הערות בניקוד

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
בכל אופן, התפארת ישראל בשם אביו גורס עִדִּיּוֹת מלשון עִדִּית - החלק המובחר. זאת ע"פ השם הארמי למסכת, בחירתא.
("הלכה בבחירתא כוותיה")
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ז"ל הרמב"ם בהקדמת המשנה: ועדיות - הודעת דינים שכבר העידו בהן לפני דייני זמנם וקבלום. נראה בהדיא שהוא מלשון עדות, כמו שמפרש שם את שמות כל המסכתות למה נקראו בשמן.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
מי חושב שהוא יודע לנקד את המילה "וקמשונייך"? (לבד, בלי לבדוק בתוכנות ניקוד/תנ"ך וכו')
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הזהרו מדובר צדק הוא מכמין לכם מכמונת.
שאלה זו יפה גם בנוגע למילים הבאות:
ואש "נשקה" ביעקב.
הנחש "השיאני" ואוכל.
ואהי "שבר" בחומת ירושלם.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
הרסת...
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
וְקִמְּשׂוֹנַיִךְ
נִשְּׁקָה
הִשִּׁיאַנִי
שבר - בדקתי, אז זו לא חכמה...
 

מאן דאמר

משתמש מקצוען
אני חושב נשקה בשין שמאלית.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכון - מלשון להסיק
 

feel-הרמוני

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מאן דאמר;257609:
אני חושב נשקה בשין שמאלית.

בדקתי פסוק זה לפני זמן מה לצורך ניקוד ספר, ובמאגר של תכנת הניקוד נכתב ב-שׁ. כך השתרשה אצלי הטעות, וטוב שהערתם. עוד הוכחה שאין להסתמך על מאגר ממוחשב.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
היכן זה "עֵמֶק הַשֵּׁדִים"?
איפה כתוב "שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׁיתָ"?
איפה כתוב "חֲדָשִׁים מִקָּרֹב בָּאוּ לֹא שְׁעָרוּם אֲבֹתֵיכֶם"?
באיזה אזור בארץ מצוי הישוב מִכְמָשׁ?
מה דין נגע שעלה בו פִּשְׁיוֹן?
מי חיבר ספר "שְׁפוּנֵי טְמוּנֵי חוֹל"?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
עמק השִׂדים - הוא ים המלח
שמנת עבית כשׁית - לא כתוב בשום מקום, אך דומה לזה כתוב בשירת האזינו
לא שערום אבותיכם - כנ"ל וכנ"ל
הישוב מכמשׁ לא נמצא בארץ, אבל מכמשׂ נמצא בנחלת בנימין, בדרך המכונה היום "דרך אלון" או "דרך ארץ המרדפים"
בנגע לא עולה פשׁיון אלא פשׂיון והכהן מטמא אותו
ספר בשם שׂפוני טמוני חול חיבר האדמו"ר מראדזין
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
שים לב לנקודות של השין בהודעה של געוואלדיק לבין מה שכתוב בתורה
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
בבקשה: איך אתם קוראים את הפסוק "פתח דבריך יאיר מבין פתיים"? (הפסוק שלם)
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
תהלים קיט
פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים
(באדיבות פרוייקט השו"ת בר אילן)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
חכמה גדולה...
 

מאיר14

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
משמח ומרענן שיש עוד כאלו שמבינים טוב טוב בדקדוק, כמעט שאבדה החכמה הזאת...

ראיתי פעם באיזה ספר ישן (אינני זוכר שמו כעת), שכל תיבה שיש בה תנועה גדולה (לדוגמא, וא"ו מלא - כגון שורק) וכך על פי רוב אותה תיבה נקראת, אזי גם אם תבוא תיבה זו בחסרון הוא"ו (דהיינו תנועה קטנה) עדיין נשאר דינה כתנועה גדולה ולא יבוא אחריה דגש.

נזכרתי בזה במה שהעלו כאן בראש האשכול גבי תיבת "לשנא", וכיון שבמקרא כמדומני שכתוב בדרך כלל עם יו"ד כגון "לישן", גם כאן או שצריך להוסיף יו"ד, או שאין השי"ן דגושה. על כל פנים, את הפסוק "ויהי כל הארץ שפה אחת" תרגם אונקלוס (בספרים המדוייקים) "לישן חד", מלא יו"ד ובלי דגש בשי"ן.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
בש"ס שטיינזלץ (המדויק בדרך כלל) מנוקד "לִישָׁנָא" ולא "לִישְׁנָא" (המקובל).
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
במילון ארמי-עברי של עזרא ציון מלמד מנוקד לִישָּׁנָא (עם דגש בשין)
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
דובר צדק צדקת ואני חוזר בי.
החיר"ק של לשנא הוא תנועה קטנה ובא אחריה דגש. עיין דניאל ג, ד ועוד מקומות שם.
והיו"ד שבתלמוד ובתרגום - נוסף תמורת ניקוד החיר"ק כרגיל.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה