית סגל בטורו ב׳ידיעות׳: באמצע השבוע הופצו מס׳ פעמים שמועות שנתניהו שוקל להקפיא את חקיקת הרפורמה המשפטית ולפתוח בהידברות עם האופוזיציה. ככל הידוע אלה שמועות שווא: במקרה כזה נתניהו יצטרך לחפש לעצמו שר משפטים חדש. לוין לא יישאר דקה אם יוכרז על עיכוב אפילו של דקה. הוא קבע לעצמו את אישור המהלך עד סוף כנס החורף, כדי למנות כבר בקיץ נשיא עליון חדש ושני שופטים שמרנים.
אהוד אולמרט ב׳רדיו 103׳: ״ייתכן מאוד שאני אצטרף לאלה שחושבים שצריך להכריז על מרי אזרחי. זה מתקרב, אני לא עושה את זה כרגע, אבל אנחנו לא רחוקים מזה״.
ח״כ בועז ביסמוט ברשת ב׳ ⁩ על חוות הדעת של היועמ״שית: ״לא אופתע אם נגלה שגדעון סער כתב לה את זה״.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
אבישי גרינצייג: ההסתה שוברת שיאים: אל״מ (במיל') זאב רז: ״יש להחיל דין רודף על נתניהו. חובה להרוג אותו, את כל שריו ואת כל עושי דברו אם הרפורמה תעבור״. לפני כמה שעות, היועמ״ש לשעבר מיכאל בן יאיר שיתף מחדש פוסט מחאתי אחר של זאב רז.
הליכוד׳ בהודעה: ״ההסתה נגד רה״מ נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב״כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד רה״מ״.
׳ערוץ 12׳ בפרסום ראשון - בצעד חריג, נתניהו ביקש מרון דרמר מקורבו להיות זה שיקיים שיחות עם בתי ההשקעות וסוכנויות הדירוג בעניין הרפורמה המשפטית. בשגרה, מי שמנהלים את השיחות הם אנשי האוצר ולא דרג פוליטי.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
יואב יצחק: כשאני שומע את ההסתה מצד יו״ר האופוזיציה לפיד שמסית בפועל למשוך השקעות מישראל, ואת עו״ד חודק שמאיים להשתמש באש חיה ואת זאב רז שקורא לרצוח את ראש הממשלה והשרים, ואת חולדאי שמאיים שמהכיכרות ימשיכו למעשים, אני סבור: על הקואליציה להמשיך במהלכי הרפורמה המשפטית, ויהי מה.
בני גנץ מגיב לדברי זאב רז על נתניהו: ״חס וחלילה, אני לא משתמש במושגים האלה בכלל. נתניהו לא אויב המדינה״.
‏ראש האופוזיציה לפיד: מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה.
ההתנצלות באה מהר מן הצפוי...:ROFLMAO:
זאב רז מתנצל על דברי ההסתה: הפוסט שהעליתי עם המלים "דין רודף" היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים.
אבישי גרינצייג: זאב ‏רז ייחקר בחשד להסתה לאלימות.
השר יואב קיש הגיב על הקריאה לרצח של רה״מ נתניהו ושרי הממשלה - ״אני קורא למנהיגי האופוזיציה ולאופוזיציה כולה להתעשת ולגנות את ההסתה הפרועה והמסוכנת כנגד רה״מ ושרי הממשלה. ההסתה שוברת שיאים ואתם שותקים. אל״מ במיל׳ זאב רז קורא לרצוח את ראש הממשלה והשרים ואתם שותקים. עצרו את ההסתה ומיד!״.
עמית סגל על התנצלות זאב רז: גם מסית, גם שקרן וגם פחדן. במשך יותר מיממה הפוסט הופיע אצלו בפייסבוק, פתאום נזכר שזה ציטטה של מישהו אחר.
תיעוד ב'כאן' של גנץ בהפגנה מול בית הנשיא: קשה לי לראות הידברות עם הקואליציה. יריב לוין ושמחה רוטמן דוהרים עם החוק.
'ערוץ 13': ישראל פועלת לקיום פגישה בין נשיא אוקראינה זלנסקי לבין שר החוץ כהן. בקשה רשמית הוגשה באחרונה לקייב.
השר סמוטריץ' בתגובה להסתה מהשמאל: "ירדתם מהפסים. חברי באופוזיציה, גלו אחריות ותעצרו עכשיו".
מאיים באלימות? רון חולדאי בהפגנה בתל אביב: ״אם יגמרו המילים יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות״.
כמה משתתפים בהפגנות הערב נגד הממשלה? ׳ווינט׳: 40.000 בת״א ו-10.000 בחיפה. ׳וואלה׳: עשרות אלפי בני אדם משתתפים בת״א, י-ם וחיפה. ׳הארץ׳: כ-60.000 מפגינים ברחבי הארץ. ׳כאן חדשות׳: בת״א עשרות אלפים, בחיפה 10.000 ובהרצליה 5000. ׳מעריב׳: עשרות אלפים.
אתר 0404: מאות דגלי ארגון טרור עדיין מונפים באין מפריע בהפגנה מול הקריה בתל אביב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  29  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה