פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען

המחאה בנתב״ג יוצאת משליטה: פרשים נגד מפגינים; 15 עצורים​

מפגינים רבים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון כדי למחות על הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה. בין היתר, המפגינים חסמו את כביש הגישה בטרמינל 3 ונכנסו לאולם הטיסות הנכנסות (מעריב)

אלפים מפגינים היום (שני) מול טרמינל 3 בנתב"ג, כאשר הם נושאים דגלים, נושאים קראיות 'דמוקרטיה' ושורקים במשרוקיות. כמה עשרות מהם נכנסו לטרמינל 3 אל אולם הנוסעים הנכנסים, כאשר הם מניפים דגלים וצועקים 'דמוקרטיה'. כוחות של משטרה התפרסו בכל האזור, ושוטרים משני צדי הכביש שמול הטרמינל מנעו את החסימה.
כוחות גדולים של משטרה התפרסו בטרמינל כאשר היעד הוא לאפשר לטסים לחו"ל ולנכנסים לארץ להספיק ולהגיע לדלפקים. הקריאות במהלך ההפגנה הסוערת, התפתחו לכדי עימות במהלכו נראו שוטרים ניגשים למפגינים, לאחר שככל הנראה השוטרים ייחסו אליו הפרת סדר, ומסביבם עשרות שצעקו 'בושה, בושה'. כוחות גדולים של משטרה התפרסו בצירים המובילים נתב"ג, ומהכניסה למתחם ועד לטרמינלים וכן הופקע נתיב נסיעה כדי לאפשר לרכבי חירום לנוע. המשטרה הזהירה כי אם יהיו חסימות כבישים ועיכובים, יוטלו קנסות והיא תפעל בנחישות.

ברשות שדות התעופה נערכו רבות לקראת ההפגנה, ובינתיים אין שיבושים וגם לא נראים עומסים דלפקים בנמלי חברות התעופה. עם זאת, ההפגנה נכנסת להילוך גבוה, וייתכן שבהמשך יהיו שיבושים. בינתיים התנועה מתנהלת כסדרה.

אף על פי שרשות שדות התעופה (רש"ת) הקצתה מקום שיאפשר ריכוז של 5,000 מוחים לכל היותר ליד טרמינל 1, הודיעו מנהיגי המחאה מ"כוח קפלן" כי הם עומדים על זכותם להפגין מול טרמינל 3, הגדול והסואן יותר, וגם בתוכו. אולם, היום הודיעה המשטרה כי מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אישר בתום סיור בנתב"ג יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה מתחם חדש סמוך לטרמינל 3 לשם קליטה בטוחה של באי המחאה באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה מהטעמים הביטחוניים. מפקד המחוז הדגיש כי לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל"גן ארץ ישראל", וכל התקהלות אסורה במקום אחר, תיאכף באופן ממוקד ומיידי.
פרשים של המשטרה ניסו לפנות את הכביש בכניסה לטרמינל 1 בקומת הכניסה ללא הצלחה. חלק מהמפגינים יושבים על הכביש והיו גם מפגינים שהזיזו מחסומים בצדי הכביש. המוחים ממשיכים לחסום את הכביש, ובינתיים נוצרים תורים ארוכים של אנשים המבקשים לצאת עם שאטלים מהטרמינל, וקרוביהם אינם יכולים להתקרב לאסוף אותם.
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
המפכ"ל מתרפס ומתחנן..

מאות אנרכיסטים משתוללים, 20 נעצרו עד כה

הפגנות השמאל הגיעו לנתב"ג, ו-20 נעצרו במקום עד כה בעימותים עם שוטרים • מפכ"ל המשטרה: "זכות המחאה היא לגיטימית, מצפים מהמשתתפים לכבד את החוק"

צילום: כח קפלן
צילום: כח קפלן (:D)

מאות אנרכיסטים הגיעו לנתב"ג במטרה לשבש את התנועה ולהוציא לרעה את שמו של שדה התעופה הישראלי. עד כה נעצרו רק כ-20 אנרכיסטים, כשאולם הכניסה לישראל – משותק לחלוטין.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בהצהרה לתקשורת: "התכוננו ונערכנו ביחד עם המארגנים. היה תיאום על המיקום, לצערי חלק לא קטן נכנס לתוך הטרמינל, התיישב והפר את הסדר הציבורי ואת הסיכום. נאלצנו להוציא אותם כדי לשמור על הסדר. לא הייתה אלימות מצידנו, אין להם שום מנדט להפר את הסדר".

"כ-1,500 איש שנמצאים מחוץ לטרמינל 3, התנועה זורמת, יש כמה שיירות בדרך", אמר שבתאי. "אנחנו מאפשרים את תנועת כלי הרכב. אם תהיה חסימה נטפל בה בהתאם. ציר הביטחון יישמר. זכות המחאה היא זכות לגיטימית, מצפים ממי שמשתתף במחאה לכבד את החוק".
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
ניצב עמי אשד, מפקד מחוז תל-אביב במשטרה היוצא, הודיע שאין בכוונתו להגיע מחר ללשכת השר בן גביר ולקבל את המינוי החדש שנקבע לו – ראש אגף ההדרכה. כך פרסם נוסבאום בחדשות 12.

צמרת המשטרה אמורה להגיע לטקס בלשכת השר לביטחון לאומי, שבו 8 קצינים יתמנו לתפקיד ניצב או שיקודמו לדרגת ניצב. עמי אשד מתח ביקורת נוקבת על המפכ"ל ועל השר על החלטתם להדיח אותו ממחוז תל אביב ולשנמך אותו לתפקיד משני.

ההערכה היא שבעקבות החלטה זו הוא יפרוש מהמשטרה. בימים הקרובים הוא היה אמור להתחיל בחפיפה בתפקידו החדש אך נראה שזה לא יקרה. במקומו יתמנה לתפקיד מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר, שמכהן כעת כמפקד מחוז דרום.
 

יוסף אדל

משתמש פעיל
דפנה ליאל: מחאת ההייטק חוזרת להפגין. הודיעה על הפגנות מחר במוקדי תעסוקת הייטק גדולים תחת הכותרת ״יום ההתנגדות הכלכלית״
 

אפרים יעקובזון

משתמש סופר מקצוען
ליאור קינן: החשש באופוזיציה מתרגיל נוסף של לוין סביב הועדה לבחירת שופטים: בשבוע הבא יתקיימו הבחירות החוזרות לנציג נוסף מהכנסת, אבל צריך גם למנות שרה מטעם הממשלה לועדה, ולכך אין דדליין ברור. כל עוד לא ממנים את נציגת הממשלה, לוין יוכל לקנות עוד זמן שבו הוא כביכול לא חייב לכנס את הועדה, שהוא מאוד לא רוצה לכנס בהרכבה הקיים.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
בהפרות הסדר בנתב"ג נעצרו 52 מפגינים ונרשמו כ-180 דוחות על הפרעה לתנועה. הממ"ז הנחה למצות את ההליך החקירתי עד תום.


דפנה ליאל: מחאת ההייטק חוזרת להפגין. הודיעה על הפגנות מחר במוקדי תעסוקת הייטק גדולים תחת הכותרת ״יום ההתנגדות הכלכלית״.
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
המפכ"ל שבתאי על המחאה בנתב"ג: "בסופו של דבר אף טיסה לא התעכבה וכל מי שרצה להגיע הגיע בזמן. במובן הזה המשטרה עמדה במשימה העיקרית". שבתאי הוסיף כי הוא מצר על כך שהמפגינים הפרו התחייבות וחרגו מהמתחם שנקבע להם, מה שלדבריו חייב ביצוע מעצרים. על היעדרותו של ניצב עמי אשד מהטקס אמר שבתאי: "תשאלו אותו למה לא הגיע"
נוסבאום
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
מוטי קסטל: אמש נעצרו 52 מפגינים בהתפרעויות בנתב"ג. תוך כמה שעות כולם שוחררו. במשטרה השיבו לשאלתי, כי העצורים כלל לא הובאו לבית משפט ושוחררו כולם בתחנות המשטרה "על פי החלטתו של קצין החקירות". העוול הזה של האכיפה הבררנית זועק לשמיים. הרי מפגינים חרדים ואחרים שנעצרים בהפגנות בבר אילן או במקומות אחרים מבלים מינימום 24 שעות במעצר, לפעמים כמה ימים ואז מגישים נגד רבים מהם בקשות מעצר עד תום ההליכים!
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
ynet: עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית הגיעו למחות מול ישיבת הר המור בירושלים. המפגינים מסרו כי "באנו הבוקר לישיבת הר המור של הרב טאו כי היא מסמלת את הזרם המשיחי והמסוכן למדינה, שמוביל את ההפיכה המשטרית". (יעל צ'כנובר)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה