חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

יועצו של הנשיא זלנסקי: השמדנו כמחצית מרכבי הצבא הרוסי שנכנסו לחרקוב​

 

פ.נ

משתמש מקצוען

מלחמת חייו: איש השעה זלנסקי לא עוזב את העיר​

איש לא הימר על הנשיא הצעיר והלא-מנוסה של אוקראינה בקרב מול האיש החזק והמאיים בעולם. אבל מאז שהחלה הפלישה הרוסית לארצו מתגלה וולודימיר זלנסקי כמנהיג אמיץ שמאחד את העם. כך מצא את עצמו השחקן והקומיקאי לשעבר בתפקיד חייו: דוד מול גוליית בדרמה שמטלטלת את אירופה​






"משרת העם" לא נוטש: בימים האחרונים נמצא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסיטואציה שגם מנהיגים ותיקים ומנוסים ממנו לא היו שמחים להימצא בה - על הכוונת של נשיא רוסיה פוטין. אך בנאומים שהפיץ בסוף השבוע שמר על רוח לחימה ועודד את אזרחיו בסרטון מהבירה המופגזת קייב.
בסרטון שפורסם ביום שישי בערב צולם בסלפי, עם ראש הממשלה, שר ההגנה והרמטכ"ל, מחוץ לארמון הנשיאות כשהוא אומר: "כולנו פה. הצבא פה, האזרחים פה. אנחנו מגינים על העצמאות שלנו, המדינה שלנו, וכך זה יישאר".
יממה לפני כן זלנסקי אמר כי הוא "היעד מספר 1" של מחסלים מטעם הקרמלין, ואשתו וילדיו הם "היעד מספר 2". הוא הוסיף: "אני נשאר פה". אתמול בבוקר פרסם וידיאו נוסף שלו ליד הארמון, גם בסלפי, שבו אמר: "יש הרבה פייק מידע על זה שאני קורא לצבא שלנו להיכנע ושיש פינוי משרדי הממשל, אבל הנה אני. לא נוותר על הנשק שלנו. נילחם על הארץ שלנו". אמש גם פרסם המודיעין האמריקני כי ארה"ב הציעה לזלנסקי רשמית עזרה בפינויו מהבירה והוא ענה לה, כך לפי המקור: "אני זקוק לנשק נגד טנקים, לא לטרמפ. הקרב הוא פה".
5 צפייה בגלריה
זלנסקי בפנייה לאזרחי אוקראינה

זלנסקי. מתריס נגד פוטין בסרטון סלפי מקייב
(מתוך טוויטר)

אין לו את הניסיון המדיני והפוליטי ארוך השנים של הנשיא פוטין והוא צעיר ממנו בהרבה, תוצר של דור אחר לחלוטין. בעברו היה קומיקאי וכוכב תוכניות ריאליטי. ובכל זאת, דווקא מאז שפלשה רוסיה בכוחות גדולים ומאיימים לארצו, ולמרות הדיווחים שהוא עצמו נמצא על הכוונת וצפוי להיעצר ואולי אף גרוע מכך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מגלה בימים האחרונים מנהיגות ראויה לציון.
למרות קריאות חוזרות ונשנות מצד גורמי ממשל בוושינגטון לעזוב את אוקראינה מחשש לביטחונו, או הזמנתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להקים בלונדון ממשלה גולה שתנהל את העניינים משם - זלנסקי נשאר בקייב, מסייר דרך קבע בחזיתות השונות ומעודד את החיילים האוקראינים ואת הציבור, קסדה לראשו ושכפ"צ לגופו.




הסרטון ברחובות קייב לא היה הראשון של הנשיא זלנסקי בימים האחרונים, ונדמה שהוא עושה מאמץ פומבי גדול להראות שהוא בשליטה בתמונת מציאות מאוד מורכבת שבה ארצו מותקפת על ידי אחד הצבאות החזקים בעולם - ומצליחה להתמודד מולו, לפחות לעת-עתה. על פי הדיווחים, קרבות של ממש התנהלו מאז הפלישה בפאתי קייב הבירה, באזור חרקוב במזרח המדינה ובאזור חרסון צפונית-מערבית לחצי האי קרים, והצבא האוקראיני הסב לצבא הרוסי אבדות לא מעטות, כמה מאות חיילים לכל הפחות.
במקביל לסיורים בשטח וניסיונות להעלאת מורל הציבור, פועל הנשיא זלנסקי גם בשדה המדיני כדי לגייס סיוע נוסף ממדינות אירופה ושאר העולם. במהלך סוף השבוע ערך זלנסקי מספר רב של שיחות עם מנהיגי אירופה, בהם הנשיא מקרון. הוא צייץ בטוויטר אמש: "נשק וציוד משותפינו האירופים עושים כעת את דרכם לאוקראינה. הקואליציה נגד המלחמה עובדת!". בין היתר, הודיעה ממשלת הולנד כי בכוונתה לספק לאוקראינה "מוקדם ככל האפשר" 200 טילי נ"מ מדגם "סטינגר", שייתווספו למשלוחי נשק נוספים מארה"ב, בריטניה, פולין, צ'כיה, המדינות הבלטיות, ועוד.



התנהלותו של זלנסקי כעת עומדת בניגוד גמור לזו שהציג בשבועות שקדמו לפלישה הרוסית, שעוררה תהיות רבות האם הוא אכן כשיר לתפקיד בעת כל כך רגישה לביטחונה ולעתידה של ארצו. בתקופה שקדמה לפלישה הרוסית התבטא זלנסקי כמעט בהתרסה נגד הממשל בוושינגטון, ומתח עליו ביקורת חריפה עקב רצף הפרסומים הפומביים שכללו מידע מודיעיני המצביע על פלישה רוסית קרובה ומזהיר מפניה.
זלנסקי סבר אז שמדובר במהלך מיותר, שגורם לדבריו להיסטריה בלתי רצויה ועלול לפגוע באורך הרוח של הציבור האוקראיני. היו שסברו אז שזלנסקי עצמו נמצא למעשה במצב של הדחקה והכחשה של חומרת המצב, ותהו האם חוסר ניסיונו הפוליטי הוא בעוכריו ומשבש את שיקול דעתו: איך העז להפגין יוהרה ושאננות בולטת אל מול עוצמת האיום הרוסי שהלך ונבנה סביב ארצו בחודשים שקדמו לפלישה? ייתכן שהתשובה טמונה בניתוח נקודת המוצא שממנה הגיע זלנסקי לפוליטיקה האוקראינית, והאופן שבו הצליח לכבוש את הזירה הפוליטית במדינה כמעט כנגד כל הסיכויים.

רחובות ריקים בקייב

רחובות ריקים בקייב
(צילום: gettyimages)

בנייין שנפגע מטיל בקייב

בנייין שנפגע מטיל בקייב
(צילום: AFP )

טנק אוקראיני ב אזור חבל לוגנסק  מלחמה פלישה עם רוסיה תקיפה צבאית צבא

טנק אוקראיני באזור חבל לוגנסק
(צילום: AFP )
באפריל 2019 הביס הקומיקאי היהודי זלנסקי, אז בן 41, את הנשיא המכהן פטרו פורושנקו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות אוקראינה. הוא זכה ביותר מ-% 73 מקולות הבוחרים - שיא תמיכה במועמד כלשהו עד אז בבחירות לנשיאות אוקראינה העצמאית - והפך ליהודי הראשון בתפקיד. ההישג שלו אז נחשב לאדיר, בעיקר משום העובדה שהיה חסר ניסיון פוליטי כמעט לחלוטין, ואף הכריז על מועמדותו לתפקיד רק חודשים ספורים לפני הבחירות. בחירתו של זלנסקי לנשיאות אז ביטאה היטב את תחושות המיאוס של אזרחי אוקראינה מהממסד הפוליטי הקיים, מהשחיתות הפושה ומהייאוש שאחז ברבים מהאזרחים, עד כדי כך שהחליטו "לשבור את הכלים" ולבחור לתפקיד הרם שחקן וכוכב ריאליטי.
סקרים שנערכו באוקראינה לפני הבחירות הראו שרבים בציבור שאפו לבחור באדם שאיננו חלק מהמערכת הפוליטית הנוכחית, וזלנסקי מיצב עצמו בדיוק במקום הזה. הוא השתתף בתוכניות רבות, בהן "רוקדים עם כוכבים", אך את עיקר תהילתו כשחקן צבר כשגילם את נשיא אוקראינה בסדרה "משרת העם", שמתארת כיצד אדם פשוט הנלחם בשחיתות מוצא עצמו בלשכת הנשיא. דמותו של זלנסקי הפכה למוכרת ופופולרית בקרב הציבור בעקבות הסדרה, והוא מינף זאת כשהחליט להתמודד על הנשיאות בחיים האמיתיים, על בסיס המלחמה בשחיתות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי

זלנסקי ופוטין. הנשיא האוקראיני הצר גם צעדים למקורבים לפוטין
(צילום: EPA)
התמיכה בו התחזקה לאחר היבחרו כשמפלגתו, "מפלגת משרתי העם", זכתה ברוב מוחלט בבחירות לפרלמנט בקייב ב-2019 - הישג חסר תקדים. לאחר היבחרו שאף זלנסקי לשפר את יחסי קייב עם מוסקבה ולפעול לפתרון הסכסוך בחבל דונבאס במזרח המדינה. הוא קיים דיאלוג ישיר עם פוטין, והשניים הסכימו על הסכם לחילופי אסירים. אלא שכמעט במקביל, במסגרת שאיפותיו לקדם רפורמות חוקתיות, כלכליות ופוליטיות, החל זלנסקי להצר את צעדיהם של אילי ההון במדינה, בהם כאלה המקורבים לפוטין.
בנוסף, זלנסקי לא קידם את יישום הסכמי מינסק כפי שציפתה ממנו מוסקבה, החל להצהיר פומבית על התקרבותה של קייב למערב ולברית נאט"ו, וקידם חקיקה האוסרת על שימוש בשפה הרוסית. שורת ההתרחשויות הללו, וההידרדרות המהירה ביחסים מול רוסיה, גרמה לרבים באוקראינה לתהות האם הנשיא זלנסקי הוא האדם המתאים להוביל את המדינה בעת כל כך רגישה ומסוכנת לעתידה. התנהלותו ערב הפלישה רק חיזקה את החששות והספקות לגביו, וזכתה גם לביקורת של מנהיגי מדינות המערב.
ייתכן שזלנסקי הבין שטעה בהתנהלותו בתקופה שקדמה לפלישה, והפנים שהוא נמצא כעת בקרב חייו באופן מוחשי, ולא רק מטאפורית. לכן החליט להפגין מנהיגות - להישאר בקייב המוקפת בכוחות רוסיים, לסייר בבירה באופן כמעט מתריס נגד פוטין - ולקוות שזו תסייע לארצו להחזיק מעמד גם מבחינה צבאית אל מול עוצמת הצבא הפולש הרוסי. אם המהלך יצלח, וזלנסקי עצמו יינצל וימשיך בתפקידו, סביר שאף אחד כבר לא יפקפק במנהיגותו, אבל בשלב זה, כשהוא נמצא בעיצומו של הקרב על חייה ועצמאותה של אוקראינה - וגם על אלה שלו - מדובר ב"אם" גדול מאוד.
 

נ. ה.

משתמש מקצוען
11:24 – עשרות יהודים מסתתרים בבית הכנסת בחרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, שאליה נכנס הבוקר הצבא הרוסי. בית חב"ד בעיר, בראשות רב העיר משה והרבנית מרים מוסקוביץ מארחים את הפליטים ובמטבח בית הכנסת מכינים אוכל. החשש הוא שמאגר המזון ייגמר בקרוב
 

פ.נ

משתמש מקצוען

סטודנטים ישראלים בורחים מחרקוב: "חששים ש-6 שנות לימוד יירדו לטמיון"​

סטודנטים ישראלים באוקראינה, רבים מהם ערבים, נעזרים בחברי כנסת של הרשימה המשותפת להיחלץ מהמדינה המותקפת • טיבי: "נשארו כמה עשרות ואנחנו עושים את מרב המאמצים להבטיח את שלומם"
 

נ. ה.

משתמש מקצוען

הנשיא זלנסקי: "נילחם כמה שנדרש כדי לשחרר את ארצנו"​

"העם האוקראיני דוחה את הכובשים ויילחם ככל שיידרש לשחרור ארצנו", כך הדגיש נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאום לאזרחי אוקראינה.

"אנחנו דוחים את האויב. ואני רוצה לומר רק דבר אחד: נילחם כמה שצריך כדי לשחרר את ארצנו", אמר נשיא אוקראינה שציין כי "בקייב היה יום שמש יפהפה, שהכובשים ניסו להרוס, כמו כל דבר בהיסטוריה של ארצנו. אבל היום הוא היום הראשון לחייה של ילדה שנולדה בליל שבת במטרו של קייב, המשמש מקלט לאזרחים" אמר הנשיא במוצאי שבת.

https://www.kore.co.il/files/2022/2/videos621b2ebe1a8e9file_854.mp4

"אם נולדים ילדים במקלטים, גם כשההפגזה המתמדת נמשכת, אין לאויב סיכוי במלחמת העם הזו", אמר זלנסקי. הנשיא משוכנע שהנכונות, הסולידריות והאומץ של האוקראינים בהגנה על המדינה שברו את תרחיש הכיבוש של הקרמלין.

"הנכונות של אוקראינה להגן על מדינתה, הסולידריות שלנו אחד עם השני והאומץ שברו את תרחיש הכיבוש של ארצנו. העולם רואה שהאוקראינים חזקים, כן, האוקראינים חזקים, האוקראינים הם אמיצים, האוקראינים נמצאים על אדמת הולדתם והם לעולם לא יתנו אותה לאף אחד, הם לעולם לא יבגדו בה", אמר זלנסקי.

"יש לנו חברים חזקים יותר מאויבים", והוסיף כי שוחח עם מנהיגי המדינות הידידותיות של אוקראינה בכל שעה ביום. התקשורת האוקראינית דיווחה כי תינוק נולד במטרו של הבירה בליל ה-26 בפברואר. לאמא ולתינוק שלום.

המלחמה באוקראינה נמשכת כבר שלושה ימים - ב-24 בפברואר הכריז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על תחילת הפלישה לאוקראינה. הוטל חוק צבאי. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חתם על צו על גיוס כללי.
צפה בקובץ המצורף videos621b2ebe1a8e9file_854.mp4
 

פ.נ

משתמש מקצוען

צ'צ'ניה מגבה: 12,000 צ'צ'נים יילחמו באוקראינה לצד הרוסים​

לטענת המנהיג הצ'צ'ני רמזן קדירוב, פעילות כוחותיו "נועדה למנוע אובדן חיים" • קדירוב דיווח כי בינתיים אין נפגעים לכוחותיו • זלנסקי סירב לסיוע אמריקאי להימלט מאוקראינה: "חשוב לי שתדעו שאני פה ואני מתכוון להילחם"
 

נ. ה.

משתמש מקצוען

צ'צ'ניה מגבה: 12,000 צ'צ'נים יילחמו באוקראינה לצד הרוסים​

@51-4-1024x682.jpg

רמזן קדירוב, מנהיג מחוז צ'צ'ניה ברוסיה ובעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי לוחמים צ'צ'ניים נשלחו לאוקראינה והפציר באוקראינים להפיל את ממשלתם.
בסרטון שפורסם ברשתות, קדירוב התרברב שכוחותיו לא ספגו עד כה אבדות. לדבריו, צבא רוסיה יכול לכבוש "בקלות" את עריה הגדולות של אוקראינה, כולל הבירה קייב, אך משימתו היא "למנוע אובדן חיים".

"נכון להיום, נכון לדקה זו, אין לנו הרוג אחד, או פצוע, אפילו לא מישהו עם נזלת", אמר קדירוב, השולט ביד ברזל בצ'צ'ניה המוסלמית. הוא הכחיש דיווחים אוקראיניים על נפגעים בשורות כוחותיו. "הנשיא (פוטין) קיבל את ההחלטה הנכונה ואנו נבצע את פקודותיו בכל מצב", אמר קדירוב.

שליט צ'צ'ניה תיאר את עצמו בעבר כחייל נאמן של פוטין, שאתמול קרא לאזרחי אוקראינה למרוד בממשלתו "הניאו-נאצית" של הנשיא וולדימיר זלנסקי ולצבא לתפוס את השלטון. קדירוב כבר שלח בעבר כוחות לעזרת רוסיה, במהלך המלחמה בגיאורגיה ב-2008 ועם התערבותה במלחמה בסוריה ב-2015.

הכרזתו של קדירוב הגיעה אחרי שפורסמו בכלי התקשורת הרשמיים ברוסיה תיעודים של אלפי לוחמים שנאספו בכיכר בגרוזני, בירת צ'צ'ניה, במפגן תמיכה במוסקבה. לפי הדיווחים ברוסיה, מספר הלוחמים שהתאספו היה כ-12 אלף ואתמול נאמר כי הם עוד ממתינים לפקודה של פוטין.

בתוך כך, 'הוושינגטון פוסט' פרסם כי ארצות הברית הציעה לנשיא זלנסקי עזרה בהימלטות מהבירה קייב, מחשש שייפול לידי הכוחות הרוסיים – אך זה סירב והשיב לאמריקאים כי הוא נשאר בבירה. "אני נשאר כאן וצריך תחמושת, לא טרמפ", הצהיר זלנסקי.

הנשיא זלנסקי פרסם סרטון בו הוא אומר: "בוקר טוב אוקראינים. ברשת מפיצים המון מידע שקרי עלי, על כניעת הצבא שלנו. חשוב לי שתדעו שאני פה ואני מתכוון להילחם. להילחם למען האמת שלנו, המדינה שלנו, הילדים שלנו. להילחם עד הסוף".

בתיעוד נוסף שלו, זלנסקי התחייב להישאר אחראי על ממשלתו למרות סיכון אישי חמור. "לפי המידע שבידינו, האויב סימן אותי כמטרה מס' 1, את המשפחה שלי כמטרה מס' 2. הם רוצים להרוס את אוקראינה פוליטית על ידי השמדת ראש המדינה" אמר זלנסקי.

בשבועות שקדמו לפלישה הרוסית קיבל הנשיא זלנסקי מודיעין אמריקאי כי ספק אם חייו האישיים בסכנה במקרה של פלישה רוסית.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ח"כ יבגני סובה, סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, פנה לשרת הפנים אילת שקד בעקבות הלחימה באוקראינה. "יש להיערך לקלוט אלפי עולים שהביעו רצון להגיע ארצה בעקבות המצב באוקראינה וכן לסייע בהארכת ויזות תייר לאזרחים אוקראינים השוהים כעת בישראל"
 

נ. ה.

משתמש מקצוען

פ.נ

משתמש מקצוען

אש בכל מקום: המשוריינים מופגזים מחלונות הבתים • צפו​

בעוד הרוסים מציעים שיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס, האוקראינים לא מוותרים, ונלחמים באומץ מול הרוסים | תיעוד דרמטי מקרבות רחוב בלתי פוסקים בעיר חארקוב, שם הרוסים סופגים אבדות
חני לוין, כ"ו אדר תשפ"ב 27/02/2022 11:36
תגיות:



"רוסיה לא יכולה לנהל משא ומתן עם אקדח לראש האוקראינים" כך אמרה שרת החוץ של בריטניה, "לא ייתכן שיחות עם רוסיה על אוקראינה בעוד שלמוסקבה יש חיילים בתוך אוקראינה". את הדברים אמרה על רקע הלחימה העזה בין הצדדים.
קרבות רחוב באוקראינה - רשתות חברתיות אוקראיניות.
"עכשיו, אם הרוסים רציניים בנוגע למשא ומתן, הם צריכים לסלק את החיילים שלהם מאוקראינה. הם לא יכולים לנהל משא ומתן עם אקדח לראשם של האוקראינים, אז בכנות, אני לא סומכת על המאמצים האלה כביכול של משא ומתן", אמרה שרת החוץ ליז טרוס ל-Sky News.
מריה אבדייבה, מנהלת המחקר בחראקוב של צוות החשיבה של איגוד המומחים האירופי של אוקראינה, אמרה לרשת אל-ג'זירה כי הפגזות כבדות החלו בעיר אתמול ונמשכו לאורך כל הלילה והבוקר. נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, קרא לממשלת אוקראינה לשבת ולקיים שיחות שלום עם רוסיה כדי "שהמדינה לא תאבד את מעמד המדינה שלה", כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית RIA Novosti.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
*מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה:*
"ראשית, אני מבקש, בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, *ויהיו השלכות הומניטאריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין.*

*אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת.*

אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי.

*ביומיים הקרובים יגיע לאוקראינה מטוס ועליו 100 טון ציוד הומניטארי ישראלי לאזרחים שנמצאים גם באזורי הקרב, ולאלה שמנסים לצאת. ערכות לטיהור מים, ציוד רפואי ותרופות, וגם אוהלים, שמיכות, שקי שינה וציוד נוסף שיכול לסייע לאזרחים שנמצאים מחוץ לביתם במזג אוויר חורפי וקר.*

במקביל, משרד החוץ ועובדיו עושים לילות כימים על מנת לסייע לישראלים שנמצאים בגבול ורוצים לצאת משם הביתה. בהזדמנות הזאת, אני רוצה להודות להם. אתם עושים עבודת קודש".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה