פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען

דרעי ל'JDN': "דיברתי עם נתניהו, מסכימים לנהל עם האופוזיציה מו"מ על הסבירות"​

יו"ר ש"ס בשיחה עם 'חדשות JDN': "דיברתי עם נתניהו מספר פעמים ביממה האחרונה,, סיכמנו שממשיכים בכל הכוח. אם האופוזיציה תבוא ותסכים לנהל מו"מ מחר על ריכוך עילת הסבירות בצורה שתהיה מקובלת גם עלינו – מעולה"


לא מתכוון להתקפל: ביומיים הקרובים צפויה הקואליציה להעביר את חוק צמצום עילת הסבירות, בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. לאור דיווחים שונים על כך שהוא מוביל ביחד עם שר הביטחון יואב גלנט ניסיון של עצירת החקיקה, שוחחנו הלילה (מוצאי שבת) עם יושב ראש 'ש"ס' ח"כ אריה דרעי, בה הבהיר כי מבחינתו ממשיכים בחקיקה "בקצב, בכל הכוח".

לדברי דרעי, הוא שוחח מספר פעמים עם רה"מ בנימין נתניהו, כולל הלילה, כדי לוודא שלא מתקפלים בעניין חקיקת הסבירות. לגבי המשך החקיקה בכנס החורף של הכנסת הוא מבהיר שעדיין לא התקבלו החלטות, אך מאחר והחליטו לחוקק את עילת הסבירות עוד בשבוע הקרוב – הוא לא יאפשר להתקפל בעניין. לדבריו, גם נתניהו עצמו איתו באותה דעה.

"דיברתי עם נתניהו מספר פעמים ביממה האחרונה, אנחנו מתואמים מלא-מלא ורואים הכול עין בעין", אומר הלילה דרעי בשיחה עם 'חדשות JDN'. דרעי מספר על תוכן השיחות הצפופות עם ראש הממשלה: "סיכמנו (הוא ונתניהו. מ.ה) שממשיכים בכל הכוח".

באשר לשאלה האם ייענו לדרישות האופוזיציה לנהל מו"מ, הוא מבהיר שרק במידה והאופוזיציה תקבל את הדרישות שלהם. "אם האופוזיציה תבוא ותסכים לנהל משא ומתן מחר על ריכוך עילת הסבירות בצורה שתהיה מקובלת גם עלינו – מעולה. בינתיים ממשיכים לחוקק בכל הכוח, בקצב. לא נרתעים מאיומים בשום צורה", הוסיף יושב ראש 'ש"ס' הלילה.
 

gadka

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים

אהוד פלט בשידור:​

מי מדליף לאהוד ברק על הטייסים הסרבנים?​

הודעות הסרבנות מתוזמנות? הכתב ספי עובדיה שאל את אהוד ברק: "עד כמה חמור המשבר בחיל האוויר?"אהוד ברק משיב לו: "חמור מאוד לא רק בחיל האוויר, אני מניח שבעוד (עוצר ומסתכל בשעון) רבע שעה, עשרים דקות אתה תשמע על דברים
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במילואים עוזי דיין: לשחרר לתמיד את מי שמפסיק להתנדב.
מי שמסרב לצו - להעמיד לדין. אני לא מתכוון למשפטי ראווה.
על הצבא לבצע תכניות הכשרה ולמלא את השורות. יש יכולת לעשות זאת.
זה יאיץ את חילופי האליטות המשרתות, יותר דתיים, יותר מסורתיים, יותר כאלה שהם קודם כל יהודים ואחר כך ישראלים.
אין דבר כזה "לוחם סייבר". לוחם זה מי שלוחץ על ההדק לא על ה'אנטר'.
לוחמים זה כאלה שסומכים אחד על השני.
במלחמת יום הכיפורים לא האמנו לדרג המדיני ולדרג הצבאי. הייתי בתעלה, בגולן, בחרמון. אנשים שבאמת נלחמו במלחמות ישראל יש לדעתי גג 30 אלף.
אנחנו ננצח עם מי שבא. לא עם מי שלא בא.
במלחמת השחרור ב1948 גם היו משתמטים.
אלא שאומרים "אנחנו משרתים את הממלכה ולא את המלך" טועים. אנחנו לא ממלכה אלא דמוקרטיה. העם הוא הריבון.
מתקשרים אליי כל יום ושואלים איך לשעברים אמרו כך או אחרת, ואני אומר שחלקם ירדו מהפסים.
 

קצר ולענין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
איש התקשורת הבכיר ינון מגל שיגר מסר בפטריוטים לראש הממשלה נתניהו: "הפעם לא נגבה אותך אם לא תלך עד הסוף, אנחנו דורשים ממך להעביר את החוק הזה ביום שני, לא משנה מה"

 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
אגף הדוברות בהסתדרות: יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, סיימו בדקות האחרונות, לאחר שעות ארוכות, את הדיון המיוחד בבית ההסתדרות. השניים מסרו: "נמשיך לעשות הכל כדי למנוע את הקרע והשיסוע בעם. אנו פועלים גם בשעות אלה אל מול כל הגורמים המעורבים, בניסיון להביא בשורה שתאחד את השורות. אין לנו מדינה אחרת ואנו רואים עין בעין את הסכנה הניצבת לביטחון המדינה. נמשיך להעמיד את עצמנו לכל מאמץ שיביא למניעת מלחמת אחים, ערב ט׳ באב. לא נהסס לפעול מתוך אחריות לביטחון ישראל ולשלמותה. על כולם, משני צדי המתרס, להבין כי אנחנו נמצאים בשעה היסטורית וקריטית לעתיד מדינתנו. בימים האחרונים הגשנו מתווה לראש הממשלה בנימין נתניהו, המוכר גם לראשי האופוזיציה, ועל פי הבנתנו - הפערים ניתנים לגישור. במידה והצדדים לא יגיעו לפתרון מוסכם על פי הצעתנו, נתכנס היום (ראשון) בשעה 16:00 לקבלת החלטות בדבר המשך הצעדים".
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק: ההסתמכות עלי, כדי להצדיק הצעת חוק לביטול או צמצום עילת הסבירות, אינה ראויה ואינה נכונה. אני מתנגד להצעת החוק בכל תוקף, ומשוכנע כי ההצעה, אם תאושר על ידי הכנסת, תפגע באופן קשה בערכי היסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והיא מאיימת לערער את שלטון החוק, המינהל התקין, טוהר המידות בשלטון, וזכויות היסוד של כל אדם בישראל
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
בבית הנשיא מנסים להביא לפשרה בנושא חקיקת פסקת ההתגברות והרפורמה במערכת המשפט, יממה לפני ההצבעה המתוכננת לאישור חוק צמצום עילת הסבירות.

הקואליציה בשלב זה מנהלת הידברות עם בית הנשיא כשבבית הנשיא יודעים את הדרישות של האופוזיציה.

נציגי הקואליציה דחו את הצעת בית הנשיא להקפיא את הרפורמה למשך שנה וחצי, אך הסכימו להקפאה של עד חצי שנה, המועד בו משערים כי בג"ץ יחייב את כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

גורמים באופוזיציה אמרו לבית הנשיא כי יסכימו לחקיקת עילת סבירות מרוככת בתמורה לדחייה של שנה וחצי ברפורמה, הצעה שכאמור, נדחתה על ידי הקואליציה.



עוד באותו נושא:
מוקדם יותר ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. לפיד אמר כי "מדינת ישראל נמצאת ברגעים גורליים ובמאבק על דמותה ונשמתה. חובתנו לעשות כל מאמץ כדי לעצור את הטירוף ולהגיע להסכמות רחבות. אני מברך על מאמציו של יו"ר ההסתדרות, המתווה שהניחה ההסתדרות הוא בסיס לשיח משותף".

בר דוד הוסיף: "אמשיך להפוך אבן על אבן ואפעל בכל כוחי כדי לנסות למצוא את הפשרה הנכונה. אני קורא לשאר הגורמים לגלות מנהיגות אחראית".
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

צמצום עילת הסבירות: יו"ר ההסתדרות פרסם את הצעת פשרה​

ה' באב תשפ"ג 23.07.23, 14:03




על פי מתווה הפשרה של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, עילת הסבירות תצומצם באופן כזה שלא ניתן יהיה לפסול מכוחה בלבד החלטות ממשלה או החלטות שרים מכוח סמכותם בדין, ובלבד שהחלטות אלו: נוגעות לענייני מדיניות, ונדונו ואושרו על ידי הממשלה במליאתה.
בנוסף, לא ניתן יהיה לפסול החלטות ממשלה בענייני מינויים של שרים וסגני שרים מכוחה של עילת הסבירות.
 

מני דגני

משתמש מקצוען
הכתבה המלאה:

צמצום הסבירות: מתווה הפשרה של יו"ר ההסתדרות​



יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, שנועדו ביום חמישי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגישו בסוף השבוע לראש הממשלה ולראשי האופוזיציה את מתווה הפשרה שלהם לצמצום עילת הסבירות. המתווה שנוסח על בסיס הצעותיהם של פרופ' יובל אלבשן, פרופ' ידידיה שטרן ועו"ד רז ניזרי, לשעבר המשנה ליועמ"ש הממשלה, נועד לקדם הסכמות רחבות בעם ולמנוע את העמקת השסע בחברה הישראלית.



יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, מסרו: "אנו קוראים לכולם להתייצב מיד מאחורי מתווה פשרה מאוזן למען עתיד המדינה והצלת החברה הישראלית".
על פי המתווה של יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, עילת הסבירות תצומצם באופן כזה שלא ניתן יהיה לפסול מכוחה בלבד החלטות ממשלה או החלטות שרים מכוח סמכותם בדין, ובלבד שהחלטות אלו: נוגעות לענייני מדיניות, ונדונו ואושרו על ידי הממשלה במליאתה. בנוסף, לא ניתן יהיה לפסול החלטות ממשלה בענייני מינויים של שרים וסגני שרים מכוחה של עילת הסבירות.
שאר החלטות שרים – בין אם לפי סמכותם הישירה, בין אם מכוח סמכויות שהממשלה האצילה להם, ובין אם מכוח סעיף 34 לחוק-יסוד: הממשלה, וכן החלטות ממשלה בענייני מינויים שאינן דורשות אישור הכנסת, ימשיכו להיות כפופות לביקורת שיפוטית גם לפי עילת הסבירות.


שינויים אלה לא יחולו בממשלת מעבר, מרגע הכרזת הבחירות ועד לכינון ממשלה חדשה.
נציגי הקואליציה והאופוזיציה ימשיכו בהידברות אינטנסיבית לשם הגעה להסכמות בשאר הנושאים. הממשלה תצהיר שלא תיעשה חקיקה בנושאים הקשורים לרפורמה המשפטית ללא הסכמה של 75 חברי כנסת במהלך 18 החודשים הקרובים.
 

י"כ

משתמש מקצוען
‏בכיר ב׳דגל התורה׳ לישי כהן: ״דעתנו ברורה, אין לנו חלק ברפורמת המשפט, אנחנו נגררים במסגרת המחוייבות הקואליציונית. תומכים בעצירת החקיקה לאחר שצמצום עילת הסבירות תאושר, לחשב מסלול מחדש ולנסות להגיע להבנות עם האופוזיציה״.​
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים

קואליציה מודים: "עילת הסבירות תרוכך"​

גורמים בכירים בקואליציה אומרים כי הפשרה שהם מוכנים לקבל תרכך משמעותית את החקיקה. הם הוסיפו כי "הם לא יסכימו לדרישה לדחות את יתר החקיקה לשנה וחצי" • פוליטי
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
בליכוד דוחים את הצעת הפשרה של ההסתדרות. "ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך.

"ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה", נמסר בהודעת המפלגה.
 

gadka

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
..

"להוציא את הליכוד מחוץ לחוק ולעצור את נתניהו"

האלוף במיל' גיא צור, שהיה אחראי לתכנון ולביצוע תוכנית ההתנתקות, פרסם פוסט בו קרא לשב"כ לעצור את ראש הממשלה ושר המשפטים במידה וחוקי הרפורמה המשפטית יאושרו על ידי הכנסת: "מחאת הביביסטים תהיה קצרה ומגוחכת. כנראה שהחרדים ישתוללו קצת יותר ויטופלו במסגרת החוק"

 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
בן כספית ב'מעריב': אנשים שמחוברים לסביבתו של נתניהו אומרים שהוא איבד את שיקול הדעת ואת השליטה.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

שמחה קופי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
האלוף במיל' דן הראל בגל"צ: מה שקורה בהפיכה צבאית זה שמטוסים יורים על ביתו של רה"מ, פה להיפך, טייסים אומרים שהם לא מוכנים לטוס.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה