הערות בניקוד

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
יש לי ספר (מדויק) שבו כתוב לישנא כמו שכתבת אך בלי היו"ד
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
איך מנקדים פלגה (דור הפלגה)?
 

תג100

תג, רב-טקסט
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
פַּלַּגָה
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
דוֹר הַפַּלָּגָה (בשונה מתג100 שניקד הלמ"ד בפת"ח).
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
חלק מספרי הש"ך נקראים בשמות הבאים:
שפתי כהן
נקודות הכסף
פועל צדק
תקפו כהן
גבורת אנשים
מי יודע לנקד אותם (ולהזהר לא ליפול בפח)?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
שִׂפְתֵי כֹהֵן
נְקֻדּוֹת הַכָּסֶף
פּוֹעֵל צֶדֶק
תְּקָפוֹ כֹהֵן
גְּבוּרַת אֲנָשִׁים

הפעם לא הצלחתי למצוא איזה פח טמנת לנו....
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אביא לך רמז לפח שטמנתי (ולא נפלת בו):
נקד את המלה החסרה: המלמד חבירו תורה מעלה עליו הכתוב כאילו...
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
יְלָדוֹ

מישהו חשב שצריך לנקד יַלְדוֹ?
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
לא! אלא שמעוותים ואומרים יָלְדוֹ, תָּקְפוֹ. האם לא מוכר לך?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
לא, לא מוכר לי.
ואיך מנקדים את זה?
"אסורה לצאת בזוג אף על פי שהוא פקוק"
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
יפה...
בפעמון ולא כמו שמנוקד במשניות רבות - במספריים...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
מלה זו לקוחה כמדומני מהמילה: מחרצנים ועד "זג", ומעניין למה היא קיבלה חול"ם.
מכל מקום כאשר ניקדתי פעם משניות הסתפקתי אם כשהיא בצורת רבים "ובני מלכים בזגין", אם הזי"ן בקמ"ץ גדול, או שהוא בקמ"ץ קטן והגימ"ל בדגש. וזאת, כי בכת"י ישנים איתא "בזוגין" ולא "בזגין".
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
נכתב ע"י געוואלדיג;259117:
לא! אלא שמעוותים ואומרים יָלְדוֹ, תָּקְפוֹ. האם לא מוכר לך?


הבנתי שבלימוד מתבטאים כך דבר שבשגרה: שָמְרוֹ וכדומה. הלא כן?
ראיתי שניקדו גמרא בהתאם להברה הישיבתית האשכנזית ואת כל הפעלים במשקל זה ניקדו בהתאם להגייה המקובלת בישיבות - קמץ ושווא כמו בפועל לעיל.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
קמץ ושווא אינו פועל לעיל, אלא מקור או שם עם הכנויים. דהיינו: תוקף - תוקף שלו, שמרו - פעולת השמירה שלו.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
מעוף - אני חשבתי שהניקוד בגמרות הללו יועיל לשנות את ההרגלים המוטעים, אבל עכשיו אני מבין שטעיתי והמטרה היא להפוך את הטעויות של מגזרים מסויימים לנחלת הכלל...
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
הגמרא יועדה לאותו מגזר מסוים עצמו, והמוציאים לאור לא ניסו לשנות דבר אלא להתאים את הניקוד להגייה הקיימת ממילא. ולכן ניקדו שם למשל: בְּפֶּרֶק - בדגש ב-פ', לא בשל חוסר ידיעת הכללים, אלא מתוך עיקרון!
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
וכן התוכחתי רבות עם הוצאה מפורסמת מאד, שיש לנקד סדר טָהֳרוֹת ולא טַהֲרוֹת, והייתי בעיניהם כמתעתע, ולא עזרוני כל הררי הראיות שהבאתי מהמקרא, ולבסוף לא הצלחתי לשכנעם. וכל זאת מחמת הקהות חושים שנשתרשה בציבור לכל מה שקשור בניקוד, ומסתכלים על זה כדבר של מה בכך.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י maof;259292:
הגמרא יועדה לאותו מגזר מסוים עצמו, והמוציאים לאור לא ניסו לשנות דבר אלא להתאים את הניקוד להגייה הקיימת ממילא. ולכן ניקדו שם למשל: בְּפֶּרֶק - בדגש ב-פ', לא בשל חוסר ידיעת הכללים, אלא מתוך עיקרון!

תסלחו לי על הביטוי, אבל עקרון דבילי ביותר:

הגמרא לא נוקדה במשך מאות שנים, וכששטיינזלץ עשה את זה קמו עליו לבולעו וכמעט שהפכו את "התלמוד המבואר" ל"התלמוד המבוער" (כי הוא לא הגיע מהמגזר הנכון) ופתאום צריכים גמרא מנוקדת?
אז תמיד הסבירו שזה בשביל להנגיש את הגמרא לעוד אנשים שלא הגיעו אליה עד עכשיו, ולפי דברי מעוף זה שוב פעם מיועד לאותו מגזר עצמו?!?
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
מי שיצא נגד שטיינזלץ לא יצא נגדו בגלל שניקד גמ', דוקא העדה החרדית השמרנית נתנה לו הסכמה לזה, המלחמה המוצדקת או לא נגדו היתה בגלל דברים צדדיים לגמרי.
בכל מקרה חבל על דאבדין, שחלקים משמעותיים מהציבור לא זכה להשתמש עם פירוש אדיר כזה.
אחד מהכותבים הנחשבים בעיתון המודיע, עורך בזמן האחרון סקירה על המהדורות המבוארות של הש"ס. בראש דבריו בשבוע העבר, הוא כותב שאין ביד אדם יחידי לעשות ביאור מקיף על כל הש"ס...
איני יודע מה כוונתו בהתעלמותו לגמרי מש"ס שטיינזלץ, בעוד שהוא מעלה שם מהדורות אחרות משנים קודמות, שמידת פקפוק מחברם לא נופלת משטיינזלץ.
אולם נמתין נא עד סיום המאמרים ולא נשפוט כעת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה