מאיפה הבאת את המס' הזה?1. 1,000 אברכים בירוחם, זה לא נחשב שכונה חרדית?
מאיפה הבאת את המס' הזה?1. 1,000 אברכים בירוחם, זה לא נחשב שכונה חרדית?
לא יקרה לעולםאולי המפתח דווקא אצל הבנות
שיכניסו לבנות בשיעורים של "בית של תורה" שערך "כיבוד הורים" חשוב לא פחות?!
ואז הבנות יגיעו מצידן להורים שלהן וישכנעו שלא יקרעו מעצמם והן מוכנות "להתפשר"( ).
רמים בישיבות גדולות?כל ראש כולל או ר"מ/ משגיח מתחיל את היום במשכורת לכל הפחות 4000 ש"ח!!!
שזה בדיוק כפול מהממוצע של 2000 ש"ח לאברך,
במידה והוא יותר מערבב הוא יכול לישא ב2 /3 תפקידים במקביל.
וגם הרבה משתכרים באיזור ה10 אל"ש על כל אחד מהמישרות האילו, ככה שהפער הוא עצום.... [ויש רבים שמקבלים כמה עשרות אל"ש]
הפערים הללו מנציחים לעולם את העוול בתשלומים לחתונות הצאצאים.
ברור.גם אם האופציה השניה מעבר לזה תהיה לגור בשכירות?
לא, כי הם לא בפני עצמם אלא מפוזרים.1,000 אברכים בירוחם, זה לא נחשב שכונה חרדית?
יש הבדל בין ביתר ק"ס לבין הפריפריה שמציעים היום לאנשים. כל הנ"ל קרובים למרכזי האוכלוסייה. את תל ציון ואחיסמך אפשר להשוות לביתר של לפני 20 שנה ובאמת גם הם הצליחו. היום אומרים לאנשים לך לכרמיאל (עיר מקסימה!) שהעיר החרדית הכי קרובה היא מרחק שעה נסיעה על 120 קמ"ש דרך כביש 6.מה אפשר לעשות? אפילו אם נניח שיבוא פילנתרופ שיממן דירות בב"ב לכל החתנים בשנתיים הקרובות, אין בב"ב מספיק דירות בשבילם. הולכים למרחקים ובסוף זה הופך למרכז בפני עצמו. אני זוכר שקרית גת הייתה חור מוחלט. היום אנשים חולמים לקנות שם דירות. המבוגרים ממני בכמה שנים, עוד זוכרים שביתר עילית ומודיעין עילית נחשבו לקצה העולם שאנשים לא הסכימו ללכת לגור שם.
אין לי מושג אם יש היום או לא. אני שואל אם יהיו 1,000 אברכים בירוחם זה לא מספיק? אז למה שלא יארגנו 700-800 לגור שם, וכך תיפתר הבעיה? זה קצת מזכיר את שאלת הביצה והתרנגולת... אנשים לא מוכנים לגור במקום שאין בו שכונה חרדית. אז תעברו קבוצה מספיק גדולה כדי להפוך שכונה שם לשכונה חרדית? אבל אין שם עדיין שכונה חרדית...מאיפה הבאת את המס' הזה?
לא בטוח שזה משקף את דעת כולם. יהיו שיאמרו שהם מעדיפים לקנות היום ב-400-500 אש"ח בפריפריה הרחוקה מאוד, להמתין עשור שיעלו המחירים שם, ואז לנסות לשדרג [בהתייחס להתבססות הכלכלית שגם היא במצב הרבה יותר טוב עשור אחרי החתונה], וכן על זה הדרך.ברור
כשביתר נבנתה היא היתה במרחק נסיעה של כ-50 דקות מירושלים. ובאמת הרבה מאוד אנשים לא הסכימו ללכת לגור בה. היום, אחוזים גבוהים מאוד מתושבי העיר, אינם יוצאים מהעיר אפילו לקניות.יש הבדל בין ביתר ק"ס לבין הפריפריה שמציעים היום לאנשים. כל הנ"ל קרובים למרכזי האוכלוסייה. את תל ציון ואחיסמך אפשר להשוות לביתר של לפני 20 שנה ובאמת גם הם הצליחו. היום אומרים לאנשים לך לכרמיאל (עיר מקסימה!) שהעיר החרדית הכי קרובה היא מרחק שעה נסיעה על 120 קמ"ש דרך כביש 6.
שנית, לא הבנתי איך המציאות הסובבת לא מעלה ולא מורידה בעניין ענווה ומוסריות. ההיפך הוא הנכון.
האם הינך מכיר את ירוחם? זה מקום קטנטן.לא, כי הם לא בפני עצמם אלא מפוזרים.
לא יודע איך לקח 50 דק' לירושלים אולי עם פקקים, אם כן אז מכרמיאל לירושלים לוקח 4 שעות עם פקקים.כשביתר נבנתה היא היתה במרחק נסיעה של כ-50 דקות מירושלים. ובאמת הרבה מאוד אנשים לא הסכימו ללכת לגור בה. היום, אחוזים גבוהים מאוד מתושבי העיר, אינם יוצאים מהעיר אפילו לקניות.
בסופו של דבר, צריך להיות מציאותי ולא להתעקש. לפני 30 שנה אנשים לא הבינו איך אפשר לגור מחוץ לירושלים/ב"ב. היום הצטרפו לריכוזים האלו, עוד כמה ריכוזים בודדים [אלעד, אשדוד, ביתר, בית שמש, מודיעין עילית ועוד כמה בודדים].
אגב, בציבור החסידי יש מאות ואולי אלפי אברכים שהלכו בשנים האחרונות להתגורר בטבריה ובצפת הרחוקות. לאט אבל בטוח הציבור החרדי חייב לכבוש את כל המדינה, והשיקול של קרוב לב"ב/לי-ם אמור לרדת מהפרק.
אז בעצם יש כאן ניתוק מוחלט בין ענווה/מוסריות לבין החיים עצמם?כאשר תרבות החיים והבחירות האישיות והכל מדורג, מקוטלג, מבוקר ונבדק- הוא גם מתומחר. הדרישה לכסף לא קשורה לא לענווה ולא למוסריות, אלא סוג של תג מחיר.
הכל טוב ויפה אבל עם רעיונות מוסריים (אחד הדברים הכי חשובים שיש!) אי אפשר לקנות דירה.אז בעצם יש כאן ניתוק מוחלט בין ענווה/מוסריות לבין החיים עצמם?
האם כשהכל מדורג ומקוטלג לענווה ולמוסריות אין מקום אמיתי (חוץ מזה שהחברה "מאשרת" להקדיש להם)?
האם צורת ההתנהלות של החברה מכתיבה לנו ענווה ומוסריות מהם?
האם לא מצופה מאדם לעצור ולהבין את המשמעות של ההתנהלות שלו שמוכתבת על ידי החברה?
אדם הולך לבית עולמו.
כל אחד בונה כאן את העולם של עצמו, שימשיך איתו לנצח. חברה שופטת, מקטלגת ובודקת הופכת כל עקוב למישור?
נכון, אבל לא על זה דיברתי.הכל טוב ויפה אבל עם רעיונות מוסריים (אחד הדברים הכי חשובים שיש!) אי אפשר לקנות דירה.
למה פונים לציבור ? זה צריך להגיע מתוך הישיבות בפנים ושהראשי ישיבות יכתבו שבחור שמבקש יותר לא ממליצים עליו ולא עונים לברורים עליו איזה איום רציני לא יודעת אולי יושהה מהישיבהכמדומני שזה יותר תלוי בראשי ישיבות שמעודדים את התופעה
זה נחשב שהוא נותן חצי מיליון למרות שלא נותן כלום.
נחשב, חישובים, חשיבות.אבל נחשב שנתן 800.
אז בעצם יש כאן ניתוק מוחלט בין ענווה/מוסריות לבין החיים עצמם?
האם כשהכל מדורג ומקוטלג לענווה ולמוסריות אין מקום אמיתי (חוץ מזה שהחברה "מאשרת" להקדיש להם)?
האם צורת ההתנהלות של החברה מכתיבה לנו ענווה ומוסריות מהם?
האם לא מצופה מאדם לעצור ולהבין את המשמעות של ההתנהלות שלו שמוכתבת על ידי החברה?
אדם הולך לבית עולמו.
כל אחד בונה כאן את העולם של עצמו, שימשיך איתו לנצח. חברה שופטת, מקטלגת ובודקת הופכת כל עקוב למישור?
סליחה אם לא הובנתי.נחשב, חישובים, חשיבות.
מזה מתחיל הבעיות...מושגים של מסחר ומעמד.
זה נקרא לא לתת כלום?????
ראיתי דברים ממש בחוש דברים ולא רק בשידוכים.תכלס!!
מקנאה בך על האמונה
כל פעם ה"פטנט" הזה עובד?סליחה אם לא הובנתי.
הרעיון היה שהאב נרשם לקבוצה לקנות דירה, ועד שמגיע הזמן לשלם המחיר עולה ב800 אל"ש, דבר נוסף שקורה בינתיים זה שהזו"צ מתחתן ולוקחים על עצמם את המשכנתא.
כך יוצא שהאב לא שילם כלום אבל יש לבת דירה של 1.6 עם משכנתא של 800 אל"ש.
כביש המנהרות פשוט לא היה קיים. ואני חושב שסביר להניח שאם ירוחם תתפתח, ותקום בה קהילה גדולה, ועם הזמן יהיה ביקוש לדירות שם שיביא בניה מאסיבית של עוד כמה אלפי יח"ד, סביר להניח שגם הם יזכו לשיפור בתשתיות ברמה שתקצר משמעותית את הדרך למרכז.לא יודע איך לקח 50 דק' לירושלים אולי עם פקקים, אם כן אז מכרמיאל לירושלים לוקח 4 שעות עם פקקים.
אנשים לא מתעקשים פשוט אין בניה קרוב למרכזים החרדיים ומה שיש באמת הלך טוב (אחיסמך ותל ציון).
כל עוד המדינה לא תשקיע את המס שגובה מהתושבים על רכב פרטי ודלק-בתחבורה ציבורית נורמאלית (נת"צים, רכבות מהירות לצפון ודרום, תגבור תח"צ) אף אחד לא ירצה לגור בפריפריה וזה נכון לא רק לציבור החרדי אלא לכל הציבור הישראלי שלא רוצה לגור בפריפריה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: