פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
‏בכירים בדרג המדיני והביטחוני שוקלים ברצינות להכשיר אנשי מילואים חדשים בתפקידים מבצעיים בחיל האוויר והמודיעין, במערכים העורפיים.
במקום סרבנים פוליטיים שמסכנים את ביטחון ישראל - אנשים עליהם ניתן לסמוך בכל עת.
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
השרה גלית דיסטל אטבריאן: ״אהוד ברק לפני שלוש שנים מפרט מול מצלמה את תכנית העל שלו
1. להצית באופן מכוון מרי אזרחי.
2. לייצר מיצג שווא של סכנה לדמוקרטיה כי זה יעיל , זה מדבר לכולם, זה קליט וזה הדלק היחיד שיכול להצית מלחמת אזרחים.
3. להשקיע בזה כסף גדול, כולל לרכישת דגלים בסיטונות.
4. להגיע למצב בו יהיו בנהר גופות צפות של יהודים שנרצחו ע"י יהודים אחרים.
5. להעיף את נתניהו ולהפוך את אהוד ברק לראש הממשלה כי רק הוא יכול להציל את המצב.כל זה במילותיו שלו.
נזכיר:כשאהוד ברק שיתף את התכנית הזאת לא הייתה רפורמה, יריב לוין לא היה שר משפטים, רוטמן היה בחור די אנונימי, בן גביר לא ישב בממשלה ועילת הסבירות לא עמדה להצבעה בכנסת.
אני תוהה מי הקורבן האמיתי של הגנרל האלים, הממורמר והמיוסר הזה:המוחים המבוהלים שלא יודעים את נפשם.הימין שמשפשף את העיניים מול התבהלה נטולת הבסיס .או המדינה כולה.כרגע אנחנו ביישום השלב השלישי״.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מאות אנשי מילואים צפויים לצעוד ביום ראשון הקרוב בצעדה מכיכר הבימה לעבר הקריה בתל אביב כמחאה נגד תופעת הסרבנות.

בין הצועדים הרבים צפויים להשתתף לוחמים, טייסים, אנשי מודיעין ומפקדים בעבר ביחידות השונות של צה"ל. הצעדה צפויה להתקיים ביום ראשון הקרוב, והיא תצא בשעה 17:00 מכיכר הבימה בתל אביב לעבר גשר הקריה מול מגדלי עזריאלי. הצועדים צפויים לקרוא כנגד הסרבנות ולומר: "מילואים ללא תנאים, שומרים על הבית ונאמנים לרוח צה"ל".

בין הצועדים צפוי להיות גם סרן במיל' משה פרג, שהיה נווט בטייסת פנטום בזמן מלחמת יום הכיפורים. פלג בן ה-70 יגיע מבאר שבע לצעדה בשביל להביע את עמדתו כנגד הסרבנות. לדבריו של פרג, "בימים אלה יש מחלוקת פוליטית בישראל, אלה חושבים כך ואלה חושבים אחרת. מחלוקת פוליטית יש לפתור בדרכים פוליטיות מקובלות - הצבעה בבחירות, הפגנות, מחאות, שכנוע אנשים אחרים. צה"ל מגן על כל אזרחי המדינה מפני אויבינו הרבים. סרבנות, או קריאה לסרבנות, היא פגיעה בצה"ל, ומכאן פגיעה בכל אזרחי המדינה. טייסי חיל האוויר שלא יתייצבו למילואים, יפגעו בכושר התקיפה וההתגוננות של צה"ל, ויסכנו את חייהם של לוחמים אחרים שיצטרכו להילחם באויב מעמדת נחיתות".

צועד נוסף נגד הסרבנות הוא רס"ן במיל' יוסף סופר, בוגר קורס טייס במגמת מסוקים ובוגר מלחמת יום הכיפורים. "אני מתנגד לסרבנות כל שהיא, ושירות ללא תנאים", מסביר סופר את סיבת הגעתו לצעדה. "היו לנו בעבר הרבה סיבות פוליטיות לסרב אבל תמיד שמרנו על הצבא מחוץ לוויכוח הפוליטי. מלחמת יום הכיפורים שאנו מציינים לה השנה 50 שנים הייתה גרועה בכל קנה מידה, ולא חשבנו לרגע לא לציית או לסרב. שסיימנו את המלחמה, פשטנו את המדים ויצאנו להפגנות כנגדה ללא עירוב דרגתנו הצבאית או תפקידנו בצבא".


רס"ן במיל' יואל שילה וסרן במיל' אלחנן פורמן, שעומדים מאחורי 'יוזמת מילואים ללא תנאים', אומרים: "הרוב הגדול של משרתי המילואים מתקשה לשבת בבית כאשר יש מיעוט קטן וקולני שמנסה לפרק את צבא העם. אנחנו נגיע ביום ראשון ימנים, שמאלנים, לוחמים, מפקדים, טייסים אנשי מודיעין, ומשרתי מילואים מכל רחבי הקשת הצה"לית כדי לומר אמירה ברורה: שומרים על צה"ל שומרים על הבית. תמיד נתגייס ונתייצב לשירות מילואים, ונפעל אך ורק למען המטרה של הגנת מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיב למכתב הסרבנים בחיל האוויר ומבהיר כי הרפורמה תעבור במלואה.

"תכליתו של מכתב הסרבנים לנסות להפוך את ממשלת ישראל לבת ערובה ולכפות עליה עמדה פוליטית של מיעוט שסבור שהמדינה שייכת לאבא ואמא שלו, תוך דריסת צבא העם, ותוך דריסת רצון העם - שהעניק לממשלת ישראל מנדט לבצע רפורמה במערכת המשפט.

אנו לא ניכנע בפני הניסיון המסוכן הזה, להפוך את היוצרות, כך שהצבא, שבמדינה דמוקרטית הוא הוא כפוף לממשלה, יהיה זה שמכופף את הממשלה. אנחנו נעביר בעזרת השם את התיקון המתבקש במערכת המשפט שיתחיל בתיקון עילת הסבירות אבל זו רק ההתחלה".

ולצד זאת, אני מברך את צה"ל, שמרבית לוחמיו וטייסיו, מכל קצוות הקשת הפוליטית, ממשיכים לשרת בו ולהגן על מדינת ישראל ללא תנאי וללא סייג. כל הכבוד לצה"ל!".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
יניב לוי, יו״ר אגף בהסתדרות:
יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד יכנס הערב ב-21:30 ישיבת חירום בלשכתו.
בישיבה יקחו חלק בכירי ההסתדרות ויו״ר המגזר העסקי דובי אמיתי.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מליאת הכנסת צפויה להתכנס מחר (ראשון) ולפתוח בדיון האחרון לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית על צמצום עילת הסבירות, אך מאחורי הקלעים נמשכים המאמצים להגיע להסכמות עם חלקים מהאופוזיציה.

בכירים בקואליציה התייחסו בשעות הערב למאמצים האחרונים בצל רעידת האדמה בחיל האוויר, לאחר שמאות טייסים הודיעו למפקדים על ההחלטה להפסיק לשרת.
לדברי הבכירים בקואליציה: "עמדת הממשלה והקואליציה היא חד משמעית- הפגיעה הגדולה ביותר בביטחון ובדמוקרטיה בישראל הוא הכפפת הממשלה והכנסת לתכתיבים של יחידות צבאיות".
הבכירים הוסיפו: "המאמצים להשגת חקיקה בהסכמה ימשכו עד הרגע האחרון, ובהיעדר הסכמה החקיקה תעבור כמתוכנן".
בתוך כך, שר הביטחון, יואב גלנט, פועל ביממה האחרונה בניסיון לדחות את סיום מועד 'כנס הקיץ' של הכנסת בכדי לאפשר זמן לניהול הידברות עם האופוזיציה בניסיון להגיע להבנות על צמצום עילת הסבירות.
מלשכתו נמסר: "שר הביטחון, יואב גלנט, פועל בכל הדרכים על מנת להביא להסכמה רחבה, למנוע פגיעה בביטחון ישראל ולשמור את צה״ל מחוץ למחלוקת הפוליטית".
 

אייזי

משתמש מקצוען
קי אדמקר: מבחינת נתניהו - או שתהיה פשרה מוסכמת עד מחר או שהחוק לצמצום עילת הסבירות יעבור כמתוכנן. אין נסיגה חד צדדית.

עוד מ׳ערוץ 12׳: שוטרים עיכבו בליל שבת שכן של ח״כ יולי אדלשטיין בחשד להפרת פרטיותו.

׳ערוץ 12׳: מאות מפגינים הפגינו היום מול ביתו של גלנט בעמיקם.

יניב לוי יו״ר אגף ההסברה בהסתדרות ל׳ערוץ 12׳ על האפשרות להשבתה: ״מתכנסים להתייעצות אמיתית, דיון חירום אמיתי. הכול יכול לקרות״.

גורם בסביבת נתניהו לינון מגל - ״ממשיכים כמתוכנן ובכל הכח, החקיקה תעבור ביום שני״.

׳גל״צ׳: רמטכ״לים, ראשי מוסד, ראשי שב״כ, ועוד עשרות אלופים בצה״ל וראשי אגפים במוסד ובשב״כ לשעבר עתידים לפרסם בקרוב מכתב לרה״מ נתניהו: ״מגבים באופן מלא את מי שהחליטו להשעות את התנדבותם למילואים. מטילים עליך את האחריות לפגיעה בביטחון ישראל״

דפנה ליאל: מאחורי הקלעים מנסים להגיע לנוסח מרוכך. מי שמנסה להוביל את המהלך הוא יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד שגם שוחח בשישי עם רה״מ. אבל יש מלכוד: באופוזיציה טוענים שלא יתקדמו בלי התחייבות ששאר החקיקה תתקדם בהסכמה, ובלי שיתוף פעולה של האופוזיציה אין באמת איך להכניס שינויים במושב הזה.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים


‏904 אנשי מילואים באמ"ן, מתוכם 487 בשירות פעיל, הודיעו על השהיית התנדבותם. "קוראים לממשלת ישראל ולחברי הקואליציה לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים שמפרים את החוזה שבין ממשלת ישראל לאזרחיה", כתבו בהודעתם
‏ ⁦
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים




10,000 מילואימניקים יצטרפו למחאת אנשי חיל האוויר ולא יתייצבו לשירות אם חקיקת צמצום עילת הסבירות תושלם.
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הערכת מצב מיוחדת התקיימה בקריה במהלך השבת עם בכירי צה"ל ובראשם הרמטכ"ל הרצי הלוי. הדיון עסק בתמונת המצב הביטחונית הנוכחית בעקבות הודעתם של אנשי המילואים שהודיעו כי לא יתייצבו לשירות בדגש על המעקב מצד חיזבאללה ואיראן. נבחנו הנתונים החדשים בנוגע להתייצבות לשירות מילואים לצד הפגיעה הממשית שכבר מתרחשת בלכידות היחידות השונות בדגש על חיל האוויר. עיקרי הערכת המצב הועברו מהרמטכ"ל לדרג המדיני.
(יואב זיתון)
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים




יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, בנאומו בקפלן: "אנחנו בימים נוראיים שאין כמוהם לעם ומדינה. סופו של שלטון החוק בישראל נמצא במרחק ימים בודדים. הגיע הרגע להשהות את ההתנדבות למילואים עד לעצירה מוחלטת של החקיקה ועד להתחייבות לביצוע שינויים אך ורק בהסכמה רחבה".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

ריכוך של הרגע האחרון? רגע לפני ההצבעה על ביטול עילת הסבירות: זו הצעת הפשרה החדשה​



פרסום ראשון: במקביל להצעת שטרן-נזרי שנחשפה ב-ynet, נדונה בסוף השבוע פשרה חדשה בניסיון להגעה למתווה מוסכם. לפי ההצעה, אפשר יהיה לבטל החלטות של הממשלה בטיעון שהן לוקות ב"אי סבירות קיצונית" רק ברוב של לפחות 10 שופטי עליון מתוך הרכב מלא של 15 שופטים
הצעת פשרה למניעת ההתנגשות הפוליטית והחוקתית סביב ביטול עילת הסבירות נדונה בסוף השבוע בקרב בכירים העוסקים בניסיונות אחרונים להגיע למתווה מוסכם בין הקואליציה לבין האופוזיציה. לפי אותה הצעה, בית המשפט העליון יהיה מוסמך לבטל החלטות של הממשלה בטיעון שהן לוקות ב"אי סבירות קיצונית" רק בהרכב מלא של 15 שופטי בית המשפט העליון ורק ברוב מיוחד של שני שלישים מההרכב – 10 שופטים.
על פי המעורבים בנושא זוהי דרך המלך להשגת איזונים. מצד אחד, הדבר יענה על דרישת הקואליציה שהתערבות בעילת הסבירות תהיה במשורה, לעתים נדירות, ומנומקת היטב. מצד שני, הנוסחה תעניק למתנגדי המהפכה המשפטית תחושה שעצמאות שיקול הדעת של בית המשפט העליון לא נפגעה ותימנע שרירות בהחלטות הממשלה על מדיניות ועל מינויים בכירים.
חוגים משפטיים בכירים מבהירים שהצעה זו היא בנוסף להצעה אחרת שנדונה בימים אלה, זו של פרופ' ידידיה שטרן, נשיא "המכון למדיניות העם היהודי", ועו"ד רז נזרי, לשעבר המשנה הבכיר ליועץ המשפטי לממשלה. לפני כארבעה חודשים, במסגרת עבודת "פורום הדיקנים" - קבוצת פרופסורים שעבדה בחסות הניסיונות לפשרה בית הנשיא - הם הציעו נוסחה שפרטיה נחשפו השבוע ב-ynet וב"ידיעות אחרונות"
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
דובר צה״ל:
הפרסום שיצא על אזהרת הרמטכ״ל לפיו תוך 48 שעות צה״ל לא כשיר, אינו נכון ולא יצא מטעם צה״ל. צה״ל דן בכשירות אך ורק עם הדרג המדיני.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  31  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה