אם ח"ו זה יהיה בן שלך... תדברי אחרת...ומתעבת כל אחד ואחת מבני עמינו שכופרים בתורה הקדושה ואגב גם אומרת להם את זה בפרצוף.
ולכן מה?אם ח"ו זה יהיה בן שלך... תדברי אחרת...
כהמשך לדברייך הוסיף שלא רק זה ששניב שומרת שבת שזה כבר סיבה לקנות מוצרים שלהם אלא עוד יותר מזה שלאחרונה פרצה במחסניהם שריפה גדולה וכילתה הרבה ניירות במחסנים וגרמה להם נזק גדוללא חייבים להגיע לחרם.
כל אדם יכול לדאוג שבבית שלו לא יהיו מוצרים מחברות שמחללות שבת, והייפך לפרנס שומרים שבת.
דוגמא אחת:
תעשיית הנייר בארץ מחללת שבת
הטישו של חוגלה מחללי שבת,
ואילו כנגד יש את חברת שניב ששומרת שבת.
במקום לקנות טישו של "צבעוני" שמחחללים שבת, (אגב בנייר זה לא אחת ל7 אלא הרבה יותר כיון שלוקח כמה ימים היצור)
אז קונים של שניב וגרמנו לכבד את השבת (יש לשניב כמה מותגים)
לא כל מה שכתוב ללא חשש חילול שבת, זה אומר ששומרים שבת, הרוב זה יבוא מחו"ל, שכמובן זה עדיף מאשר מפעלים שמחללים שבת, אבל למה לפרנס גויים באו נפרנס את אחינו היהודים שבמסירות נפש שומרים שבת.
יש עוד דוגמאות, עם קצת מחשבה אתה מכבד את השבת במשך כל ימות השבוע.
רק אמר שלא מתעבים ילד שא עלינו ירד מהדרך ומחלל שבת...ולכן מה?
גם אם ח"ו הבן שלך היה מצטרף לארגון חזבאלה היית מדבר עליו אחרת ממה שאתה היום מדבר על חזבאלה
גם לא מחבקים אח שנותן מדי יום סתירה לאבא.רק אמר שלא מתעבים ילד שא עלינו ירד מהדרך ומחלל שבת...
לפי מה שידוע לי,כמה חומרים בנושא
(קצת ישנים מלפני כמה שנים)צפה בקובץ המצורף 891263
לא להתבלבל, "יתמו חטאים ולא חוטאים" ,גם לא מחבקים אח שנותן מדי יום סתירה לאבא.
צריך בהחלט לרחם עליהם. צריך להתפלל שיחזרו בתשובה, אבל לא צריך להתקרב אליהם. כן, בהחלט, צריך להתרחק מהם ולהרחיק את ילדיהם מהילדים שלנו, ולתעב את ההתנהגות שלהם וגם להסביר זאת לילדינו. (כמובן שלפעמים צריך להתקרב פשוט כדי לקרב, ופשוט שזה לא מתאים לכל אחד ולא בכל מקום ובכל זמן)
ומה עם "משנאיך ה' אשנא"?לא להתבלבל, "יתמו חטאים ולא חוטאים" ,
לא אומרת שצריך להתחבר אליהם אם לא לצורך קרוב, אבל מכאן ועד לתעב את האנשים הדרך רחוקה
כאמור-לתעב את המעשים ולהתפלל שיחזרו בתשובה ,ולרחם עליהם ולרחם גם על אבא שבשמיים שמתגעגע לבניו שישובו אליו.
לדעתי צריך לתעביש היום בילבול גדול בעניין בגלל כול תנועות הקירוב
תמיד אנחנו צריכים לקוות שיהודים טועים/תועים אלו ישבו בתשובה אבל כול עוד הם לא שבו בתשובה ומריעים בקול גדול נגד ה' יתברך הם מוציאים עצמם מכלל ישראל
ורשום שביום פטירת רשעים אלו צריך לעשות יום חג וללבוש בגדי שבת.
אנשים האלו מרחיקים אותנו מהגאולה וזורעים בילבול וריחוק מהקב"ה כשאני כותבת עכשיו אני בוכה
בוכה עליהם שלא זכו .
בוכה עלינו שלא מספיק אוהבים ויראים בשביל להרחיק את עצמינו מאיתם
להבין שאין לנו אליהם שייכות והם לא שווים אפילו לעפר רגלו של בן תורה אחד.
גאולה כן עונה, וכתוב עליו, ולפגוע בפרנסה של יהודים זה אחלה מוציא שם רע וכדאי להזהרהרב אלישיב הקפיד לעשות קידוש רק ממיץ ענבים 100%, ללא תערובות ותוספות. הרבה נוהגים כן (מקדשים רק על מיץ ענבים שכתוב עליו 100% טבעי)
גאולה לא עונה על הכלל הזה.
בגאולה יש חומרים משמרים לפי התקן מה שהרב אלישיב אחז שבעייתיגאולה כן עונה, וכתוב עליו, ולפגוע בפרנסה של יהודים זה אחלה מוציא שם רע וכדאי להזהר
לפי מה שידוע לי:לפי מה שידוע לי,
אע"פ שחברת חוגלה מחללת שבת, המפעלים של הטיטולים לא, ולכן אין בעיה לקנות טיטולים האגיס.
יש בגאולה (ובהרבה יקבים) ביסולפיט ואין בזה שום בעיה.בגאולה יש חומרים משמרים לפי התקן מה שהרב אלישיב אחז שבעייתי
אגב חשוב לשים לב לקדם קל וכדומה שיכול להיות ממש בעייתי
תמיד הוספה של שליש יין יכולה להוסיף המון להידור
ואף שבזמנם היה נידון שנחלקו המנח"י (שם), השבה"ל (ח"ט סי' נ"ח) והגרש"ז (מנח"ש שם) עם הגריש"א (שבו"י שם פי"א ס"ג), לגבי תהליך הפסטור והוספת החומר המשמר המונעים מהמיץ אפשרות תסיסה, (האם הוא דומה ל'יין האירופי' דאז [שהיו מצלילים אותו ע"י "עפר לבן" – דהיינו גיר או חוואר ('סידן') – שנטרל את השמרים ומנע תסיסה חוזרת], שפסול היה לברכת בפה"ג, או לא), זהו רק לגבי החומר משמר הנקרא 'סורבט' אשר קוטל אותם ומונע תסיסה חוזרת של המיץ, אולם כיום שמשתמשים רק בחומר הגופרית הנקרא 'ביסולפיט' שעוצר את השמרים ואינו קוטלם [למעט במיץ המוגז של 'קדם' שכן משומר ע"י סורבט], א"כ אין בזה כל בעיה, כיון שכל מיצי הענבים לסוגיהם יכולים לתסוס לאחר מכן, וכפי ששמעתי מייננים [וגם הודו לזה תלמידי הגריש"א זצ"ל, (וכן מובא בשבו"י שם פ' י"ח ס"ג)], ויש שאף מייצרים מלכתחילה את היין ממיץ שנשמר ע"י ביסולפיט.
בעקרון נכוןלפי מה שידוע לי:
א. מותר ליהנות מחילול שבת במזיד שנעשה על ידי יהודי, מיד במוצאי שבת, ורק לאותו אחד אסור הדבר לעולם
ב. יש פוסקים שכתבו שהנ"ל זה דוקא אם עשה לעצמו אך במפעל שעשה לאחרים, יש להחמיר, ואסור גם לאחרים ליהנות מזה, כי אותו מחלל שבת מרויח מזה שמחלל שבת, והרי זה אסור לו לעולם. בכל אופן אם לא קונים ישירות ממנו אלא מחנויות זה כבר הרבה יותר קל
ג. המסקנה היא שזה שאנחנו לא קונים מחנויות שמחללות שבת וכו' זה לא בגלל הטעם הנ"ל אלא כדי לא להחזיק ידי עוברי עבירה והטעם הזה שייך בוודאי גם במוצרים שלא מיוצרים בשבת, אך מיוצרים ע"י מפעל שמחלל שבת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: