הצעה לשינוי - תחרות הכרזות הבאה *לגזור ולשמור*

ag

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
בעקבות התלונות המרובות אשר טענו לאי הגינות מסויימת בשיפוט הכרזות נפל עכשיו ברעיוני שבעצם הבחירה אמורה להיות לפי פרמטרים.
דהיינו שכל מודעה תקבל ניקוד על פרמטרים והמודעה אשר תיקח את מירב הנקודות תיסע לאיטליה...
הפרמטרים יהיו על קריאייטיב, קופי, אסטרטגיה, ביצוע, וכו׳ וכו׳.

מה דעתכם?
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
מסכימה מאד, אבל מי יתן את הניקוד לפרמטרים?
הניקים? המקצועניים? אלו שבאו לתוכנית-אחר-צהריימית-קלילה-בעלות-100-שקל? (היו גם היו!)
ישלחו את הכרזות למשרדי פרסום?
את לא יכולה לתאר לעצמך איזה בכיות יהיו שם: עשו פרוטקציה! לא הוגן! למה לא בחרו את שלי, עבדתי עליו מלאאאא שעות! תראו איזה רעיון חזק הבאתי! אתם לא הוגנים!

ברמת הרעיון את צודקת לגמרי, אבל זה פשוט לא ישים.

הצעתי היא, להרשם לתחרות מראש, כשיש הגבלת מקומות (נניח, רק 50 מקומות)
כמו כן, אפשר לחלק את התחרות לכמה נישות. נניח: פרינט: נישה של מודעת רחוב, נישה של סטיקרים (דורש קופי חזק ותופס פחות מקום), נישה של קמפיין (סדרה של 3 מודעות, יודפסו בקטן)
דיגיטל.
אמנות במרחב, ועוד.

לכל נישה יקבעו פרסים נפרדים, והמקומות בתחרות יהיו מוגבלים.
 

ag

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ברמת הרעיון את צודקת לגמרי.
אומרים לי אתה ולא את...
אבל זה פשוט לא ישים.
מה הבעיה להפיק את זה בדור האינראקטיבי של היום?

לעצם העניין.
יש חכמה הנקראת חכמת המונים. ברגע שתתבטל הבחיה המוחלטת במודעה וכל בחירה תהיה בעצם מבחן, - ״עד כמה המודעה הזאת נראית טוב?״ ״עד כמה המודעה הזאת גרומת לך להזדהות עם התוכן?״ וכו׳ וכו׳ - אטומטית התוצאה הסופית תהיה עניין מושכל לפי פרמטרים.

הרי את המודעה של חבל התלייה לא הייתה עוברת שום עיתון חרדי וצפונה, עם כל זאת, ברגע שאנחנו אמורים לבחור מודעה אחת אנחנו בוחרים בה בגלל שהיא גרמה לנו לעצור, להביט ולהזדעזע (ואולי להזדהות, לא בטוח.) אם הבחירה הייתה לפי פרמטרים, רוב האנשים היו נותנים למודעה ציון נמוך בשאלה ״עד כמה מודעה זו גורמת לך להזדהות עם הקמפין?״ וכן הלאה והלאה. המודעה שהגיעה למקום הראשון הייתה מקבלת ציון נמוך בקטגוריית הביצוע הגרפי, מה שהיה משליך על הניקוד הסופי שלה.

ועוד נקודה. עצם הצורך של הבוחרים לנמק את הבחירה שלהם הייתה מסננת אטומטית בוחרים של ארוחת צהריים (אע״פ שהם ג״כ שייכים לחכמה של ההמונים...)

משל למה הדבר (אינו) דומה? לשינוי שיטת הבחירות לשתי פתקים...
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
צודק לעניין חכמת ההמונים, אם כי זו לא עמדה במבחן כשקבלני קולות עמדו וקוששו קולות.

הרעיון שלך ישים בחלקו. אם לכל מודעה יוצמד מכשיר הצבעה וכל הנתונים יאספו לדטאבייס מרכזי, זה אפשרי.
מצד שני, איך בדיוק ינמקו בוחרים את בחירתם?
 

ag

חבר קהילה: מעצבים גרפיים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מה @prog יגיד על זה?
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הרעיון מעולה
ואם הוא ישים אז זה בהחלט רעיון שכדאי לחשוב עליו להבא.
עם זאת-
לא היה נכון לנקוב בדוגמאות מהתחרות הנוכחית,
כדאי לציין דברים בצורה ענינית ולא בדוגמאות שיורדות לרמה האישית.
זה שוב, סגנון שפוגע בזוכים בתחרות, ואן טעם לקלקל להם את טעם הזכיה.
(שגם ככה נפגם מעט מעצם העלאת הנושא - גם אם בצורה ענינית)

עם כל הביקורת שהיתה על צורת השיפוט.
לא זאת הייתה הכוונה כשהנושא הועלה. - וחבל שנגררים לזה ולא נשארים בדיון העיניני.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה