חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען

אוקראינה טוענת: "הרגנו 4,300 חיילים רוסים מתחילת הפלישה"; קנצלר גרמניה: "פוטין רוצה להקים אימפריה רוסית"​

הלחימה נכנסת ליומה הרביעי • קנצלר גרמניה שולץ: "הסנקציות החדשות כבר פוגעות ברוסיה" • שריפה השתוללה סמוך לבירה בעקבות פגיעת רקטה רוסית על מחסן נפט • חיילים רוסים פוצצו צינור גז טבעי בחרקיב • עדכונים שוטפים לאורך כל היום​

 

שכויח

משתמש מקצוען
׳כיכר׳: נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי, שוחח הלילה עם מנהיגים יהודים במדינה ובראשם הרב הראשי של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך, וביקש מהם להתפלל למען שלום המדינה. בשיחתו עם הרב בלייך, ביקש הנשיא האוקראיני: "אנא בקש מכל יהודי אוקראינה להתפלל למען כל האוקראינים".
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

פ.נ

משתמש מקצוען

בריטניה: נלחץ להרחיב את הסנקציות על רוסיה בפגישת ה-G7​

רויטרס
שרת החוץ של בריטניה, ליז טראס, אמרה יום (ראשון) כי תלחץ להרחיב את הסנקציות על רוסיה בפגישה עם בעלות בריתה בארגון הכלכלי הבינלאומי G7. היא ציינה כי בכוונתה ללחוץ על הידוק הסנקציות, כולל הגישה לנפט ולגז הרוסי.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

הרוסים חוששים מהסנקציות? 1.4 מיליארד דולר נמשכו ברוסיה במזומן​


הסנקציות שכבר הוטלו על רוסיה שלא כללו את הסנקציות ה'כבדות' שנויות במחלוקת בקרב המומחים הרוסיים באשר למידת השפעתן • "מחיר מוצרי האלקטרוניקה קפץ מאז אתמול. האפליקציות גוגל פיי ואפל פיי גם לא עובדות", מספר תושב רוסי



הסנקציות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על רוסיה לא הפילו את הרוסים מהכיסא – לפחות לא כלפי חוץ. "רוסיה הספיקה להתכונן בצורה מיטבית לסנקציות של המערב", אמרה ולנטינה מטוויינקו, יושבת ראש מועצת הפדרציה של רוסיה.
"המכה בפועל לא הייתה חזקה כמו האיומים", אמרו העיתונאים הרוסים ברדיו "הד מוסקבה", אחת מתחנת הרדיו הפופולריות במדינה שנמצאת בבעלות חברת גזפרום. הסנקציות הוגדרו שם כ"חלשות, רכות ומאכזבות", מפני שלא הוטלו נגד פוטין אישית (נכון לשעת האמירה) ולא כללו את הניתוק של רוסיה ממערכת הסליקה הבינלאומית SWIFT וגם לא הגבלות על יצוא נפט וגז.
פוטין אמנם טרם הגיב רשמית לסנקציות וקשה לדעת כיצד ינהג. מצד אחד יום למחרת כוחות השריון הרוסים התקדמו למרכז קייב, אך מנגד הוא גם הודיע כי הוא מוכן לנהל מו"מ עם האוקראינים.
כך או אחרת, הסנקציות על רוסיה כבר הספיקו ליצור פאניקה בקרב אזרחי המדינה. הרוסים התנפלו על כספומטים ומשכו מזומן – גם רובלים וגם דולרים – בכמויות חסרות תקדים, ואף רוקנו את מלאי מזומני המט"ח בחלק מהסניפים. לפי דיווחים ברוסיה, רק במחצית הראשונה של היום נמשכו יותר מ-112 מיליארד רובל, שהם כ-1.4 מיליארד דולר.
"לא מצליח להעביר כסף לחו"ל. מחיר מוצרי האלקטרוניקה קפץ מאז אתמול. האפליקציות גוגל פיי ואפל פיי גם לא עובדות", מספר אחד מתושבי רוסיה. וזאת רק ההתחלה: אזרחי רוסיה עדיין לא מבינים מהו היקף הסנקציות שהוטלו על ידי המערב, ואלה שמבינים מצטיידים במזומן. מאז תחילת המלחמה הבנק המרכזי של רוסיה מתערב במסחר כדי לעצור את נפילת הרובל, והצליח לעת עתה.
רמת החיים של משקי בית תלויה ביציבת הכלכלה. אם זו צומחת ומשגשגת, לרוב קיימת השפעה חיובית על משקי בית וניתן להגדיל את ההוצאות על אזרחים בדמות הטבות ומענקים. וההפך: כשמדינה הופכת לענייה יותר, זה משפיע באופן ישיר גם על אזרחיה.
אולג וויגין, אחד הכלכלנים הבכירים ברוסיה ומי ששימש משנה לנגיד הבנק המרכזי, דווקא לא מסכים עם האמירה שהסנקציות היו חלשות.
"עדיין לא ברור לנו מה אומרות ההגבלות על הגישה לדולר, אירו, יין ופאונד עבור התאגידים הרוסים, אבל זה יכול להוביל לכאוס בסחר החוץ של רוסיה ולירידה משמעותית בהכנסות החברות – ובכך להשפיע גם על הכנסות המדינה ממיסים", אמר ל"הד מוסקבה".
הסנקציות של ביידן יכולות להיות רק ההתחלה. אף שבינתיים לא הוטלו סנקציות ממשיות על ייצוא הנפט והגז, זה לא אומר שזה לא יקרה בהמשך. לארה"ב אין תלות אנרגטית ברוסיה, אבל כ-40% מהגז באירופה מיובא מרוסיה על ידי גזפרום. האיחוד האירופי יכול להחליף את הגז הרוסי בגז מאיחוד האמירויות או סעודיה – דבר שייקח זמן, אך בהחלט אפשרי.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה הבוקר (ראשון) ליומה הרביעי, ובעיר הבירה קייב נמשכים הקרבות העזים. ולדיסלב רויטברג, אחד מיועציו של נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

במהלך סוף השבוע נלחמה באומץ רב אוקראינה אל מול הכוחות הרוסים שמבקשים לפלוש אליה, ועד כה הצליחה במשימה. התושבים במדינה נאלצים להישאר במקלטים, רבים מנסים לחצות את הגבול ובאירופה נערכים לגל פליטים שישטוף את המדינות השכנות. הנשיא וולודימיר זלנסקי חתם על צו גיוס כללי לגברים בגילי 60-18 והכריז: "נמשיך להילחם כמה זמן שיידרש כדי לשחרר את ארצנו". ולדיסלב רויטברג, מיועציו של נשיא זלנסקי, סיפר על המתרחש במדינה ביום הרביעי למלחמה.

רויטברג הצהיר כי למרות הדיווחים השונים בדבר עזיבתו של הנשיא זלנסקי את המדינה, "הנשיא נמצא בקייב, כולנו נמצאים בקייב. אנחנו מנהלים חדרי מצב, את כל מה שצריך לנהל במדינה. אנחנו ממשיכים לפעול להגנת אוקראינה בכל הדרכים האפשריות, גם הדיפלומטיות, גם הצבא וכו'".

הוא עדכן כי "יש כוחות רוסים שנכנסו לחרקוב, זו לא פעם ראשונה שנכנסו לחרקוב, אפילו לא פעם שנייה. כוחות הצבא שלנו דוחקים אותם מדי פעם. יש לנו קרבות עזים בהרבה מקומות, ערים ומרחבים".

לדבריו, "רוסיה עברה, כמו תמיד, את כל הקווים האדומים. הם פוגעים באזרחים חפים מפשע, פוגעים באמבולנסים. הלילה נפגעו 2 אמבולנסים בדרכם להציל חיים. עברו את כל הקונבנציות העולמיות וכלל עולמיות, הם הגיעו למצב של תשישות נפשית. בעולם, ממלחמת העולם השנייה, אף אחד לא ראה דבר כזה או משהו שדומה לזה. הם משתמשים בכל הכוחות האפשריים, ולא הצליחו. הם ציפו ביום-יומיים לקחת את קייב".

עוד הוסיף: "יש לנו כוחות צבא, המון כוחות צבא שלא יוותרו אפילו בגופם. אתם לא מבינים עד כמה הצבא הזה חזק. מדינה כמו רוסיה, עם הצבא הענק, לא הצליחה ב-4 ימים לקחת שום עיר, להתבסס בשום עיר – זה נשמע הזוי. אנחנו תמיד נגן על אדמתנו, רוב האזרחים פה עומדים על המשמר. הצבא שלנו לא מסתכם רק במספרי הצבא. תכפילו את זה פי 5 ואפילו פי 10. יש אנשים חמושים ברחובות שמחכים לצבא הרוסי".

כמו כן, ציין כי הצבא נערך באמצעות בקבוקי מולוטוב, כלומר בקבוקי תבערה. "אתמול היו קרוב לחמישים אלף בקבוקי מולוטוב ברחבי קייב. היום זה הכפיל את עצמו אולי פי 2. אנחנו עם יותר מ-50 אלף אזרחים חמושים בקייב. לא באוקראינה, רק בקייב".

בהמשך, סיפר רויטברג על השיחות שקיים עם הנשיא זלנסקי: "הוא כמונו, כמו כולם, כמו כל האוקראינים, נחוש. הוא רואה קדימה, לא יוותר על סנטימטר ולא על מילימטר אדמה. כל הפייק ניוז שהוא יצא, ברח, חזר – שטויות במיץ עגבניות. הוא בקייב עד הסוף והסוף אמור להיות כמו שאומרים סוף טוב. כולנו אופטימיים".

עוד הוסיף: "אנחנו נמצאים במלחמה מאוד קשה, רוסיה עובדת על פייק ניוז מאוד חזק. יש הבוקר מעל 4,000 הרוגים שלהם מתחילת המלחמה. אנו מבקשים מהצלב האדום להוציא את הגופות לארצם, כי כל אמא מחכה לבן שלה. רוב האימהות לא יודעות שהבנים שלהם פה. אלה שנלקחים כבני ערובה, אנחנו מתנהגים אליהם בצורה הכי טובה שאפשר להיות".

בסיום השיחה, התחייב: "אנו נעצור את המלחמה, אנחנו ממשיכים בדיפלומטיה העולמית, בלחץ של הדמוקרטיות ובכל הדרכים האפשריות הנורמטיביות כדי להפסיק את המלחמה. אנחנו לא תקפנו, לא תוקפים, רק מגנים על עצמנו".
 

פ.נ

משתמש מקצוען

רוסיה מתקשה בכיבוש קייב וסופגת אבדות; 'סימני רצח עם'​

שעות אחרי הפלישה הרוסית לעיר השנייה בגדולה ברוסיה, בצבא אוקראינה מדווחים על אבידות רבות לצבא רוסיה, בעיקר במערכה על כיבוש קייב • זלנסקי: "פעולות צבא רוסיה - סימן לרצח עם" (בעולם)​



רוסיה מתקשה בכיבוש קייב וסופגת אבדות; 'סימני רצח עם'

(צילום: רשתות חברתיות)



אאא
היום הרביעי לפלישת רוסיה נפתח הבוקר (ראשון) עם ניסיון הכניסה של כוחות צבא רוסיים גדולים לשטחה של העיר חרקוב במרכז אוקראינה. העיר היא השנייה בגדולה במדינה ואוכלוסייתה היא קרובה למיליון וחצי תושבים.
גם בשעות הבוקר המוקדמות כוחות צבא גדולים ניסו להתקדם בפלישה לבירת אוקראינה קייב, אך הכוחות שוב נתקלו בהתנגדות צבאית עזה של צבא אוקראינה ושל אזרחים - דבר שמביא לרוסיה לספוג אבידות כבידות באיזור.
בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע כי הוא יקים גדוד בינלואמי שיכיל חיילים מכל רחבי העולם. זלנסקי קרא לכל מי שחרד לגורלה של אוקראינה ברחבי העולם להצטרף לגדוד.
במשרד הביטחון הבריטי אומרים כי למרות ההתקדמות הרוסית בכיבוש אוקראינה, ההתקדמות היא איטית מאוד בזכות התושייה של הלוחמים האוקראינים.


https://www.kikar.co.il/bdclk.php?id=4102
הבוקר פרסם משרד ההגנה האוקראיני את נתוני האבידות הרוסיות הידועות לו וכתב כי קרוב ל-550 נגמשי לחימה הופצצו, 16 מטוסים ו-18 מסוקים הופלו. בנוסף, 102 טנקים, 504 נגמ"שים ו-20 משוריינים הושמדו כליל. בנוסף, מעל 3,000 שבויים נתפסו.

בקרמלין הבוקר פתחו תרגיל תודעתי ואומרו כי הם שלחו משלחת לבלארוס למשא ומתן עם אוקראינה. "אם אוקראינה מעוניינת במשא ומתן, אנחנו מחכים".
כידוע, רוסיה גם פלשה מבלארוס שמשתפת פעולה באופן מלא עם פוטין. נשיא אוקראינה זלנסקי זלזל והגיב כי ״השיחות בבלארוס היו יכולות להיות אפשריות אם רוסיה לא הייתה תוקפת אותנו משטח בלארוס.״
בתגובה, אמר לוקשנקו כי "לבלארוס אין חיילים וכלי נשק בלרוסים באוקראינה. רוסיה לא זקוקה לסיוע כזה". בהמשך איים ואמר כי "כדאי לקייב לשבת לשיחות עם רוסיה אם הם לא רוצים לאבד את המדינה שלהם".
• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'חדשות' ותישארו מעודכנים


מוקדם יותר הלילה, הודיעו ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות על ניתוק חלקי של רוסיה ממערכת "SWIFT" המערכת העולמית להעברת כספים. מדובר בניתוק של בנקים רוסיים עליהם הוטלו בעבר סנקציות. בנוסף, התחייבו ראשי המדינות להטיל הגבלות על הבנק הרוסי המרכזי.
במשך ימים ארוכים הפעיל ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לחץ כבד על העולם לנתק את רוסיה מהמערכת. הגרמנים התנגדו אך הלחץ נשא פרי וההחלטה התקבלה.
בהצהרה משותפת נמסר כי "אנו, מנהיגי האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה וארה"ב מגנים את מלחמת ההתקפות של פוטין על האומה והעם הריבוני של אוקראינה. אנו עומדים לצד ממשלת אוקראינה והעם האוקראיני במאמציהם ההרואיים להתנגד לפלישה של רוסיה. המלחמה של רוסיה מייצגת התקפה על כללים ונורמות בינלאומיות בסיסיות ששררו מאז מלחמת העולם השנייה, ועליהם אנו מחויבים להגן. אנו נטיל על רוסיה דין וחשבון ונבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי עבור פוטין".
 

Lea100

משתמש פעיל
13:01
סוכנות האו"ם לפליטים: 368 אלף בני אדם עזבו את אוקראינה מתחילת הפלישה

סוכנות האו"ם לפליטים מסרה כי מנתוניה עולה שכ-368 אלף בני אדם עזבו את שטח אוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית. ההערכה, נמסר, גובשה בהתבסס על נתוני המדינות הגובלות באוקראינה. "המספר ממשיך לעלות", מסרה עוד מסוכנות האו"ם לפליטים. (רויטרס)
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
הבוקר פרסם משרד ההגנה האוקראיני את נתוני האבידות הרוסיות הידועות לו וכתב כי קרוב ל-550 נגמשי לחימה הופצצו, 16 מטוסים ו-18 מסוקים הופלו. בנוסף, 102 טנקים, 504 נגמ"שים ו-20 משוריינים הושמדו כליל. בנוסף, מעל 3,000 שבויים נתפסו.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

המלחמה באוקראינה: הצבא הרוסי נכנס לחרקוב, באירופה סוגרים את המרחב האווירי לטיסות מרוסיה​

קרבות פרצו במרכז חרקוב לאחר שחיילים רוסים נכנסו לעיר השנייה בגודלה באוקראינה • המושל האזורי הפציר בתושבים להישאר במקלטים: "כוחותינו משמידים את האויב" • משרד ההגנה הרוסי: כיתרנו שתי ערים בדרום אוקראינה • הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי מחריפות: רוסיה תנותק חלקית ממערכת התשלומים העולמית • היום הרביעי ללחימה - עדכונים שוטפים​

 

פ.נ

משתמש מקצוען
13:05: נציבות הפליטים של האו"ם: אומדן הנוטשים בשבוע האחרון דרך מעברי הגבול עלה ל-368,000.


12:58: גם איסלנד ודנמרק יסגרו את המרחב האווירי שלהן לתנועה אווירית רוסית.

12:45: גרמניה תסגור את המרחב האווירי שלה למטוסים ולחברות תעופה רוסיות למשך שלושה חודשים.

12:30: הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, המפקחת על הפעילות הגרעינית העולמית, תתכנס לישיבת חירום בעקבות המשבר באוקראינה.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

כלי טיס מתאבד: אוקראינה משמידה רוסים עם נשק חדש וקטלני​

לפני שבועיים נחתם הסכם בין אוקראינה לטורקיה לאספקת המל"טים המתאבדים "באירקטאר TB2' | אוקראינה מפרסמת תיעוד של השמדת כוחות רוסיים באמצעות כלי הנשק הקטלני
 

פ.נ

משתמש מקצוען
סגנית שר ההגנה האוקראיני לתקשורת: ״עד כה נהרגו באוקראינה כ-4,300 חיילים רוסים. לפי שעה הושמדו 146 טנקים, 27 מטוסים ו-26 מסוקים של הצבא הרוסי״.
 

פ.נ

משתמש מקצוען

כפר במחוז צ`רנייב, בדרך לחרקוב. האוקראינים מפרסמים טנקים שנעצרו על ידי התושבים המקומיים וננטשו
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
• הנשיא זלנסקי הודיע שאוקראינה הגישה תביעה נגד רוסיה בבית הדין הבין-לאומי בהאג: “רוסיה חייבת לתת דין וחשבון על המניפולציות שלה בדבר רצח המשמשות כהצדקה לתוקפנות מצדה. דורשים הפסקה מיידית של האש ומשפט שייפתח כבר בשבוע הבא”.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כז

א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

מנדלה במטבח • אתגר 53

לוח מודעות

למעלה