נכתב ע"י אפכא מסתברא;262020:
במחילת כבודו של געוואלדיג, עד כמה שידוע לי יצאו כנגד ש"ס שטיינזלץ בגלל דברים לא כל כך "צדדיים", כגון הערה על רבי טרפון שהיה "מוזר".
תוכל להפנות אותי למקור בשטיינזלץ בדיוק?
כי פעם ראיתי חוברת שיצאה חוצץ נגד פירוש קהתי למשנה.
כותב החוברת כתב שקהתי הכניס רוחות זרות שהגיעו מעברו הציוני לפירושו, וכך הכניס את סיסמת המזרחי "תורה ועבודה" לפירושו על מסכת אבות - על שלושה דברים העולם עומד, על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים, שכביכול ח"ו על עבודת האדמה קיים העולם.
בתור אחד שבילדותו למד הרבה משניות עם פירוש קהתי רציתי לראות על מה המהומה, כיון שתמיד זכרתי שמדובר בעבודת הקורבנות או לחילופין התפילה, וכך יענה לך כל ילד שלמד את המשנה הזו אם תשאל אותו, ואפילו אם הוא תלמיד ממ"ד.
פתחתי את המשנה, וזה מה שמצאתי כתוב:
בזכות שלשה דברים אלו העולם מתקיים: א. בזכות לימוד התורה.... ב. בזכות עבודת הקרבנות, שכל זמן שעבודת בית-המקדש קיימת, העולם מתברך על יושביו וגשמים יורדים בזמנם, שכתוב: "ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם ונתתי מטר ארצכם בעיתו" ומשחרב ביהמ"ק, באה התפילה שהיא עבודה שבלב במקום עבודת הקורבנות. אחרים מפרשים: עבודה - קיום המצוות בכלל. ויש מפרשים: עבודה ממש כגון חרישה, זריעה, קצירה וכיו"ב שהרי ע"י העבודה נעשה האדם שותף להקב"ה במעשה בראשית כמו שנאמר "אשר ברא אלקים לעשות" - ע"מ שיוסיף האדם לעשות ולעסוק בישובו של עולם ובתיקונו (ספר המאור בשם "לב אבות")
עכ"ל הרב קהתי
אז בעצם מה עשה החכמולוג שכתב את חוברת הפלסתר נגדו?
א. דילג על הפירוש הראשון והעיקרי, דילג על הפירוש השני ולקח את הפירוש השלישי שהביא קהתי, והציג כאילו שזה הפירוש היחיד
ב. הציג את הדברים כאילו קהתי בדה מליבו את הפירוש הזה, אף שבאמת הוא ציטט את הפירוש משני ספרים "ספר המאור" ו"לב אבות")
לכן כדאי טוב לבדוק את המקור לפני שמתלוננים, שמא הוצאו דברים מהקשרם, כדלעיל.