חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

פ.נ

משתמש מקצוען

"יש כאן הפגזות כבדות": הפאניקה במתחם שקולט את יהודי קייב​

הרב אסמן ומשפחתו הקימו כפר פליטים המאכלס אלפי יהודים שברחו מקייב והסביבה. "המצב פה מחמיר, אנחנו חייבים את עזרתכם הדחופה"​



"אני לא יכול לדבר, יש כאן הפגזות כבדות עכשיו", מתאר כעת הרב משה ראובן אסמן, הרב הראשי של קייב, בשיחת טלפון. הרב אסמן ומשפחתו שוהים במתחם שהקימו מחוץ לקייב, שקלט בימים האחרונים מאות רבות של פליטים. בשבוע שעבר, תיאר באוזנינו הרב אסמן כי הם דואגים להכין את המתחם עם מקומות לינה ואוכל כשר במקום, כדי שיהווה כתובת ליהודים שירצו לצאת מהעיר. הוא גם הפציר בבעלי האזרחות הישראלית להישמע להוראות משרד החוץ, ולשוב ארצה כל עוד היה אפשר.


כעת, בשיחות קטועות מאז צאת השבת, אומר הרב כי הביקוש לעזרה מאת מי שנמלטים על נפשם הוא גדול מאוד, מעל המצופה, וכי המצב אצלם קשה.
הרב שמואל אסמן, בנו של הרב הראשי, כתב בהודעה שנשלחה בתפוצה רחבה כי "אנחנו נמצאים כעת באנטבקה. מדובר בכפר פליטים המאכלס אלפי יהודים שברחו מקייב והסביבה, יש כאן יהודים זקנים, גברים ונשים והרבה ילדים. לצדנו יש בונקר משוריין שאליו אנחנו הולכים כשיש אזעקות". על רצפת הבונקר נפרשו מזרונים, אולם הכמות רחוקה מלהיות מספקת. "אנחנו אומנם סמוכים לקייב, אבל כאן היהודים מוגנים יותר. אנחנו נותנים לכל מי שבא – מקום ללון, אוכל, שתייה ושאר צרכים. כל הזמן מגיעים עוד ועוד יהודים".




במהלך השבת, אומר הרב אסמן, היו הרבה הפגזות. אמש תיאר בנו כי "השבת הייתה לא פשוטה בכלל. ברגעים אלו, אסור לנו להדליק אורות וגם הדרך לבונקר לא מוארת. הכול פה חשוך מכיוון שיש הרבה מאוד התראות שהולכים להיות הרבה מאוד פיצוצים במהלך הלילה. שמנו בכל החלונות דבק סלוטייפ כדי שהחלונות לא יעופו בגלל הפיצוצים. במהלך השבת, הגיעו לפה הרבה אנשים. יש פה הרבה פאניקה". ניסיונות הפליטים לצאת מאנטבקה לכיוון הגבול, הוכתרו חלקם בהצלחה. אחרים שניסו לעבור את הגבול, התייאשו ושבו על עקבותיהם. "אנחנו רק מתפללים לטוב כי באמת המצב הוא לא פשוט בכלל".
במתחם מבקשים סיוע כדי שיוכלו לדאוג למזון וכל הנדרש עבור פליטים נוספים. "כל שעה מגיעים לפה עוד יהודים. אנחנו חייבים את עזרתכם הדחופה. המצב פה מחמיר. אנחנו חייבים עוד אוכל ומזון כדי להאכיל את אלפי היהודים המבוהלים".
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען
אנה ברסקי: במשרד החוץ מתכננים מבצע אווירי הומניטרי לגבול אוקראיני. מדובר בציוד רפואי, ציוד חורף, מערכות לטיהור מים ותרופות - 100 טון סה"כ. המטוס ינחת ביום שלישי בוורשה ומשם הציוד יועבר במשאיות.
 

חסיד אמיתי

משתמש מקצוען

משרד החוץ: 2000 אזרחים ישראלים יצאו מאוקראינה מתחילת הלחימה. בחיתוך המצב עלה כי מעברי הגבול לפולין עמוסים מאוד והמלצת משרד החוץ לאזרחים הישראלים המנסים להגיע למעברי הגבול- להשתמש במעברי הגבול להונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה​

 

פ.נ

משתמש מקצוען
11:30: אחד מיועציו של נשיא אוקראינה זלנסקי: "אנו שולטים בשטח שממערב לקייב והחיילים הרוסים לא מתקדמים בדרום המדינה. העובדה שמשלחת רוסית הגיעה לבלארוס עם הצעה לנהל שיחות שלום מנקודת מבט צבאית אומרת רק דבר אחד - הם איבדו את היוזמה וכעת אינם מסוגלים להמשיך בפעולות אקטיביות".
 

פ.נ

משתמש מקצוען

לפני שבת: כך חולצו אברכים ישראלים מאוקראינה​

החל מיום חמישי בלילה ועד שעה לאחר כניסת השבת נמשך מסע חילוץ כפול של ח"כ אייכלר: בחזית אחת נעשו מאמצים לחלץ קבוצת אברכים חסידיים על גבול אוקראינה-מולדובה, ובחזית האחרת קבוצת יתומים בחזית אוקראינה-מולדובה. הרבנים פסקו: המאמצים דוחים שבת

ביום חמישי בלילה הגיעה ללשכת ח"כ אייכלר פנייה בהולה של קבוצת אברכים חסידיים מישראל השוהים בגבול אוקראינה פולין סמוך לעיירה פשמיש. מדובר בקבוצה שהגיעה להתפלל על קברי צדיקים בגבולות פולין אוקראינה, והמלחמה שפרצה ביום רביעי הפתיעה אותם. לפי הדיווח שלהם הם מנסים כבר עשרים וארבע שעות לעבור דרך מעבר הגבול מדיקה, אך אינם מצליחים בשל הקשיים הפיזיים במקום ובשל הכאוס הגדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ח"כ אייכלר יצר קשר עם צוות משרד החוץ השוהה במקום, אך קיבל דיווח כי המעברים פתוחים ואין עוד מה לעשות. אלא שמאוחר יותר התברר, שהאוקראינים הציבו רק שני בקרי גבול, כנראה בשל מחסור בכוח אדם, מה שגרם כמובן לעומסים מטורפים של אלפי בני אדם שנתקעו בגבולות.

הנהג שהביא את האברכים לגבול כבר עזב, והחלו דיונים קדחתניים האם כדאי להם להישאר שם בתקווה שיצליחו להגיע למעבר הגבול, או שעדיף להם למצוא נהג אחר ולחזור לתוך אוקראינה כדי להגיע למעברי גבול אחרים.

לאחר התייעצות דחופה עם גורמים ביטחוניים באוקראינה ובפולין הוחלט שהקבוצה תישאר שם, משום שזה המקום הכי בטוח יחסית לשאר המדינה. ח"כ אייכלר הנחה את האברכים להישאר שם ולהמתין להוראות חדשות.


עד השעה שש בבוקר התור העצום במעבר הגבול כלל לא זז, והיה נראה שכלום לא מתקדם. בשלב זה עורבו שוב אנשי משרד החוץ שניסו לבדוק מול האוקראינים האם אפשר לזרז את המעבר שלהם. במקביל יצר ח"כ אייכלר קשר עם מספר רבנים בקייב כדי לברר את המשמעויות ההלכתיות למקרה שמאמצי החילוץ ימשכו אל תוך השבת.

בשלב זה, סיפרו הרבנים באוקראינה על בעיה אחרת לגמרי. מצוקה חדשה, מורכבת הרבה יותר. מדובר בקבוצה גדולה של יתומים מבית היתומים של הרב בקשט באוקראינה. מכיוון שחלק מהיתומים זהות משפחתם לא ידועה, נוצרה בעיה קשה כיצד לחלצם מהקרבות שברחובות.

ח"כ אייכלר מיהר ליצור קשר מידי עם שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, וסיפר לו את פרטי המקרה ההומניטרי המורכב. ליאון שכיהן בעבר כשגריר ישראל באוקראינה, תפר את הקצוות משני צדי הגבול וסוכם כי כאשר יגיעו היתומים אל גבול אוקראינה-מולדובה, ימתינו להם נציגים שיעבירו אותם את הגבול בבטחה, עם מסמכים שהוכנו מראש במיוחד עבורם.

לאחר שטופלו עניינים של היתומים, שבה לשכתו של אייכלר לפתור את בעיית האברכים השוהים עדיין בגבול אוקראינה-פולין. השעה כבר הייתה קרובה לשבת, והאברכים הצליחו לחצות את הגבול לתוך פולין, בסיוע הנציג הישראלי שאף הביא להם רכב מיוחד שייקח אותם לעיר הקרובה שם ישהו בשבת.

ח"כ אייכלר קיבל פסקי הלכה ברורים שניתן להמשיך במאמצי החילוץ אל תוך השבת, ואין להסס אף לא לרגע. ואכן, גם הקבוצה שחצתה למולדובה וגם הקבוצה שחצתה לפולין נכנסו אל תוך השבת במסעם המורכב, עד שהגיעו למקום מבטחים מעבר לגבול.
 

פ.נ

משתמש מקצוען
כ-4,300 חיילים רוסים נהרגו במהלך הפלישה לאוקראינה - כך מסרה היום (ראשון) סגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליר. עם זאת הוסיפה כי הם עדיין מבררים את המספר המדוייק. עוד אמרה כי הכוחות הרוסיים איבדו כ-146 טנקים, 27 מטוסים ו-26 מסוקים
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
ולדיסלב רויטברג, מיועצי נשיא אוקראינה:
“הבוקר יש כבר מעל 4,000 חיילים רוסים הרוגים שנמצאים על אדמתנו. אנחנו מבקשים מהצלב האדום להוציא את הגופות לארצם”.
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

תיעוד מתחנת הרכבת באוקראינה בה נראים אלפי אזרחים המנסים להיכנס אל הרכבת במטרה להימלט מהאזור​

e35947fa37b70b4be614.jpg
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בוצ'ה עיר סמוכה לקייב: בניין בן 9 קומות הופצץ ע"י הרוסים
 

פ.נ

משתמש מקצוען

אוקראינה טוענת: "הרגנו 4,300 חיילים רוסים מתחילת הפלישה"; משלחת רוסית הגיעה למו"מ בבלארוס, זלנסקי דחה את השיחות

 

פ.נ

משתמש מקצוען
קרן בצלאל: סוכם כי צוות השגרירות הישראלי באוקראינה והצוותים המתגברים אותו ימשיכו לשהות בפולין ולעבור את הגבול לאוקראינה כדי לסייע לישראלים במקום. סוכנות הסיוע של מדינת ישראל במשרד החוץ מטפלת בהכנות למשלוח הסיוע ההומניטרי לאוקראינה.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
ברוסיה דיווחו כי הנתונים שהאוקראינים מפרסמים בנוגע לחיילים רוסים שנהרגו, אינו נכון וכי כמעט ואין הרוגים מהצד הרוסי. בתגובה להודעה, האוקראינים פרסמו ברשתות עשרות תיעודים של חיילים רוסים הרוגים ושל עשרות רכבי צבא שהושחתו
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
• על פי צבא אוקראינה, רוסיה איבד עד עכשיו, למעלה מ-540 מטוסי קרב, 16 מטוסים רגילים , 22 מסוקים, 107 טנקים, 504 נגמ”שים, מערכת 1 Buk-1, למעלה מ-75 מכוניות משוריינות, למעלה מ-4,000 חיילים, 200 אסירים
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה