חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

ממלכתי

משתמש מקצוען
נשיא אוקראינה זלנסקי בהודעה רשמית הערב: ״עמדנו והדפנו בהצלחה את התקפות האויב. הלחימה נמשכת בערים ובמחוזות רבים במדינתנו, אבל קייב וערי מפתח ברחבי הבירה נשלטות על ידי הצבא שלנו. הכובשים רצו לחסום את מרכז המדינה שלנו ולשים את הבובות שלהם כאן, בשלב זה הרסנו את התוכנית שלהם״.
26.2.2022 18:26
 

ממלכתי

משתמש מקצוען
סיכום חדשות השבת
לפחות 200 בני אדם, בהם ילדים, נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה. כ-1,120 בני אדם נפצעו. שר החוץ האוקראיני דימטרו קולבה קרא למדינות העולם לבודד את רוסיה בעקבות הפלישה: "אני דורש מהעולם, בודדו את רוסיה, גרשו את שגריריה, הטילו אמברגו נפט והביאו להריסת הכלכלה שלה" – כתב. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי צריך לשים סוף לפלישה הרוסית, "אנחנו יכולים לחיות בשלום, צריך לעצור את המלחמה. ישנם אלפי קורבנות ומאות שבויים". במקביל, משרד ההגנה הרוסי הודיע כי היחידות באוקראינה קיבלו פקודה לחדש את כלל המתקפות. צבא רוסיה ירחיב את תקיפותיו.

רוסיה הטילה וטו במועצת הבטחון של האו"ם על הצעת ההחלטה לגנותה בעקבות הפלישה לאוקראינה. סין, איחוד האמירויות והודו נמנעו בהצבעה. רוסיה אף הודיעה כי תאסור על מטוסי חברות התעופה של בולגריה, פולין וצ'כיה לעבור בשטח האווירי שלה, זאת לאחר ההודעה לפני מספר ימים כי תאסור על חברות בריטיות להשתמש בשטח האווירי גם כן. ארה"ב הטילה סנקציות על ולדימיר פוטין, שר החוץ סרגיי לברוב, שר ההגנה סרגיי שויגו והרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. שרת האוצר ג'נט ילן אמרה "ארה"ב פועלת בתיאום עם בעלות בריתה כדי להבטיח שרוסיה תשלם מחיר כלכלי ודיפלומטי קשה על פלישתה לאוקראינה".

בעקבות חיתוך המצב שהתקיים במשרד החוץ, הועברה הודעה לאלפי אזרחים ישראלים שנרשמו בשגרירות ישראל באוקראינה לסמן את עצמם כאזרחי ישראל על מנת להקל על צוותי הדיפלומטים הישראלים במעברי הגבול לסייע להם לצאת מאוקראינה. "אנו מבקשים מכל האזרחים הישראלים שנמצאים במעברי הגבול ליציאה מאוקראינה להציג על גופם או ברכבם שלט בולט עם האותיות "IL" באופן כזה יוכלו נציגים רשמיים של ישראל לאתר את אזרחי ישראל בתורים ולסייע להם, במידת האפשר" – נכתב בהודעה.


סיכום חדשות השבת באדיבות 'חדשות 0404
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

ממלכתי

משתמש מקצוען
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום מפי גורם ביטחוני אמריקני בכיר כי ארה"ב רואה אינדיקציות להתנגדות אוקראינית ממשית כשמנגד מזהים תסכול הולך וגובר של הרוסים בקרבות. הגורם האמריקני טען: "אנחנו יודעים שהם לא רשמו את ההתקדמות שהם רצו לעשות, במיוחד בצפון. הם נעשו מתוסכלים מההתנגדות הנחושה מאוד של האוקראינים. היא האטה אותם".

בתוך כך, גורמי מודיעין מערביים אומרים כי מצטברות עוד ועוד טענות שהצבא האוקראיני משיב מלחמה עזה מכפי ששיער העולם – ומכפי ששיערו הרוסים, למרות זאת הם מזהירים כי רוסיה ממשיכה לצופף כוחות לקראת מתקפה על הבירה האוקראינית קייב.

כמו כן, גם משרד ההגנה הבריטי טען היום כי ישנה האטה של ההתקדמות הרוסית. הבריטים הסבירו את ההאטה בבעיות לוגיסטיות משמעותיות שיש לרוסים ובהתנגדות אוקראינית עזה. לדברי משרד ההגנה הבריטי, המטרה הראשית של הצבא הרוסי נשארת קייב, ובינתיים כוחות רוסיים עוקפים ריכוזי אוכלוסייה אוקראיניים גדולים אחרים, ומשאירים סביבם כוחות שרק יקיפו ויבודדו אותם.

גם הגורם הביטחוני האמריקני שצוטט ב'רויטרס' סיפר על בעיות לוגיסטיות שיש לרוסים ואמר כי הבעיה הלוגיסטית הגדולה ביותר שאיתה מתמודדים הרוסים היא מחסור בדלק.

היום התרחשה מתקפת טילים נוספת על קייב, שעות אחרי ההתקפה הודיע ראש העיר ויטלי קליצ'קו כי העוצר על הבירה האוקראינית יתהדק – והערב הוא נכנס לתוקפו כבר בשעה 17:00: "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר", אמר. בשלב זה יימשך העוצר עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

כוחות החילוץ בקייב הודיעו היום כי שישה אזרחים נפצעו מטיל שפגע ברב-קומות בקייב המשמש למגורים, וכי 80 בני אדם פונו מהבניין. עדי ראייה דיווחו כי בית המגורים נפגע ממטח שכוון לעבר נמל התעופה הבינלאומי קייב ג'וליאני, אולם ייתכן כי בפועל הוא נפגע מטיל נ"ט שירו דווקא הכוחות האוקראיניים.

משרד הבריאות האוקראיני דיווח היום כי מאז תחילת הפלישה הרוסית נהרגו לפחות 198 אוקראינים, בהם שלושה ילדים, ועוד 1,115 נפצעו, בהם 33 ילדים. לא ברור אם המניין הזה כולל רק אזרחים או גם חיילים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום כי "הכוחות האוקראיניים עדיין שולטים בקייב ובנקודות מפתח סביב העיר". לדבריו, "הגיע הזמן לשים סוף לפלישה הרוסית, אנחנו יכולים לחיות בשלום, צריך לעצור את המלחמה".

עוד הוא אמר כי "אלפי קורבנות ומאות שבויים בקרב החיילים הרוסים אינם מבינים מדוע נשלחו לאוקראינה למות", כלשונו. הוא קרא לאיחוד האירופי לנצל את האירועים כדי להחליט כעת על צירופה של אוקראינה לשורותיו.

מנגד, הקרמלין טען כי בפועל אוקראינה היא שמסרבת לפתוח במשא ומתן: "פוטין הורה אתמול לכוחות הרוסיים להפסיק את התקדמותם בתוך אוקראינה, אבל היום הם המשיכו להתקדם משום שהממשלה האוקראינית מסרבת לנהל משא ומתן", נמסר.

אחר הצהריים הודיע משרד ההגנה במוסקבה כי כל היחידות הרוסיות קיבלו פקודה לחדש את התקפותיהן מכל הכיוונים אחרי הפסקה לכאורה ביום שישי.
 

ממלכתי

משתמש מקצוען
עוד מרשת ב׳: גורמי ביטחון אוקראינים מעריכים - סוכנים רוסים לנים בבתי מלון בקייב כדי להכשיר כניסת כוחות קרקעיים לעיר.
26.2.2022 18:56
רשת ב׳: מאות מפגינים כעת בתל אביב נגד המלחמה באוקראינה.
 

תם וחכם

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
1645894767042.pngתראו את מספרי ההרוגים בויקפדיה באנגלית.
נשמע הזוי, אבל זה מקור יותר מוסמך לכאורה.
 

ממלכתי

משתמש מקצוען

גיבור: הלוחם האוקראיני הקריב את חייו וזכה לכבוד​

הלוחם ויטאלי שאקון פעל בהרואיות כשהקריב את חייו בעת שפוצץ גשר בעיר חרסון - צעד שהאט מאוד את ההתקדמות הרוסית. היום הוא קיבל מהנשיא זלנסקי תואר של כבוד​

מאיר גלבוע | חדשות בעולם26.2.2022 | 18:35

95b0bd8dce05159237cd.jpg
הגשר שפוצץ | צילום: צילום מסך
הלוחם האוקראיני ויטאלי שאקון קיבל היום (שבת) מידי נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי את תואר "גיבור אוקראינה" - התואר הגבוה ביותר שניתן במדינה על ידי הנשיא. שאקון פוצץ עצמו על גשר הניצ'סק שבדרום חרסון, בניסיון למנוע את התקדמות הכוח הרוסי ושיירת הטנקים.
מצבא אוקראינה נמסר כי הלוחם הסיק שלא יוכל להספיק להתפנות והחליט להקריב את חייו ובכך הצליח לעצור את התקדמות הכוחות הרוסים.
2880ea79dfd08f8b5937.jpg
ויטאלי שאקון

האזור היה ממולכד מראש ולשאקון לא נותר זמן כדי לברוח בעת שהכוחות התקרבו לגשר. הוא שלח הודעה ללוחמים שאיתו וכתב כי הוא הולך לפוצץ את הגשר, ושנייה לאחר מכן נשמע הפיצוץ.
בנאום נרגש לאומה הנצורה העניק הנשיא זלנסקי את תואר הכבוד ללוחם ותקף את מוסקבה שלדבריו מנסה לכבוש את קייב ולהקים במקום משטר בובות.
 

ממלכתי

משתמש מקצוען

זאב גרשוני

ראש הממשלה יכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני בשעות אחר הצהריים במשרד ראש הממשלה

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:59

מערכת המחדש

זלנסקי ביקש מבנט לתווך את השיחות בין אוקראינה לרוסיה

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:42

זאב גרשוני

‏הקרמלין: האטת הצבא הרוסי אתמול בוצעה בהוראת פוטין, אך לאחר סירוב האוקראינים לשאת ולתת, הכוחות יתקדמו. אתמול דיווחו גורמים מערביים שהכוחות “לא מתקדמים בהתאם לציפיות מהקרמלין” (כאן)

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:34

זאב גרשוני

בשעות האחרונות הופל מטוס תובלה רוסי – 5 הרוגים באירוע

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:30

זאב גרשוני

“אנונימוס” לוקחים אחריות על השבתת האתרים הרשמיים של ממשלת רוסיה

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:29

זאב גרשוני

עקב הפצת פייק: “טוויטר” חסמה את האפשרות להרשמה של משתמשים רוסים חדשים

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:28

זאב גרשוני

זלנסקי הבוקר במסר בסרטון מחוץ ללשכתו בקייב: “יש הרבה פייק באינטרנט שאני קורא לצבא שלנו להניח את נשקו ושיש פינוי. אני כאן. לא נניח את נשקנו. נגן על המדינה שלנו”.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:25

זאב גרשוני

ממשלת צ’כיה אישרה משלוח נשק בשווי של כ-8.5 מיליון דולר כדי לסייע לאוקראינה. המשלוח כולל מקלעים, רובי סער וכלי נשק קלים אחרים.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:23

שמחה כהן

מטוס קל התרסק סמוך לביתר עילית: 2 נהרגו

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:23

זאב גרשוני

אוקראינה פנתה לצלב האדום בבקשה להוציא משטחה גופות של אלף חיילים רוסים ולהחזירן לרוסיה.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:22

זאב גרשוני

בעקבות השעיית רוסיה אמש ממועצת אירופה (גוף שמקדם אמנות בין-לאומיות וזכויות אדם) – סגן ראש המועצה לביטחון לאומי ברוסיה קורא להחזיר את השימוש בעונש המוות במדינה.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:21

זאב גרשוני

נשיא רוסיה לשעבר דמיטרי מדבדב אומר כי הפעולה הרוסית תימשך עד להשגת התוצאות שעליהן דיבר פוטין, כך לפי דיווח ברויטרס. הוא הוסיף שהוא לא מופתע מהסנקציות האישיות נגדו ואומר שאין לו ולמשפחתו חשבונות בנק זרים או נכסים בחו”ל: “הסנקציות רק יעזרו לרוסיה להתאחד”.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:21

זאב גרשוני

במשרד החוץ העבירו בקשה לישראלים שמנסים לצאת באוקראינה: “מבקשים מכל האזרחים הישראלים להציג על גופם או ברכבם שלט בולט עם האותיות IL. באופן כזה יוכלו נציגים רשמיים של ישראל לאתר את אזרחי ישראל בתורים ולסייע להם”.

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:20

זאב גרשוני

קייב תחת עוצר: “מ17:00 בערב כל מי שיסתובב ברחובות ייחשב לאויב”

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:19

זאב גרשוני

שר החוץ יאיר לפיד הנחה הבוקר על יציאתו של שגריר ישראל המיועד לפולין, ד״ר יעקב לבנה, לוורשה. שר החוץ קיבל את ההחלטה בחיתוך המצב במשרד החוץ במטרה לקדם את הסיוע לאזרחים ישראלים החוצים את הגבול מאוקראינה לפולין

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:17

זאב גרשוני

ביממה האחרונה עלה רעיון באוקראינה כי ישראל תשמש המתווכת בסכסוך, אולי אפילו כחלק מפסגת מנהיגים בירושלים או במגעים מדיניים בין קייב למוסקבה, לפי דיווחים שונים זלנסקי הציע לבנט לתווך

כ״ה באדר א׳ תשפ״ב

בשעה: 18:16

זאב גרשוני

ח״כ ניר ברקת מהליכוד כתב בפייסבוק: “כשאנו רואים את המראות האחרונים השבוע באירופה, הלקח שלנו צריך להיות חד וברור: ישראל צריכה לסמוך אך ורק על עצמה כדי להבטיח את בטחונה ואת בטחון אזרחי ישראל. לעולם לא נפקיר את בטחוננו בידי אף אחד אחר ותמיד נדע להגן על עצמנו בכוחות עצמנו”

 

manu

משתמש פעיל
פולין ורומניה סגרו המרחב האווירי שלהם למטוסים רוסים
אם תסתכלו על מפת העולם תבינו שכרגע גם אם נגיד שהמטוסים האלו יכולים לעבור מעל האוקראינה (מה שאני לא מאמין )נשאר להם מעט מקום כדי להגיע לשאר מדינות אירופה
 

manu

משתמש פעיל

נשיא צ’צ’ניה הודיע כי כוחותיו נפרסו באוקראינה​

ראש הרפובליקה של צ’צ’ניה הצטרף לקו של בן בריתו, הנשיא פוטין, והבהיר כי רוסיה יכולה לכבוש “בקלות” ערים אוקראיניות שלמות
 

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

הילוך גבוה

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
קייב בירת אוקראינה נכנסה הערב (שבת) לעוצר, החל מהשעה 17:00. ראש העיר ויטלי קליצ'קו הודיע, כי "כל מי שיהיה בחוץ ייחשב לאויב וייעצר". העוצר יימשך בשלב זה עד מחר בשעה 8:00 בבוקר.

סוכנות הידיעות האוקראינית אינטרפקס דיווחה הערב, כי 19 אזרחים אוקראינים נהרגו ו-73 נפצעו בהפצצה רוסית במחוז דונייצק שבמזרח המדינה. מוקדם יותר נפגע רב קומות בקייב מטיל. ככל הנראה מדובר בטיל רוסי, שכוון לעבר שדה התעופה הבינלאומי ז'ולאני. שישה אזרחים נפצעו, ו-80 אנשים פונו מרב הקומות. משרד הבריאות האוקראיני מסר, כי בעקבות הפלישה הרוסית לשטח המדינה נהרגו עד כה לפחות 198 בני אדם, בהם שלושה ילדים. 1,115 בני אדם נפצעו. מההודעה לא ברור האם מדובר בנפגעים בקרב האזרחים בלבד, או שהמספר כולל גם אנשי צבא.

ברחובות קייב מתנהלים קרבות בין כוחות צבא רוסיה לכוחות אוקראיניים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום, כי למרות הכניסה הרוסית לקייב הכוחות האוקראיניים ממשיכים לשלוט בעיר הבירה ובנקודות מפתח סביבה. "עמדנו והדפנו בהצלחה את התקפות האויב", אמר. "הלחימה נמשכת בערים ובמחוזות רבים במדינתנו, אבל קייב וערי מפתח ברחבי הבירה נשלטות על ידי הצבא שלנו. הכובשים רצו לחסום את מרכז המדינה שלנו ולשים את הבובות שלהם כאן, בשלב זה הרסנו את התוכנית שלהם".

זלנסקי הוסיף כי ברשת רצות ידיעות כזב רבות, לפיהן הוא הורה לצבא להפסיק את הלחימה: "אני כאן", הצהיר. "לא נניח את הנשק שלנו, נגן על המדינה שלנו". על פי דיווחים בארצות הברית, זלנסקי השיב בשלילה להצעה אמריקנית לחלצו מאוקראינה: "אני צריך תחמושת, לא טרמפ". בהצהרתו הפומבית קרא זלנסקי לעצור את המלחמה, ופנה לאיחוד האירופי בדרישה לצרף אליו את אוקראינה.

רוסיה ממשיכה לעבות את המערך הצבאי שלה לקראת מתקפה מכרעת על קייב. עם זאת, גורמים במערב טוענים כי המתקפה הרוסית על אוקראינה איבדה מהמומנטום שלה, וזאת בשל קשיים לוגיסטיים והתנגדות עזה מהמצופה מצד הכוחות האוקראיניים.

ברוסיה טענו, כי הנשיא ולדימיר פוטין הורה אתמול לכוחות הרוסיים להפסיק את התקדמותם בתוך אוקראינה כדי לאפשר פתיחה במשא ומתן. אחר הצהריים דווח ברוסיה, כי כלל הכוחות הפועלים באוקראינה קיבלו הוראה לחדש את המתקפה, וזאת בטענה כי אוקראינה סירבה למשא ומתן. אחד מיועציו של זלנסקי הכחיש את הטענה הרוסית, ואמר כי ארצו מוכנה למשא ומתן להפסקת אש אולם ללא אולטימטום רוסי.

הקרבות בין הכוחות הרוסיים והאוקראיניים נמשכים במספר חזיתות. באוקראינה דווח, כי עשרות צנחנים רוסיים נחתו במחוז לבוב שבמערב המדינה, סמוך לגבול עם פולין. ראש העיר לבוב, אנדריי סדובי, טען כי המתקפה נהדפה והכוחות הרוסיים נסוגו. בשל ההסלמה בגזרת לבוב, הנחה שר החוץ יאיר לפיד את צוות השגרירות הישראלית, שעבר לפני מספר ימים מקייב ללבוב, לעבור ללינה, בצדו הפולני של הגבול. במשרד החוץ אמרו כי "צוות השגרירות יעבור מדי יום את הגבול לאוקראינה על מנת להמשיך בעבודתם הדיפלומטית ולסייע לאזרחי ישראל לצאת מאוקראינה".

ארצות הברית הודיעה הלילה על הטלת סנקציות אישיות נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שרי החוץ וההגנה של רוסיה סרגיי לברוב וסרגיי שויגו, והרמטכ"ל הרוסי ולרי גרסימוב. גם האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה מסרו על הרחבת הסנקציות נגד רוסיה והטלת סנקציות אישיות נגד פוטין ולברוב. הסנקציה החריפה של ניתוק רוסיה ממערכת העברת הכספים הבינלאומית SWIFT טרם ננקטה, אולם היא נשקלת ברצינות.

ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס מחר אחר הצהריים את הקבינט המדיני-ביטחוני. אתמול שוחח בנט עם נשיא אוקראינה זלנסקי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "השניים שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה, בדגש על אזור קייב", וכי בנט "הציע את עזרתה של ישראל בכל סיוע הומניטרי, ועדכן את הנשיא על הצעדים שכבר ננקטו בהיבט הזה. ראש הממשלה שב והדגיש את תקוותו לסיום מהיר של הלחימה, ושלח חיזוק לעם באוקראינה בימים קשים אלה".
 

secret

משתמש סופר מקצוען
האוקראינים מדגימים הגנה:
אלפי תושבי קייב הצטיידו בבקבוקי תבערה ונשקים והניסו את הטנקים הרוסיים בזה אחר זה


עריכה: סורי לא מצליחה להעלות את הסרטון בצורה טובה אנסה שוב משהו נדפק לי במחשב o_O
 
נערך לאחרונה ב:

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה