זה לא נראה לי כ"כ קשור להסדרים החדשים כי ברגע שרכבים פרטיים לא נכנסים לבני ברק מהגשר אמור להיות פחות פקקים כך שאולי זה בעקבות כמות האוטובוסים...אני לא מכיר את התמונה המלאה,
יכול לתת את החוויה (העצובה) שלי
יצאתי מי-ם (עם 401) בשעה 23:00 הנסיעה הייתה חלקה עד בר אילן, משם עמדתי בתור לזכות להיכנס לבני ברק מגשר קוקה קולה זה לקח 45 דק',
כבר לא היה לי כוח לשבת וירדתי בתחנה לפני הגשר, משם הלכתי חצי שעה רגלי.
סיכום שלי כל השנים היה גרוע והשנה פי 10.
מאמין שיש אנשים שהיה להם אחרת אבל אני לא היחיד כי בתור הזה של 45 הדק' היו עוד עשרות / מאות אוטובוסים.
אני מיואש לא נראה לי שיש פתרון לעיר הזו.
יכול להיות אבל זה אומר שההסדר לא היה בנוי אפוי ומבושל,כך שאולי זה בעקבות כמות האוטובוסים...
היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.יתכן והיה צריך לפזר את התחבורה לעוד נקודות ורחובות,
לדוגמא, למה קווי הצפון (טבריה, עפולה, נתניה, חיפה, כרמיאל ועוד) שנוסעים במסלול מבית העלמין בתחילת חזון איש לרחוב רבי עקיבא ומשם לזבוטינסקי, למה העבירו אותם גם לרחוב השומר, מה הבעיה אם היו נשארים ברחוב חזון איש בכיוון של רבי עקיבא,
היו צריכים לעשות את הרב כהנמן כיוון אחד אשדוד, וכיוון שני מודיעין עילית, וברחוב רבי עקיבא כיוון אחד לאלעד וכיון שני לביתר, כי זה עיקר העומס בתח"צ, ושאר ערי הפריפריה, שישארו במסלול שלהם.
את שוכחת שזה לא כביש ראשי, אנשים גרים שם.היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.
חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.
ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.
ממש לא שוכחתאת שוכחת שזה לא כביש ראשי, אנשים גרים שם.
אי אפשר לאסור על כל העיר להגיע לבית שלהם, במיוחד כשהמצב בתח"צ הפנימית מזעזע.
ואני חושב בדיוק הפוך, אוטובוסים רק על כביש 4 מה דעתך? אי אפשר בערב חג להעמיס את כל העיר באוטובוסים...היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.
חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.
ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.
בד"כ מה שיש זה איזורים לתנועת תח"צ עם החרגה לתושבי האיזור.ממש לא שוכחת
הם יגיעו לבית באוטובוס. ואז המצב יהיה פחות מזעזע.
או יגיעו עד לרחוב ליד.
לא המצאתי את זה. יש מקומות כאלו בעולם
וגם שם גרים אנשים
ולא הם לא יכולים להגיע ממש עד הבית ברכב
ולפעמים בגלל זה הם חושבים אם בכלל להעמיס את העיר בעוד רכב
מה שמייעל וממהר יותר את התחצ
זה נקרא העדפת רכב פרטי על פני תח"צ.ואני חושב בדיוק הפוך, אוטובוסים רק על כביש 4 מה דעתך? אי אפשר בערב חג להעמיס את כל העיר באוטובוסים...
התח"צ תהפוך לנוחה ולא תזדחל אם יהיה בלתי אפשרי ומסייט לנסוע ברכב פרטי.בד"כ מה שיש זה איזורים לתנועת תח"צ עם החרגה לתושבי האיזור.
או שזה המצב באופן קבוע, אבל עם מערכת תח"צ קצת יותר נוחה, כמו קווי רכבת תחתית או מטרו, ולא שזה המצב כמה פעמים בודדות בשנה אבל עם קווי אוטובוס שמזדחלים בכביש ביחד עם כל הקווים הבינעירוניים.
הדבר שכן צריך לעשות זה תח"צ פנימית בלבד, והאוטובוסים הבינעירוניים מחכים על כביש 4 או בז'בוטינסקי.
זה לא יעזור.התח"צ תהפוך לנוחה ולא תזדחל אם יהיה בלתי אפשרי ומסייט לנסוע ברכב פרטי.
תח"צ שנוסעת במסלול אחיד ולא סוטה ימינה ושמאלה. ושמפחיתה את כמות הרכבים באופן דרסטי הופכת למשומנת ויעילה.
לא אמרתי להשאיר את המצב כמו שהוא, אלא הצעתי חלופה.וכאמור לעיל
הבדיחה שלי כבר הופכת עצובה כשאנשים ממש מתכוונים אליה ברצינוץ.
כשהמסקנה שלכם ומן הסתם גם של מקבלי ההחלטות
היא -
להשאיר את הסיוט של התחצ כמו שהוא
פשוט להעצים את הסיוט ושהכאוס שהיה בכהנמן יעבור למקום "בלתי מפריע" לרכבים הפרטיים....
זה לא היתה התוכנית בכהנמן.בגדול זה בדיוק היה התוכנית "כהנמן" שכשלה - אוטובוסים עירוניים וציר נסיעה קצר.
אבל מבחינת בעלי הרכבים הכשל היחיד הוא - שפשוט לא הרחיקו רחוק רחוק את התחצ שלחלוטין לא תכנס לעיר
לא זה שאנשים גם הטלטלו בתחבורה פנימית עד לאוטובוס הבינעירוני וגם המתינו לו שעות וגם נסעו בו שעות.
ומן הסתם עוד פעם-פעמיים כאלו והם יקנו רכב ויגדילו את העומס על תשתיות בני ברק גם ביום יום הרגיל...
התהליך אמור ללכת בדיוק הפוך.זה נקרא העדפת רכב פרטי על פני תח"צ.
זה נקרא לגרום באופן ישיר ומהיר לשילוש וריבוע וחימוש של מספר כלי הרכב בעיר. וכמובן להכפלת ושילוש וחימוש מצוקת הנפח והחניה.
זה אגב מה שעושים כאן במדינה כל הזמן.
הרעיון ההפוך שלך היה בעצם רעיון כהנמן - וכמו שידעתי המסקנה של בעלי הרכבים תהיה - אז איך להרחיק עוד יותר את האוטובסים והתח"צ מהעיר.
שיעלו עליהם איפשהו - בכביש 4 , צומת מסובים, אם המושבות .. אפשר גם בשפירים ליתר ביטחון.
המסקנה הרי ברורה. מי שלא קונה רכב פרטי. שייסחב בעיר , יעלה על שאטלים, יחכה שעות לזכות לעלות לאוטובוס...
וברור שאחר כך הוא בכלל לא יקנה רכב פרטי מרוב נוחות.
אז לא.
אין חולק על כך שתחצ יעילה היא הפתרון היחיד לערים עמוסות.
כי אוטובוס אחד תופס מקום של 3 רכבים ומעמיס 60 איש במקום מקסימום 12 ...
ממש ממש לא.זה לא יעזור.
לדוגמה: גם כיום רוב מוחלט של הרכבים הנוסעים ברחוב חזון איש שקרוב לרבי עקיבא זה אוטובוסים.
אבל אם מכניסים 100 אוטובוסים למקום בעל קיבולות של 50, אז יש פקק.
במיוחד שהאוטובוסים עוצרים כל תחנה ומעלים נוסעים, ובינתיים כל שיירת האוטובוסים מאחור ממתינה.
לא אמרתי להשאיר את המצב כמו שהוא, אלא הצעתי חלופה.
זה לא היתה התוכנית בכהנמן.
התוכנית בכהנמן היתה אוטובוסים בינעירוניים שהוכנסו לתוך רחוב עירוני, סטנדרטי, ובזה מתחילה הבעיה.
זה שהם לא עוברים בכל העיר זה לא פותר את הבעיה, אלא רק מרכז אותה למקום מסוים.
הפתרון שהצעתי הוא להעביר את כל הקווים הבינעירוניים לכבישים בעלי לפחות 3 נתיבים בכל כיוון.
כבישים כאלו מסוגלים להכיל כמות גדולה יותר של אוטבוסים, והרוחב שלהם מועיל לאוטובוסים לא להתקע בשיירה ארוכה בעקבות העיכוב בתחנות.
בנתיב המהיר ליד לודהתהליך אמור ללכת בדיוק הפוך.
צריך לבנות תח"צ יעילה כל כך, שלאנשים לא יהיה נורא ואיום לוותר על המכונית הפרטית.
בדיוק כמו שעשו לדוגמה בנתיב המהיר ליד לוד.
כל עוד זה לא המצב - את לא יכולה לגזור גזירות דרקוניות על אנשים.
ביום שבו תהיה תח"צ פנימית יעילה בבני ברק - תוכלי להציע את כל ההצעות היפות האלו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: