חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - נטו דיווחים

מצב
הנושא נעול.

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
Kyiv-25.2.22.jpg

200 מסוקים רוסיים הנחיתו אלפי צנחנים שכבשו את נמל התעופה אטונוב בקייב ומתקדמים לעבר מרכז העיר. קרבות אש במרכז העיר

מומחים צבאיים מערביים: צבא רוסיה מתקדם באיטיות באוקראינה מאחר והוא רוצה לחסוך באבדות​

צ'צ'ניה שלחה 12,000 חיילים להילחם לצד הכוחות הרוסיים באוקראינה. בין הכוחות יחידת הכוחות המיוחדים 'הציידים'​

תיק דבקה
 

תוכן ותמיכה

משתמש צעיר
D I G I T A L
*איחוד ברסלב מגישים סיוע הומניטרי לתושבי אומן*

בעקבות המלחמה באוקראינה, הנהלת "איחוד ברסלב באומן" פתחו את מערכי החירום שהוכנו מבעוד מועד כדי לסייע לתושבי אומן והאזור במצב החירום.

 

מעט מן האור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
ממשלת גרמניה תספק 500 טילי קרקע-אוויר של סטינגר ו-1,000 כלי נשק נגד טנקים לאוקראינה "בהקדם האפשרי", ומאותת על שינוי נוסף בריסון המסורתי שלה על ייצוא נשק.

הנשק יגיע ממאגרי הכוחות המזוינים הגרמניים, אמר דובר הממשלה, סטפן הבסטריט, בהצהרה.

"הפלישה של רוסיה לאוקראינה מסמנת נקודת מפנה", אמר קנצלר גרמניה אולף שולץ בהצהרה. "זה מאיים על כל הסדר שלנו לאחר המלחמה. במצב זה, מחובתנו לעשות כמיטב יכולתנו לעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני צבא הפלישה של ולדימיר פוטין".

מוקדם יותר, ממשלתו של שולץ אמרה שהיא מאפשרת העברת חימוש גרמני אחר דרך הולנד ואסטוניה.

בלומברג
 

ayys

משתמש מקצוען

ע"פ צילומי לווין​

התשתיות והמבנים בעיר קייב לא נפגעו באופן משמעותי​

דוח חדש של חברת אימג’סאט אינטרנשיונל סותר את ניסיונות התעמולה הרוסים להציג פגיעה משמעותית בבירת אוקראינה • על פי הדו”ח שעדכני להיום בשעות הצוהריים, לא אותרה נוכחות של כוחות צבא רוסיים, ונצפתה נוכחות דלילה מאוד של רכבים בתוך העיר
  • עידו חן
  • כ״ה באדר א׳ תשפ״ב
  • 22:25
  • אין תגובות
  • זמן קריאה: < 1 דקה


WhatsApp Image 2022-02-26 at 22.17.06

דוח מודיעין חדש שמתפרסם הערב (מוצ”ש) ומבוסס על תצלומי לווין של מרכז בירת אוקראינה קייב, חושף שלא זוהתה פגיעה משמעותית בתשתיות ובמבנים בעיר. הדוח הופק על ידי חברת אימג’סאט אינטרנשיונל (ImageSat International – ISI), חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין, ועדכני להיום בשעה 14:30 (שעון ישראל). כך דווח ב-‘N12’.
על פי הדוח, בשטח שצולם לא אותרה נוכחות של כוחות צבא רוסיים, ונצפתה נוכחות דלילה מאוד של רכבים בתוך העיר. לא נראתה בדוח אינדיקציה לכך ששדה התעופה הבינלאומי של אוקראינה הותקף, ולא זוהו פגיעות במסלולים או במטוסים על הקרקע.
עוד נראה כי האוקראינים הציבו מכשולים על מסלול הנחיתה, זאת ככל הנראה בכדי למנוע נחיתה של כוחות רוסיים. בנוסף, תמונות לויין שצולמו היום במעברי הגבול עם רומניה ופולין מצביעים על עומס רב ופקקי תנועה באורך של למעלה מ-6 קילומטרים.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יממה אחרי שהגיעו לחזית, אחד המפקדים הבכירים של הכוח הצ'צ'ני נהרג. לטענת האוקראינים, בפעולה ממוקדת של הכוחות המיוחדים שלהם. חוץ מזה, בחארקוב נתפס כוח רוסי מיוחד שהסתנן לעיר

גורמים באיחוד האירופי: בימים הקרובים ננסה להגיע להסכמה על ניתוק רוסיה מ-Swift. כך דיווח עמיחי שטיין

משלחת של איחוד הצלה ובית החולים שיבא בתל השומר תצא הלילה (שבת) למולדובה לסייע לפליטי המלחמה באוקראינה. המשלחת התגבשה לבקשת הרב הראשי של מולדובה, פנחס זלצמן, ובתיאום עם משרד החוץ, וכוללת פרמדיקים וחובשים עם ציוד רפואי והומניטרי

ארצות הברית ואלבניה ביקשו לכנס את מועצת הביטחון, כדי לקדם החלטה הקוראת לערוך דיון בנושא המלחמה באוקראינה בעצרת הכללית של האו"ם. כך אמרו גורמים דיפלומטיים. כדי שההצעה תעבור דרוש רוב של תשע מתוך 15 המדינות החברות במועצה


אוקראינה תנתק את אספקת החשמל שלה מהרשת המשותפת עם בלארוס לאחר שהשלימה בדיקות בנושא. כך הודיע שר האנרגיה של אוקראינה

הולנד תשלח לאוקראינה נשק נגד טנקים, כך נמסר ממשרד ההגנה. ממשלת הולנד הודיעה לפרלמנט כי תספק 50 מטולי "פנצרפאוסט 3" נגד טנקים ו-400 רקטות. הולנד גם שוקלת יחד עם גרמניה לשלוח סוללות טילי פטריוט נגד מטוסים לכוח של נאט"ו המוצב בסלובקיה

יועץ לנשיא אוקראינה: "המתקפה הרוסית על קייב לא מתקדמת, כ-3,500 חיילים רוסים נהרגו ונפצעו"


צרפת תשלח לאוקראינה כלי נשק הגנתיים ודלק. כך נמסר מלשכת נשיא צרפת. עוד נמסר כי צרפת תנקוט צעדים נגד כלי תקשורת רוסיים ו"משפיענים" שמפיצים מידע כוזב על המלחמה.

מתוך בחזית
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית
׳ערוץ 12׳: לפחות 2,692 מפגינים ברוסיה נעצרו לאחר שמחו נגד המלחמה. אלפי רוסים הפגינו ברחובות מוסקווה, סנט פטרסבורג וביותר מ-50 ערים רוסיות נוספות.
26.2.2022 22:43
ירון אברהם בפרסום ראשון ב׳ערוץ 12׳: שורה של ארגונים ומוסדות ישראליים פנו לשגריר ארה״ב בישראל תום ניידס, בבקשה להימנע מסנקציות על המיליארדר הישראלי רוסי מקורבו של פוטין רומן אברמוביץ׳, בשל ״תרומתו לעם היהודי״. בין המבקשים: יד ושם (שקיבלו ממנו תרומה יפה רק השבוע), ביה״ח שיבא ונשיא אוניברסיטת תל אביב.
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L

"דרשו לגייס את הנהג לצבא"; נצורים באוקראינה ביומן בריחה ל'חדשות JDN'​

קבוצת יהודים, כולל ילדים קטנים, מנסים לחזור הביתה לישראל מאוקראינה • במשרד החוץ הבטיחו להם שישלחו 'כוחות חילוץ' אך לשווא • את הנהג שלהם, יהודי אף הוא, דורשים האוקראינים לגייס לצבא • שיחה עם 'חדשות JDN'


ישראל מגבשת סיוע הומניטרי לאוקראינה שתכלול העברת ציוד רפואי

כשנסעו בתחילת השבוע לאוקראינה, לשהות בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב באומן, משפחת אלפי לא חשבה לרגע איך יסתיים אותו ביקור במזרח אירופה. בשיחה מיוחדת ל'חדשות JDN' שערכנו איתם הבוקר (שישי) מגבול מולדובה-אוקראינה, מספרים לנו על תקוות שווא שהייתה, ניסיון עצמי שלהם להיחלץ מהמלחמה – ובעיקר על אכזבה רבה מהממשלה.
WhatsApp-Image-2022-02-24-at-23.17.17-1024x768.jpeg

תקועים בגבול, במשך שעות
"נסענו ביום ראשון משדה התעופה בן גוריון בלוד לאוקראינה", מספרת משפחת אלפי, משפחה חרדית מישראל. "אנחנו נוהגים להגיע הרבה לאוקראינה לצורך עסקים, והפעם זה לא היה נראה לנו שונה. הנסיעה הייתה מתוכננת הפעם לחמישה ימים, והטיסה חזור לישראל הייתה אמורה להיות אתמול משדה התעופה בקייב", מוסיפים.
הם שמעו על המצב באוקראינה, הם שמעו על האיומים של פוטין – אבל לא חשבו לרגע שהפעם יהיה שונה והאיומים יתממשו. "כשהגענו לטיסה בנתב"ג לכיוון אוקראינה, חשבנו שאנחנו ה'פראיירים היחידים'. סיפרנו לפקידה, אבל היא הרגיעה אותנו, 'אתם לא לבד על הטיסה, חצי מטוס מלא' אמרה לנו".
משפחת אלפי נוהגת כאמור לטוס הרבה לאוקראינה. הפעם הם טסו ללא ארבעת ילדיהם שנשארו בבית, והגיעו לאומן כדי לסדר אישור ויזה קבועה שתעניק להם גישה יותר מהירה לטוס בכל פעם לאוקראינה. "חיכינו לפגישה הזאת הרבה חודשים, לא רצינו לדחות", סיפרו.
אתמול הם התכוננו לטיסה חזרה לישראל, הביתה. המונית לשדה התעופה בקייב כבר הוזמנה, המזוודות כבר היו בלובי של המלון – אבל אז חבר הודיע להם: "אין אפשרות כניסה לקייב", הדרך לבירה ולשדה התעופה חסומה על ידי צבא אוקראינה. הפלישה הרוסית לאוקראינה החלה כבר משעות הבוקר המוקדמות, אבל לדבריהם הם לא שמעו כלום: "אוקראינה היא מדינה גדולה, זה לא כמו שחושבים פה בישראל שכל אוקראינה עולה עכשיו באש".
הטיסה אמנם התבטלה – אבל בקרב אלו שנתקעו באוקראינה עברה השמועה שמשרד החוץ ארגן טיסת חילוץ חזרה לישראל. "התרגשנו, סיפרו שיהיה טיסת חילוץ של משרד החוץ חזרה לישראל, טיסה עם מטוס שיישכר על ידם – אלא שהטיסה בוטלה", סיפרו. מסתבר שהזעם העיקרי של הישראלים שתקועים בגבול מולדובה הוא בעיקר על משרד החוץ והעומד בראשו, אחרי שהבטיחו להם הבטחות שהתבררו כשווא ובלי שום כיסוי.
WhatsApp-Image-2022-02-24-at-23.17.17-1-768x1024.jpeg

WhatsApp-Image-2022-02-24-at-23.17.17-2-768x1024.jpeg

"הילדים נרדמו על הכיסאות"
"הבנו שאף אחד לא יחלץ אותנו מתוך אוקראינה, אז התחלנו לנסוע לגבולות של אוקראינה עם מולדובה". לטענתם, הנסיעה דווקא לגבולות האלו נעשתה לאור הבטחה של משרד החוץ שמישהו יחכה להם במעבר הגבול – הבטחה ששוב התבררה כשווא. לאוקראינה יש שלושה מעברי גבול עם מולדובה, ולראשונה הם הגיעו בשעת לילה מאוחרת. רק שאז התברר שיש להם בעיה, בעיה חמורה.
"יצאנו לדרך ב-00:00 מאומן, טנדר הסעות עם 11 נפשות. כשהגענו לגבול עם מולדובה היו תורות ארוכים, חיכינו ואז הגיע תורנו. רק שבגבול אמרו לנו שאחד מהנוסעים שהוא במקרה גם הנהג שלנו – חייב להישאר באוקראינה ולא יכול לחזור חזרה לישראל", שחזרו. משם הסיפור רק הסתבך. "כשניסינו לברר למה הוא לא יכול לצאת, הרי יש לו משפחה וילדים שמחכים לו בישראל, הסבירו לנו שהוא צריך להתגייס לצבא אוקראינה".
לטענת החיילים האוקראינים במעבר הגבול, הנהג היהודי לא יכול לחזור לישראל על אף שיש לו אזרחות ישראלית מפני שיש לו גם אזרחות אוקראינית. הנהג הוא יהודי שהשתקע עם משפחתו בעיר אומן, ולצורך עסקיו אף הוציא אזרחות אוקראינית. אחרי שפרצה המלחמה חתם אתמול הנשיא ולדימיר זלנסקי על צו גיוס כללי, מגיל 18 עד גיל 60 – וכך התברר כי אסור לו לצאת מאוקראינה, והוא צריך לעזוב את אשתו וארבעת ילדיהם הקטנים שיחצו לבדם את הגבול.
קבוצת הישראלים לא הסכימה לכך, והנהג הסתובב עם הטנדר והחל לנסוע בשעת לילה מאוחרת לכיוון מעבר גבול אחר של אוקראינה עם מולדובה. בדרך הם החלו לתקשר עם נציגה של משרד החוץ שהבטיחה כי תמתין להם במעבר הגבול. "אמרו לנו שנציגה של משרד החוץ תחכה במעבר הגבול, רק שהכול שקרים. האוקראינים לא 'סופרים' שום נציג של משרד החוץ ומחליטים לבד מי יעבור את הגבול ומי לא. שכנעו אותנו במשרד החוץ להגיע לגבול עם מולדובה, מדובר בסיסמאות ריקות", סיפרו.
משפחת אלפי, שמתגוררים בפרדס חנה שבישראל, הקשיבה אתמול בקשב רב לנאום של רה"מ בנט. "הוא אמר 'לכל ישראלי יש בית לחזור אליו', רק שמדובר בשקרים. הכול אינטרסים להציג כביכול הממשלה עוזרת לנו – אלא שבפועל מפקירים אותנו באוקראינה".
WhatsApp-Image-2022-02-24-at-23.23.53.jpeg

"אמרו שיחלצו אותנו – הכול ססימאות ושקרים"
כשהגיעו למעבר הגבול השני של אוקראינה עם מולדובה, המתין להם שם תור ארוך. "משתיים עשרה בלילה ועד עכשיו (הריאיון נערך בשעה 8:30) אנחנו תקועים בדרכים. רק פה בגבול אנחנו שעות מבלי להתקדם בכלל. שר החוץ לפיד אמר 'יש כוחות חילוץ בדרך' אבל אף אחד לא מגיע לכאן בפועל, לפיד דואג רק לכיסא שלו. אמרו 'תגיעו לגבול' אבל מה זה עוזר? כולם יודעים שצריך להגיע לגבול, השאלה היא האם יש לך עזרה לעבור אותו. הכול שקרים, שולחים לנו רק הודעות", הוסיפו.
כשאנחנו שואלים מה עם המשפחה שלהם נשארה בישראל, "מתפחלצים", הם משיבים. לדבריהם, הם עצמם לא דואגים כפי שדואגים בישראל מאחר והתקשורת בישראל מנפחת את כל האירוע. "כשנסענו בדרכים לא ראינו הפגזות או פיצוצים, רק התקשורת בישראל הופכת את הכול לדרמטי. התקשורת שלחה נציגים לאזורי המלחמה – אבל ברגע שירצו יחלצו אותם עם מטוסים בתוך דקה, על התקשורת יש תקציב כדי שיוכלו לעשות פוזה, אבל עלינו האזרחים הפשוטים אין תקציב. מה הבעיה שיקצו כמה מיליארדי שקלים ויחלצו את כולנו?", שאלו.
השבת מתקרבת, וככל שהשעות נוקפות החשש גובר. כשניסו לדבר עם שלוחי חב"ד התברר שאין כל כך מה לעזור להם. "הציעו שיביאו לנו אוכל לגבול, אבל הם לא באמת יכולים להתקרב לשם. אין לנו ציפיות יותר מדי שיחלצו אותנו, רק שלא ימכרו לנו סיסמאות סתם", הם מבהירים. להערכתם יש כמעט 1,000 ישראלים שכבר שוהים במולדובה, ומקווים שיצליחו לעבור. "הגיע למעבר הגבול אוטובוס עם יהודים, הורידו אותם והם נאלצו לחצות ברגל את הגבול".
לסיום הם מספרים, כי בתורות במעבר הגבול הציעו להם אוקראינים מקומיים חילוץ: "אמרו לנו שאם נשלם אלף דולר על כל אחד, יחלצו אותנו עם סירה דרך הים. האוקראינים טענו שמדובר בקומבינה שכולם עושים". כשניסו ליצור קשר מחדש עם משרד החוץ, "צעקו עלינו 'מה אתם עושים שם בכלל?'. מרוב אכזבה אנחנו כבר צוחקים". לדבריהם, אם לא תהיה ברירה הם ייאלצו להותיר חלק מהקבוצה שתישאר באוקראינה השסועה – וחלק ימשיכו בדרך חזור הביתה, לישראל.
 

Queenit

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
אזרחים אוקראינים מנסים לעצור התקדמות של רכבים רוסים.
סבא'לה הזה ריגש אותי במיוחד:
צפה בקובץ המצורף נעמד מול טנק.mp4
לרבים שצפו בסרטון, הדמות הבודדת הניצבת יחידה אל מול טנקים שועטים, הזכירה להם את אחת התמונות המשפיעות בכל הזמנים - "איש הטנק" תמונה מפורסמת מאירועי ההפגנות ב-1989 בכיכר טיאננמן שבבייג'ינג, ובה נראה אדם אלמוני חוסם את דרכם של ארבעה טנקים סיניים.
 
נערך לאחרונה ב:

חיימקה פלונצ'ק

משתמש מקצוען
פקיד אמריקני בכיר אמר לחדשות ABC כי שמע חייל רוסי בקשר אומר, "אנחנו לא יודעים במי לירות - כולם נראים כמונו". הפקיד אמר עוד כי חלק מהכוחות הרוסיים מבולבלים, כשהם מבינים שהקרבות נגד אוקראינים קשים מכפי שחשבון
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה