פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יו"ר הקואליציה אופיר כץ: "עובדתית, מי שהפגינו עד היום נגד נציגי הממשלה בחו"ל ובעיקר באו"ם היו שונאי ישראל, בהפגנות שלוו בדגלי אש"ף. כעת הם מובילים לאותה תוצאה- פגיעה במדינת ישראל. המעשה באלקטרז (ההקרנה על חומות הכלא) הוא המחשה לכמה קיצוניים השנאה הופכת אותם"
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
חה"כ ניסים ואטורי (הליכוד) התייחס בצהריים (שני) לאמירתו של ראש הממשלה נתניהו כי המוחים מצטרפים לאש"ף ולאיראן ואמר בריאיון לערוץ כנסת: "שונאי ישראל מפגינים כרגע במקום שנתניהו מגיע אליו - אם המפגינים מישראל מצטרפים אליהם, אז הם חלק מזה".

ואטורי הבהיר: "גם המוחים הם שונאי ישראל, הם פוגעים בישראל".

על כך שהמוחים רואים עצמם כפטריוטים ציוניים השיב ואטורי: "היה פה מישהו שרצח ראש ממשלה והוא חשב שהוא פטריוט ישראלי - אני חולק עליו, אתה חולק עליו".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
18.9.2023 17:27
יעקב ברדוגו ב׳גלי ישראל׳ - ״אני באמת שואל, מה ההבדל בין 'כוח קפלן' לBDS? מתנגדי נתניהו כל הזמן הרי צועקים שהם 'פטריוטים', אבל פטריוטים זה אנשים שאוהבים את המדינה. כאלה שמעודדים סרבנות - הם לא פטריוטים בעיניי. כאלה שמנסים להרוס את הכלכלה הישראלית - הם לא פטריוטים בעיניי. כאלה שטסים לחו״ל כדי להכפיש את מדינת ישראל - הם לא פטריוטים״.
18.9.2023 17:27
מיכאל שמש בתיעוד: רה״מ נתניהו נתקל כעת במפגינים הראשונים נגדו על אדמת ארה״ב צמוד לנמל התעופה של סאן חוזה. השעה כאן 6:30 בבוקר.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

יאלה כולם :mad::mad:

נתניהו למאסק: "ההצעה המקורית של הרפורמה המשפטית הייתה רעה - בלמתי אותה"​

ראש הממשלה נתניהו נועד עם האיש העשיר ביותר בעולם אילון מאסק. נתניהו התייחס לסוגיית הרפורמה המשפטית ואמר שההצעה המקורית הייתה רעה. נתניהו למאסק: "אל תתרשם מהאיראנים, הם ניסו לחסל את סגן שר החוץ של ארה"ב" | בנוסף כינה אותו "הנשיא הלא רשמי"​

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל את ביקורו המדיני בארה"ב בפגישה עם האיש העשיר ביותר בעולם אילון מאסק. הפגישה נערכת במפעל טסלה בעיר פרימונט שבקליפורניה.
ראש הממשלה התייחס בשיחה עם מאסק ששודרה ב-X (טווויטר לשעבר) להצעה המקורית של הרפורמה המשפטית ואמר: "הייתה תוכנית שהייתה מעבירה את המטוטלת מצד אחד – כוח בידי בית-המשפט, לצד שני – הפרלמנט. בלמתי אותה, אני רוצה איזון".
נתניהו הוסיף: "לא רוצה שיטה בה הפרלמנט יכול לעקוף ברוב פשוט. אנחנו מנסים להגיע להסכמות, "לעבוד משני צדי המתרס". אם נצליח מול האופוזיציה – מה טוב. אם לא – נלך לציבור. זה מה שאני מתכוון לעשות עם שובי לישראל".
kore
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ליאור קינן ב׳ערוץ 13׳: בזמן שרה״מ כבר בארה״ב ואומר שם הערב שהצעת החקיקה המקורית הייתה רעה ולכן בלם אותה, יריב לוין בפגישה היום בכנסת עם ראשי ארגוני הימין מעביר מסר חד משמעי - ״גם אם לא מגיעים להסכמות, אין לי כוונה לבטל את הרפורמה״.

אמיר אטינגר: יריב לוין בפגישה היום עם ראשי ארגוני הימין על המשך הרפורמה: ״אם כל 64 הח״כים היו כמו רוטמן ובוארון הייתי יכול להיות רגוע״.
 
נערך לאחרונה ב:

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
18.9.2023 20:36
ירון אברהם: מאסק מספר לנתניהו שמעולם לא חווה התנגדות כזאת בטסלה לפגישה כפי שחווה אל מול הפגישה איתו.
18.9.2023 20:22
מאסק לנתניהו: ״אני נגד תקיפה כל קבוצה, לא משנה מי זה. אני נגד אנטישמיות, אני נגד כל דבר שהוא אנטי שמעודד ויכוח ושנאה. ואני מקווה שהאנושות תיקח אותנו למקום חיובי יותר״.
18.9.2023 20:22
רה״מ נתניהו בפגישה עם אלון מאסק: ״אתה מתנגד לאנשטימיות. צייצת על זה ואני מקווה שתמצא את המקום לעצור לא רק אנטישמיות, אלא כל גילויי שנאה לקבוצות, ואני יודע שאתה מחויב לזה, זו לא משימה קלה לאזן בין חופש הביטוי לזה״.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

הפגישה עם מאסק: בן כספית ניסה ללעוג לנתניהו והובך קשות; "יצאתי פיתה"​

העיתונאי טען כי הפירגון שהרעיף נתניהו על מאסק כשהשווה אותו לממציא תומאס אדיסון הוא עלבון כיוון שמייסד טסלה מעריץ דווקא את יריבו של אדיסון. אלא שקטע וידאו מהעבר חושף כי המולטי מיליונר חושב אחרת לגמרי | צילם בכישרון: העיתונאי יניר קוזין​

העיתונאי בן כספית שלא מסתיר את תיעובו לראש הממשלה נתניהו, ניסה הערב לקנטר את נתניהו כשטען כי מחמאה שהרעיף ראש הממשלה הישראלי על מייסד טסלה אילון מאסק, היא בעצם עלבון לאיל ההון.

במהלך השיחה בין השניים החמיא נתניהו למאסק והשווה אותו לממציא הנודע תומאס אדיסון (ה"אדיסון של זמננו"). אלא שהעיתונאי בן כספית מיהר לטעון כי מאסק דווקא רואה את עצמו כממשיכו של שותפו ולימים יריבו של אדיסון, הממציא האמריקאי ממוצא סרבי ניקולה טסלה. אלא שקטע וידאו מהעבר חושף כי מאסק חושב אחרת לגמרי ומי שקלע למטרה היה דווקא נתניהו.

"נתניהו קרא עכשיו לאלון מאסק "אדיסון של ימינו", צייץ בן כספית. "אין דבר גרוע יותר, מעליב יותר ובוטה יותר שהוא יכול היה להגיד למאסק. כי ניקולה טסלה, המהנדס, פיזיקאי וממציא אמריקאי (ממוצא סרבי), היה היריב הכי גדול של תומאס אלווה אדיסון. אבל הכי גדול. אדיסון המציא את זרם החשמל הישר (DC) בעוד טסלה המציא את זרם החילופין (AC)".

כספית כתב כי "טסלה היגר לארה"ב ומצא עבודה אצל אדיסון. המחלוקת פרצה במלוא עוצמתה וטסלה פרש מאדיסון. בין השניים התפתחה "מלחמת הזרמים". לטסלה עזר אחד, וסטינגהאוס. על שמו של טסלה יחידת ההולכה (מסומנת באות T) והוא המציא את המערכת התלת-פאזית של הולכת חשמל. טסלה נחשב ע"י רבים לאחד מגדולי הממציאים בהיסטוריה. בארה"ב קוראים לו "הקוסם מהמערב". לפני כמה דקות נתניהו השווה את יורשו של טסלה, אלון מאסק, ליריב ולדמון הכי גדול שלו, אדיסון. נו, טוב. עשרים שנה אני טוען שביבי משכיל ומעמיק. יצאתי פיתה", כתב בלעג.

אלא שמהר מאוד התפרסם ברשת קטע וידאו של מאסק מלפני מספר שנים בו הוא מתייחס מפורשות ליריבות ההיסטורית בין אדיסון לטסלה וטוען כי הוא דווקא רואה את אדיסון כמודל להערצה כיוון שלדבריו הוא הוציא את המצאותיו לשוק והיה מעשי יותר מבין השניים.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אויי זה טוב

מי שלח כבאיות ואמבולנסים לאולפני החדשות​

כבאיות ואמבולנסים נשלחו הערב תוך כדי שידור המהדורות המרכזיות לאולפני חדשות 12 ו-13, עד מהרה התברר כי מדובר בקריאת שווא והנושא בבדיקה​

קובי עוזיאלי | 18.9.2023 | 23:27
pltal.png

תוך כדי שידור המהדורות המרכזיות בין השעות 20:00 ל-21:15, שעטו כבאיות ואמבולנסים של מד"א לעבר אולפני חדשות 12 ו-13 שביישוב נווה אילן הסמוך לירושלים.
לפי דיווח של העיתונאי ערן סוויסה מ'ישראל היום', הללו הוזעקו לאולפני 'חדשות 13' בעקבות דיווח על שריפה באולפן ואילו ל'חדשות 12' בעקבות דיווח על עובד שהתמוטט.
עם הגעת הכוחות לנווה אילן התברר כי מדובר בדיווחי שווא וכי הנושא בבדיקה.
שני הערוצים לקחו צד מובהק נגד הרפורמה המשפטית, משדרים ומהדהדים את כל המחאות וההתנגדויות השונות, כך שלא מופרך שמדובר במטרידן שעשה זאת בכוונה מתוך זעם ותסכול.
בחדרי חרדים
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

גוטליב נגד נתניהו: "לא מסוגל לגעת במערכת המשפט"​

ברקע דבריו של נתניהו לאילון מאסק, ח"כ גוטליב לא נשארה חייבת, ותקפה בחריפות את נתניהו: "האמת צריכה להיאמר אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין" • "כבר חצי שנה אני אומרת שהרפורמה מתה"
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) תקפה היום (שני) בחריפות את ראש הממשלה נתניהו שנמצא כעת בעיצומו של מסע מדיני בארה"ב. "אדוני רוה״מ כבר חצי שנה אני אומרת שהרפורמה מתה! חצי שנה מבקשת שתאמר זאת לציבור בפה מלא. מקבלת אש איך אני מעזה לומר את זה.." כתבה גוטליב. "אז הנה סוף סוף אני מגלה כי חשבת שהצעת שר המשפטים ׳רעה׳ ובכל זאת שתקת" תקפה. "האמת צריכה להיאמר אתה לא מסוגל לגעת במערכת המשפט אבל לגמרי מסוגל להאשים את לוין".
נתניהו התייחס בפגישתו הערב עם המיליארדר אילון מאסק להצעה המקורית של לוין: "התחילו בהצעה קיצונית שלא קיבלתי של וטו ברוב פשוט על כל החלטה של בית המשפט. מנסים להגיע לקונצנזוס, ואם לא נגיע לקונצנזוס, ויש הרבה כוח של ביג מאני וביג מדיה לארגן הפגנות בכל מקום בעולם, אעשה זאת בעזרת התמיכה בציבור".

נתניהו המשיך ואמר כי: "רוצה שינוי בבחירת השופטים, כרגע ה15 שופטים אינם נבחרים והם מחליטים הכל. ברגע שאחזור אתמקד בכך, ומקווה להצליח".
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
׳ווינט׳: בעקבות דברי הביקורת של נתניהו בפגישה עם אלון מאסק, שר בכיר בליכוד אומר בראיון - ״כבר תקופה ארוכה שנתניהו מדבר נגד יריב לוין בשיחות סגורות, הלילה בפעם הראשונה הוא פשוט אמר זאת מול המצלמות. נתניהו מאשים את לוין שבגללו הליכוד איבד יותר מ-10 מנדטים, ואם יש היום בחירות - השמאל עולה״. kore
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ח״כ משה סעדה ב׳גל״צ׳: ״חשבנו שצריך להיות רוב בוועדה לבחירת שופטים לטובת הממשלה ואז התחרטנו. אנחנו רוצים ועדה שיוויונית כדי לעשות קונצנזוס בעם. אחרי חגי תשרי נכנס את ועדת החוקה ונדייק את החוק״.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
בכיר בקואליציה לרשת ב׳: ״הרפורמה המשפטית עוד תקודם והדבר לא יקרה בעקבות הפעלת לחץ פוליטי מצד גורם כלשהו אלא בגלל שהמציאות מפעילה לחץ חזק״. הבכיר הוסיף כי ״גם בתחילת הכנס הקודם בכנסת היו אמירות שהרפורמה תושהה ובסופו של דבר החקיקה אושרה, אותו דבר יקרה גם בכנס הקרוב״.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה