הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לא קראתי את כל השרשור הארוך הזה אבל כאדם שנוסע המון בתחבורה הציבורית רציתי לשתף במס' דברים:

בעניין המכשירים התקולים-
הייתה שנה אחת שהשתמשתי באופן יומיומי בקו אחד של חברת דן ושם מי שמכיר ויודע יש חגיגות עם המכשירים, יכול להיות מצב של אוטובוס עם לפחות מאה איש ואף אחד לא שילם....
בזמנו לאחר שזה קרה מס' פעמים החלטתי להרים טלפון לחברה ושם מה התברר? החברה בכלל לא מודעת לדבר, כיוון שבקווים אלו (וכיום בכל הקווים) לנהג אין כל קשר לענייני התשלום כאשר קורה והמכשיר לא עובד הוא לא מדווח אלא ממשיל הלאה... מעולם לא קבלתי מטר של תודות מחברה אוטובוסים כמו שקבלתי אז...
מה שבעצם מחזיר אותנו אחורה לשאלה האם באמת זו אשמת החברה? אולי באמת יש כאן עניין של גזל?
מה שאני לקחתי לעצמי בכ''א להשתדל זה כשקורה מצב כזה פשוט תרימו טלפון ותדווחו!! זה לא לקוח יותר ממס' דקות ואפשרי בהחלט לעשות את זה אפילו תוך כדי נסיעה כך בעצם תעבירו את האחריות לדבר לחברה.

בעניין בתיקוף- כיום מתוקף תפקידי ומקום העבודה שלי אני משתמשת בכל צד בשני אוטובוסים כל אחד שייך לחברה אחרת ואומר את האמת לא תמיד אני מתקפת ולא בגלל עצלות בגלל שממש לא בא לי לשלם 13 ש''ח על נסיעה שעל פי החוק אני אמורה לשלם 5.90. ולמה?
לכל אזור בארץ יש קוד תשלום ישנן חברות בעובדות כאן במרכז וגם בערים הנושקות במעט לצפון או לדרום.
אדם שנוסע בקו שנוסע רק באזור המרכז לרוב ישלם בקוד 42 אבל חברות שמפעילות אוטובסים לשני הקצוות ישתמשו בקוד אחר (43/7/103) מה שבעצם יותר את הבעיה..
אם עליתי לדוג' על קו 567/286 וכ' בצומת מורשה שלמתי בקוד 43 לאחר מכן עברתי לקו 70/82/33/66 וכ' (קווי מרכז של חברת דן) שם עובר רק קוד מחיר 42 יוצא שבעצם שילמתי כפול אז למה בעצם שאתקף?

וזו נקודה למחשבה לכל אלו שלפעמים רואים אנשים שעולים לאוטובוס ולא מתקפים לא תמיד זה מעצלות/כוונה רעה אלא להיפך לפעמים זה פשוט מחוסר ברירה.

ואגב-
כשראיתי את האשכול הזה המשפט הראשון שעלה לי בראש ''קודם כל שיהיה אוטובוסים אחר כך שידאגו שגם נתקף...''
זה המצב היום בכל הארץ לא נראה לי שיש מקום שמתפאר בתחבורה שבו...
 

RRRRR

משתמש מקצוען
לא קראתי את כל השרשור הארוך הזה אבל כאדם שנוסע המון בתחבורה הציבורית רציתי לשתף במס' דברים:

בעניין המכשירים התקולים-
הייתה שנה אחת שהשתמשתי באופן יומיומי בקו אחד של חברת דן ושם מי שמכיר ויודע יש חגיגות עם המכשירים, יכול להיות מצב של אוטובוס עם לפחות מאה איש ואף אחד לא שילם....
בזמנו לאחר שזה קרה מס' פעמים החלטתי להרים טלפון לחברה ושם מה התברר? החברה בכלל לא מודעת לדבר, כיוון שבקווים אלו (וכיום בכל הקווים) לנהג אין כל קשר לענייני התשלום כאשר קורה והמכשיר לא עובד הוא לא מדווח אלא ממשיל הלאה... מעולם לא קבלתי מטר של תודות מחברה אוטובוסים כמו שקבלתי אז...
מה שבעצם מחזיר אותנו אחורה לשאלה האם באמת זו אשמת החברה? אולי באמת יש כאן עניין של גזל?
מה שאני לקחתי לעצמי בכ''א להשתדל זה כשקורה מצב כזה פשוט תרימו טלפון ותדווחו!! זה לא לקוח יותר ממס' דקות ואפשרי בהחלט לעשות את זה אפילו תוך כדי נסיעה כך בעצם תעבירו את האחריות לדבר לחברה.

בעניין בתיקוף- כיום מתוקף תפקידי ומקום העבודה שלי אני משתמשת בכל צד בשני אוטובוסים כל אחד שייך לחברה אחרת ואומר את האמת לא תמיד אני מתקפת ולא בגלל עצלות בגלל שממש לא בא לי לשלם 13 ש''ח על נסיעה שעל פי החוק אני אמורה לשלם 5.90. ולמה?
לכל אזור בארץ יש קוד תשלום ישנן חברות בעובדות כאן במרכז וגם בערים הנושקות במעט לצפון או לדרום.
אדם שנוסע בקו שנוסע רק באזור המרכז לרוב ישלם בקוד 42 אבל חברות שמפעילות אוטובסים לשני הקצוות ישתמשו בקוד אחר (43/7/103) מה שבעצם יותר את הבעיה..
אם עליתי לדוג' על קו 567/286 וכ' בצומת מורשה שלמתי בקוד 43 לאחר מכן עברתי לקו 70/82/33/66 וכ' (קווי מרכז של חברת דן) שם עובר רק קוד מחיר 42 יוצא שבעצם שילמתי כפול אז למה בעצם שאתקף?

וזו נקודה למחשבה לכל אלו שלפעמים רואים אנשים שעולים לאוטובוס ולא מתקפים לא תמיד זה מעצלות/כוונה רעה אלא להיפך לפעמים זה פשוט מחוסר ברירה.

ואגב-
כשראיתי את האשכול הזה המשפט הראשון שעלה לי בראש ''קודם כל שיהיה אוטובוסים אחר כך שידאגו שגם נתקף...''
זה המצב היום בכל הארץ לא נראה לי שיש מקום שמתפאר בתחבורה שבו...
אפשר לתקף קוד 44 כמדומני שתקף לשתיהם
והוא יקר יותר אבל לא כפול
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
של חברת דן ושם מי שמכיר ויודע יש חגיגות עם המכשירים, יכול להיות מצב של אוטובוס עם לפחות מאה איש ואף אחד לא שילם....
מוזר!!
אני נוסע בדן 2/3 ביום ולא מכיר כזו תופעה, וגם לא חצי ורבע ממנה (בב"ב ומחוצה לה).
אם עליתי לדוג' על קו 567/286 וכ' בצומת מורשה שלמתי בקוד 43 לאחר מכן עברתי לקו 70/82/33/66 וכ' (קווי מרכז של חברת דן) שם עובר רק קוד מחיר 42 יוצא שבעצם שילמתי כפול אז למה בעצם שאתקף?
אני לא מבין.
מי אמר שהחוק בצד שלך??
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
לא קראתי את כל השרשור הארוך הזה אבל כאדם שנוסע המון בתחבורה הציבורית רציתי לשתף במס' דברים:

בעניין המכשירים התקולים-
הייתה שנה אחת שהשתמשתי באופן יומיומי בקו אחד של חברת דן ושם מי שמכיר ויודע יש חגיגות עם המכשירים, יכול להיות מצב של אוטובוס עם לפחות מאה איש ואף אחד לא שילם....
בזמנו לאחר שזה קרה מס' פעמים החלטתי להרים טלפון לחברה ושם מה התברר? החברה בכלל לא מודעת לדבר, כיוון שבקווים אלו (וכיום בכל הקווים) לנהג אין כל קשר לענייני התשלום כאשר קורה והמכשיר לא עובד הוא לא מדווח אלא ממשיל הלאה... מעולם לא קבלתי מטר של תודות מחברה אוטובוסים כמו שקבלתי אז...
מה שבעצם מחזיר אותנו אחורה לשאלה האם באמת זו אשמת החברה? אולי באמת יש כאן עניין של גזל?
מה שאני לקחתי לעצמי בכ''א להשתדל זה כשקורה מצב כזה פשוט תרימו טלפון ותדווחו!! זה לא לקוח יותר ממס' דקות ואפשרי בהחלט לעשות את זה אפילו תוך כדי נסיעה כך בעצם תעבירו את האחריות לדבר לחברה.
באגד ירושלים המצב שונה. (לא מתייחסת לחברות אחרות)
א. הנהג יודע טוב מאד אם יש מכשירים תקינים מאחורה או לא, הוא לא מנותק לגמרי מהתשלום היות ולצידו יש מכשיר תיקוף, וממילא הרבה מן הנוסעים מגיעים עד אליו בשביל לתקף.
ב. יש פקחים הנותנים דוחות , ורואים היטב אם המכשירים תקינים או לא.
ג. אגד התקינו סדרה חדשה של מכשירים (שחורים) להרבה מן האוטובוסים, אך עדיין לא הפעילו אותם. (כבר שנה +-).
*יש הטוענים שאגד מתקמצנים על עלות הפעלת המכשירים האלו ו/או תיקון מכשירים שהתקלקלו, כי המערכת יקרה ורגישה. יותר משתלם להם להוסיף עוד פקח למשמרת ולקבל כמה דוחות. (מאשר אי אילו חלקי אחוזונים מהתיקוף)
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מוזר!!
אני נוסע בדן 2/3 ביום ולא מכיר כזו תופעה, וגם לא חצי ורבע ממנה (בב"ב ומחוצה לה).
הדגשתי דווקא בקו 1.
אני לא מבין.
מי אמר שהחוק בצד שלך??
החוק היבש אומר שעל נסיעה כמו שלי משלמים 5.90 הוכחה לכך היא שכשמתחילים תשלום בקוד 42 באוטובוס הבא זה עובר כמעבר אבל הפוך זה לא תקף וכי מה העניין ? זה בדיוק אותה הדרך, אותו כביש, אותם אוטובוסים אותו מרחק!!
אני את מה שמוטל עליי מבחינה הלכתית משלמת זה שכל חברה קובעת לעצמה קוד מחיר שונה והעסק מסתבך זה לא ענייני...
(מה שבאמת לפעמים מרגיז אותי - זה לעלות לאוטובוס להיתקל במבטים ולשמוע כל הזמן שמי שלא מתקף עובר עבירה פלילית
רבותיי! שילמתי בדיוק כמוכם!! למה שאשלם כפול כי יש באג תקשורת בין שתי החברות??
לא נראה שיש מישהו שהיה מוכן לשלם בכל יום פעמיים ביום מחיר כפול רק בגלל בעיה בקוד מחיר!!
אפשר לתקף קוד 44 כמדומני שתקף לשתיהם
והוא יקר יותר אבל לא כפול
בדן יש שני קודים 42 ו3 את קוד 3 ניתן לעשות רק במכשירי תיקוף החדשים עם הסורק בתחתית המכשיר השחור.
אומנם הקוד הזה ברוב המקרים תקף בשניהם אבל יש לו מס' חסרונות:
1.לא בכל האוטובוסים יש את המכשיר המסוים הזה.
2.עלות נסיעה בקוד 3 נעה בין 9.30 9.50 בחישוב חודשי כפול מס' פעמים ביום זה יוצא הפרש משמעותי...
3.גם לו אין מאה אחוזי התאמה....
באגד ירושלים המצב שונה. (לא מתייחסת לחברות אחרות)
א. הנהג יודע טוב מאד אם יש מכשירים תקינים מאחורה או לא, הוא לא מנותק לגמרי מהתשלום היות ולצידו יש מכשיר תיקוף, וממילא הרבה מן הנוסעים מגיעים עד אליו בשביל לתקף.
ב. יש פקחים הנותנים דוחות , ורואים היטב אם המכשירים תקינים או לא.
ג. אגד התקינו סדרה חדשה של מכשירים (שחורים) להרבה מן האוטובוסים, אך עדיין לא הפעילו אותם. (כבר שנה +-).
*יש הטוענים שאגד מתקמצנים על עלות הפעלת המכשירים האלו ו/או תיקון מכשירים שהתקלקלו, כי המערכת יקרה ורגישה. יותר משתלם להם להוסיף עוד פקח למשמרת ולקבל כמה דוחות. (מאשר אי אילו חלקי אחוזונים מהתיקוף)
מעולה!
בדיוק לשם כך הבהרתי בהודעה שהדברים נכתבו לגבי אזור המרכז.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הקוד נקבע ע"י המפקח על התעבורה.
(דרכאגב זה לא חוק, אלא תקנות)
זה לא מעניין אותי מי קבע ולמה, מה שמוטל עליי לשלם אני משלמת מעבר לכך זה לא ענייני גם אם יעלה מפקח אין לי שום בעיה לומר לו את זה כי אם היה ולו צל של ספק בגזל הייתי משלמת אפילו פי שלוש...

נמאס שכל דבר קטן בתחבורה ציבורית הופך למסובך ומלא ביוקרטיה...
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
גם אני לא.
לצערי אני חושב שיש בזה הפסד קצת כשאשכולות מתארכים מדי וכבר לא קוראים את מה שכתוב בהם
יש בזה משהו אבל עדיין זה מעייף לקרוא 15-20+ תגובות כפול 11 עמודים
לרוב בגלל ש80% מהתגובות חוזרות על עצמן בווריאציות שונות כך שחוץ מהתשה כמעט ואין בכך כלום,

אולי הגיע הזמן לנסות להיות יותר קונקרטים....:rolleyes:;)
 

משך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
צילום מקצועי
יוצרי ai
אולי הגיע הזמן לנסות להיות יותר קונקרטים

היום כשיש את האימוג'י זה אמור לפתור את הבעייה
מישהי כותבת שהיא בעד... - 50 לייקים מכל הסוגים
מישהו כותב נגד... - כנ''ל!

ובא לציון גואל:)


בעצם לא בטוח הנה הגבתי בהודעה נוספת במקום רק ''ללייק'' :p
 

חשוב

משתמש פעיל
הדגשתי דווקא בקו 1.

החוק היבש אומר שעל נסיעה כמו שלי משלמים 5.90 הוכחה לכך היא שכשמתחילים תשלום בקוד 42 באוטובוס הבא זה עובר כמעבר אבל הפוך זה לא תקף וכי מה העניין ? זה בדיוק אותה הדרך, אותו כביש, אותם אוטובוסים אותו מרחק!!
אני את מה שמוטל עליי מבחינה הלכתית משלמת זה שכל חברה קובעת לעצמה קוד מחיר שונה והעסק מסתבך זה לא ענייני...
(מה שבאמת לפעמים מרגיז אותי - זה לעלות לאוטובוס להיתקל במבטים ולשמוע כל הזמן שמי שלא מתקף עובר עבירה פלילית
רבותיי! שילמתי בדיוק כמוכם!! למה שאשלם כפול כי יש באג תקשורת בין שתי החברות??
לא נראה שיש מישהו שהיה מוכן לשלם בכל יום פעמיים ביום מחיר כפול רק בגלל בעיה בקוד מחיר!!

בדן יש שני קודים 42 ו3 את קוד 3 ניתן לעשות רק במכשירי תיקוף החדשים עם הסורק בתחתית המכשיר השחור.
אומנם הקוד הזה ברוב המקרים תקף בשניהם אבל יש לו מס' חסרונות:
1.לא בכל האוטובוסים יש את המכשיר המסוים הזה.
2.עלות נסיעה בקוד 3 נעה בין 9.30 9.50 בחישוב חודשי כפול מס' פעמים ביום זה יוצא הפרש משמעותי...
3.גם לו אין מאה אחוזי התאמה....

מעולה!
בדיוק לשם כך הבהרתי בהודעה שהדברים נכתבו לגבי אזור המרכז.


בדן יש קוד 42 ו44 ולא 43!
43 זה קוד של אזור השרון שעולה כמדומני 5.30 ואף פעם לא תראי אותו בדן

אם את יודעת שאת צריכה לעבור, כמו במחלף מורשה אז תבקשי מהנהג מראש קוד 44. שהוא עולה 9.30 (וזה מה שיש באוטובוסים לפעמים כברירת מחדל, כגון אוטובוסים שעוברים בכל גוש דן נגיד קו 53)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אני חושב שהאשכול אכן די מיצה את עצמו..
כל מה שנכתב כאן גובה במסמכים רשמיים
בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע, לסובסדיה לפי מס' נסיעות.

1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון, ולהביא Y נוסעים שיכניסו Z ₪, ואת היתרה עד לגובה המסוכם במכרז משלימה על מדינה.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ לחברות התחבורה (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה מחוייבת בקנס גבוה).

4. עניין נוסף - חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. בחברות שונות חלק מהתשלום מועבר לנהג (לרוב פחות משו"פ לכל תיקוף) כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל מהחברה ו/או מהנהג את אותו הסכום.
עוד הוברר כי במידה וכל המכשירים תקולים הנוסע פטור מתשלום ואינו צריך לשלם בפעם הבאה. אך במידה ואחד המכשירים תקין ישנה חובת תשלום.

מצד שני עלתה בעיה מרכזית שמחמת הצפיפות הגבוה באוטובוסים בחלק מהמקרים אין דרך להגיע לנהג/לבצע תשלום.
ויש לשאול רב האם בהתאם לנתונים הנ"ל נוסע שלא שילם חייב עדיין בתשלום.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בדן יש קוד 42 ו44 ולא 43!
זהו שאמרתי...
43 זה קוד של אזור השרון שעולה כמדומני 5.30 ואף פעם לא תראי אותו בדן
עולה 5.90 בדיוק כמו קוד 42 רק שקוד 42 תקף גם באזור 43 ואילו להיפך לא...
אם את יודעת שאת צריכה לעבור, כמו במחלף מורשה אז תבקשי מהנהג מראש קוד 44. שהוא עולה 9.30 (וזה מה שיש באוטובוסים לפעמים כברירת מחדל, כגון אוטובוסים שעוברים בכל גוש דן נגיד קו 53)
למה שאשלם על נסיעה של תחנה אחת סכום כזה? אומנם זה נראה סכום פעוט אבל כשמכפילים כפול פעמיים ביום חמישה ימים בשבוע זה רציני...

ואגב-
דווקא היום ניסיתי את זה וראה איזה פלא אוטובוס ראשון קוד 44 עלה לי 9.30 ואחר בדן הוספתי מידי הנדיבה עוד 5.90 כלומר שלמתי נסיעה מתל אביב לירושלים בזמן שכל רצוני היה להגיע ממחלף מורשה לעמידר בר''געל מה ולמה???
מי שקובע מה שמוטל קבע מה שמוטל..
אכן. לא מדובר כאן על עניין של קביעה אלא על חוסר תיאום בין קודי מחירים שגורם לסיבוך הזה...

נאה דורש נאה מקיים!!
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
נאה דורש נאה מקיים!!
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אהבתי!!;):)
נראה לך שלא עשינו את זה כבר??
אני לא היחידה אנחנו צוות שלם שרובו מגיע בצורה הזו כולם נצרכים לעבור מקוד 43 לקוד 42 לא משנה ל/מאיזה עיר מדובר (בני ברק פ''ת חולון בת ים.....)
זה בעיה די ישנה שלא ממש מצאו לה את האדם הנכון במשרד הנכון שיעניין אותו העסק והוא יחליט להרים את הכפפה.

ושוב לא פתחתי את הנושא כדי לדון בו אלא רק להאיר את תשומת הלב שלא כל מי שלא מתקף באוטובוס עושה זאת מתוך עצלות או רצון לגזול ח''ו וכ' תכל''ס מצידי לתקף גם 30 פעם אם זה טוב להם...
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אהבתי!!;):)
נראה לך שלא עשינו את זה כבר??
אני לא מצליח להבין.
מי קבע שיש כאן בעיה והמשרד אשם.
כלומר מהו הפרמטר לפיו אתם מודדים מלבד דברו של המפקח עצמו??

(וסתם כך.. בעבר פניתי להרב אייכלר בבעיה דומה, לקח מעט זמן והעניין טופל פרפקט)
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני לא מצליח להבין.
מי קבע שיש כאן בעיה והמשרד אשם.
דבר ראשון המקום הזה שנקרא מחלף מורשה-אריאל וכ' כל האזור הז יש בו המון בעיות מבחנה התחבורה הציבורית מה שהעליתי כאן זה רק שטות קטנה בים הגדול..
ומלבד זאת אולי תסביר לי בהגיון למה כאשר עושים את אותה נסיעה באותם אוטובוסים בדיוק על אותו כביש רק!! מכיוון קוד 42 ל43 זה עובר חלק ואילו להפך זה נתקע מה ההיגיון???
הרי קוד 43 מחירו 5.90 בדיוק כמו קוד 42 זה לא שמדובר שמשהו יקר יותר אלא בדיוק את אותו המחיר...

ואם כבר ממש נכנסים לעניין הבעיה אז יש חברה מסוימת של אוטובוסים שבכלל לא קוראת רב קו שהוטען באוטובוס בו יש קוד 42 שזה בעיה אחרת בפני עצמה למרות שגם באוטובוס הזה המחיר 5.90......
כל זאת ועוד...לא קשה להבין שהנושא הזה לא ממש טהור ומסודר.
(וסתם כך.. בעבר פניתי להרב אייכלר בבעיה דומה, לקח מעט זמן והעניין טופל פרפקט)
אני אשמח בהחלט לעזרה ביצירת קשר זה יעזור לה-מ-ו-ן לא רק לי,

תודה!!
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
הרי קוד 43 מחירו 5.90 בדיוק כמו קוד 42 זה לא שמדובר שמשהו יקר יותר אלא בדיוק את אותו המחיר...
קושיא מצויינת.
גם המחיר לאלעד הוא 5.9 אך ללא אפשרות מעבר.
כנראה שקוד 42 שייך ל2 אשדכולות ו43 לאשכול אחד.
אני לא מנסה להיכנס להיגיון של מחוללי האשכולות, כי זה לא יעזור לי לשנות את הקביעה שלהם.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
גם המחיר לאלעד הוא 5.9 אך ללא אפשרות מעבר.
זה לא אותו דבר כי כאן כן יש מעבר רק שהוא זמין בצד אחד של הנסיעה...
כנראה שקוד 42 שייך ל2 אשדכולות ו43 לאשכול אחד.
אני לא מנסה להיכנס להיגיון של מחוללי האשכולות, כי זה לא יעזור לי לשנות את הקביעה שלהם.
לא בקשתי לשנות שיישאר כל אשכול בקודו הוא רק תנו לקוד 43 גמישות עם 42 בדיוק כמו ש42 עושה איתו כבר שנים רבות בצורה טובה מאד...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה