פוליטי הרפורמה במערכת המשפט • מחאות השמאל

גונן

משתמש מקצוען
יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן טוען בפני השופטים: ״העותרים, ולצערנו הרב גם היועצת המשפטית לממשלה, מציעים בפני כבודכם טכניקות משפטיות שונות ומשונות, מן הגורן ומן היקב, מבנגלדש, מאוגנדה ומפקיסטן, כדי לפסול את התיקון לחוק יסוד: השפיטה והם מציפים את כבודכם בשאלות שונות ומשונות״.

עוד משמחה רוטמן בדיון: ״אל תתפתו להצטרף למלאכת החקיקה, למרות מחיאות כף מחלק מהציבור. אם תעשו זאת תאריכו את הדרך ליציאה מהמשבר״.

ח״כ שמחה רוטמן בדיון: ״אתם בניגוד עניינים״. חיות: ״חבל לי שאתה מדבר במונחים של כבוד״. פוגלמן: ״הדיון צריך להיערך בשטרסבורג?״. רוטמן: ״הוא צריך להיערך בכנסת״. עמית: ״הייתי רוצה שאדוני יסיים, הדברים שלו קשים״.
 

גונן

משתמש מקצוען
ירון אברהם: בשפת רחוב אני אגיד, שהשופטים מתחרפנים מרוטמן. הוא מוציא אותם מדעתם בגדול.

גלעד כהן ׳ווינט׳: עד כה, יש 3 מתוך 15 שופטים שלא השמיעו את קולם. אלרון, מינץ וכנפי - שטייניץ.

אבי גרינצייג: ‏מה שהכי מדהים בעימות של השופטים עם רוטמן, שאף אחד מהם לא מצליח ואפילו לא מנסה לטעון שיש איזה שהוא בסיס חוקי לסמכות שלהם לעסוק בחוקי יסוד.

תמר אלמוג: חילופי הדברים (שלא לומר הקרב) בין ח״כ רוטמן לבין השופטים לא פחות ממרתק, ומתמצת את עיקר הסיפור.
 

גונן

משתמש מקצוען
בומבך בדיון: יעלה על הדעת שהכרזת העצמאות תכבול אותנו? מסמך שנחתם באופן חפוז. השופט כשר: אם לא מגילת העצמאות, מה החלופה? איזשהו חוק יסוד? כמו שאדוני אומר, זה מישהו שמרים עצמו בשרוכי נעליו.

ירון אברהם: השופטת חיות שגילתה המון סבלנות לרוטמן חרף הדברים הקשים מגלה קוצר רוח לבומבך. במילים פשוטות, היא מבקשת שיענה לשאלות שלה ושיפסיק למרוח.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
הדיון בבג"צ על עילת הסבירות:

הדיון בבג״צ: עו״ד יצחק ברט שמייצג את היעוץ המשפטי של הכנסת אומר כי נפלו פגמים בהליך החקיקה (למשל מומחים רלוונטיים לא נשמעו, ההערות שנשמעו בוועדה לא השפיעו על החקיקה) אבל לא ברמה שמתקרבת לפסילת חוק

עוה"ד ברט: "מרבית חברי הכנסת סברו שהשימוש שבתי המשפט עושים בעילת הסבירות הוא רחב מדי ועל כן הם החליטו להגביל את השימוש. הכנסת לא החליטה לבטל את הביקורת השיפוטית על הרשות המבצעת".

אריאל כהנא: אפשר כבר לנחש משאלות השופטים שהם ייתפסו ל״היבטים טכניים/פרוצדורליים״ כדי לפסול את החוק. זו דרכו של העליון מאז ומעולם לפסול חוקים, כביכול לא בנימוק עקרוני שמעורר ביקורת על אקטיביזם וכוחנות משפטית.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אמיר אטינגר: ‏הערות השופטים שהקשו והביעו אי נוחות וקשיים מהחוק עד כה: חיות, עמית, פוגלמן, כשר, וילנר, ברק ארז, גרוסקופף, רונן, כבוב, ברון. לפי הערות השופטים יש סבירות גבוהה שהחוק לא יצא כפי שהוא נכנס



ישראל כהן: ‏‏נאום היסטורי של ח״כ רוטמן בפני 15 שופטי בג"צ: הסביר להם בצורה רהוטה מדוע אמון הציבור בהם יורד, ביקש צדק, הציג טענות קשות לניגוד עניינים והציב מראה שגרמה לשופטים לנוע באי נוחות מול האמת הכואבת. שאפו לשמחה רוטמן.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
יובל שגב: בשידור אפשר לשמוע היטב את אחת השופטות אומרת לחבריה במהלך הניסיון של השופטים לאתגר את רוטמן: "הוא לא נותן תשובות, הוא לא רוצה לענות"

אבי גרינצייג: ‏מה שהכי מדהים בעימות של השופטים עם רוטמן, שאף אחד מהם לא מצליח ואפילו לא מנסה לטעון שיש איזה שהוא בסיס חוקי לסמכות שלהם לעסוק בחוקי יסוד.

ח״כ צבי סוכות בטוויטר: ‏כמה סבלנות יש לאיש הזה. מול שופטים שמגחכים עליו בפומבי שוב ושוב הוא נשאר רגוע לחלוטין, רהוט, קןהרנטי ואומר בדיוק ובכבוד מה הוא חושב על עצם הדיון ועל הפסיקות שלהם בעבר. אוהבים אותך שמחה!
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
שימי שפר: ‏15 שופטים אולי התכוננו לדיון, אבל באו לא מוכנים מול ח״כ שמחה רוטמן.

עו"ד יצחק נטוביץ', חבר מועצת לשכת עורכי הדין ויו"ר הציונות המשפטית בלשכה ב-103 על הדיון התקדימי בעליון היום: "לא הכל שפיט. בית המשפט ידון וטוב שכך, אבל אני מקווה שהוא לא יעשה מהפכות"

עטרה גרמן: רוטמן אולי לא טען משפטי, אבל הערות השופטים שאולי שוכחים שהם בשידור ואמרו אחד לשני "הוא לא רוצה לענות", ו"לא נותן תשובות", תנועות הגוף, הערות הביניים, לא נעימות בכלל לצופה מהצד

השופט כשר שמונה על ידי סער ועדיין לא משוייך למחנה ליברלי או שמרני, אומר למייצג הכנסת שהציג את העמדה המסורתית של הכנסת שאין להתערב בחוקי יסוד: לפי הערת שוליים שכתבתם אין סמכות להתערבות החוקי יסוד אבל במקרה קיצוני שבו שוללים את קיומה של מדינת ישראל דמוקרטית ויהודית יש סמכות (אמיר אטינגר).
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
ירון אברהם: השופטת חיות שגילתה המון סבלנות לרוטמן, מגלה קוצר רוח לבומבך. במילים פשוטות, היא מבקשת שיענה לשאלות שלה ושיפסיק למרוח.

בא כוח הממשלה אילן בומבך בבג״צ: ״37 אנשים שחתמו באופן חפוז על מגילת העצמאות אמורים לכבול את מי שיבואו אחריהם? הם לא נבחרו״.

נטעאל בנדל: השופט סולברג מותח ביקורת על חבריו השופטים: צריכים להיות נאמנים גם להיסטוריה, בן גוריון אמר במפורש שאין מכוחה של מגילת העצמאות לפסול חוקים
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עורך הדין אילן בומבך בבג״צ: מאמרו של השופט סולברג בעניין הסבירות הכה גלים והוא זה ששכנע את הממשלה. הוא נתן עדות מבפנים על הבעיה בעילת הסבירות. הוא לא איזה אקדמאי, הוא אחד משלכם. הוא כתב ששופטים פוסקים לפי תחושות ומונחים עמומים, כחומר ביד השופט.

השופט יצחק עמית: הנתונים הם שבעשר שנים היו בסה"כ 44 פסקי דין לפי עילת הסבירות. עולה שאנחנו בית המשפט המרוסן בעולם. אז מדוע היה צורך בכלל את החוק?.

אריאל כהנא: צר לי לומר שהשופטים מעלים קושיות כבדות, שבומבך לא מתמודד איתן מספיק טוב.
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
דנה בצלאל: שמחה רוטמן עצבן את השופטים לא בגלל צורת הדיבור שלו או בגלל שהתייחס אליהם כצד בדיון, אלא בגלל שהוא הגיש נגדם כתב אישום. השופטים רגילים שמתייחסים אליהם כגוף על ניטרלי ומלאכי שמכריע בין הצדדים. רוטמן אמר להם בפרצוף: אתם על ספסל הנאשמים. איבדתם את אמון העם וחרגתם מסמכותכם שלא כדין


אילו בומבך בדיון: מה יהיה אם פתאום יגיע תרחיש קיצון ובית המשפט הזה ירצה לפסול את ראש הממשלה מלכהן בתפקידו .

אמיר אטינגר: עו"ד בובמך עוקץ את בית המשפט: אני לא מתמודד עם תרחישי קיצון, ומה יקרה אם חלילה בית המשפט בעתיד, תרחיש קיצוני בהרכב אחר שראש ממשלה לא יכול לכהן בניגוד לרצון העם בגלל נבצרות משהו.
 

שועל ספרות.

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אוי זה טוב! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

חיות העירה לנציג הממשלה, עורך הדין אילן בומבך, וביקשה ממנו להתקדם כי הוא מדבר כבר קרוב לשעתיים. הוא אמר כי "מגבלת הזמן לא סבירה", חיות עקצה אותו בחזרה: "לא מידתית. סבירות אסור..."
 

גונן

משתמש מקצוען
הדיון בבג״צ - דפנה ליאל: עוברים לעותרים, תחילה עו״ד אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון.
 

גונן

משתמש מקצוען
אמיר אטינגר: הדיון בבג״צ - השופט שטיין וגם השופטת וילנר בעצם רומזים שאפשר לא לבטל את החוק, אלא לקבוע שעילת הסבירות שהממשלה ביטלה זה רק סבירות במובנה הרחב אבל להשאיר עילת סבירות של החלטות מופרכות.

עמית סגל: מאוד קשה לחלץ מהערות שופטים בדיון את מסקנותיהם בפסק הדין. יחד עם זאת, אפשר לראות את שני המחנות בעליון, ואת זה שהמחנה שמזועזע מהחוק גדול יותר בהיקפו. לאן ייקחו זאת בפסק הדין? נצטרך לחכות זמן רב.
 

גונן

משתמש מקצוען
׳חדשות 13׳: באופן חריג ונדיר השב״כ היה מעורב באבטחת שופטי בית המשפט העליון ובית המשפט עצמו. כבר אתמול בלילה חברו מאבטחי השב״כ למאבטחי משמר בתי המשפט והמשטרה, ותגברו אבטחה סביב השופטים וסביב ביהמ״ש עצמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה