חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
19:42 – שרי החוץ והכלכלה של גרמניה בעד ניתוק רוסיה ממערכת התשלומים הבין-בנקאית העולמית "SWIFT"

19:35 – כלי רכב צבאיים רוסיים בוערים היום מצפון לקייב. חיילים אוקראינים חמושים בטילי נ"ט מסוג NLAW.

19:00 – חייל אוקראיני תיעד היום BMP-2 רוסי נטוש.

18:59 – בצל המלחמה באירופה, בנט יכנס מחר את הקבינט מדיני-ביטחוני.

18:47 – אזרחים אוקראינים תוקפים כלי רכב צבאיים רוסיים בבקבוקי תבערה.

18:31 – הרשויות במוסקווה קיבלו הודעות אנונימיות המאיימות להציב פצצות בתחנות הרכבת ובשדה התעופה בעיר.

18:30 – שגרירות רוסיה בלונדון יצרה קשר עם המשטרה הבריטית לאחר שקיבלה שיחות טלפון מאיימות.

לפחות 200 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. כ-1,120 בני אדם נפצעו. שר החוץ האוקראיני דימטרו קולבה קרא למדינות העולם לבודד את רוסיה בעקבות הפלישה: "אני דורש מהעולם, בודדו את רוסיה, גרשו את שגריריה, הטילו אמברגו נפט והביאו להריסת הכלכלה שלה" – כתב. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי צריך לשים סוף לפלישה הרוסית, "אנחנו יכולים לחיות בשלום, צריך לעצור את המלחמה. ישנם אלפי קורבנות ומאות שבויים". במקביל, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי היחידות באוקראינה קיבלו פקודה לחדש את כלל המתקפות. צבא רוסיה ירחיב את תקיפותיו.

רוסיה הטילה וטו במועצת הבטחון של האו"ם על הצעת ההחלטה לגנותה בעקבות הפלישה לאוקראינה. סין, איחוד האמירויות והודו נמנעו בהצבעה. רוסיה אף הודיעה כי תאסור על מטוסי חברות התעופה של בולגריה, פולין וצ'כיה לעבור בשטח האווירי שלה, זאת לאחר ההודעה לפני מספר ימים כי תאסור על חברות בריטיות להשתמש בשטח האווירי גם כן. ארה"ב הטילה סנקציות על ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב, שר ההגנה סרגיי שויגו והרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. שרת האוצר ג'נט ילן אמרה "ארה"ב פועלת בתיאום עם בעלות בריתה כדי להבטיח שרוסיה תשלם מחיר כלכלי ודיפלומטי קשה על פלישתה לאוקראינה".

בעקבות חיתוך המצב שהתקיים במשרד החוץ, הועברה הודעה לאלפי אזרחים ישראלים שנרשמו בשגרירות ישראל באוקראינה לסמן את עצמם כאזרחי ישראל על מנת להקל על צוותי הדיפלומטים הישראלים במעברי הגבול לסייע להם לצאת מאוקראינה. "אנו מבקשים מכל האזרחים הישראלים שנמצאים במעברי הגבול ליציאה מאוקראינה להציג על גופם או ברכבם שלט בולט עם האותיות "IL" באופן כזה יוכלו נציגים רשמיים של ישראל לאתר את אזרחי ישראל בתורים ולסייע להם, במידת האפשר" – נכתב בהודעה.

היום התרחשה מתקפת טילים נוספת על קייב, שעות אחרי ההתקפה הודיע ראש העיר ויטלי קליצ'קו כי העוצר על הבירה האוקראינית יתהדק – והערב הוא נכנס לתוקפו כבר בשעה 17:00: "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", אמר. בשלב זה יימשך העוצר עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

כוחות החילוץ בקייב הודיעו היום כי שישה אזרחים נפצעו מטיל שפגע ברב-קומות בקייב המשמש למגורים, וכי 80 בני אדם פונו מהבניין. עדי ראייה דיווחו כי בית המגורים נפגע ממטח שכוון לעבר נמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני, אולם ייתכן כי בפועל הוא נפגע מטיל נ"ט שירו דווקא הכוחות האוקראיניים.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום מפי גורם ביטחוני אמריקני בכיר כי ארה"ב רואה אינדיקציות להתנגדות אוקראינית ממשית כשמנגד מזהים תסכול הולך וגובר של הרוסים בקרבות. הגורם האמריקני טען: "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון. הם נעשו מתוסכלים מההתנגדות הנחושה מאוד של האוקראינים. היא האטה אותם".

בתוך כך, גורמי מודיעין מערביים אומרים כי מצטברות עוד ועוד טענות שהצבא האוקראיני משיב מלחמה עזה מכפי ששיער העולם – ומכפי ששיערו הרוסים, למרות זאת הם מזהירים כי רוסיה ממשיכה לצופף כוחות לקראת מתקפה על הבירה האוקראינית קייב.

כמו כן, גם משרד ההגנה הבריטי טען היום כי ישנה האטה של ההתקדמות הרוסית. הבריטים הסבירו את ההאטה בבעיות לוגיסטיות משמעותיות שיש לרוסים ובהתנגדות אוקראינית עזה. לדברי משרד ההגנה הבריטי, המטרה הראשית של הצבא הרוסי נשארת קייב, ובינתיים כוחות רוסיים עוקפים ריכוזי אוכלוסייה אוקראיניים גדולים אחרים, ומשאירים סביבם כוחות שרק יקיפו ויבודדו אותם.

גם הגורם הביטחוני האמריקני שצוטט ב'רויטרס' סיפר על בעיות לוגיסטיות שיש לרוסים ואמר כי הבעיה הלוגיסטית הגדולה ביותר שאיתה מתמודדים הרוסים היא מחסור בדלק.

היום התרחשה מתקפת טילים נוספת על קייב, שעות אחרי ההתקפה הודיע ראש העיר ויטלי קליצ'קו כי העוצר על הבירה האוקראינית יתהדק – והערב הוא נכנס לתוקפו כבר בשעה 17:00: "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", אמר. בשלב זה יימשך העוצר עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

כוחות החילוץ בקייב הודיעו היום כי שישה אזרחים נפצעו מטיל שפגע ברב-קומות בקייב המשמש למגורים, וכי 80 בני אדם פונו מהבניין. עדי ראייה דיווחו כי בית המגורים נפגע ממטח שכוון לעבר נמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני, אולם ייתכן כי בפועל הוא נפגע מטיל נ"ט שירו דווקא הכוחות האוקראיניים.

משרד הבריאות האוקראיני דיווח היום כי מאז תחילת הפלישה הרוסית נהרגו לפחות 198 אוקראינים, בהם שלושה ילדים, ועוד 1,115 נפצעו, בהם 33 ילדים. לא ברור אם המניין הזה כולל רק אזרחים או גם חיילים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי "הכוחות האוקראיניים עדיין שולטים בקייב ובנקודות מפתח סביב העיר". לדבריו, "הגיע הזמן לשים סוף לפלישה הרוסית, אנחנו יכולים לחיות בשלום, צריך לעצור את המלחמה".

עוד הוא אמר כי "אלפי קורבנות ומאות שבויים בקרב החיילים הרוסים אינם מבינים מדוע נשלחו לאוקראינה למות", כלשונו. הוא קרא לאיחוד האירופי לנצל את האירועים כדי להחליט כעת על צירופה של אוקראינה לשורותיו.

מנגד, הקרמלין טען כי בפועל אוקראינה היא שמסרבת לפתוח במשא ומתן: "פוטין הורה אתמול לכוחות הרוסיים להפסיק את התקדמותם בתוך אוקראינה, אבל היום הם המשיכו להתקדם משום שהממשלה האוקראינית מסרבת לנהל משא ומתן", נמסר.

אחר הצהריים הודיע משרד ההגנה במוסקבה כי כל היחידות הרוסיות קיבלו פקודה לחדש את התקפותיהן מכל הכיוונים אחרי הפסקה לכאורה ביום שישי.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
גורמי מודעין מערביים הזהירו היום כי אמנם רוסיה ממשיכה לצופף כוחות לקראת מתקפה על הבירה קייב, אך במקביל מצטברות עוד ועוד טענות שהצבא האוקראיני משיב מלחמה עזה מכפי ששיער העולם – ומכפי ששיערו הרוסים.

גורם ביטחוני אמריקני בכיר אמר אחר הצהריים (שבת) לפי סוכנות הידיעות רויטרס כי ארה"ב רואה אינדיקציות להתנגדות אוקראינית "בת-קיימא" ולתסכול הולך וגובר של הרוסים מאובדן מומנטום בקרבם. "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון", טען הגורם האמריקני, "הם נעשו מתוסכלים מההתנגדות הנחושה מאוד של האוקראינים. היא האטה אותם". הגורם הביטחוני האמריקני אמר כי הבעיה הלוגיסטית הגדולה ביותר שאיתה מתמודדים הרוסים היא מחסור בדלק.

לדברי הגורמים בארה"ב, עשרות אלפי חיילים רוסים כבר נכנסו לשטח אוקראינה, אולם ההערכה האמריקנית היא שרוסיה טרם השיגה שליטה אווירית שם ושמערכות ההגנה האווירית האוקראיניות עודן עובדות. בוושינגטון אומרים כי צבא אוקראינה ממשיך להפעיל כלי טיס, וכי אלה חותרים למגע עם הכוחות הרוסיים.

גם בבריטניה סוברים כך ואומרים כי הם צופים הערב להאטה של ההתקדמות הרוסית, ותלה זאת בבעיות לוגיסטיות משמעותיות ובהתנגדות אוקראינית עזה. לדברי משרד ההגנה הבריטי, המטרה הראשית של הצבא הרוסי נשארת קייב, ובינתיים כוחות רוסיים עוקפים ריכוזי אוכלוסייה אוקראיניים גדולים אחרים, ומשאירים סביבם כוחות שרק יקיפו ויבודדו אותם.

קודם לכן היום, שעות אחרי עוד מתקפת טילים על קייב, הודיע ראש העיר ויטלי קליצ'קו כי העוצר על הבירה האוקראינית יתהדק – והערב הוא נכנס לתוקפו כבר בשעה 17:00: "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", אמר. תחילה נמסר כי העוצר יימשך עד מחר ב-8:00, אבל הערב הוא הוארך עד ליום שני בבוקר. הודעתו של קליצ'קו באה אחרי שכוחות החילוץ הודיעו כי שישה אזרחים נפצעו מטיל שפגע ברב-קומות בקייב המשמש למגורים, וכי 80 בני אדם פונו מהבניין. עדי ראייה דיווחו כי בית המגורים נפגע ממטח שכוון לעבר נמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני, אולם ייתכן כי בפועל הוא נפגע מטיל נ"ט שירו דווקא הכוחות האוקראיניים.

משרד הבריאות האוקראיני דיווח היום כי מאז תחילת הפלישה הרוסית נהרגו לפחות 198 אוקראינים, בהם שלושה ילדים, ועוד 1,115 נפצעו, בהם 33 ילדים. לא ברור אם המניין הזה כולל רק אזרחים או גם חיילים. נזכיר כי אתמול טענה אוקראינה כי גם צבאה מסב לכוחות הרוסיים אבדות כבדות, וכי אלה איבדו כבר יותר מ-1,000 חיילים. לא ברור אם יש ממש בטענה, אבל שעות לפני כן טען גם שר ההגנה הבריטי כי מאות חיילים רוסים נהרגו. גורמי מודיעין בארה"ב אישרו כי הצבא האוקראיני מגלה התנגדות עזה משהעריכו תחילה.

עוד יצוין כי במהלך היום הודיעה רוסיה כי היא אוסרת על מטוסיהן של חברות תעופה משלל מדינות באירופה לעבור במרחב האווירי שלה בדרך ליעדים בעולם, בתגובה לכך שאותן מדינות אסרו כניסת כלי טיס רוסיים לשטחן בצל האירועים באוקראינה. לפי שעה מדובר בבולגריה, פולין, צ'כיה ורומניה. הן מצטרפות לבריטניה, שהיא ורוסיה הטילו איסורי טיסה כאלה זו על זו עוד קודם לכן השבוע.
 

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
שגרירות אוקראינה בישראל פרסמה במהלך סוף השבוע הודעה בה קראה למעוניינים להשתתף בהגנה על אוקראינה להצטרף למלחמה. בהודעה נכתב: "אם אתם מוכנים להגן על ריבונות אוקראינה אנא שלחו לנו הודעה".

ההודעה לישראלים פורסמה בפוסט ברשת החברתית של השגרירות תחת הכותרת "הודעה דחופה עבור מי שמעוניין להשתתף בהגנה על אוקראינה מהתוקפנות הרוסית". בפוסט נכתב: "כל בני ארצנו, האזרחים הישראלים שאכפת להם ואזרחי מדינות אחרות שנמצאים עכשיו בישראל. השגרירות החלה לגבש רשימת מתנדבים שמעניינים להשתתף בלחימה נגד התוקפנות הרוסית. אם אתם מוכנים להגן על ריבונות אוקראינה אנא שלחו לנו הודעה".

בפוסט נמסרו כתובות דואר אלקטרוני למשלוח פרטים אישיים, מספר דרכון וסוג ההתמחות הצבאית. לפי דיווח ב'וואלה', בישראל יש מאות אלפי אזרחים ממוצא אוקראיני שחלקם שירתו בצה"ל וקנו לעצמם התמחות בלחימה. כבר כעת ישנם ישראלים בעלי אזרחות אוקראינית שנמצאים באוקראינה לאחר שהתנדבו ללחימה.

WhatsApp-Image-2022-02-26-at-18.34.16.jpeg


שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר אתמול בהצהרה שנשא מהשגרירות בתל אביב כי מתקיים משא ומתן עם ישראל לשליחת סיוע הומניטרי למדינתו: "אנחנו דנו בסיוע הומניטרי דחוף מצד ישראל, ואני שמח להגיד שאנחנו מצפים לקבל אותו בטווח השעות הקרובות".

השגריר האוקראיני הדגיש כי "מדובר בעיקר בסיוע רפואי לבתי החולים. אנחנו לא מדברים על חיילים, יש לכם את העניינים הביטחוניים שלכם ואנחנו חכמים מספיק כדי לא להציע את זה".

במשרד החוץ סירבו להגיב על הדברים.
 

מוייייישה

משתמש פעיל
אגב, בקבוקי תבערה לא יכולים להזיק לטנקים ומשוריינים, אז לכל מי שהתלהב לראות אותם זורקים בקת"בים על הנגמ"שים..
יודעי דבר טוענים שאם יודעים איך לזרוק אז זה מהדברים הקטלניים ביותר גם נגד טנקים וכדומה
 

manu

משתמש פעיל
אגב, בקבוקי תבערה לא יכולים להזיק לטנקים ומשוריינים, אז לכל מי שהתלהב לראות אותם זורקים בקת"בים על הנגמ"שים..
לפי הסרטים על מלחמת העולם השניה, אפשר לפגוע בגלגלים (לא יודע איך קוראים להם בדיוק) באופן משמעותי
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יוצרי ai
לפי הסרטים על מלחמת העולם השניה, אפשר לפגוע בגלגלים (לא יודע איך קוראים להם בדיוק) באופן משמעותי
מאמין שמן הסתם הטנקים עברו איזה שדרוג מאז ...
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
גם בסוכנויות ידיעות בעולם מודגש שחלק מהעצירה של הטנקים של על ידי בקבוקי תבערה מאולתרים,
הביאו לשם מומחים איך לעשות זאת, אבל זה לא כל בקבוק עוצר טנק, זה לעיתים.
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית

דיווח ברויטרס: כוחות הצבא הרוסי מתקרבים לתחנת הכוח הגרעינית זפוריז’יה – הגדולה ביותר באירופה​

 

ששון בן שמחה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
לפי הסרטים על מלחמת העולם השניה, אפשר לפגוע בגלגלים (לא יודע איך קוראים להם בדיוק) באופן משמעותי
א. הטנקים של אז היו ממש נחותים ביחס להיום. למרות שאני לא חושב שגם אז הם היו יכולים להזיק לזחלים, רק לחדור לתוך הטנק.
ב. הם יכולים להזיק לגלגלים של נגמשים אבל לא לחדור לבפנים.
לכל טנק יש מלמעלה חור כדי לנשום
זה לא המצב היום. הטנקים של היום מסוגלים להציל את הצוות אפילו מקרינה רדיואקטיבית. יש להם מערכות סינון מתקדמות.
 

ניהול האתר

Administrator
מנהל
מנוי פרימיום גולד
עיצוב גרפי DIP
עימוד ספרים
שבוע טוב
המנהלים עסוקים מידי בשביל למחוק כאן הודעות
במידה ויהיו כאן פרשנויות, ספקולציות, מחשבות וכל מה שאינו בגדר דיווח - האשכול יינעל ולא יינתן לפתוח אשכול אחר בנושא.
בתקוה להבנה ושיתוף פעולה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה