דרוש מידע הסמינרים במקום ראשון במבחני לשכת רואי החשבון

מצב
הנושא נעול.

יעקב ארץ-צבי

משתמש מקצוען
המכלול (לוקח לי מידי הרבה זמן למצוא מקור שווה יותר) :
קידוש השם:

ציטוט מגמרא מסכת יומא לגבי קידוש ה' אמר רב נחמן בר יצחק כגון דקא אמרי אינשי שרא ליה מריה לפלניא אביי אמר כדתניא (דברים ו, ה) וואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו‏[1] תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו, כ) באמור להם עם ה' אלה ומארצו יצאו
 

BTG

משתמש רשום
בתור אחת שעליה נסוב השיח- תלמידת איגוד הסמינרים שבסיעתא דשמיא, בהמון המון המון השקעה ובניסים גדולים ניגשה ועברה,
רוצה להבהיר:

1. התכנית הינה מקבילה בדיוק, ושוב: בדיוק ללימודי תואר, החומרים הועברו ממכון לב והשמועות אומרות שגם המשכורות למורות.
מסקנה: התכנית של האיגוד אינה קלה יותר משום תכנית בכל אוניברסיטה אחרת. במהלך הלימודים נבחנו על חומרים רבים שאינם נכללים במבחני המועצה- בדיוק כמו בתואר (במשך השנים ניסינו לגשש האם תהיה אפשרות להמיר את השעות בסופו של דבר לתואר, אך האיגוד הכחיש. אני יודעת על בת שעברה מהאיגוד למכון לב והשעות הוכרו לה במלואם כלימודים אקדמאיים)

2. במשך השנתיים פלוס המפרכות שעברו עלינו- כ150 בנות, חווינו פעמים רבות מאד עיכובים של ציונים כיוון שהמועצה רצתה לבחון ולבדוק שוב כיצד יתכן שהציונים גבוהים כל כך. היו אף פקטורים שליליים. ידוע לי ממקור מוסמך שהבודקות קיבלו הוראה לבצע בדיקה מחמירה!! ולמרות זאת הציונים בממוצע היו גבוהים מכל מוסד אחר. תאמרו: מבחנים פנימיים, אפשר לשחק\להטות\להזיז?
התשובה היא שאת המבחנים בפיננסית חיברו אמיתי טאוב ואלי פאר- המרצים שמסרו את הקורסים. [אמיתי טאוב מלמד במס' אוניברסיטאות (לא זוכרת בדיוק איזה) וכן באונו, ואת הקורסים שלו (המסתמכים על חומרים של אלי פאר) הוא מלמד הן חילונים והן חרדיות. מעדות אישית, הוא אומר שיש לו אינטרס ללמד חרדיות "כי הן הכי עוברות"!!] מבחנים אלו הינם אמנם 'פנימיים' אך למעשה 'חיצוניים', והרמה שלהם הלכה ועלתה כי האיגוד היה בלחץ שנעבור את מבחני המועצה. כמו שאמר הרב תיק: "תמיד אמרו : יום הדין יבוא ואתם תפלו במועצה.. והנה יום הדין הגיע והתוצאה מדברת בעד עצמה..."

עוד הבהרה חשובה:
הרעיון של התכנית של האיגוד היא להוריד מהבנות את העול של 12 בחינות מועצה מהם פטורים סטודנטים לתואר, והכרה במסגרת הלימודים של סמינר בית יעקב כאקוויוילנטית. אם לא סיימת את תכנית התואר- זה לא משנה אם אם את\ה לומד\ת באוניברסיטה העברית, אריאל, הפתוחה, אונו, איגוד הסמינרים- את\ה פשוט לא יכול\ה לגשת לשני בחינות המועצה הסופיות!!!! ולכן הקולות שנשמעו שאיגוד הסמינרים הגיש רק את המוכשרות הוא מוטעה מיסודו.
אכן, לא כולן עברו את כל המבחנים, וחלק לא ניגשו כי התארסו והתחתנו בינתיים.
רב מוחץ של בנות איגוד הסמינרים (לפחות בשנה שלי- הראשונה) הן מוכשרות משורה הראשונה!! תנאי הסינון היו מחמירים מלכתחילה בשנה זו, האיגוד רצה להוכיח את עצמו
(כנראה שבשנים הבאות קלט שחייבת להיות 'קבוצת ביקורת' שתיפול ותאזן כי לא יתכן שכולן תעבורנה- כמו שקרה כאן...)

הערה אחרונה (וסליחה על האורך...):
ההסבר לגבי פיזור הכשרונות בציבור הכללי הוא לדעתי המתקבל ביותר על הדעת. אצל החילונים המוכשרים הולכים לרפואה, מחקר, הייטק, ועוד כמה וכמה מקצועות שלא כל כך מצויים במסלולי בסמינר, והשאר הולכים לראיית חשבון.
אצל החרדים האופציות מצומצמות בהרבה, והתוצאה ברורה.

כן! הבנות שניגשו למבחן בהחלט המוכשרות של הציבור החרדי, האמביציה וההשקעה מטורפות, הראש פנוי ונקי, ויש תפילות לסיעתא דשמיא- למישהו עדיין יש שאלות???
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
למה בקיץ נוכל להשוות במדויק?
את טוענת שעכשיו ניגשו המצטיינות של הסמינרים והדפוקים של האוניברסיטה- נניח שכך
אבל בקיץ- כפי שאת כותבת- יגשו מצטייני האוניברסיטה ודפוקות הסמינרים
ואז זו השוואה מדויקת?
כי הסמינרים יגישו את הדפוקות יותר- אז זו ההשוואה המדויקת?
השוואה מדויקת זה כשיגישו מצטיינים במועד אחד
וחלשים במועד שני
כל עוד זה לא ככה יש בהחלט הצלחה גדולה מאד! בסמינרים
ובאמת לא מובן למה לחפש סיבות ולהוריד מההצלחה הבאמת גדולה
מידיעה אישית הסמינרים והתלמידות באמת השקיעו המוןןןןןןןן
אז בואי נראה מה אחוזי ההצלחה שלהם.
ואיפה למדת??
באיזור המרכז זה משהו ממש חדש...
עד היום היה רק בלוסטיג לא ממש חרדי... ובאונו
היה גם בסמינרים, אך לא בתוכנית של האיגוד.

א. שמדובר בצעירות שעדיין לא נישאו
בשלב זה, לא כולן.
ניגשה ועברה,
שאפו (y).
את יודעת מי קיבל/ה את המדליה?
אני יודעת על בת שעברה מהאיגוד למכון לב והשעות הוכרו לה במלואם כלימודים אקדמאיים
אני מכירה מישהי מהמחזור שלך שעברה למכללה, והשעות הוכרו לה מלבד כחמש נ"ז אאל"ט.
2. במשך השנתיים פלוס המפרכות שעברו עלינו- כ150 בנות, חווינו פעמים רבות מאד עיכובים של ציונים כיוון שהמועצה רצתה לבחון ולבדוק שוב כיצד יתכן שהציונים גבוהים כל כך. היו אף פקטורים שליליים. ידוע לי ממקור מוסמך שהבודקות קיבלו הוראה לבצע בדיקה מחמירה!! ולמרות זאת הציונים בממוצע היו גבוהים מכל מוסד אחר. תאמרו: מבחנים פנימיים, אפשר לשחק\להטות\להזיז?
נכון :(
תיקון:
אני כמעט בטוחה שמדובר ב120 בנות,
פחות מ150 בטוח.
טעות.
כן מדובר על כ-150.
 

ללדת אחרת

משתמש פעיל
זה המקום להעיר שלפי מה ששמעתי הבנות החרדיות עברו בציונים ממש גבוהים!
אם אינני טועה כדי לעבור צריך להשיג 60, וחלק ממש גדול השיגו ציון הרבה יותר גבוה. זה נכון?
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה המקום להעיר שלפי מה ששמעתי הבנות החרדיות עברו בציונים ממש גבוהים!
אם אינני טועה כדי לעבור צריך להשיג 60, וחלק ממש גדול השיגו ציון הרבה יותר גבוה. זה נכון?
באמת מעניין אותי מה היו הציונים.
באיגוד 'חושדים' שהבנות מובילות גם בממוצע, אך אין מידע על כך.
@BTG, את יודעת משהו?
 

לא אני

משתמש סופר מקצוען
1. התכנית הינה מקבילה בדיוק, ושוב: בדיוק ללימודי תואר, החומרים הועברו ממכון לב והשמועות אומרות שגם המשכורות למורות.
טעות, הן קיבלו משכורות מהסמינרים
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
זה הזיה
לכל מי שלא מכיר את הנושא
זה מבחנים שלומדים אליהם בסביבות החצי שנה
משהו מטורף
סוף סוף לא רק החרדים יודעים שאנחנו חכמים אלא גם החילונים...
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
כדי שמורה תוכל לקבל משכורת ממכון לב, מן הסתם היא צריכה להיות רשומה כמרצה במכון לב, וקשה להאמין שדבר כזה יקרה
עד כמה שידוע לי היא צריכה להיות בעלת תואר שני או לפחות ללמוד לתואר כזה במקביל כדי להיחשב מרצה מן המניין, כנראה שהתנאים האלו פחות מצויים.
 

אש קודש!

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עד כמה שידוע לי היא צריכה להיות בעלת תואר שני או לפחות ללמוד לתואר כזה במקביל כדי להיחשב מרצה מן המניין, כנראה שהתנאים האלו פחות מצויים.
אני יודעת על כמה מורות אצלנו שעשו תואר שני ביחד.
אין לי מושג מה עם השאר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה