הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
צודקת, אולי אשלח פניה נוספת בשאלה הזו.
תודה,
הרחיבי ותארי, לדוג' אוטובוס מפרקי בעל 4 דלתות, המעלה נוסעים מכל הדלתות, אך מכשירי התיקוף האחוריים אינם תקינים כלל.
לפעמים מרוב עומס, אפילו אי אפשר להגיע מהדלת ועד למכשיר התיקוף...
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
באופן כללי, מדיניות משרד התחבורה במכרזים היא לתת תגמול/תמריץ לחברה על כל תיקוף, וכן לדרוש מהחברה לתת אחוז מסויים מתוכו לנהגים, וכל זה על מנת לעודד אותם לתקף.
 

יצחק בכניק

משתמש פעיל
אז פשוט תבדוק את האנשים שאתה שומע מהם כך (כמו שאומרים: "בדוק את החברים שלך")

כי אני, ועוד המוני אנשים המשתמשים בתחבורה ציבורית עירונית (בשונה מבין עירונית)
מעניין..
גם אני משתמש בתחבורה עירונית 3-4 פעמים ביום (גוש דן) ומעולם לא נשארתי חייב לחברה.
במקרים קיצוניים שלא הצלחתי להגיע למכשיר/נהג בתחילת הנסיעה, אני עולה לרגע מהדלת הקידמית לתקף. ומקסימום לתקף בפעם הבאה.
יתכן ובאגד המצב יותר גרוע..
1. אינך צריכה לשלם על נסיעה בסיטואציה שבה כול המכשירים אינם תקינים.
כלומר, כמו שכבר כתבו למעלה.
הדיבלטורים האחוריים נועדו לסייע ולא להחליף את המכשיר ליד הנהג.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כלומר, כמו שכבר כתבו למעלה.
הדיבלטורים האחוריים נועדו לסייע ולא להחליף את המכשיר ליד הנהג.
אכן, במענה לשאלתי מה עושים במקרה והמכשיר מאחור לא עובד, ויש עומס שלא מאפשר להגיע לנהג - קבלתי את התשובה:
במידה וקיים מכשיר תיקוף פעיל באוטובוס חובה עליך לבצע תיקוף.
(חברת אגד. הם ממש זריזים, האחרים עוד לא ענו לי אפילו לשאלה הראשונה)
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
אכן, במענה לשאלתי מה עושים במקרה והמכשיר מאחור לא עובד, ויש עומס שלא מאפשר להגיע לנהג - קבלתי את התשובה:

(חברת אגד. הם ממש זריזים, האחרים עוד לא ענו לי אפילו לשאלה הראשונה)
האם הדגשת להם את העומס?
האם הדגשת להם שאין איך לעבור את כל האוטובוס כדי להגיע לנהג?
האם הדגשת להם שלנהגים אין סבלנות לחכות, שארד מהאוטובוס, ארוץ לדלת הקדמית, אנסה להידחס בשביל לשלם ואז להידחס בשביל לרדת מיד?
האם הדגשת להם שזו ההתנהלות בכל האוטובוסים בכל שעות העומס?
האם סיפרת להם שהרבה פעמים הנהגים רק רוצים להעמיס ולכן חוסמים עם היד את המכשיר שלהם ואומרים לכולם להיכנס פנימה, בעוד שגם הם וגם אנחנו יודעים שלא תהיה אפשרות לחזור אל הנהג ולתקף?

אז נכון
אם קיים מכשיר תיקוף תקין באוטובוס
+ כולם יעלו במסודר בדלת הקדמית בלבד
+ יהיה מקום לכולם להיכנס
+ הנהג יהיה סבלני ויתן לכל אחד לתקף
אז יוכלו אגד לדרוש תיקוף בכל נסיעה.
(זו ההתנהלות באוטובוסים בין עירוניים)
אבל התנאים בפועל , באוטובוסים העירוניים, שונים לגמרי.


*כמובן, שאם יש אפשרות לתקף אנחנו מקפידים לתקף, ואפילו מתאמצים בשביל לתקף
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
האם הדגשת להם את העומס?
האם הדגשת להם שאין איך לעבור את כל האוטובוס כדי להגיע לנהג?
האם הדגשת להם שלנהגים אין סבלנות לחכות, שארד מהאוטובוס, ארוץ לדלת הקדמית, אנסה להידחס בשביל לשלם ואז להידחס בשביל לרדת מיד?
האם הדגשת להם שזו ההתנהלות בכל האוטובוסים בכל שעות העומס?
האם סיפרת להם שהרבה פעמים הנהגים רק רוצים להעמיס ולכן חוסמים עם היד את המכשיר שלהם ואומרים לכולם להיכנס פנימה, בעוד שגם הם וגם אנחנו יודעים שלא תהיה אפשרות לחזור אל הנהג ולתקף?

אז נכון
אם קיים מכשיר תיקוף תקין באוטובוס
+ כולם יעלו במסודר בדלת הקדמית בלבד
+ יהיה מקום לכולם להיכנס
+ הנהג יהיה סבלני ויתן לכל אחד לתקף
אז יוכלו אגד לדרוש תיקוף בכל נסיעה.
(זו ההתנהלות באוטובוסים בין עירוניים)
אבל התנאים בפועל , באוטובוסים העירוניים, שונים לגמרי.
אותי את לא צריכה לשכנע. אני מסכימה איתך מאד.
השאלה ששלחתי היתה כזו:
האם במקרה שעליתי מאחור ומכשיר התיקוף שם לא תקין, ויש עומס שלא מאפשר להגיע אל הנהג, בפרט אם הנסיעה קצרה מאד - האם חלה עלי עדיין חובת התיקוף?
והם עדיין ענו מה שענו.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אותי את לא צריכה לשכנע. אני מסכימה איתך מאד.
השאלה ששלחתי היתה כזו:

והם עדיין ענו מה שענו.
אולי כדאי לשאול האם במקרה כזה הם מסכימים לנוסע לתקף בנסיעה הבאה. (ברב קו שאפשר, לא בחופשי)

אבל מן הסתם גם אם - וההדגשה אם - הם ירצו להרשות כזה דבר, אסור להם לענות כך בתשובה רשמית כי משרד התחבורה יכעס עליהם.

אגב מעניין, זה שהמכשיר תיקוף מאחורה לא עובד, זה דבר להתלונן עליו למשרד התחבורה?
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
אותי את לא צריכה לשכנע. אני מסכימה איתך מאד.
השאלה ששלחתי היתה כזו:

והם עדיין ענו מה שענו.
מוזמן העונה להדגים את הדרך לבצע את הפעולה הזו, כלומר, טוב שעונים שחובה לתקף, אבל הם חייבים לאפשר לנו לתקף!

לפני שבוע, עלו פקחים לאוטובוס עמוס... וניסו להתחיל לבדוק רב קו
עמד אחד הנוסעים ונתן לפקח את הרב קו תוך דרישה שינסה להגיע אל הנהג ולתקף.
הפקחים "קיפלו את הזנב" ולא בדקו את הרב קוים עד סוף הנסיעה!
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
מה הייתם עושים באותם ימים "לפני שנים" שהיו עולים רק מהדלת הקידמית?
באותם ימים, הנהג היה עוצר כדלתו הקדמית בתחנה (ולא אחרי התחנה!)
ומעמיס את הנוסעים אחד אחרי השני ומתעכב על הניקוב / תיקוף של כל נוסע ונוסע, והנוסעים שתקפו מתקדמים אל פנים האוטובוס.
(זוכרים את התלונות על 10 דקות בכל תחנה... עד שכולם עולים...?)
לא היה מצב של לעלות מאחורה ולנסות לפלס דרך אל הנהג
לא היה מצב של נהג שלא מעלה נוסעים בדלת הקדמית
ות'אמת שגם לא היו פעם את העומסים המטורפים האלו...
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
לא היה מצב של לעלות מאחורה ולנסות לפלס דרך אל הנהג
אז גם היום, כשמגיע אוטובוס עמוס עולים מקדימה.
לא היה מצב של נהג שלא מעלה נוסעים בדלת הקדמית
בכזה מצב יתכן והדין שונה, גם את זה שואלים את הרב.
ות'אמת שגם לא היו פעם את העומסים המטורפים האלו...
:eek::D
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען
אז גם היום, כשמגיע אוטובוס עמוס עולים מקדימה.
:eek::D
בהחלט משתדלים לעלות מקדימה
אבל
*הרבה פעמים הנהג עוצר אחרי התחנה, כשרק זנבו בתחנה, מתוך מטרה שהנוסעים יעלו מאחורה ולא ידחסו לו מקדימה,
ואז ממש קשה לרוץ עד לקידמת האוטובוס.
*העומס... לא תמיד מאפשר לי לבחור, לרוב צריך לנסות לעלות כמה שיותר מהר, לפני שהנהג יחליט שעמוס לו מידי... או שהדלת לא תיסגר ויצטרכו לרדת.
*היום יש יותר קווי מהדרין, ולא נעים/נח/ אפשרי בכלל לנשים להידחס מהדלת הקדמית. כשהתחילו עם קווי מהדרין הקפידו לאפשר לנשים לתקף (לנקב) מאחורה.
יש גם קוים שאינם רשמית מהדרין, אבל כל החלק הקדמי אוטומטי מלא בגברים.

בכזה מצב יתכן והדין שונה, גם את זה שואלים את הרב.
לאורך כל האשכול אנחנו מתארים את התופעה בשביל שנוכל לגשת לרב ולהציג בפניו תמונה שלימה ככל האפשר.

---
כמובן, שיש לשים לב שאני מתארת את החוויות שלי מהנסיעה, בכל עיר ובכל חברה - התנאים שונים.
 

עיגול רבוע

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
להוסיף מידע להשלמת התמונה לגבי הנידון הרי לפניכם תאור שיחה שהיתה לי עם נהג אוטובוס:
עליתי על אוטובוס של חברת קווים עילית, ובקשתי מהנהג לשלם בפעם אחרת מאחר ולא היה אצלי כרטיס הרב-קו, כך שתשלום במזומן יעלה לי יותר.
הנהג סרב, בנמקו שזה אסור לו מצד הנחיות החברה.
בכוונה שאלתי אותו האם הוא אישית מפסיד מכך שאני לא מבצע את התשלום דרכו, לגבי הפסדו האישי הוא ענה בזלזול (לא כלפַּי; כלפֵּי הטיעון), באמרו שמדובר בסכום אפסי, הענין הוא ההוראות חד-משמעיות של החברה שאסור לו להרשות דבר כזה, לאחר גלגל חוזר של כמה שאלות-ותשובות זהות לשאלה והתשובה הראשונה כשסוף-סוף הצלחתי לחלץ ממנו מה מדת ההפסד האישי שלו הוא אמר לי שמדובר באחוז-וחצי מהתשלום (לא ברור אם זה מהתשלום הריאלי (לאחר ההנחה המתקבלת ברב-קו) או מהתשלום של הסכום ה"עקרוני", אבל כמובן זה לא משנה לעניננו). שאלתי אותו האם כך הוא גם בחברות אחרות, והוא אמר שכנראה כך הוא בשאר החברות גם כן.
מה שמסביר לנו למה נהגים אינם מקפידים "לא להפסיד" מהתשלום, ומאידך שמדובר בגזל (לכאורה) גם של הנהג, כי דין פרוטה (ואפילו פחות משוה פרוטה) כדין מאה.
דברנו על כך שישנם נהגים שמסכימים שישלמו בפעם אחרת, והוא ממש הזדעזע מכך, מפני שזה בניגוד גמור להוראות קפדניות של החברה.

והשי"ת יצילנו מגזל ומכל נדנוד עברה באוטובוס, כאן, ובכל מקום.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
להוסיף מידע להשלמת התמונה לגבי הנידון הרי לפניכם תאור שיחה שהיתה לי עם נהג אוטובוס:
עליתי על אוטובוס של חברת קווים עילית, ובקשתי מהנהג לשלם בפעם אחרת מאחר ולא היה אצלי כרטיס הרב-קו, כך שתשלום במזומן יעלה לי יותר.
הנהג סרב, בנמקו שזה אסור לו מצד הנחיות החברה.
בכוונה שאלתי אותו האם הוא אישית מפסיד מכך שאני לא מבצע את התשלום דרכו, לגבי הפסדו האישי הוא ענה בזלזול (לא כלפַּי; כלפֵּי הטיעון), באמרו שמדובר בסכום אפסי, הענין הוא ההוראות חד-משמעיות של החברה שאסור לו להרשות דבר כזה, לאחר גלגל חוזר של כמה שאלות-ותשובות זהות לשאלה והתשובה הראשונה כשסוף-סוף הצלחתי לחלץ ממנו מה מדת ההפסד האישי שלו הוא אמר לי שמדובר באחוז-וחצי מהתשלום (לא ברור אם זה מהתשלום הריאלי (לאחר ההנחה המתקבלת ברב-קו) או מהתשלום של הסכום ה"עקרוני", אבל כמובן זה לא משנה לעניננו). שאלתי אותו האם כך הוא גם בחברות אחרות, והוא אמר שכנראה כך הוא בשאר החברות גם כן.
מה שמסביר לנו למה נהגים אינם מקפידים "לא להפסיד" מהתשלום, ומאידך שמדובר בגזל (לכאורה) גם של הנהג, כי דין פרוטה (ואפילו פחות משוה פרוטה) כדין מאה.
דברנו על כך שישנם נהגים שמסכימים שישלמו בפעם אחרת, והוא ממש הזדעזע מכך, מפני שזה בניגוד גמור להוראות קפדניות של החברה.

והשי"ת יצילנו מגזל ומכל נדנוד עברה באוטובוס, כאן, ובכל מקום.

לכאורה הריוח של האחוז וחצי זה רק בעסקאות מזומן, ולא בתיקופים
 

nechami21

משתמש מקצוען
משיחה עם נהג בקוים עילית:
כל תיקוף מועבר למשרד התחבורה. משרד התחבורה מתגמל את החברה על כל נוסע.
בנוסף כל נהג מקבל כ10 אג' על כל תיקוף.
לאחר 5 דקות מהתיקוף הראשון ניתן לתקף שוב.
הבעיות שנוצרות מכך במידה והיה עומס ולא היה אפשרות לתקף:
1. תיקוף בקו אחר הינו גזל מהנהג.
2. בעבר הייתי משלמת מיידי תקופה 10 "ניקובים" כדי להמנע מגזל. כעת אם תיקפתי יותר מידי זהו גזל ממשרד התחבורה. אם תיקפתי פחות מידי זהו גזל מהחברה.
 

חחח

משתמש סופר מקצוען
שאלתי אותו האם כך הוא גם בחברות אחרות, והוא אמר שכנראה כך הוא בשאר החברות גם כן.
מה שמסביר לנו למה נהגים אינם מקפידים "לא להפסיד" מהתשלום, ומאידך שמדובר בגזל (לכאורה) גם של הנהג, כי דין פרוטה (ואפילו פחות משוה פרוטה) כדין מאה.
דברנו על כך שישנם נהגים שמסכימים שישלמו בפעם אחרת, והוא ממש הזדעזע מכך, מפני שזה בניגוד גמור להוראות קפדניות של החברה.

והשי"ת יצילנו מגזל ומכל נדנוד עברה באוטובוס, כאן, ובכל מקום.
בדן ואפיקים הסיפור הזה כבר לא קיים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה